iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aMUSEd

Quote from: Nosoforos on April 11, 2010, 12:19:24
Er zijn echt wel hele goede redenen dat ze nooit flash zullen ondersteunen.
Wil je deze delen?

danielo

#301
Quote from: aMUSEd on April 11, 2010, 12:50:35
Wil je deze delen?

Vanuit Apple is het vooral Steve Jobs laten we daar duidelijk over zijn, Verder kan je zeggen
dat vooral de 'klacht' van de flashplayer is/was de zeer langzame implementatie van mpeg4/h.264
decoding. Daar zijn flink wat redenen voor maar belangrijk hierin is dat adobe nogal lui is geweest
en nu snel een inhaal slag moet doen. Het nadeel van html5 is dat er meer is dan alleen video
afspelen het grote verlies is dat vormen van interactie veel lastiger zijn in html5 en zoveel code
in javascript te doen ook niet echt zal leiden tot snelle systemen. Actionscript 3.0 wordt vind ik erg
onderschat en ik ben bang dat de baby met het badwater naar buiten gaat zonder een goeie vervanger
en dat is jammer want we kregen juist leuke/zinnige interacties (tools, layers, zoom, dingen op tijd)
met video iets wat ons al jaren beloofd is met 'digitale tv'. Verder moet je ook niet onderschatten wat
er nu gaat gebeuren. In 2010 kon je iets maken in flash/264 en had je een zeer groot bereik (98%) nu gaan we naar 3 vormen toe de komende jaren (flash/264, html5/264 en html5/ogg) waarvan de laatste
niet echt voldoet en gok ik vervangen gaat worden door een ander formaat (gokje van google/on2).

Sorry als dit een beetje offtopic is, zoals ik al zei ik ben voor open formats maar deze versnelde html5 gang komt ook met veel nadelen voor niet alleen developers maar ook gebruikers veel mensen zijn vergeten waarom youtube zo groot is geworden het was dat het altijd werkte.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

#302
Het enige nadeel waar ik SJ over hoorde klagen was het zware cpu verbruik van flash door de iphone/ipad waardoor de accu te snel zou leegraken. Daarom zou hij weigeren flash te ondersteunen.
Op zich wel ene goede reden maar het zou fijn zijn als jij als gebruiker zelf mag uitmaken of je voor flash ondersteuning kiest met als nadeel sneller leegraken accu ipv Apple bv.
Nieuwste wapenfeit is dat adobe net klaar is met een ontwikkeltool waardoor je door een conversie toch flash zou kunnen draaien op je iphone / ipad maar die heeft Apple dmv een truuk buiten werking gesteld in OS4 die er aan komt. Het is net Microschoft wat dat betreft, niet de gebruiker bepaald wat hij wel en niet mag maar eea bedrijf ver weg.  :nopompom:
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

GH

En die goede redenen komen er vooral op neer dat Apple de markt zelf wil voorschrijven wat wenselijk is, meestal ook nog eens alleen ingegeven vanuit economische motieven.

En in mijn optiek gaat Apple daarin veel verder dan Microsoft ooit is gegaan. Hoog tijd dat ze de volgende worden op het lijstje van de EU na MS en Intel....

danielo

#304
Quote from: Erik on April 11, 2010, 15:34:54
Het enige nadeel waar ik SJ over hoorde klagen was het zware cpu verbruik van flash door de iphone/ipad waardoor de accu te snel zou leegraken. Daarom zou hij weigeren flash te ondersteunen.
Op zich wel ene goede reden maar het zou fijn zijn als jij als gebruiker zelf mag uitmaken of je voor flash ondersteuning kiest met als nadeel sneller leegraken accu ipv Apple bv.
Nieuwste wapenfeit is dat adobe net klaar is met een ontwikkeltool waardoor je door een conversie toch flash zou kunnen draaien op je iphone / ipad maar die heeft Apple dmv een truuk buiten werking gesteld in OS4 die er aan komt. Het is net Microschoft wat dat betreft, niet de gebruiker bepaald wat hij wel en niet mag maar eea bedrijf ver weg.  :nopompom:

