iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sol

Quote from: danielo on April 23, 2010, 11:37:44
Ik ben zelf al een beetje aan het knutselen dit is het ontwerp waar ik nu aan werk
voor mijn 1024x768 panels (en dus ook de ipad layout) :

http://www.xs4all.nl/~daniel/ht/denoncontrol/newgui.png

Daniel.



Ziet er slick uit. Zou je de SW's bij je speakersymbooltjes niet boven L - C - R zetten, net als op het panel van je Denon?
Wel zo overzichtelijk, en mocht je ooit voor stereo subs gaan of zelfs 3, dan is dat al gebeurd.
Je AVP biedt de mogelijkheid, dus waarom je homebrew GUI niet? ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

bmateijsen

Dat ziet er lekker strak uit! Hoe haal je de informatie op? (via RS232 neem ik aan, maar hoe krijg je het op de Ipad?)

Groet,

Bjorn

Quote from: danielo on April 23, 2010, 11:37:44
Ik ben zelf al een beetje aan het knutselen dit is het ontwerp waar ik nu aan werk
voor mijn 1024x768 panels (en dus ook de ipad layout) :

http://www.xs4all.nl/~daniel/ht/denoncontrol/newgui.png

Daniel.



Sol

Quote from: bmateijsen on April 23, 2010, 12:10:53
Dat ziet er lekker strak uit! Hoe haal je de informatie op? (via RS232 neem ik aan, maar hoe krijg je het op de Ipad?)

Groet,

Bjorn


Ik denk dat zijn GUI web-based is, dus bediening via browser, net als Denon's eigen web-GUI.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

road rebel

Quote from: danielo on April 23, 2010, 10:44:10
Niet zo vreemde vraag, als touchpanel in een woonkamer is die best erg bruikbaar. Ik verwacht zeker
dat er wat 'houders' uitkomen die je als een vesa achtig iets aan de muur kan schroeven.

Daniel.

zoiets? http://www.theipadmount.com/

danielo

Tja was natuurlijk te verwachten dat ik hier nu vragen over zou krijgen :).

Deze interface is niet 'echt' (tenminste nog niet). De gene voor de iphone wel hier wat werkende demo's :

http://www.xs4all.nl/~daniel/ht/denonflash1.wmv
http://www.xs4all.nl/~daniel/ht/denonflash2.wmv
http://www.xs4all.nl/~daniel/ht/denonflash2.wmv

Ik ben deze weer begonnen de code zo te maken dat hij ook op de ipad/touchpanel van 1024x786 past.

Hoe krijg ik deze op een ipad, dat is nog een beetje een probleem het is nl gemaakt in flash, Omdat ik van plan was om deze te crosscompilen met de adobe tool. Ik hoop nogsteeds dat dat gaat lukken want dan werkt het overal. Op het moment gebruik ik een mini mac met een touchscreen gaat opzich ook prima en heeft zelfs wat voordelen als bijvoorbeeld het kunnen werken met een video input als :

http://www.xs4all.nl/~daniel/ht/denoncontrol/newgui_preview.png

Nogmaals niets is hier fake aan alles wat ik hier laat zien heb ik al eens in een andere vorm gedaan, hoe goed het wordt weet ik niet maar de reis is belangrijker dan het eind resultaat bij hobby projecten :).

wat info :

- 2way in actionscript 3.0

- werkt in elke browser, nu via een http proxy die ik ook aan het maken ben die wat zwakheden
oplost in de denon rs232 / network protocols

- kan ook direct (socket mode) connected maar dat heeft wat security problemen in de browers.

- cross compilen naar iphone/ipad (hopen we)

- of via vnc of zoiets, werkt beter dan je denkt immers er is weinig verandering in beeld !

- direct support (nou via DMS proxy) naar itunes protocol (dacp).

- doormiddel van flash camera support is preview van beeld mogelijk zonder echt te 'streamen' dus geen delay je ziet live wat in mijn geval mijn scaler 'ziet'.

- communicatie via rs232 protocol maar in dit geval wel via de network poorten op de nieuwe denon devices of met een proxy (voor de 2500BT, 2900 en andere rs232 only dingen).

Let wel dit is een fun project niet meer en niet minder :).

Back to topic..

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: Sol on April 23, 2010, 12:16:23
Ik denk dat zijn GUI web-based is, dus bediening via browser, net als Denon's eigen web-GUI.

Klopt alleen niet via hun (erg vage) http protocol maar direct of via een proxy naar het rs232/tcp/ip protocol. Via html5 zou ook nog wel kunnen maar dan is het live feedback gevoel nog veel lastiger om
voor elkaar te krijgen dan het nu al is maargoed met de ruzie tussen apple en adobe wie weet...

