iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HAL

Quote from: NewHT on April 27, 2010, 22:12:07
Ik merk ook dat het niet ondersteunen van Flash behoorlijk irritant is. Dit geeft veel beperkingen voor doodnormale webtoepassingen (uitzendinggemist, animaties etc.) van te voren niet zo bij stil gestaan maar daar moet toch echt iets op gevonden worden!!!

http://itunes.apple.com/nl/app/uitzending-gemist/id323998316?mt=8


Nosoforos

Dat is wat er op gevonden wordt. In rap tempo laat iedereen Flash vallen, en voor je het weet heb je nergens last meer van.

Nosoforos

Steve over Flash, op de officiële website van Apple:

http://www.apple.com/hotnews/thoughts-on-flash/


Nosoforos

Ok jongens... Mag ik me eventjes - eventjes- helemaal gek lachen:

http://gizmodo.com/5527442/microsoft-cancels-innovative-courier-tablet-project

Courier. Het debiele, achterlijke vaporware projectje van Microsoft, is afgeblazen, voor het überhaupt iets was...

Sol

Haha, nog een keer opvouwen en in de prullenbak mieteren, nooit meer naar omkijken. :D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Erik

http://www.zdnet.be/news/115608/microsoft-bergt-plannen-voor-tablet-op/
QuoteMicrosoft staakt de ontwikkeling van de Courier, een potentiële iPad-killer. Deze tablet in boekvorm werd nooit officieel aangekondigd, maar technologiewebsite Gizmodo ontdekte het bestaan ervan.

Het is diezelfde website die nu ook beweert dat Steve Ballmer het project op de lange baan schuift. Frank Shaw, communicatieverantwoordelijke van Microsoft, bevestigt het gerucht: "Het zit in ons bloed om te experimenteren met nieuwe formfactors en gebruikersinterfaces."

Toekomstige producten
"De Courier is daar een goed voorbeeld van. Het project wordt nu geëvalueerd en we sluiten niet uit dat de gebruikte technologie opduikt in toekomstige producten. Er zijn echter geen plannen om op dit moment een dergelijk apparaat op de markt te brengen", aldus Shaw.

Vorig jaar bleek uit uitgelekte screenshots dat de Courier twee touchscreens zou krijgen die als een boek dichtklappen. Het besturingssysteem zou handschriften herkennen en zowel met een pennetje als met de blote hand aangestuurd kunnen worden.

Concurrentie
Een directe aanleiding voor de annulering van het project lijkt er niet te zijn. Misschien dat de mediaheisa bij de lancering van de iPad en het feit dat veel concurrenten een tablet plannen hem er voorlopig van weerhouden op de tabletmarkt te springen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

#407
Hilarisch. Overigens heeft nu ook HP aangegeven dat hun "slate" toch niet gaat komen!
http://gizmodo.com/5527824/hp-slate-is-dead-on-arrival-says-techcrunch

Erik

Quote from: Nosoforos on April 30, 2010, 12:15:35
Hilarisch. Overigens heeft nu ook HP aangegeven dat hun "slate" toch niet gaat komen!
http://gizmodo.com/5527824/hp-slate-is-dead-on-arrival-says-techcrunch
Laten we eerlijk zijn al die tablets van alle andere fabrikanten zagen er gewoon niet uit en qua prijs lagen ze bijna allemaal gelijk aan de ipad. Dus die waren sowieso mislukt en dat hebben ze nu zelf ook ingezien. Ik snap niet dat als ze zoiets maken er dan niet minimaal voor zorgen dat het ook een beetje leuk oogt, techniek is maar 1 ding.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hanky Panky

Quote from: Erik on April 30, 2010, 14:29:52
Laten we eerlijk zijn al die tablets van alle andere fabrikanten zagen er gewoon niet uit en qua prijs lagen ze bijna allemaal gelijk aan de ipad. Dus die waren sowieso mislukt en dat hebben ze nu zelf ook ingezien. Ik snap niet dat als ze zoiets maken er dan niet minimaal voor zorgen dat het ook een beetje leuk oogt, techniek is maar 1 ding.


