iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbert54

haha! mooi plaatje! volledig nutteloos ding die iPad, maar wel mooi!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

maxtrash

wat moet ik me daar bij voorstellen: niet multitasken. Als je aan het browsen bent en je hebt de mailapplicatie op de achtergrond draaien. Dan krijg je toch wel een signaaltje als er nieuwe mail binnenkomt?

Erik

Benieuwd of alles gekocht op je iphone meteen op de ipad werkt of dat je de appz opnieuw moet aanschaffen. Zag al zoiets over games genoemd worden.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

fugazi_2009

Quote from: maxtrash on April  3, 2010, 21:24:37
wat moet ik me daar bij voorstellen: niet multitasken. Als je aan het browsen bent en je hebt de mailapplicatie op de achtergrond draaien. Dan krijg je toch wel een signaaltje als er nieuwe mail binnenkomt?

Wat je daar bij moet voorstellen is dat dat als je aan het browsen bent je mail applicatie niet op de achtergrond draait. En dus ook geen signaal.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

peterrr

Zou daar geen app... voor komen?   ::)
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

maxtrash

Quote from: fugazi_2009 on April  3, 2010, 22:06:00
Wat je daar bij moet voorstellen is dat dat als je aan het browsen bent je mail applicatie niet op de achtergrond draait. En dus ook geen signaal.
en op de Iphone werkt het ook zo??? Nee toch

Nosoforos

Guys... dit is echt niet te geloven... Al die misverstanden over dat hele multitasken. De iPhone en de iPad kunnen multitasken. Natuurlijk. Alleen 3rd party apps MOGEN niet op de achtergrond draaien (voorlopig). Mail draait natuurlijk gewoon op de achtergrond (net als op de iPhone), net als de iPod functie en de kalender etc (alle standaard apps van Apple namelijk.) Door al die heisa hoor ik zelfs wel eens mensen die denken dat je op de iPhone niet muziek kunt luisteren en ondertussen je mail checken en browsen, natuurlijk kan dat wel.

HuubF

Ik heb een Mac mini als server en gebruik nu de stroomslurpende Plasma als monitor. Op de salontafel liggen 8 afstandsbedieningen.

Kan de iPad fungeren als universele afstandsbediening en als slaafje van de Mac Mini? Waarbij ik dus de iPad als monitor voor de Mini kan gebruiken? Dan hoeft de stroomslurpende Plasma niet meer aan om als monitor te dienen.  :worship:
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

aMUSEd

Quote from: HuubF on April  3, 2010, 23:27:13
Kan de iPad fungeren als universele afstandsbediening en als slaafje van de Mac Mini? Waarbij ik dus de iPad als monitor voor de Mini kan gebruiken? Dan hoeft de stroomslurpende Plasma niet meer aan om als monitor te dienen.  :worship:
Hier hoop ik wel op. iig om door muziek te browsen.

Nosoforos

#259
Ja, met een VNC app. Waren al meteen in iPad varianten te krijgen in de appstore. En als universele remote is het natuurlijk ook geweldig. Even wachten tot enkele van de ontwikkelaars een speciale iPad versie klaar hebben.

- edit: voor een beetje door muziek browsen komt binnenkort de gratis app "remote" van Apple zelf in een iPad variant. Dit kun je namelijk al zien staan in de voorkeuren in de laatste versie van iTunes

HuubF

#260
Quote from: Nosoforos on April  3, 2010, 23:32:32
Ja, met een VNC app. Waren al meteen in iPad varianten te krijgen in de appstore. En als universele remote is het natuurlijk ook geweldig. Even wachten tot enkele van de ontwikkelaars een speciale iPad versie klaar hebben.

- edit: voor een beetje door muziek browsen komt binnenkort de gratis app "remote" van Apple zelf in een iPad variant. Dit kun je namelijk al zien staan in de voorkeuren in de laatste versie van iTunes

Ik ben nog uit de tijd van de ponskaart (80-koloms). Wat is een 'VNC-app'?

Edit... Google heeft het antwoord. Ik mot ook zo'n iPad!
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

Ik heb ook niet echt een iPad nodig. Heb vrijwel altijd mijn laptop én iPhone bij me...

Wedden dat ik over een jaar tóch een iPad heb? ;D

aMUSEd

Quote from: Nosoforos on April  3, 2010, 23:32:32
Ja, met een VNC app.
Dat is precies wat ik bedoel.
Zo'n app is er toch ook voor windows?