Punt is dat SJ al een paar jaar samen met adobe een vreemde verhouding heeft, SJ is iemand die best wel de pik op je kan hebben. Gerucht gaat dat het vooral ging over een mobile os wat adobe ook aan het maken was voor de iphone uitkwam. Of er ook echte redenen zijn, tuurlijk niemand hier gaat flash perfect verklaren maar zelfs als adobe flash perfect maakt morgen gaat SJ zijn mening niet aanpassen. De conversie tool is meer een wrapper om hun eigen engine geen en is allang af er staan al een stuk of 5 games op de store die er mee gemaakt zijn.

Het apple eco-systeem is een gesloten systeem dat heeft zowel voordelen als nadelen. De voordelen zijn echter groot genoeg om apple een voordeel te geven in de markt. Ik heb daar zelf niet echt een oordeel over het is wat mij betreft aan de andere om het zelfde niveau te halen maar dan open dat blijkt helemaal nog niet zo makelijk gezien zowel google and ms de werkwijze steeds meer overnemen.

Daniel.


denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

#305
Quote from: GH on April 11, 2010, 15:42:52
En die goede redenen komen er vooral op neer dat Apple de markt zelf wil voorschrijven wat wenselijk is, meestal ook nog eens alleen ingegeven vanuit economische motieven.

En in mijn optiek gaat Apple daarin veel verder dan Microsoft ooit is gegaan. Hoog tijd dat ze de volgende worden op het lijstje van de EU na MS en Intel....

Punt is dat je pas een monopoly hebt als je een groot gedeelte van de markt in handen hebt en dat is nog niet het geval. Dat zowel google als apple ooit aandacht krijgen geloof ik best. Vergeet echter niet dat deze 2 bedrijven meer vooruitgang hebben veroorzaakt dan de meeste andere bij elkaar de laatste 10 jaar. Ik ben eigenlijk wel blij met een apple en google die een beetje 'evil' zijn het forceert op termijn juist openheid of denk je echt dat de telco bedrijven of de muziek industrie veel opener waren geweest als apple ze niet bij de ballen had gepakt ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

#306
Quote from: danielo on April 11, 2010, 15:45:54De conversie tool is meer een wrapper om hun eigen engine geen en is allang af er staan al een stuk of 5 games op de store die er mee gemaakt zijn.
die 5 zullen dan denk ik vanaf versie os4 niet meer werken. Probeerde nog de link te vinden waarin het vorige week stond maar kan hem niet meer vinden. Het kwam er op neer dat elke app gemaakt moest zijn in een bepaalde taal anders werd hij geweigerd. En die wrapper voldeed niet aan die eis gesteld in de licentie of gebruikersvoorwaarden.

Op zich zou ik html5 niet zo'n probleem vinden als het nou linksom of rechtsom wordt ondersteund dan is het goed maar ik begrijp dus dat html5 nog een lange weg te gaan heeft, jammer.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill


R


Erik

Het was te verwachten maar de introductie in de landen of een aantal landen buiten de VS is met 1 maand uitgesteld omdat de verkoop in USA zo goed gaat, maw die worden even voorgetrokken ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

NewHT

Gisteren in de V.S. speciaal naar de Apple Store in Dallas gereden om de I-Pad te kopen maar deze waren voor minimaal 2 dagen uitverkocht. Ik was niet zo verbaasd, ging destijds met de I-Phone net zo. Doorgereden naar de Best Buy en tot mijn verbazing hadden ze daar een ruime voorraad. Dus gelijk een 32 gb versie aangeschaft.

Nu mijn terugvlucht ook nog geannuleerd is i.v.m. de NL luchtruim sluiting, heb ik ineens alle tijd om er mee te spelen. Het is werkelijk een über gadget. Echt super gaaf! In een handomdraai keurig gesynchroniseerd en automatisch in het Nederlands opgestart.