Ach, gelukkig heeft Apple in ieder geval wél de arrogantie om een te groot gegroeide iphone zonder usb en sd-slot in de markt te zetten en daarnaast te denken dat de hele webwereld wel even Flash zal dumpen omdat Jobs het schrijft in een briefje.....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

HAL

Quote from: Hanky Panky on April 30, 2010, 16:25:42
Ach, gelukkig heeft Apple in ieder geval wél de arrogantie om een te groot gegroeide iphone zonder usb en sd-slot in de markt te zetten en daarnaast te denken dat de hele webwereld wel even Flash zal dumpen omdat Jobs het schrijft in een briefje.....

Zoals op Joy of Tech ook al is te zien: Het is Steve al eerder gelukt om als eerste met bepaalde ontwikkelingen te komen: http://www.joyoftech.com/joyoftech/joyimages/1385.gif En de ultieme was natuurlijk de grafische interface. :)

Erik

Quote from: Hanky Panky on April 30, 2010, 16:25:42
Ach, gelukkig heeft Apple in ieder geval wél de arrogantie om een te groot gegroeide iphone zonder usb en sd-slot in de markt te zetten en daarnaast te denken dat de hele webwereld wel even Flash zal dumpen omdat Jobs het schrijft in een briefje.....
Ik zei niet dat hij pefect was. ;D
Waarschijnlijk bewust zo gedaan om straks de ipad 2 nog een keer aan dezelfden te kunnen verkopen net zoals met de iphone.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hanky Panky

Quote from: Erik on April 30, 2010, 17:23:56
Ik zei niet dat hij pefect was. ;D
Waarschijnlijk bewust zo gedaan om straks de ipad 2 nog een keer aan dezelfden te kunnen verkopen net zoals met de iphone.

Ja, geldklopperij zijn ze goed in - mede dankzij hele volkstammen die er elke keer in trappen. USB en SD zitten er niet op anders kocht iedereen de 16 GB versie en daar verdienen ze ws het minste aan.

Ik moet elke keer denken aan iemand als Tina Turner die onderhand 9 afscheidstournee's heeft gegeven. Elke keer trapten de fans er in uit angst om de laatste keer Tina te moeten missen. Ik zie hier iets zeer vergelijkbaars gebeuren. Maar goed, kennelijk accepteren de fans dat er elke keer een inferieur/niet gereed product wordt verkocht en kopen dan met oogkleppen op daarna ook nog eens de 'opvolger' (wat eigenlijk de eerste release zou moeten zijn geweest).

Marketing top, product not.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

ssdar

Quote from: Hanky Panky on April 30, 2010, 16:25:42
Ach, gelukkig heeft Apple in ieder geval wél de arrogantie om een te groot gegroeide iphone zonder usb en sd-slot in de markt te zetten en daarnaast te denken dat de hele webwereld wel even Flash zal dumpen omdat Jobs het schrijft in een briefje.....
Jobs staat hierin niet alleen , ook Microsoft zegt " De toekomst van het web is HTML5 " http://www.engadget.com/2010/04/30/microsoft-weighs-in-the-future-of-the-web-is-html5/
Mac Pro // Macbook Pro // Mac Mini // Apogee Duet // Pioneer LX5080D (ISF) // Samsung HD360 // Sharp BD-HP20S //

hifiman

Quote from: ssdar on April 30, 2010, 21:43:00
Jobs staat hierin niet alleen , ook Microsoft zegt " De toekomst van het web is HTML5 " http://www.engadget.com/2010/04/30/microsoft-weighs-in-the-future-of-the-web-is-html5/
Zijn er in elk geval 2 van de 13 miljard hiervan overtuigd  :D

HAL

Quote from: ssdar on April 30, 2010, 21:43:00
Jobs staat hierin niet alleen , ook Microsoft zegt " De toekomst van het web is HTML5 " http://www.engadget.com/2010/04/30/microsoft-weighs-in-the-future-of-the-web-is-html5/

Uiteraard. Microsoft loopt altijd achter Apple aan. :)

