iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ssdar

Het is opzich ook best kansloos dat Hanky Panky zit te zeuren over upgraden van apparaten notabene op het HT-forum waar de bezoekers om de haverklap een nieuwere tv of receiver halen als er iets beters uitkomt.
ahja apple-bashers hebben meestal geen goede argumenten. ;D
Mac Pro // Macbook Pro // Mac Mini // Apogee Duet // Pioneer LX5080D (ISF) // Samsung HD360 // Sharp BD-HP20S //

Erik

#426
Quote from: Nosoforos on May  1, 2010, 13:12:33
Om maar weer even on topic te gaan:

http://itunes.apple.com/nl/app/copilot-live-hd-north-america/id368733041?mt=8

De eerste navigatie software voor de iPad. Lijkt mij toch niet echt handig, zo'n groot apparaat en scherm op je ruit. Wat denken jullie?
Lijkt me juist geweldig zo'n groot scherm, meer resolutie en meer oppervlak dus meer overzicht ipv zo'n klein scherm, helemaal als technologieën als real city gebruikt gaan worden.

Wat me eerder een probleem lijkt is dat er nog geen GPS in de ipad zit, nog een losse gps erbij kopen en eraan hangen staat waarschijnlijk niemand om te springen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

Er zit wel GPS in de 3G iPad (nu net leverbaar in VS), op die andere heeft het geen zin, nee.

Denk je niet dat het scherm door zijn grootte te afleidend zou zijn? Misschien is het wel ideaal inderdaad. Lijkt me sowieso erg mooi, ook omdat je mooiere menu's die makkelijker te bedienen zijn (grotere knoppen) kunt maken.

qapla

#428
Quote from: Nosoforos on May  1, 2010, 15:54:51
Denk je niet dat het scherm door zijn grootte te afleidend zou zijn?

Nee hoor waarom? Ik hoop toch echt dat ik niemand onderweg tegenkom met een I-pad met zuignap tegen haar/zijn voorruit. Je ziet ze nu al met die TomTom etc. midden op hun raam geplakt al rondrijden en daarbij soms rare toeren uithalen.


trouwens voor iedereen die wacht op de release: ze worden momenteel regelmatig ingevlogen... ik heb er al een stuk of 10.000 voorbij zien komen en nee ik regel (steel) er geen 1 voor iemand hier dus je zult moeten wachten tot ze te koop zijn

KLIK voor de Apple-haters en liefhebbers.....

Erik

Quote from: Nosoforos on May  1, 2010, 15:54:51
Er zit wel GPS in de 3G iPad (nu net leverbaar in VS), op die andere heeft het geen zin, nee.

Denk je niet dat het scherm door zijn grootte te afleidend zou zijn? Misschien is het wel ideaal inderdaad. Lijkt me sowieso erg mooi, ook omdat je mooiere menu's die makkelijker te bedienen zijn (grotere knoppen) kunt maken.
Dat is AGPS dat is heel wat anders dan GPS. Dat had de eerste of tweede iphone ook voordat er een echte gps chip in kwam, dus denk maar aan dat systeem.
Afleidend nee hoor daar ben je zelf bij, alleen als je hele andere dingen erop gaat doen, bv filmpje kijken dan kan het mis gaan. Maar ik mag hopen dat de meesten wel zo slim zijn hun hersens te gebruiken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

#430
? A-GPS is gewoon assisted GPS (dus naast GPS satelliet ook "assisted" dmv locatiebepaling aan de hand van telefoonsignaal - dus meer, en niet minder)... Dat zit in de iPhone sinds de tweede generatie (iPhone 3G) iPhone 3GS heeft exact dezelfde, daar is helemaal geen verschil in. De eerste iPhone had geen GPS chip.

eddy135

Quote from: Erik on May  1, 2010, 17:54:12
....zo slim zijn hun hersens te gebruiken......... :D geniaal.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Erik

#432
Quote from: Nosoforos on May  1, 2010, 18:18:50
? A-GPS is gewoon assisted GPS (dus naast GPS satelliet ook "assisted" dmv locatiebepaling aan de hand van telefoonsignaal - dus meer, en niet minder)... Dat zit in de iPhone sinds de tweede generatie (iPhone 3G) iPhone 3GS heeft exact dezelfde, daar is helemaal geen verschil in. De eerste iPhone had geen GPS chip.

Even van wikipedia gekopieerd.
Assisted GPS, meestal afgekort als A-GPS, is een techniek  waarbij plaatsbepaling door een GPS-ontvanger wordt ondersteund (assisted) door informatie ontvangen van andere externe bronnen dan de GPS-satellieten.