Wat dan weer ontzettend jammer is, is dat de App Store met mijn NL account niet toegangelijk is. Daarvoor heb je minimaal een creditkaart in de U.S. nodig geloof ik. Is ook al zo'n pain in the ass op de Apple TV. (dat video content nog steeds niet beschikbaar is via I-tunes).

Ik kijk met belangstelling uit naar een goede oplossing om deze met RF als afstandbediening voor de hele set te kunnen gebruiken.

Robbert54

gefeliciteerd! volgens mij ben je de eerste op dit forum :D kan deze nou straks wel vlekkeloos langs de douane??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

christa

oooh gaaf kun je er voor mij niet 1 meenemen hihihih
veel plezier ermee en laat ons genieten van een kleine review
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

AllStar

Quote from: NewHT on April 16, 2010, 00:14:02
Wat dan weer ontzettend jammer is, is dat de App Store met mijn NL account niet toegangelijk is. Daarvoor heb je minimaal een creditkaart in de U.S. nodig geloof ik. Is ook al zo'n pain in the ass op de Apple TV. (dat video content nog steeds niet beschikbaar is via I-tunes).

Tip: http://www.onemorething.nl/2010/04/binnen-5-minuten-kopen-in-de-us-itunes-store/

NewHT

Quote from: The Vampire on April 16, 2010, 02:11:33
gefeliciteerd! volgens mij ben je de eerste op dit forum :D kan deze nou straks wel vlekkeloos langs de douane??

Dank je!  :headbanging:

Dat met die douane zal moeten blijken. Meestal gaat het goed, maar wellicht dat ik op Schiphol nog de knip mag trekken...

NewHT

Quote from: christa on April 16, 2010, 08:19:15
oooh gaaf kun je er voor mij niet 1 meenemen hihihih
veel plezier ermee en laat ons genieten van een kleine review
groetjes christa

;D je bent de tiende die het vraagt, wordt een beetje lastig !!!!
ik zal snel een impressie geven!

Durk

Is het bedrag niet lager dan het grensbedrag?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

NewHT


Sol

Quote from: NewHT on April 16, 2010, 00:14:02
Ik kijk met belangstelling uit naar een goede oplossing om deze met RF als afstandbediening voor de hele set te kunnen gebruiken.

Zo wel ideaal zijn, en eigenlijk ook de enige reden waarom ik dit topic in de gaten houd moet ik bekennen. :ph34r:
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Pieter-Jan

Quote from: Sol on April 16, 2010, 16:34:11
Zo wel ideaal zijn, en eigenlijk ook de enige reden waarom ik dit topic in de gaten houd moet ik bekennen. :ph34r:

En jij niet alleen ;)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Pieter-Jan

Quote from: Sol on April 16, 2010, 16:40:16
;D

maar mag ook een propere oplossing met een global cache en wifi zijn ... zolang het maar werkt en een mooie interface heeft.

Je kan bv ook om het even welke PC of MAC remote overnemen met een vlc programma ... interessante mogelijkheden :)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

NewHT

Quote from: Durk on April 16, 2010, 16:04:48
Is het bedrag niet lager dan het grensbedrag?

Net niet, de grens is naar ik meen 430 Euro en ik heb omgerekend 440 Euro betaald (US$ 599) exclusief 8% Sales Tax. Wat dat betreft had ik beter de 16gb versie kunnen kopen (US$ 499), maar  dat vond ik toch echt wat weinig...

aMUSEd

De mensen die echt niet kunnen wachten kunnen bij bart smit terecht.. wel behoorlijk veel duurder.

JeKa

Quote from: aMUSEd on April 16, 2010, 20:29:57
De mensen die echt niet kunnen wachten kunnen bij bart smit terecht.. wel behoorlijk veel duurder.

Heb je daar een linkje van?