iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aMUSEd

#200
Quote from: Joozz on February  2, 2010, 19:50:10
De consument betaald de prijs die wordt voorgerekend. Ze verkopen er liever 200.000st. voor $500,- dan 300.000 voor $ 450,-
Hangt van de marge af  ;)
Vaak gaat er het nodige onderzoek aan vooraf om het optimum te bepalen.

htjan160756

Quote from: JeKa on February  2, 2010, 16:17:41
Waarom vind je Apple niks maar de iPhone wel een mooi product?

Hallo,

Ik weet niet of je een IPhone hebt, maar probeer maar eens de inhoud op een andere PC te zetten.
Ik moest na een Crash van mijn PC de schijf formatteren, ik heb toen meteen maar een groter Sata schijf gekocht,  later bleek gelukkig dat me oude schijf toch goed was.
Na Windows XP op de nieuwe schijf gezet te hebben en Itunes lukte het niet om de IPhone te synchroniseren met de PC, waardoor ik dus ineens alles kwijt was op mijn IPhone.
Gelukkig was mijn vorige schijf dus niet stuk en heb ik alles weer terug kunnen zetten op de IPhone.
Maar ik wou de nieuwe schijf gaan gebruiken en heb dus Apple gebeld, nou je krijg een bandje dat je T-mobiel moet bellen.
Dus T-mobiel gebeld en die zegt dan, nee je moet Apple bellen, maar je moet niet de IPhone keuze doen maar de Ipod touch.
Na een kleine 10 minuten ze de man dat hij het ook niet wis en dat alles weer opnieuw moest ophalen en betalen maar dat laaste klopt ook niet.
Nu het is mij zelf toch gelukt en het was zo simpel, dat ze dat bij Apple niet zelf kunnen door geven.

Nou de IPhone werkt zo goed en is nog mooi ook.
Bellen doe ik eigenlijk niet veel (is meer mijn vrouw haar ding) maar spelletje en andere dingen.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

htjan160756

#202
Quote from: Joozz on February  2, 2010, 19:50:10
Te duur... valt wel mee denk ik.
Monopolie positie, is toch als er niet echt een alternatief is ? Valt ook nog wel mee. Zijn toch genoeg alternatieven. Je hoeft geen Apple te kopen. Je kunt ook gewoon een pc kopen van een willekeurig merk, die kan hetzelfde, misschien zelfs wel meer.

De Ipad zit tussen een laptop en een Iphone, dus als je al een laptop of pc hebt en zo te lezen ook al een Iphone, is er geen noodzaak om zo'n Ipad te kopen.

De consument betaald de prijs die wordt voorgerekend. Ze verkopen er liever 200.000st. voor $500,- dan 300.000 voor $ 450,-
Ze kunnen hoogstwaarschijnlijk in het begin de vraag toch niet aan. Net als bij de PS3. (in het begin)

En als je de presentatie van Steve Jobs jaarlijks bekijkt, zijn de winsten van Apple ook altijd goed. En dat is gezond. Ze stoppen genoeg geld in ontwikkeling van producten die werken.

Groet,
Joost
(Apple liefhebber...)





Hallo,

Kan je mij vertellen waar ik ergens ander Apps kan kopen?
Ik kan wel een andere kopen maar daar werken de Apps van Apple weer niet op.
Dan heb je bij mij een Monopolie positie.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Joozz

Quote from: htjan160756 on February  2, 2010, 23:04:06
Hallo,

Kan je mij vertellen waar ik ergens ander Apps kan kopen?
Ik kan wel een andere kopen maar daar werken de Apps van Apple weer niet op.
Dan heb je bij mij een Monopolie positie.

Groetjes J@n

Wat betreft Iphone apps;
En Nokia dan, die heeft daar geen last van ?
Windows mobile op een HTC ?
Volgens mij zijn de apps van een Nokia ook alleen toegankelijk via Nokia store.

