iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Durk

ik neem hem ws mee wanneer ik later dit jaar naar de VS moet. Althans als hij dan al beschikbaar is. Voor 500 dollar lijkt het wel leuk.
Nadeel is het gemist aan flash. Zonder flash geen ipad. zo simpel is dat .
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

ivo1986

Quote from: Durk on January 29, 2010, 14:11:46
ik neem hem ws mee wanneer ik later dit jaar naar de VS moet. Althans als hij dan al beschikbaar is. Voor 500 dollar lijkt het wel leuk.
Nadeel is het gemist aan flash. Zonder flash geen ipad. zo simpel is dat .

Waarom zou dat een groot gemis zijn?

Durk

omdat de sites die ik regelmatig met mijn netbook bekijk wel gebruik maken van flash. Ik zie met name toegevoegde waarde voor de ipad voor het op de bank browsen. Op het moment dat sites het niet volledig doen ( wat voor de iphone te vergeven is) zie ik voor mij een te groot nadeel om dat ding aan te schaffen. Op het moment dat hij wel flash ondersteund gaat mijn netbook op marktplaats en stap ik over op de ipad.

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Nosoforos

#154
In de officiele video van Apple is iets vreemds te zien: je ziet de site van The New York Times, waarin alle flash onderdelen gewoon te zien zijn. Zou er iets zijn wat ze ons nog niet verteld hebben? Het wordt inmiddels op veel apple-sites gemeld. Ik zou het stiekem haast jammer vinden als flash werd ondersteund, al zou het op dit apparaat inderdaad wel storend zijn.
http://www.apple.com/ipad/#video

- het zou ook kunnen duiden op een deal met de NYT om alles op hun site om te zetten in html5

Ghosty J

#155
:)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

)p(

Eigenlijk met een mooie interface de perfecte muziek controller waar ik naar op zoek ben...echter ik zou de voorkeur geven aan een iets kleiner scherm.

peter

Starred


Nosoforos

Pfff hoe vaak is dat clipje nu al misbruikt?
(Ik vond hem eigenlijk alleen echt leuk toen ie over Blu-Ray en Hd-DVD ging  ;D)

Former member 78

#159
edit

Foto's werken ineens niet meer...

Starred

Is de kijkhoek van een tablet wel altijd zo geweldig? Moet je dat ding niet altijd in je hand houden om goed beeld te hebben? -Lijkt me vermoeiend

aMUSEd

Quote from: Starred on January 30, 2010, 09:38:04
Moet je dat ding niet altijd in je hand houden om goed beeld te hebben? -Lijkt me vermoeiend
Dat vraag ik me ook af. Afgezien van het formaat is ook het gewicht niet verwaarloosbaar.
Er zal wel een handige accessoire voor op markt komen  :)

danielo

Quote from: SOS-Master on January 29, 2010, 10:42:35
Wat is er in vredesnaam zo spannend aan de zoveelste Tablet PC? misschien revolutionair voor apple adepts, maar al jarenlang gemeengoed in Winodws land...

Grappig dat je hier op ingaat, ik denk dat je zal ondekken dat de meeste apple fans het met je eens zijn dit keer. De fout die apple gemaakt heeft is dit veel te veel hypen terwijl het eigenlijk een grote ipod touch is. Nu kan je vragen is een groter touch zinnig en opzich zelf 'better' voor een aantal mensen dan een andere Tablet PC.

Ik wil hem gebruiken als remote en preview en browser/email op de bank daarvoor is die prima en waarschijnlijk beter dan andere producten dus ik heb heb al in bestelling staan maar het is niet meer en minder dan een enorme touch met als grootste zwakte geen flash en (nog) geen multitasking.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

pietnoeck

kan je er ook op schrijven ? Want dat is toch essentieel voor een tablet.

Maartje

#164


It sounds like a tampon . .   :D
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

peterrr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

maxtrash

wat je ziet bij de productintroductie is dat men gelijk gaat kijken naar de specs en wat je er allemaal op aan kunt sluiten en of tie wel multitaskst etc. Dat is allemaal leuk en aardig maar het belangrijkste is dat je een apparaat moet gaan gebruiken. Laten we wel wezen, daar is nog heel veel innovatie mogelijk en Apple begrijpt dat goed. Het ziet er allemaal weer erg slick uit, met de multi-touch navigatie.
Als je dat vergelijkt met bijv. de pc-wereld. De laptop waar ik nu op type is niet wezenlijk anders dan mijn vorige die ik 5 jaar geleden kocht.
Ik weet niet of ik een Ipad ga kopen, misschien is het gat tussen laptop en smartphone te klein. Heb in het verleden als een van de eersten een netbook aangeschaft en dat was een miskoop, maar Apple begrijpt in mijn ogen goed waar het om draait.

danielo

Quote from: pietnoeck on January 30, 2010, 10:21:34
kan je er ook op schrijven ? Want dat is toch essentieel voor een tablet.

