iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

de iPad gaat de kloof naar de echte digibeten dichten.
5 en 75 jarigen kun je er na 5 minuten op gang helpen alleen mee laten zonder kopzorg.
zien ,aantikken en gaan. 8)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

)p(

Quote from: Hipster on January 30, 2010, 22:39:52
de iPad gaat de kloof naar de echte digibeten dichten.
5 en 75 jarigen kun je er na 5 minuten op gang helpen alleen mee laten zonder kopzorg.
zien ,aantikken en gaan. 8)

Als het echt zo lekker werkt gaan velen over stag...immers wat doen de meeste mensen nu zo al met hun laptop...wat browsen...emailen...media bekijken...facebooken...etc...eenmaal de smaak te pakken gaat werken met een muis dan al heel snel erg ouderwets aanvoelen ;)

peter

Koen K


peterrr

#178
prachtig!! het ding is een paar dagen uit en de funny`s vliegen om je oren.

wel lekker hoef ik mijn bril niet op..
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

JeanPaul

Ga iPad gebruiken als remote voor de ganse set (cinema+stereo) en natuurlijk ook voor de nieuwe combi PwT&PwD van PsAudio - daar komt binnenkort ook de NAS voor en de PwL (muziekbibliotheek) - wel handig dat grotere scherm, zie ik beter foto's en teksten bij het bladeren door mijn digitale muzieklijst.  Covers gaan ook wel iets duidelijker worden in vergelijking met de kleinere schermpjes op Pwt & Pwd - het is nog wachten op levering van de bridge en de nieuwe NAS schijf van Psaudio en natuurlijk ook de iPad.
De nodige upgrades gaan er wel voor zorgen dat iPad wat meer mogelijkheden krijgt maar zelfs in de huidige configuratie is het al het meest besproken hebbeding, niet ?....
en terwijl ik naar muziek luister kan ik zelfs de krant lezen op hetzelfde scherm... en ook de domotica gaat er op termijn mee werken dat is voor mij toch de bedoeling.  en dan die prijs... nooit gezien bij Apple.  Een voordeel hebben ze wel bij Apple ; het werkt altijd waarvoor het ontworpen is.  Prijs/kwaliteit/design wordt nu wel heel hoog.

maxtrash

Quote from: CineManno on January 30, 2010, 22:04:54
:blink:

Misschien komt dat omdat een laptop zo gek nog niet is. Dekseltje dicht en het scherm is meteen beschermt.
Mijn laptop van 5 jaar geleden kon al multitasken. Dan kun je dit niet in alle opzichten vooruitgang noemen? De laptop op de bank waar ik dit mee typ heeft al snel 8 browser vensters open staan. En 2 pdfjes die ik nog wil lezen. En dat kan daarmee dus nog niet. Dat is eigenlijk mijn grootste bezwaar tegen dat apparaat. En dat je USB of sd card alleen via een adapter kunt aansluiten is een zwaktebod. Ik ken nog mijn collega met een mac-book air. Die vervolgens nog allemaal snoeren en adapters moest meezeulen. Gaf de klant hem een CD met wat resultaten erop.  ;D ;D

Ben nog benieuw naar de leesbaarheid van het scherm als hij plat op je schoot ligt. Dat ik bij mijn laptop het scherm wat bij kan draaien en lekker op mijn schoot kan typen is niet gek. De meeste LCD schermen hebben een erg beperkte verticale kijkhoek.
helemaal mee eens, ook ik heb een laptop op de armleuning van de bank staan. Een laptop heeft zijn eigen houder (scharnier met toetstenbord). Mijn punt is alleen dat de techies meteen de specs gaan vergelijken en daarop allerlei conclusies baseren. Misschien dat de Ipad straks één killer application heeft die de 500 euro al waard is (bijv. afstandsbediening)

JeKa

Hartstikke leuk als afstandsbediening hoor, maar vergeet niet dat de markt van "malloten" die 500 Euro betaalt voor een ab niet erg groot is.

danielo

Quote from: pietnoeck on January 30, 2010, 22:23:08
nope, je kan er dus niet op schrijven.