Nosoforos

Ja die apps werken (altijd) voor meerdere OS's

neptune

Quote from: danielo on April  3, 2010, 13:17:49
Voor alle andere dingen gebruik je dan een wifi -> ir/rf/rs232 gateway en klaar.
Heb je hier voorbeelden van?
zet hier iets neer

Nosoforos

Bijvoorbeeld: Redeye (http://thinkflood.com/products/redeye/what-is-redeye/) Heeft een eigen module die infrarood uitzendt
en iRule (http://www.iruleathome.com/) werkt met Global Cache boxes

neptune

Quote from: Nosoforos on April  5, 2010, 10:37:10
Bijvoorbeeld: Redeye (http://thinkflood.com/products/redeye/what-is-redeye/) Heeft een eigen module die infrarood uitzendt
en iRule (http://www.iruleathome.com/) werkt met Global Cache boxes
de red eye lijkt me wel wat maar helaas zie ik een us power connector en geen Europese .
En de irule is alleen maar voor een paar merken geschikt zoals denon die dat ondersteunen.
zet hier iets neer

Nosoforos

Nee hoor,die iRule werkt gewoon met alles wat via ir of rs232 te besturen is. Er is er nog een die met Global Cache werkt: Bobby Remote, ook mooi. 

Justapoke

#268
Dit ziet er ook goed uit:  http://www.l5remote.com/

Hoewel ik toch mijn bedenkingen heb met deze oplossingen. Gebruik nu Sony's BD Remote app op de iPhone voor mijn Blue Ray speler, maar hoewel het erg leuk werkt vind ik het toch niet echt een perfecte oplossing. Mijn telefoon moet ik toch steeds ontgrendelen na verloop van tijd, dus is een gewone remote pakken sneller.

De iPad is hier misschien toch wat prettiger in, moet het afwachten. Voor mij is besturing van iTunes het belangrijkste, en dat lijkt me helemaal top te gaan worden!
--
"This power cord is built using high-tech materials costing a small fortune. It might make your system sound a bit better. Or it might not. If it does, we're not really sure why. Still, might be worth trying it - look at the shiny gold plugs!"

eduard

#269

Robbert54

WHAT....THE..... F... :nopompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

neptune

#271
Quote from: Justapoke on April  5, 2010, 17:36:16
Dit ziet er ook goed uit:  http://www.l5remote.com/

Hoewel ik toch mijn bedenkingen heb met deze oplossingen. Gebruik nu Sony's BD Remote app op de iPhone voor mijn Blue Ray speler, maar hoewel het erg leuk werkt vind ik het toch niet echt een perfecte oplossing. Mijn telefoon moet ik toch steeds ontgrendelen na verloop van tijd, dus is een gewone remote pakken sneller.

De iPad is hier misschien toch wat prettiger in, moet het afwachten. Voor mij is besturing van iTunes het belangrijkste, en dat lijkt me helemaal top te gaan worden!
Ik heb vooral bedenkingen bij dit soort 'erop klik' uitbreidingen. Het mooie zou juist moeten zijn dat het direct vanaf je iphone (ipad) werkt . Het voordeel is dan dat je vrijwel alles kan bedienen. Ik heb en velen met mij mijn telefoon altijd in de buurt c.q. broekzak. Maar ik zou nog wel graag een oplossing zien voor rf.
Ik heb een marmitek module voor het licht en dit werkt met rf. Dat valt volgens mij weer buiten die wifi naar ir gateways en dat is erg jammer want je wil ook licht kunnen bedienen in je HT.
zet hier iets neer

knubbe

Quote from: neptune on April  6, 2010, 12:57:48
Ik heb vooral bedenkingen bij dit soort 'erop klik' uitbreidingen. Het mooie zou juist moeten zijn dat het direct vanaf je iphone (ipad) werkt . Het voordeel is dan dat je vrijwel alles kan bedienen. Ik heb en velen met mij mijn telefoon altijd in de buurt c.q. broekzak. Maar ik zou nog wel graag een oplossing zien voor rf.
Ik heb een marmitek module voor het licht en dit werkt met rf. Dat valt volgens mij weer buiten die wifi naar ir gateways en dat is erg jammer want je wil ook licht kunnen bedienen in je HT.


Voor mij ook het grootste obstakel om een iPad aan te schaffen. Hij zou ideaal zijn als je er je complete HT mee kon bedienen. Remote op de iPhone is super, maar bij een iPad zoek ik een completere oplossing. Als Apple 'fan' ben je natuurlijk ook niet zo zot op al die extra dingetjes als een 'redeye' e.d. en wil je het zo clean mogelijk houden.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Nosoforos

Ja, die "opklik-dingen" zie ik ook niet zitten, dat wordt nooit wat. De Redeye is iets leuker, maar te beperkt en onhandig omdat ie het zichtveld van je apparatuur moet staan. De opties met Global Cache zijn beter want daar kun je alle kanten mee op (ik weet niet hoe het zit met RF maar volgens mij zijn er zat mensen die dat soort dingen willen besturen) alleen is Global Cache niet bepaald een apparaat dat gebruiksvriendelijk/aantrekkelijk is. Hun website is ook vreselijk. De nieuwe iTach van dat bedrijf is echter wel wat beter omdat die wifi en IR standaard heeft en dus in verhouding veel goedkoper dan de oudere modellen.
Maar eigenlijk gaat het hier om Home Automation in het algemeen: daar is gewoon nog geen echt aantrekkelijke, allesomvattende en voor iedereen te gebruiken product voor, het zijn allemaal onhandige niche producten.

Hanky Panky

Ipad ontwerpers maken zich kwaad over user abuse  :D




Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000