Wat betreft OSX app's, Adobe software b.v. is voor osx en voor Windows te verkrijgen. Er is genoeg software voor de Mac die niet van Apple afkomt.
Als je bootcamp installeerd op een mac, kun je zo windows programma's draaien. Als je een monopolie positie wilt behouden, is het niet echt slim om software te ontwikkelen om de concurent z'n software te kunnen gebruiken op je eigen hardware.

Eindeloze discussie, ieder z'n ding.

Groet,
Joost
Tag Mclaren AV32R DP, Mark Levinson ML335 *Fronts*, Tag Mclaren 100x5R Bi-amp Center + Rear, Tag Mclaren DVD32R, Tag Mclaren CD20R, Pioneer LX71 Bluray, Pioneer PDP-LX5090H, Tannoy TD10 "Front", Elac CC241 "Center", Elac IW-1230 In-wall "Surround", Elac SUB 211.2 ESP, Art speak cables.

Nosoforos

Hier wordt het begrip monopolie op een compleet verkeerde manier geïnterpreteerd...
Leg maar eens even uit in de rechtzaal wat er fout is aan:
- je hebt zelf een product op de markt gebracht
- je hebt zelf een ecosysteem tot leven geroepen dat voor apps etc zorgt voor bovengenoemd apparaat
- het apparaat is een groot succes omdat mensen zelf kiezen om het te gebruiken en de voordelen te benutten

Wat je doet met je eigen product mag je echt zelf weten, en dat heeft niets te maken met monopolie. Dat krijg je pas als concurrentie wordt doodgeslagen. En dat is hier allesbehalve het geval, kijk maar naar alle Android-phones etc die overal verschijnen. Volop keus, niks monopolie.
Binnen je eigen ecosyteem en productlijn mag je zelf bepalen hoe de zaken werken.

Maartje

Quote from: Joozz on February  2, 2010, 19:50:10
De consument betaald de prijs die wordt voorgerekend. Ze verkopen er liever 200.000st. voor $500,- dan 300.000 voor $ 450,-

200.000 * 500 = 100.000.000
300.000 * 450 = 135.000.000

raar bedrijf  >:D
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

maxtrash

Quote from: Maartje on February  3, 2010, 10:12:36
200.000 * 500 = 100.000.000
300.000 * 450 = 135.000.000

raar bedrijf  >:D
kosten 400 euro

brutowinst
200.000 * (500-400) = 200.000.000
300.000 * (450-400) = 150.000.000

hifi | Roderick

Waarom gaan bij jou de variabele kosten niet omlaag bij een grotere afzet/productie?

maxtrash

Quote from: hifi123.nl | Roderick on February  3, 2010, 13:48:31
Waarom gaan bij jou de variabele kosten niet omlaag bij een grotere afzet/productie?
ik probeerde het verschil tussen omzet en winst uit te leggen en het simpel te houden. Overigens wordt het schaalgrootte effect natuurlijk steeds minder naarmate de aantallen oplopen. Sterker nog: misschien moet Apple wel extra kosten maken om voldoende capaciteit te hebben om niet teveel nee te hoeven verkopen.

Joozz

Quote from: maxtrash on February  3, 2010, 13:33:41
kosten 400 euro

brutowinst
200.000 * (500-400) = 200.000.000
300.000 * (450-400) = 150.000.000

hihi, dacht je dat ik daar niet over had nagedacht...
Waar denk je de ontwikkelingskosten terug te verdienen, liefst zo snel mogelijk. Dus b.v. bij de eerste 200.000 (noem maar even een getal)
Je kunt bij een bedrijf aan de omzet niet zien hoeveel winst ze maken !

