iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sol

Echt geïnteresseerden hebben hem allang uit de VS gehaald of halen hem binnenkort bij de Oosterburen. :D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

danielo

Quote from: Erik on April 19, 2010, 19:23:25
Jezus hoe moeilijk kan het zijn een fatsoenlijke fabriek te kiezen en die dingen met genoeg voorraad te leveren. 6 maanden wachten tot er genoeg is om ook aan NL te leveren klinkt nogal belachelijk.

Dat is heel moeilijk, je moet nl maanden van te voren de opdrachten/contracten doorgeven en dus als bedrijf
gokken hoeveel je er gaat verkopen. Het is bekend dat ze rond deze tijd al moeten aangeven hoeveel ipods ze willen maken voor de kerst. De Ipad is zeker ook voor Apple onzeker en stel ze hebben opdracht gegeven voor 4M of 5M units dan gaat dat over heel veel geld (denk richting miljard). In die logica zou ik ook eerst 1 of 2 markten pakken en daarna pas verdergaan tot ze extra hoeveelheden kunnen laten maken (wat ook wat maanden duurt).

Ik wordt er ook niet blij van maar ik heb liever dat ze eerst doorstoten met een product in 1 of 2 markten dan het overal op een slechte manier te doen dit is trouwens ook wat ze gedaan hebben met de ipods en iphones.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

road rebel

ik heb nog geen tijd gehad om een review te schrijven maar het is echt heel erg prettig om ermee te surfen!
Alleen heb ik er een beetje een gevoel bij zoals bij de aanschaf van de iPhone 2G. Je voelt de potential maar nu is de iPad nogal "leeg". En dan heb ik het niet alleen over het gebrek aan applicaties maar aan functies die je zou verwachten op dergelijk toestel maar die er niet zijn. Als het loopt zoals de iPhone dan kan dat nog een tijdje duren maar dan heb je echt een moordmachine!

christa

ben wel beniewd als het goed is krijg ik hem morgen binnen kon niet wachten
zodra ik ermee gewerkt heb laat ik hier wel wat horen
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

NewHT

Quote from: road rebel on April 20, 2010, 16:44:36
ik heb nog geen tijd gehad om een review te schrijven maar het is echt heel erg prettig om ermee te surfen!
Alleen heb ik er een beetje een gevoel bij zoals bij de aanschaf van de iPhone 2G. Je voelt de potential maar nu is de iPad nogal "leeg". En dan heb ik het niet alleen over het gebrek aan applicaties maar aan functies die je zou verwachten op dergelijk toestel maar die er niet zijn. Als het loopt zoals de iPhone dan kan dat nog een tijdje duren maar dan heb je echt een moordmachine!

Heb ook nog geen tijd gehad voor een uitgebreide review maar kan me in het bovenstaande wel vinden. Ik moet zelf nog wel een beetje wennen aan het langere tijd werken met de Ipad in de hand. Op de een of andere manier voelt het nog een beetje onnatuurlijk. Komt ook door de harde en dunne buitenrand die niet lekker in de hand rust. Misschien dat een goede protective skin hier verandering in brengt. Ook het typen van langere teksten gaat nog wat onnatuurlijk? Is misschien ook nog even wennen.....

Al met al blijft het in de vorm zoals die uit de doos komt een super apparaat om een beetje lui te surfen op de bank of aan tafel, maar voor het serieuzere surf en typewerk duik ik nog achter de computer en dat zal ook wel zo blijven. Ik heb overigens ook een Ipad Dock gekocht en dat is zeker een aanrader. Staat erg strak.

Nu ben ik zelf helemaal nog helemaal niet met Apps bezig geweest, maar verwacht ik wel dat het apparaat nog meer functies gaat krijgen! Vooral in mijn HT. Voor nu dus nog gewoon een cool hebbeding. (cool met een hoofdletter C)

 

AppleMies

Was de slogan van Apple niet "Think Different"

Heel veel opmerkingen over wat ie allemaal niet kan (aantal positieve uitzonderingen daargelaten)....of eigenlijk wat men er allemaal niet mee kan maar ik zie meer dan voldoende mogelijkheden. In de werkomgeving kleine presentaties, mensen die in showrooms/galeries werken, makkelijk bij afspraken (compact en alles zit er op), op beurzen, congressen en tentoonstellingen zijn een legio aan prachtige oplissingen te bedenken, restaurants (reserveringen etc) magazijn medewerkers (in een robuuste uitvoering) etc etc etc. Ik denk dat dit ding nog een revolutie op de werkvloer kan gaan betekenen. Privé wil ik er gewoon één om even snel iets op te zoeken, foto's te bekijken. op mailtje te naken of te checken, om ad-hoc aan en presentatie werken...............en omdat het een iPad is. Hij's gewoon geil.........ik wil 'm.
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

jorik59

Misschien komt hij bij mij ook wel binnenkort binnen, super handig ding :worship: zoals alle dingen van apple :worship:

