iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AnubisNefer

Quote from: SOS-Master on April  1, 2010, 09:23:04
ok, ik snap de lifstyle reclames wel, maar irl heb je een laptop en emailen zonder keypad is ook niet echt handig. een veredelde pronto is het ook nog niet door gebrek aan IR en RF.
Maar goed, ik hou het in de gaten, als device is het wel sexy. ik dacht trouwens dat de iphone de gedoodverfde remote voor itunes was?

De iPhone werkt perfect als remote, echter voor mij soms te klein qua schermafbeelding. E-mailen zonder keypad is voor mij geen probleem,stuur moeiteloos smsjes en dergelijke met mijn iPhone.

Pronto heb ik ook niet nodig. Mac Mini en plex is serieus relaxed !
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

aMUSEd

Quote from: AnubisNefer on April  1, 2010, 09:37:18
Mac Mini en plex is serieus relaxed !
Lijkt me ook. Waar blijft de mini met hdmi-out toch  ;D

Robbert54

heeft de mini nog geen hdmi out??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

aMUSEd

Via adapter wel geloof ik. Geruchten gaan dat het grafische deel bij de volgende generatie ook wordt opgewaardeerd dmv nvidia-chip. Daarbij wordt mogelijk gecombineerd met i3/i5/i7 cpu.

Starred

Is er een specifieke reden waarom hebben ze geen IR-zender in de iPad hebben gestopt?
Dan zou het echt een ideale bediening zijn voor muziek

Koen K

Ik denk vooral dat er geen specifieke reden werd gezien om er wél een in te doen. Remote mag een "killer app" zijn, het is niet zo dat het hele product er omheen ontworpen wordt. Het blijft een extraatje...

maxtrash

Vind het zelf ook een geil apparaat maar weet niet waarom ik die vaker zou gebruiken dan de laptop die op de bank staat. Het vreemde is dat op allerlei fora het gebruik als  afstandsbediening voor Itunes e.d. als belangrijke functie noemen. Het is dan ook wel prettig als je de versterker aan en uit kan zetten om maar eens iets te noemen.

Puur technisch gezien zou Apple een extern apparaatje met wifi en IR in de markt kunnen zetten (mooi apple-wit). Je kunt dan hetzelfde maar overkomt ook nog eens line-of-sight problemen. In feite bestaat dit al (http://www.irtrans.com/en/shop/wifi.php en dan met Ired). Dit is alleen toch wel een erge niche-oplossing. IRTrans ken ik wel en zit al veel langer in de markt maar voor dit prijsniveau en alleen via zo'n website aan te schaffen op het net wordt het natuurlijk nooit echt massa. Als apple zoiets doet heb je binnen de kortste keren 10-tallen applicaties, integratie met Ipen etc en kan het echt aanslaan

Starred

Ik zou best E800 overhebben voor een gelikte muziek interface die ik aan strak aan de muur kan hangen. Maar als ik het volume niet kan regelen dan heb ik er weinig aan

danielo

Quote from: Starred on April  3, 2010, 08:20:49
Is er een specifieke reden waarom hebben ze geen IR-zender in de iPad hebben gestopt?
Dan zou het echt een ideale bediening zijn voor muziek

Waarom niet via wifi, de meeste nieuwe spullen werken via gewoon internet en dan heb je ook 2-way feedback. Zie hier een applicatie die ik voor de iphone/touch/ipad aan het maken ben voor denon.

http://www.xs4all.nl/~daniel/ht/denonflash1.wmv
http://www.xs4all.nl/~daniel/ht/denonflash2.wmv
http://www.xs4all.nl/~daniel/ht/denonflash2.wmv

Voor alle andere dingen gebruik je dan een wifi -> ir/rf/rs232 gateway en klaar.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

htjan160756

Hallo,

Volgens mij komt er wel een IR uit voor de IPhone/Ipad.
http://www.iphoneclub.nl/56435/l5-remote-afstandsbediening-als-iphone-module/

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Starred

Quote from: danielo on April  3, 2010, 13:17:49
Waarom niet via wifi, de meeste nieuwe spullen werken via gewoon internet en dan heb je ook 2-way feedback. Zie hier een applicatie die ik voor de iphone/touch/ipad aan het maken ben voor denon.

Voor alle andere dingen gebruik je dan een wifi -> ir/rf/rs232 gateway en klaar.

Daniel.

Lastig als je wifi er uit ligt.
Lastig omdat ik dan voor tv, receiver, mediaplayer en tv tuner een wifi-RF omzetter nodig heb en die moet ik ook weer netjes wegwerken.
Waarom niet gewoon wel RF. Lekker simple.