Quote
Hier wordt het begrip monopolie op een compleet verkeerde manier geïnterpreteerd...
Leg maar eens even uit in de rechtzaal wat er fout is aan:
- je hebt zelf een product op de markt gebracht
- je hebt zelf een ecosysteem tot leven geroepen dat voor apps etc zorgt voor bovengenoemd apparaat
- het apparaat is een groot succes omdat mensen zelf kiezen om het te gebruiken en de voordelen te benutten

Wat je doet met je eigen product mag je echt zelf weten, en dat heeft niets te maken met monopolie. Dat krijg je pas als concurrentie wordt doodgeslagen. En dat is hier allesbehalve het geval, kijk maar naar alle Android-phones etc die overal verschijnen. Volop keus, niks monopolie.
Binnen je eigen ecosyteem en productlijn mag je zelf bepalen hoe de zaken werken.

Jaaa... zo mooi kan ik het niet verwoorden, maar dit is ook hoe ik het zie.
KPN heeft jarenlang een monopolie positie gehad, je had geen keus. Nu legio.

Groet,
Joost
Tag Mclaren AV32R DP, Mark Levinson ML335 *Fronts*, Tag Mclaren 100x5R Bi-amp Center + Rear, Tag Mclaren DVD32R, Tag Mclaren CD20R, Pioneer LX71 Bluray, Pioneer PDP-LX5090H, Tannoy TD10 "Front", Elac CC241 "Center", Elac IW-1230 In-wall "Surround", Elac SUB 211.2 ESP, Art speak cables.

Koen K

Quote from: maxtrash on February  3, 2010, 14:36:17
ik probeerde het verschil tussen omzet en winst uit te leggen en het simpel te houden. Overigens wordt het schaalgrootte effect natuurlijk steeds minder naarmate de aantallen oplopen. Sterker nog: misschien moet Apple wel extra kosten maken om voldoende capaciteit te hebben om niet teveel nee te hoeven verkopen.

Exact. Bovendien is het maar de vraag of je met de productiemiddelen die voor een kleinere, exlusievere serie geschikt zijn zich ook zonder extra investeringen lenen voor het fabriceren van grotere series.

Maartje

Quote from: maxtrash on February  3, 2010, 13:33:41
kosten 400 euro
brutowinst
200.000 * (500-400) = 200.000.000
300.000 * (450-400) = 150.000.000

Quote from: hifi123.nl | Roderick on February  3, 2010, 13:48:31
Waarom gaan bij jou de variabele kosten niet omlaag bij een grotere afzet/productie?

IDD
Stel dat de kosten bij een vooraf ingeschatte productie van 300.00 stuks 350 wordt in plaats van 400

200.000 * (500-400) = 200.000.000
300.000 * (450-350) = 300.000.000

De ontwikkelingskosten verdelen over 300.00 stuks drukt de prijs ook nog eens aanzienlijk


Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

knubbe

Apple doet vrijwel altijd bij de nieuwe producten aan onderproductie. Om zo de hype nog groter te maken en mensen flink geld willen betalen voor de eerste producten.
Overigens kan je er wel vanuit gaan dat ALLES bij Apple niet zonder reden gebeurd. Alle informatie die langzaam naar buiten komttegen de datum van een keynote aan is allemaal bewust uitgelekt.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

HAL

Quote from: knubbe on February  4, 2010, 10:41:03
Apple doet vrijwel altijd bij de nieuwe producten aan onderproductie. Om zo de hype nog groter te maken en mensen flink geld willen betalen voor de eerste producten.
Overigens kan je er wel vanuit gaan dat ALLES bij Apple niet zonder reden gebeurd. Alle informatie die langzaam naar buiten komttegen de datum van een keynote aan is allemaal bewust uitgelekt.

Ah, dat verklaart waarom die Chinees die bij Foxxcon werkte, zelfmoord pleegde toen hij een pre-productiemodel van de iPhone was kwijtgeraakt. Dat is zeker ook bewust gelekte informatie?

knubbe

#214
Quote from: HAL on February  4, 2010, 10:50:43
Ah, dat verklaart waarom die Chinees die bij Foxxcon werkte, zelfmoord pleegde toen hij een pre-productiemodel van de iPhone was kwijtgeraakt. Dat is zeker ook bewust gelekte informatie?