Tuurlijk maar vertel mij eerst eens waarom dat essentieel is voor een tablet, ik merk dat veel mensen vinden dat dingen 'verplicht' moeten zijn. Feit is dat ze dat ook zeggen over de iphone/touch maarja blijkbaar is niet iedereen het ermee eens WAT nu verplicht is anders hadden ze er geen 75M van verkocht. Voor mij is browsen, beetje typen (denk skype, irc, htforum) en remote voor mij HT meer dan voldoende om hem aan te schaffen. Ik denk ook dat veel mensen denken in 2 a 3 apps die ze graag willen hebben. Denk aan muziek mensen, indien er 2 a 3 goeie midi apps zijn dan gaan ze hem kopen simpel. DJ's, Gfx mensen, bedrijven waar ze bepaalde intranets gebruiken etc etc.

Voor andere bepalen wat er moet op een tablet is wat lastig helemaal in een product soort wat zijn waarde nog niet eens bepaald heeft. Persoonlijk denk ik dat mensen hem kopen als ze 3 a 4 apps zien die ze graag snel bij de hand willen hebben.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

ssdar

Er gaat hier wel een iPad komen.. Is een mega coole Midi-controller i.s.m. met TouchOSC http://hexler.net/software/touchosc  :headbanging:
Daarnaast natuurlijk op de bank met deze Mega-remote door m'n plex filmcollectie bladeren met xbmc-remote.
http://www.collect3.com.au/xbmc-remote/
Mac Pro // Macbook Pro // Mac Mini // Apogee Duet // Pioneer LX5080D (ISF) // Samsung HD360 // Sharp BD-HP20S //

Dennis N

weet iemand of de ipad straks ook te gebruiken is icm met mijn dune en nas (waar alle media op staat)?
En hoe gaat het in het gebruik, moet de ipad elke keer opnieuw worden opgestart of staat die altijd standby zoals een iphone?
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

Palu

GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

peterrr

Ik heb net het apple filmpje bekeken, dus als je  Ipod/iphone gebruik om je nas te sturen kun je die apps gebruiken.
En hij schijnt "geen" opstarttijd te hebben button indrukken en gaan ( volgens apple dan).
grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

pietnoeck

schrijven is belangrijk omdat je het dan als een blad papier kan gebruiken om nota's te nemen, aantekeningen te maken en die onmiddelijk op je HD weg te saven zodat je niet overal met bladen papier moet zitten klooien in verschillende mappen.
Onenote is hiervoor speciaal ontwikkeld.

CineManno

Quote from: maxtrash on January 30, 2010, 11:09:49
wat je ziet bij de productintroductie is dat men gelijk gaat kijken naar de specs en wat je er allemaal op aan kunt sluiten en of tie wel multitaskst etc. Dat is allemaal leuk en aardig maar het belangrijkste is dat je een apparaat moet gaan gebruiken. Laten we wel wezen, daar is nog heel veel innovatie mogelijk en Apple begrijpt dat goed. Het ziet er allemaal weer erg slick uit, met de multi-touch navigatie.
Als je dat vergelijkt met bijv. de pc-wereld. De laptop waar ik nu op type is niet wezenlijk anders dan mijn vorige die ik 5 jaar geleden kocht.
Ik weet niet of ik een Ipad ga kopen, misschien is het gat tussen laptop en smartphone te klein. Heb in het verleden als een van de eersten een netbook aangeschaft en dat was een miskoop, maar Apple begrijpt in mijn ogen goed waar het om draait.

:blink:

Misschien komt dat omdat een laptop zo gek nog niet is. Dekseltje dicht en het scherm is meteen beschermt.
Mijn laptop van 5 jaar geleden kon al multitasken. Dan kun je dit niet in alle opzichten vooruitgang noemen? De laptop op de bank waar ik dit mee typ heeft al snel 8 browser vensters open staan. En 2 pdfjes die ik nog wil lezen. En dat kan daarmee dus nog niet. Dat is eigenlijk mijn grootste bezwaar tegen dat apparaat. En dat je USB of sd card alleen via een adapter kunt aansluiten is een zwaktebod. Ik ken nog mijn collega met een mac-book air. Die vervolgens nog allemaal snoeren en adapters moest meezeulen. Gaf de klant hem een CD met wat resultaten erop.  ;D ;D

Ben nog benieuw naar de leesbaarheid van het scherm als hij plat op je schoot ligt. Dat ik bij mijn laptop het scherm wat bij kan draaien en lekker op mijn schoot kan typen is niet gek. De meeste LCD schermen hebben een erg beperkte verticale kijkhoek.

pietnoeck

nope, je kan er dus niet op schrijven.