Robbert54

Quote from: AppleMies on April 22, 2010, 08:35:34
.en omdat het een iPad is. Hij's gewoon geil.........ik wil 'm.
:D aan dat zinnetje had je al genoeg gehad, rest was totaal overbodig :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

aMUSEd

Quote from: NewHT on April 21, 2010, 16:56:29
een super apparaat om een beetje lui te surfen
Ik lees positieve verhalen over surfen op de ipad.. maar hoe werk je om het gebrek van flash heen?
Of bezoek je de sites met flash gewoon niet?

LexiconLogan

ik heb hem en hij is echt top!
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Robbert54

Quote from: LexiconLogan on April 22, 2010, 21:26:15
ik heb hem en hij is echt top!
wat vind je er zo top aan??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

christa

wat er top aan is eigenlijk alles
het werken met de vingers gaat echt snel hij reageert super snel,zeer duidelijke display,het boeken lezen erop gaat ook perfect gamen is erg geinig gemaakt en leuk om te doen
ik moet gewoon zeggen dat ik het een fijn ding vind je neemt hem makkelijk mee door het hele huis of lekker buiten filmpje kijken,internetten,gamen,lezen enz
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

WickedGame


Hanky Panky

Quote from: LexiconLogan on April 22, 2010, 21:26:15
ik heb hem en hij is echt top!

hij is nu al stuk - het scherm kantelt niet mee  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

JeKa


neptune

tot nu toe hoor je eigenlijk heel weinig over wat de mensen er nou echt mee doen behalve surfen op de bank.
Wel is het opmerkelijk dat iedereen het een geweldig ding vind zonder dat ze er nou echt veel aan lijken te hebben ;D
Zijn er al mooie apps voor de ipad?

(ik wil er ook wel een hoor :D)
zet hier iets neer

Sol

De iPad is gewoon nu al een way of life geworden. :D

voor de grootste luiaards onder de luiaards, dus...
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

neptune

Quote from: LexiconLogan on April 22, 2010, 21:26:15
ik heb hem en hij is echt top!
Zit die ophangbeugel er standaard bij?
zet hier iets neer

existence


LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

danielo

Quote from: neptune on April 23, 2010, 09:53:42
tot nu toe hoor je eigenlijk heel weinig over wat de mensen er nou echt mee doen behalve surfen op de bank.
Wel is het opmerkelijk dat iedereen het een geweldig ding vind zonder dat ze er nou echt veel aan lijken te hebben ;D
Zijn er al mooie apps voor de ipad?

(ik wil er ook wel een hoor :D)


Waarom denk je dat surfen/email, video & audio (met andere woorden de basis features) juist niet is wat mensen ermee doen ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: neptune on April 23, 2010, 10:06:27
Zit die ophangbeugel er standaard bij?


Niet zo vreemde vraag, als touchpanel in een woonkamer is die best erg bruikbaar. Ik verwacht zeker
dat er wat 'houders' uitkomen die je als een vesa achtig iets aan de muur kan schroeven.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Sol

Als home automation control panel is het gewoon dé über-gadget. :D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

neptune

Quote from: danielo on April 23, 2010, 10:44:10
Niet zo vreemde vraag, als touchpanel in een woonkamer is die best erg bruikbaar. Ik verwacht zeker
dat er wat 'houders' uitkomen die je als een vesa achtig iets aan de muur kan schroeven.

Daniel.
ok dan heb ik het verkeerd gezien maar zo'n beugel aan de muur biedt zeker mogelijkheden, ik dacht zelfs dat deze al verkrijgbaar was.
Lijkt me leuk als klik on klik off boven m'n loopband. En nog een paar beugeltjes bjbestellen voor de keuken woonkamer etc...
zet hier iets neer

danielo

Quote from: Sol on April 23, 2010, 11:11:35
Als home automation control panel is het gewoon dé über-gadget. :D

Ik ben zelf al een beetje aan het knutselen dit is het ontwerp waar ik nu aan werk
voor mijn 1024x768 panels (en dus ook de ipad layout) :

http://www.xs4all.nl/~daniel/ht/denoncontrol/newgui.png

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.