Laat onverlet dat je applicatie er veel belovend uitziet!

danielo

Quote from: Starred on April  3, 2010, 14:57:32
Lastig als je wifi er uit ligt.
Lastig omdat ik dan voor tv, receiver, mediaplayer en tv tuner een wifi-RF omzetter nodig heb en die moet ik ook weer netjes wegwerken.
Waarom niet gewoon wel RF. Lekker simple.

Laat onverlet dat je applicatie er veel belovend uitziet!

Waarom zou mijn wifi eruit liggen ?, Ik denk dat het heel simpel is over 2 jaar doen we niets anders dan over wifi remote dingen doen waarom een gevecht starten tegen iets wat toch gaat komen. Een RF of een IR dongle op een iphone/ipad knopen is gewoon vreemd.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Starred

Quote from: danielo on April  3, 2010, 15:02:29
Waarom zou mijn wifi eruit liggen ?, Ik denk dat het heel simpel is over 2 jaar doen we niets anders dan over wifi remote dingen doen waarom een gevecht starten tegen iets wat toch gaat komen. Een RF of een IR dongle op een iphone/ipad knopen is gewoon vreemd.

Daniel.

Jouw wifi misschien niet, de mijne wel. Ik wil het ook niet over 2 jaar, maar nu.
En waarom gevecht? Kan toch gewoon beide naast elkaar staan? Denk niet dat RF of 2 jaar niet meer bestaat. Er is zo'n enorme installed base dat het over 20 jaar nog bestaat en dat wil ik ook gewoon kunnen bedienen met een remote  ;)


danielo

Quote from: existence on April  3, 2010, 16:21:36
http://thinkflood.com/products/redeye/how-does-it-work/


redeye mini  O0

Dit is precies wat ik bedoel wifi eerst en dan via een proxy zoals de redeye. Persoonlijk zie
ik liever de meeste via direct tcp/ip of iets via rs232 vanaf de proxy applicatie zodat je 2way
kan doen. Maargoed ik denk dat er veel van deze wifi -> ir kastjes gaan komen en ik ga er ook
een beetje vanuit tijdens mijn implementatie testen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Raphie

#240
JBL PRX Power!

Nosoforos

Wat een stom plaatje, beetje groot ook. Overigens staan er nogal wat dingen tussen die er wel op zitten.

Raphie

op de PC zijn de schermbreedtes al over de 800 * 600 heen  ;)
vond hem wel grappig.
JBL PRX Power!

Nosoforos

Hmm, over smaak en humor valt te twisten (opgemerkt uiteraard vanachter mijn 1080p scherm)

Erik

#244
Vond hem ook wel grappig ;D maar dat niet iedereen hem leuk zou vinden, kon je wel raden.

Nosrofos: wat klopt er dan niet van het lijstje volgens jou?
Hij is vast wel fun en er zijn best leuke spelletjes voor te krijgen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Starred

Kan je eigenlijk ook gewoon TV kijken op de iPad? Zit er een tv-tuner in?

GH

De Ipad zit een beetje tussen een Ipod Touch en een Iphone in, alleen met een groter scherm en een snellere processor.... geen echt nieuwe features, alleen door het grotere scherm wat meer mogelijkheden om bijvoorbeeld fatsoenlijk(er) teksten te kunnen lezen.

Raphie

Maar hij kan niet multitasken en je kan dus ook geen apps of widgets draaien
JBL PRX Power!

GH

Dat is dus hetzelfde als op een Iphone of Touch (en nee, muziek luisteren of een telefoongesprek voeren terwijl er iets anders draait is geen echte multitasking...). Maar is multitasking nou zo spannend op dit soort apparaten?

Nosoforos

Hoe bedoel je geen apps draaien? Niet op de achtergrond, nee. Voor de rest heb je iets van 170.000 apps die je kunt 'draaien' zoveel als je wil. Al heb ik sterk het vermoeden dat ze voor OS 4.0 iets aan het uitdokteren zijn. 'Multitasken' is veel minder belangrijk dan mensen soms wordt wijsgemaakt - iig op de iPhone, op de iPad geloof ik absoluut wel in de meerwaarde. Maar de kracht zit hem er in deze functie niet zomaar in het systeem te kwakken, maar te wachten tot er een daadwerkelijk goede oplossing is bedacht. Dit is namelijk een kans om opnieuw te beginnen met hoe we met computers werken, niet om simpelweg alle oude meuk gewoon mee te zeulen. Het is absoluut een 'work in progress' en dat is juist waarom het zo goed gaat worden: ipv alles halfzacht in 1 keer, beetje bij beetje verder ontwikkelen.
En een tv-tuner zit er niet in...  ;)