Het meerdere keren herhalen maakt het nog niet waar.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

peterrr

Voor de toepassingen die ik zelf voor ogen heb, browsen en lezen op de bank straks in een netwerk de i-tunes bedienen.
lijkt het mij een mooi apparaat.

alleen nog even wachten op de uiteindelijke prijs, die waarschijnlijk 1:1  dollar euro word :confused:

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

danielo

#184
Quote from: JeKa on January 31, 2010, 10:23:51
Hartstikke leuk als afstandsbediening hoor, maar vergeet niet dat de markt van "malloten" die 500 Euro betaalt voor een ab niet erg groot is.

Mee eens je moet je ook afvragen hoeveel ze er gaan verkopen, Ik denk dat net als de AppleTV en Air geen enorme vlucht gaat nemen. Ik vermoed dat hij zijn waarde moet bewijzen in niche gebruiken zoals met een ab of als dj station of als etc etc. De apps gaan het verschil maken.

Aan de andere kant, erg groot is de gok voor apple nu ook weer niet zoveel r&d heeft hier niet ingezeten wat ze ook beweren.

Daniel.

PS: bij de winkel waar ik heb gepreordered waren er al een stuk of 40 op de lijst, indien je dat over alle winkels trekt gaan ze er best een paar verkopen de eerste weken.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

JeKa

Quote from: danielo on January 31, 2010, 10:28:42
Mee eens je moet je ook afvragen hoeveel ze er gaan verkopen, Ik denk dat net als de AppleTV en Air geen enorme vlucht gaat nemen. Ik vermoed dat hij zijn waarde moet bewijzen in niche gebruiken zoals met een ab of als dj station of als etc etc. De apps gaan het verschil maken.

Aan de andere kant, erg groot is de gok voor apple nu ook weer niet zoveel r&d heeft hier niet ingezeten wat ze ook beweren.

Daniel.

PS: bij de winkel waar ik heb gepreordered waren er al een stuk of 40 op de lijst, indien je dat over alle winkels trekt gaan ze er best een paar verkopen de eerste weken.

Ben ik helemaal met je eens. Het stukje reclame wat de iPad met zch meebrengt is natuurlijk ook weer geweldig. Ik hoor er veel mensen in mijn omgeving over praten, ook mensen die niets met Apple, computers of techniek hebben.

Nosoforos

Over dat schrijven: er zijn nu toch ook al apps en zelf stylussen te krijgen voor bij de iPhone. Reken er maar op dat dat bij de iPad ook komt, maar dan beter want op zo'n scherm heeft het veel meer zin. De vraag is of het goed genoeg zal zijn en of iemand het zal gebruiken. Ik zie er geen noodzaak van in. Maar een soort stylus oplossing voor Photoshoppers zie ik sowieso snel ontstaan. Als je kijkt naar de prijs van zo'n Wacom-tablet met schermpje, kun je beter een iPad nemen.
Overigens, al die mensen die een volledig OSX er op hadden gewild (wat echt een absurd idee is, we zien al 15 jaar tablets met windows verschijnen en dat heeft nooit ergens toe geleid) - niets staat je natuurlijk in de weg gewoon een remote-desktop app op de iPad te draaien  ;)

Bart_M

iPad Keynote in less than 180 Seconds: Incredible, Beautiful, Amazing!


Pieter-Jan

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

jslaman


Nosoforos

 ;D Die filmpjes worden vaak gemaakt, maar deze is wel erg leuk omdat hij beter gemonteerd is

aMUSEd

Geweldig, enorm, gaaf, Leuk.

Ik kan me alleen nog moeilijk voorstellen hoe het internetten + muziek luisteren op de bank moet werken.
Wanneer de ipad niet kan multitasken moet de browser gesloten worden wanneer ik een ander nummer wil opzetten.
Of komt er een soort xmb op de ipad waarbij de ene applicatie pauzeert wanneer een andere taak wordt uitgevoerd?
Eneh, meerdere windows open in de browser valt toch niet onder multitasken?