Uitzonderingen daargelaten..
Ik doelde op hetgeen dat het meerendeel van de mensen daadwerkelijk denkt dat Apple de vraag niet aan zou kunnen oid. Natuurlijk kunnen ze dit makkelijk.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

peterrr

Quote from: knubbe on February  4, 2010, 10:41:03
Apple doet vrijwel altijd bij de nieuwe producten aan onderproductie. Om zo de hype nog groter te maken en mensen flink geld willen betalen voor de eerste producten.
Overigens kan je er wel vanuit gaan dat ALLES bij Apple niet zonder reden gebeurd. Alle informatie die langzaam naar buiten komttegen de datum van een keynote aan is allemaal bewust uitgelekt.


Volgens mij blijven de prijzen van Apple spullen eigenlijk redelijk constant dus dat de eerste koper meer betalen ,als de gene die ze veel later kopen klopt voor mij niet.
grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

danielo

Quote from: knubbe on February  4, 2010, 10:41:03
Apple doet vrijwel altijd bij de nieuwe producten aan onderproductie. Om zo de hype nog groter te maken en mensen flink geld willen betalen voor de eerste producten.
Overigens kan je er wel vanuit gaan dat ALLES bij Apple niet zonder reden gebeurd. Alle informatie die langzaam naar buiten komttegen de datum van een keynote aan is allemaal bewust uitgelekt.

Denk dat het ook is dat ze inzien dat iedereen achter informatie aanzit en daar slim gebruik van maakt ook de fcc eisen maken de ineens introductie lastiger. Apples 1.0 versie van iets is altijd ehmm suboptimaal maar dat kunnen ze ook wel hebben er zijn bijvoorbeeld bij de ipad altijd wel 1M cultmembers die hem toch wel kopen. Deze 'trouw' van hun klantenbasis maakt dat ze anders kunnen opgaan met het eerste jaar dan vele andere makers van devices.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Grrrr mompel, grrr mompel. Ze vertragen ook de wifi only smaken voor de benelux, Apple nl zegt dat ze ze nog in '2010' verwachten. Ik heb er al 1 in bestelling staan ergens, hopelijk klopt deze informatie niet en komen de wifi only modellen snel anders moet ik naar onze oosterburen rijden.

Apple blijft toch een vreemd bedrijf soms...

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

aMUSEd

Inderdaad GRRrrrr....  :sneaky2:

mestreech

All for the money !!!! >:(

AnubisNefer

Is er iemand die hem bij de release uit duitsland gaat halen ? Rond 24 april ?

Zo ja, heb je dan al uitgezocht waar ?
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

Raphie

De vraag is, wat moet je er mee?
JBL PRX Power!

JeKa

Quote from: SOS-Master on April  1, 2010, 09:12:26
De vraag is, wat moet je er mee?

Behalve gebruiken als afstandsbediening en wat forummen tijdens het kijken van een voetbalwedstrijd op tv kan ik voor mezelf niets bedenken......

AnubisNefer

Quote from: SOS-Master on April  1, 2010, 09:12:26
De vraag is, wat moet je er mee?

Je bedoelt voor jou is het een vraag.......

Ik vind het een perfect speeltje om even op de bank te surfen en email te checken, of op je dooie gemak langs de verkooptopics. Tevens zal die dienst doen als remote om iTunes te bedienen (mac mini).
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

Raphie

#224
Quote from: AnubisNefer on April  1, 2010, 09:19:57
Je bedoelt voor jou is het een vraag.......

Ik vind het een perfect speeltje om even op de bank te surfen en email te checken, of op je dooie gemak langs de verkooptopics. Tevens zal die dienst doen als remote om iTunes te bedienen (mac mini).
ok, ik snap de lifstyle reclames wel, maar irl heb je een laptop en emailen zonder keypad is ook niet echt handig. een veredelde pronto is het ook nog niet door gebrek aan IR en RF.
Maar goed, ik hou het in de gaten, als device is het wel sexy. ik dacht trouwens dat de iphone de gedoodverfde remote voor itunes was?
JBL PRX Power!