Tijdens het opstarten bepaalt een GPS-ontvanger zijn aanvankelijke positie met behulp van informatie ontvangen van de GPS-satellieten over omloopbanen en positie van de satellieten. Voor de juiste ontvangst van deze informatie moet het ontvangen satellietsignaal relatief sterk zijn. Wanneer de GPS-ontvanger omringd is door hoge gebouwen of zich binnenshuis bevindt kan het moeilijk zijn voor de ontvanger om snel zijn locatie te bepalen.

Bij GPS-ontvangers die uitgerust zijn met Assisted GPS gebruikt de ontvanger aanvullende informatie. In het geval dat een GPS-ontvanger is ingebouwd in een mobiele telefoon wordt de verbinding met de mobiele centrale gebruikt. Zo kan de mobiele telefoonmaatschappij een ruwe positiebepaling toezenden die afgeleid is van metingen van de sterkte van het signaal van de mobiele telefoon als het ontvangen wordt door verschillende zendmasten in de buurt van de mobiele telefoon. Ook kan informatie over de positie van de satellieten worden verstrekt, zodat de GPS ontvanger niet langer afhankelijk is van ontvangst van deze informatie van de satellieten zelf. Verder is het mogelijk om computers in de centrale meer complexe positieberekeningen te laten maken, die de kleine processor in de telefoon niet aan kan.

Naast zendmasten voor mobiele telefonie, kunnen ook WiFi-netwerken gebruikt worden om de plaats van het toestel te bepalen.

Op deze manier kan de ruwe locatie al snel worden weergegeven voordat GPS met behulp van de ontvangen informatie en de satellietsignalen de exacte locatie kan bepalen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

Ja, dat is toch wat ik ook al zei?
Het is niet het een of het ander. Het is extra. Itt tot een standalone (bv TomTom) kan een mobiele telefoon (en iPad)  ook met behulp van extra informatie via het netwerk zijn locatie bepalen.
Hierdoor vindt mijn iPhone veel sneller een signaal dan onze (oudere) TomTom.

Erik

Ik snap wat je bedoeld maar volgens mij werkt een losse gps chip beter dan alleen maar een agps anders zou iedereen toch voor alleen agps kiezen en de gps weglaten?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

#435
Maar het is toch gewoon een GPS chip? Die vervolgens ook nog eens als extra gebruik maakt van info van het netwerk. Hoe zou je anders goed TomTom kunne gebruiken op een mobiel apparaat?

Erik

Volgens mij zijn het dus wel 2 aparte chips, 1 x gps en soms 1 agps chip erbij, die zorgt voor een snellere fix. Waarna de de gps het weer overneemt vanaf daar.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Deleted member

#437
iPad 3G:Broadcom BCM4750UBG
iPhone 3G/3GS: Infineon PMB 2525 HammerHead II GPS Receiver

Fysiek zijn beide single-chip AGPS/GPS oplossingen maar met logisch gezien twee functionaliteiten in dezelfde package.

Erik

Quote from: Antoine on May  2, 2010, 09:12:46
iPad 3G:Broadcom BCM4750UBG
iPhone 3G/3GS: Infineon PMB 2525 HammerHead II GPS Receiver

Fysiek zijn beide single-chip AGPS/GPS oplossingen maar met logisch gezien twee functionaliteiten in dezelfde package.
Ik lees net dat ze er eentje uit elkaar hebben gehaald. Blijkt dat de ipad inderdaad gps heeft. Tenminste de duurdere 3G versie dan. Hij had van mij ook in de goedkoopste mogen zitten dan maar alleen gps zonder assist dan locked die maar wat langzamer :)

Nu nog benieuwd of je agps kunt uitzetten als je in het buitenland bent (roaming) ivm het dataverkeer. Je wilt dan liever niet dat hij continu verbinding zoekt met zendmasten. Een beetje gps chip bv de siirf3 of de nieuwe siirf4 heeft geen enkele moeite meer met gebouwen en nat bladerdek en fixed ook al snel. Waar de broadcom staat in vergelijking met siirf weet ik helaas niet.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

road rebel

Lol
wat sommige bashers wel niet kunnen berijken door het verspreidn van foute informatie. Was al zo met multi tasking (die al in iPhone os zit sinds de eerste versie, voor alle native Apps tenminste).
Agps is beter dan gps. In heel wat -duurdere- toestellen wordt steeds voor agps gekozen. Een gps chip kan geholpen worden door driehoekberekening (kost geen data) aan hand van afstand/sterkte tot meerdere gsmmasten, door een kompas, door wifi hotspots,door gyroscoop of versnellingssensoren enz. Hoe meer hulp hoe beter. Wat overigens wel het geval kan zijn is dat een gpschip van merk x beter isdan een gps chip van merk y. (externe chip in tomtomhouder vs infineon chip in iPhone)
overigens heb je een thuis ipad (de wifi versie) ideaal als entertainment thuis of om vlug even tussendoor te werken. Een nas lijkt mij daar de ideale partner en dus is de 16gb voldoende.