Nosoforos

Het is zo belachelijk om het enige succesvolle tablet-product ooit een inferieur product te noemen (Hanky-Panky), terwijl geen enkele andere fabrikant in staat is zoiets uit te brengen. Alle pogingen falen of komen niet eens echt op de markt. En dat inferieure zit 'm dan in het ontbreken van usb? Absurd. Het is een eerste generatie product (die skip ik zelf meestal ook, en ja, ik wil ook liever een sd-kaart slot) Niemand dwingt je toch nu al zo'n apparaat te kopen?
En het arrogantie noemen dat ze geen flash ondersteunen is ook schrikbarend. Godzijdank zijn er mensen die anders denken. Godzijdank gebeuren deze interessante ontwikkelingen nu. Ik vind het een geweldige soap en lach me iedere dag rot om wat er allemaal heen en weer gesmeten wordt. Maar het loont de moeite wel om je te verdiepen in ieders argumenten.

Erik

Denk aan je bloeddruk ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

Quote from: Nosoforos on May  1, 2010, 10:19:53
Het is zo belachelijk om het enige succesvolle tablet-product ooit een inferieur product te noemen (Hanky-Panky), terwijl geen enkele andere fabrikant in staat is zoiets uit te brengen. Alle pogingen falen of komen niet eens echt op de markt. En dat inferieure zit 'm dan in het ontbreken van usb? Absurd. Het is een eerste generatie product (die skip ik zelf meestal ook, en ja, ik wil ook liever een sd-kaart slot) Niemand dwingt je toch nu al zo'n apparaat te kopen?
En het arrogantie noemen dat ze geen flash ondersteunen is ook schrikbarend. Godzijdank zijn er mensen die anders denken. Godzijdank gebeuren deze interessante ontwikkelingen nu. Ik vind het een geweldige soap en lach me iedere dag rot om wat er allemaal heen en weer gesmeten wordt. Maar het loont de moeite wel om je te verdiepen in ieders argumenten.
te veel Prozac?!?  :lookaround:
JBL PRX Power!

Nosoforos

 ;D Kwam het zo over? Dan moet je toch eens wat andere posts lezen op het forum.

eddy135

#420
Quote from: Nosoforos on May  1, 2010, 10:19:53
Maar het loont de moeite wel om je te verdiepen in ieders argumenten.

Je vraagt wel VEEL van de meeste aanwezigen, hoor! :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

eddy135

Bovendien, als er IEMAND goed is in teveel geld vragen voor inferieure producten, die om de haverklap vernieuwd worden zodat je weer nieuwe hardware dient aan te schaffen, is het natuurlijk MS!
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

AnubisNefer

En die producten zijn op de 2e hands markt haast niks meer waard. Apple producten daarentegen .........

Ik kreeg nog minstens de helft terug van mijn oude mbp,iPhone etcetc.

Zelfs als je zulke producten al 2e hands koopt en daarna bij een upgrade verkoopt , is je verlies minimaal.
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

Nosoforos

Om maar weer even on topic te gaan:

http://itunes.apple.com/nl/app/copilot-live-hd-north-america/id368733041?mt=8

De eerste navigatie software voor de iPad. Lijkt mij toch niet echt handig, zo'n groot apparaat en scherm op je ruit. Wat denken jullie?

danielo

Quote from: Hanky Panky on April 30, 2010, 17:51:19
Ja, geldklopperij zijn ze goed in - mede dankzij hele volkstammen die er elke keer in trappen. USB en SD zitten er niet op anders kocht iedereen de 16 GB versie en daar verdienen ze ws het minste aan.

Marketing top, product not.

Wat je misschien dwars zit is dat veel van ons met veel plezier er elke keer weer 'intrappen' en dat we ook nog
weten waarom we het doen en wat je misschien nog meer dwars zit is dat we geen sukkels zijn die niet weten wat we doen. Ik heb bijvoorbeeld nog een macbookpro met een klepje voor de accu had liever de gene gehad zonder en zo ook met de ipad koop liever gelijk de 64GB versie en wil geen klepje, gaatjes, knopjes en andere aanhangsels en ja ik snap de 'nadelen' best wel.

Apple zeker in ons land heeft perfecte Marketing gezien deze niet gedaan wordt door tv/radio of veel print reclame maar door de gebruikers je hebt gelijk de beste marketing een merk kan hebben.

Daniel
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.