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Sol

Erg gaaf allemaal! Ik wou dat ik zo goed was met electronica / computers.
Ben benieuwd hoe dat gaat worden (misschien een idee om er een apart topic over te maken?)!
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

J.A.F._Doorhof

Heb er ook vandaag maar 1 gehaald.
De apple store in NY is trouwens een ENORME aanrader, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar 24 uur per dag open en waanzinnig mooi vormgegeven.
Service was ENORM goed, binnen 5 minuten alle vragen doorgenomen, ENORME rij voor de kassa's.
Werd maar 1 vraag gesteld 32 of 64GB.
IEDEREEN kwam voor de iPad, kleine gok, we zijn 10 minuten aan het wachten geweest en heb zeker 100 iPads van eigenaar zien wisselen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sol

Speciaal voor de iPad afgereisd naar NY, Frank? :D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

treky22

Wat kost ie nu eigenlijk in The States ??
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

hifiman

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 24, 2010, 03:46:53
Service was ENORM goed, binnen 5 minuten alle vragen doorgenomen,
Werd maar 1 vraag gesteld 32 of 64GB.
Vind 5 minuten voor deze ene vraag anders best langzaam  :-X

aMUSEd

is er uberhaupt, afgezien van opslagcapaciteit, een verschil tussen de 32 en 64gb uitvoering?

hifiman

Quote from: aMUSEd on April 24, 2010, 09:25:50
is er uberhaupt, afgezien van opslagcapaciteit, een verschil tussen de 32 en 64gb uitvoering?
Nee.

aMUSEd

Hoe groot is eigenlijk de gemiddelde app en hoeveel gb wordt ingenomen door de standaard programma's?

hifiman

Quote from: aMUSEd on April 24, 2010, 09:29:36
Hoe groot is eigenlijk de gemiddelde app en hoeveel gb wordt ingenomen door de standaard programma's?
Verwaarloosbaar klein tov die 32 GB, appjes zijn meestal een paar MB.

NewHT

Quote from: treky22 on April 24, 2010, 09:08:33
Wat kost ie nu eigenlijk in The States ??
16gb 499
32gb 599
64gb 699
excl. Sales tax (gem. 8%)

aMUSEd

Quote from: Audioloog on April 24, 2010, 09:30:24
Verwaarloosbaar klein tov die 32 GB, appjes zijn meestal een paar MB.
Dan is 16gb genoeg voor me  ;)

J.A.F._Doorhof

32gb is well handig omdat de films een wat hogere resolutie heeft. Aan de andere kant heb nu meer dan 12 uur video erop sttan voor de vlucht terug (gekopieerd vanaf mijn iPhone) en heb maar 8gb gevuld.

Niet voor de iPad naar NY gegaan ;)
Moest er toch zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sol

Video voor iPhone is natuurlijk niet echt hi-res, of heb je bestanden in grotere resolutie erop staan?
Ben benieuwd wat je ervan vindt!

Prettige vlucht terug, maar je hoeft je iig niet te vervelen denk ik. :D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Erik

#394
Beetje egoistisch vind je ook niet dat je niet even hebt gevraagd of je meteen wat voor de rest van het forum kon meenemen?



;D ;D ;D

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 24, 2010, 12:14:44
32gb is well handig omdat de films een wat hogere resolutie heeft. Aan de andere kant heb nu meer dan 12 uur video erop sttan voor de vlucht terug (gekopieerd vanaf mijn iPhone) en heb maar 8gb gevuld.

Niet voor de iPad naar NY gegaan ;)
Moest er toch zijn.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Lol
De resolutie is inderdaad iPhone resolutie maar het is meer dan kijkbaar.
Volgende trip pak ik iPad resolutie maar we wisten nog niet of we hem wel wilde hebben. 
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sol

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 25, 2010, 00:36:17
Lol
De resolutie is inderdaad iPhone resolutie maar het is meer dan kijkbaar.
Volgende trip pak ik iPad resolutie maar we wisten nog niet of we hem wel wilde hebben. 

:D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Starred


Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

NewHT

Ruim een week aan het spelen nu met de I-Pad. Blijft een geweldig stukje speelgoed wat ook vooral veel indruk maakt bij vrienden en collega's  ;D

Inmiddels er ook mee in de tuin gezeten en het valt me toch wel op dat bij veel zonlicht het scherm spiegelt en dus minder goed leesbaar is, wat mij betreft dan.....

Ik merk ook dat het niet ondersteunen van Flash behoorlijk irritant is. Dit geeft veel beperkingen voor doodnormale webtoepassingen (uitzendinggemist, animaties etc.) van te voren niet zo bij stil gestaan maar daar moet toch echt iets op gevonden worden!!!