Daarnaast heb je een mobiele ipad me gps 3g etc die meteen alles op zich neemt en overal. 64gb lijkt mij dan de beste  keuze.
Ten slotte zou ik willen zeggen dat in car navigatie n entertainment ideaal met internet verloopt. Offline systemen zoals de oude tomtoms zijn passé, online heeft veel te veel  voordelen / mogelijkeden (augmented reality, steeds up to date en in real time en nog veel meer) om achterwege te laten.

Erik

#440
Loop toch niet zo te janken man, je lijkt wel een klein kind wiens lolly net is afgepakt.  ;D

Wel dataverbruik dus bij agps, geen probleem bij een alles in een abbo maar wel in buitenland of als je per mb betaalt.

http://www.telefoon-mania.nl/index.php/component/content/article/11-artikel/45-het-verschil-tussen-gps-en-a-gps.html

QuoteSteeds meer toestellen beschikken over de mogelijkheid om te navigeren. De afgelopen jaren zijn er veel luxe toestellen op de markt gekomen met een ingebouwde GPS module. Als je naar de specificaties van een mobiele telefoon kijkt zie je vaak staan dat een toestel over a-GPS beschikt. Veel mensen noemen dit in één adem met GPS, maar als het verschil tussen GPS en a-GPS niet duidelijk is kan dit voor vervelende verassingen zorgen op de factuur.

De afkorting a-GPS staat voor Assisted Global Positioning System. We kennen het navigeren via diverse navigatiesystemen al een tijdje. De ontwikkeling van navigeren op de mobiele telefoon brengt echter nieuwe mogelijkheden met zich mee. Een standaard GPS systeem maakt verbinding met satellieten om te bepalen waar iemand zich bevind. a-GPS is een aanvulling op dit systeem doordat het naast de satellieten ook informatie haalt uit de telecommasten. Door kleine datapakketjes te versturen naar de telefoonmasten kan de mobiele telefoon veel sneller en nauwkeuriger een plaatsbepaling uitvoeren. GPS kan dus gezien worden als een systeem waarbij alleen verbinding word gemaakt met satellieten. a-GPS maakt verbinding van satellieten én telecommasten.

Het is wel belangrijk om het dataverbruik goed in de gaten te houden. Zoals eerder vermeld worden er kleine datapakketjes heen en weer gestuurd om gebruik te maken van a-GPS. Je providers brengt hier wel kosten voor in rekening. Gebruikers die een bundel bij hun provider afnemen voor onbeperkt datagebruik hoeven binnen Nederland niet voor deze kosten te vrezen, maar bij het passeren van de grens zullen de datakosten fors toenemen. Sommige telefoons bieden ook de mogelijkheid om zelf in te stellen hoe de plaatsbepaling verloopt. Het is dus sterk aan te raden om a-GPS uit te schakelen zodra je naar het buitenland reist.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hanky Panky

Quote from: ssdar on May  1, 2010, 14:52:36
Het is opzich ook best kansloos dat Hanky Panky zit te zeuren over upgraden van apparaten notabene op het HT-forum waar de bezoekers om de haverklap een nieuwere tv of receiver halen als er iets beters uitkomt.
ahja apple-bashers hebben meestal geen goede argumenten. ;D

Ach, zoals gewoonlijk sluiten de fanboys hun iYes voor de realiteit  :dry:

Ik heb het hier niet over de laatste ontwikkelingen (bijv. de laatste HDMI 1.4 in een receiver of TV) maar over wereldwijd gebruikte industriële standaarden als USB en SD-kaartjes. Als je dat zeuren wilt noemen moet je dat lekker doen, ik noem het kritisch consumentengedrag.

Argumenten genoeg ? Of wil je nog even verder huilen over apple-bashing ;D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Nosoforos

Wat wonderlijk is aan types als Hanky-Panky is dat ze zich zo opwinden over producten die ze zeggen nooit te willen gebruiken omdat ze ze zo verschrikkelijk vinden. Ik bedoel, steek je tijd ergens anders in en laat mensen gewoon met rust. Hoe moeilijk het ook is, ik ga het gewoon proberen te negeren, en verder genieten van apparaten waar ik zelf, met mijn volle (bovengemiddeld goed werkende, mind you) verstand voor gekozen heb om mijn geld aan uit te geven, en waar ik (heel gek...) nooit, maar dan ook nooit spijt van heb. Noem zulke mensen niet zoiets belachelijks als fanboys.