Nosoforos

De iPad kan natuurlijk wel multitasken, net als de iPhone. Op mijn iPhone luister ik gewoon muziek terwijl ik in safari zit of een mail stuur. Maar 3rd party apps mogen niet op dezelfde manier multitasken. Dat is een keuze die heel verstandig is geweest, ook al zeurt een kleine groep er over. Het komt veel minder vaak voor dat dit een probleem is dan mensen doen voorkomen. Als alle programma's netjes zo gemaakt worden dat je vanzelf op het punt terugkeert waar je was gebleven (wat bv in veel games zo is, maar in sommige is nagelaten) dan is de ervaring die van multitasken. Er zijn gevallen dat het wel fijn zou zijn, maar mensen weten meestal niet wat er wordt bedoeld. Meerdere vensters, dat is natuurlijk geen multitasken. Op de iPhone kun je ook zoveel venster open hebben als je wil.

aMUSEd

duidelijk en positief, thx

celerontje

Laat Hitler er nou ook wat over te zeggen hebben:
:D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

JeKa


htjan160756

Hallo,

Lees dat er vele er misschien voor kiezen de Ipad te nemen omdat ze er een AB van maken, maar hoe dan?
Er zit geen Infrarood op, dus hoe werkt dat dan?

Ik heb een IPhone en vind Apple niks maar dit is het mooiste product wat ik in 2009 heb aangeschaft, dus wie weet komt de Ipad er ook.
Ze zijn te duur en hebben een monopolie positie.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Staaled

Quote from: htjan160756 on February  2, 2010, 15:50:54
Hallo,

Lees dat er vele er misschien voor kiezen de Ipad te nemen omdat ze er een AB van maken, maar hoe dan?
Er zit geen Infrarood op, dus hoe werkt dat dan?



Via het draadloos netwerk (WiFi)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

JeKa

Quote from: htjan160756 on February  2, 2010, 15:50:54
Hallo,

Lees dat er vele er misschien voor kiezen de Ipad te nemen omdat ze er een AB van maken, maar hoe dan?
Er zit geen Infrarood op, dus hoe werkt dat dan?

Ik heb een IPhone en vind Apple niks maar dit is het mooiste product wat ik in 2009 heb aangeschaft, dus wie weet komt de Ipad er ook.
Ze zijn te duur en hebben een monopolie positie.

Groetjes J@n


Waarom vind je Apple niks maar de iPhone wel een mooi product?

Joozz

Quote from: htjan160756 on February  2, 2010, 15:50:54
Hallo,

Lees dat er vele er misschien voor kiezen de Ipad te nemen omdat ze er een AB van maken, maar hoe dan?
Er zit geen Infrarood op, dus hoe werkt dat dan?

Ik heb een IPhone en vind Apple niks maar dit is het mooiste product wat ik in 2009 heb aangeschaft, dus wie weet komt de Ipad er ook.
Ze zijn te duur en hebben een monopolie positie.

Groetjes J@n


Te duur... valt wel mee denk ik.
Monopolie positie, is toch als er niet echt een alternatief is ? Valt ook nog wel mee. Zijn toch genoeg alternatieven. Je hoeft geen Apple te kopen. Je kunt ook gewoon een pc kopen van een willekeurig merk, die kan hetzelfde, misschien zelfs wel meer.

De Ipad zit tussen een laptop en een Iphone, dus als je al een laptop of pc hebt en zo te lezen ook al een Iphone, is er geen noodzaak om zo'n Ipad te kopen.

De consument betaald de prijs die wordt voorgerekend. Ze verkopen er liever 200.000st. voor $500,- dan 300.000 voor $ 450,-
Ze kunnen hoogstwaarschijnlijk in het begin de vraag toch niet aan. Net als bij de PS3. (in het begin)

En als je de presentatie van Steve Jobs jaarlijks bekijkt, zijn de winsten van Apple ook altijd goed. En dat is gezond. Ze stoppen genoeg geld in ontwikkeling van producten die werken.

Groet,
Joost
(Apple liefhebber...)



Tag Mclaren AV32R DP, Mark Levinson ML335 *Fronts*, Tag Mclaren 100x5R Bi-amp Center + Rear, Tag Mclaren DVD32R, Tag Mclaren CD20R, Pioneer LX71 Bluray, Pioneer PDP-LX5090H, Tannoy TD10 "Front", Elac CC241 "Center", Elac IW-1230 In-wall "Surround", Elac SUB 211.2 ESP, Art speak cables.