On Topic: er is een iPad MET GPS en 1 ZONDER (die heeft alleen wifi)


Erik

#443
Quote from: Nosoforos on May  2, 2010, 19:08:29
On Topic: er is een iPad MET GPS en 1 ZONDER (die heeft alleen wifi)
Wat mij betreft on topic EN zonder op de man te spelen, dat vind ik altijd zo irritant en not done.
Puur elkaar "bestrijden" ;D met goede argumenten EN gebruikerservaringen hier neerzetten. Vooral de laatste zie ik nog te weinig. Wel een paar man/vrouw die zeggen er 1 te hebben maar nog niet veel echte ervaringen hier.

ps wat (a)gps betreft zou jij ermee durven te lopen op straat? Veel overzicht dat wel, maar een ipad is wel weer erg groot voor op straat wandelen dat zie ik me weer niet snel doen. Misschien als het wat meer ingeburgerd is en extra apps die hem verheffen boven ene normale gps oplossing.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

Ik denk dat je voor dat soort momenten (even op straat kijken waar je bent) gewoon je iPhone blijft pakken. Waarom niet namelijk?
Alleen ik denk wel dat een mobiel apparaat zonder mobiele internetverbinding en GPS de komende tijd steeds meer zal gaan voelen als een computer zonder internet. Ik heb het nu al met mijn laptop, daar ontbreekt voor mijn gevoel toch iets aan doordat ik er niet overal op ieder moment mee online kan. Mijn iPhone is daarom veel nuttiger als mobiel apparaat. Nog los van puur navigatie zijn er namelijk natuurlijk genoeg andere handige kanten aan gps en verbinding waar je maar bent, voor allerlei locatiegebonden apps.

Erik

#445
Het zou mooi zijn, misschien werkt dat zelfs al zo?  Dat als je voor die 30 euro per maand zowel je iphone als ipad mag gebruiken op dezelfde verbinding en niet 2 x 30 mag neertellen, want dan wordt het nog een dure hobbie voor veel mensen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

Nou, dat gaat hier van T-Mobile afhangen, en in de VS laat AT&T je wel degelijk nog een keer betalen. Maar het kan gemakkelijk, als T-Mobile de tethering functie vrijgeeft (dat is namelijk aan hen).

Robbert54

Quote from: Nosoforos on May  2, 2010, 19:46:14
Ik denk dat je voor dat soort momenten (even op straat kijken waar je bent) gewoon je iPhone blijft pakken. Waarom niet namelijk?

daar zijn straatbordjes voor uitgevonden ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Hanky Panky

Quote from: Nosoforos on May  2, 2010, 19:08:29
Wat wonderlijk is aan types als Hanky-Panky is dat ze zich zo opwinden over producten die ze zeggen nooit te willen gebruiken omdat ze ze zo verschrikkelijk vinden. Ik bedoel, steek je tijd ergens anders in en laat mensen gewoon met rust. Hoe moeilijk het ook is, ik ga het gewoon proberen te negeren, en verder genieten van apparaten waar ik zelf, met mijn volle (bovengemiddeld goed werkende, mind you) verstand voor gekozen heb om mijn geld aan uit te geven, en waar ik (heel gek...) nooit, maar dan ook nooit spijt van heb. Noem zulke mensen niet zoiets belachelijks als fanboys.

On Topic: er is een iPad MET GPS en 1 ZONDER (die heeft alleen wifi)



Dit is toch een 100% fanboy reactie.... Ik wind me nergens over op maar verbaas me over het haast-religieuze sausje dat over zo'n ding heen wordt gegoten, kennelijk erger jij je wel. Lijkt me niet gezond.

Je mag hier kennelijk geen kritische vraagtekens zetten bij een product dat overduidelijk features mist (want iedereen vergelijkt het ding maar al te graag met netbooks e.d.) en als je dat wel doet moet je maar opzouten want je verpest het genot van anderen? Als we hier de nadelen van een versterker of beeldscherm bespreken is er niets aan de hand maar over een Apple product mag je alleen maar halleluja roepen.... :-X

Ga dan lekker op een Apple-forum wentelen in de warmte van elkaar maar als je dat op een open-minded forum doet kun je dat verwachten. Het enige dat ik doe is de marketingstrategie van Apple aan de kaak stellen (geld kloppen met adapters voor zaken die standaard zouden moeten zijn als je je klanten serieus neemt).

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Perfectionist

Ook in dit topic wordt de sfeer grimmiger en wordt persoon en inhoud niet meer gescheiden. Kennelijk is generiek waarschuwen onvoldoende. Anderen ergeren zich hieraan en wij ontvangen report to mods.

Erik, HP maar ook Nosoforos zijn bij deze gewaarschuwd. Jullie zullen het allemaal niet zo bedoelen, maar toch graag wat meer zelfreflectie en mocht dat ontbreken in vervolgpostings dan is het forumbeheer ervoor om een dergelijke reflectieperiode (afkoelinsgperiode van 2 dagen) in te bouwen. Waarvan akte hoop ik.   
Een beter forum begint bij jezelf.