iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nosoforos

#125
Ik voorspel een hele hoos aan accesoires zoals de meteen al verkrijgbare hoes van Apple. Daarmee zet je hem in de trein makkelijk neer en is het in feite een laptop zonder toetsen. Verder denk ik dat er genoeg mensen zijn die dit apparaat juist wel mee naar hun werk nemen, 'tuurlijk niet iedereen, maar ik noem maar wat: als makelaar met een klant door een huis lopen doe je liever met dit als een soort notepad onder je arm dan met een laptop. Hetzelfde geldt voor talloze toepassingen in ziekenhuizen, winkels en het onderwijs. Een vergadering met beeldmateriaal is nu een stuk gemakkelijker door te geven en door iedereen persoonlijk te bekijken zonder een onhandig toetsenbord aan je scherm vast. En thuis hebben veel mensen een desktop en daarnaast een portable apparaat. Dan is dit ding toch een stuk handzamer om even mee op bed of op de bank te lezen dan een laptop. Enzovoorts.

@ Joris1971 Zie mijn post een stukje terug. Blu-Ray gaat er niet komen, heeft alleen niets met krenterigheid te maken. 

GH

Ik vindt een toetsenbord/muis combinatie (maar eigenlijk vooral de muis) nog steeds onovertroffen..... vele malen sneller dan alle andere manieren.

Ik had liever iets gezien als een (dunne) MBP 10" waarvan het scherm te draaien is zodat het een tablet wordt. En dan niet met Iphone OS, maar een emulatie voor de Iphone apps.

marconist


CineManno

Quote from: Nosoforos on January 28, 2010, 16:57:59
Ik voorspel een hele hoos aan accesoires zoals de meteen al verkrijgbare hoes van Apple. Daarmee zet je hem in de trein makkelijk neer en is het in feite een laptop zonder toetsen. Verder denk ik dat er genoeg mensen zijn die dit apparaat juist wel mee naar hun werk nemen, 'tuurlijk niet iedereen, maar ik noem maar wat: als makelaar met een klant door een huis lopen doe je liever met dit als een soort notepad onder je arm dan met een laptop. Hetzelfde geldt voor talloze toepassingen in ziekenhuizen, winkels en het onderwijs. Een vergadering met beeldmateriaal is nu een stuk gemakkelijker door te geven en door iedereen persoonlijk te bekijken zonder een onhandig toetsenbord aan je scherm vast. En thuis hebben veel mensen een desktop en daarnaast een portable apparaat. Dan is dit ding toch een stuk handzamer om even mee op bed of op de bank te lezen dan een laptop. Enzovoorts.

@ Joris1971 Zie mijn post een stukje terug. Blu-Ray gaat er niet komen, heeft alleen niets met krenterigheid te maken. 

Die gebruikersscenario's gaan dus niet werken. Het allergrootste manko van dit apparaat is dat het een iPhone OS heeft. Het is geen PC. Het is een randapparaat, net als de AppleTV. De AppleTV is ook een verlengstuk van iTunes, meer niet. Dat betekent:
- geen files van het Internet kunnen downloaden om op een later moment te bekijken. (zoals de kaart van de Parijse metro die Steve trots laat zien.)
- Zeer onhandig files of PDFs op dat apparaat kunnen zetten.

De enige manier om er standaard iets op te krijgen is:
- iTunes store
- App Store
- iBookstore.
- per mail

Alle documenten, foto's, video's die je erop wilt hebben moet je of in een mail naar jezelf stoppen of via iTunes syncen. Nu is dat helemaal geen issue voor een iPhone. Maar als je op de bank even lekker wat wilt surfen of lezen wil je wel de vrijheid hebben om iets offline even op te kunnen slaan.

Je hebt al een adapter nodig om even de foto's van je camera te kunnen bekijken.

Ik vind dat persoonlijk een grote beperking in gebruikersgemak.

Oh ja en alle Flash filmpjes die de hele wereld gebruikt kun je niet kijken.

Staaled

Het is m.i. geen werkpaard maar wat meer convenience/lifestyle/gadget georienteerd.


Ik verheug mij alvast op m'n e-krantje en een waanzinnige app voor Linn DS.  :pompom:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

road rebel

Quote from: CineManno on January 28, 2010, 17:22:59
Die gebruikersscenario's gaan dus niet werken. Het allergrootste manko van dit apparaat is dat het een iPhone OS heeft. Het is geen PC. Het is een randapparaat, net als de AppleTV. De AppleTV is ook een verlengstuk van iTunes, meer niet. Dat betekent:
- geen files van het Internet kunnen downloaden om op een later moment te bekijken. (zoals de kaart van de Parijse metro die Steve trots laat zien.)
- Zeer onhandig files of PDFs op dat apparaat kunnen zetten.

De enige manier om er standaard iets op te krijgen is:
- iTunes store
- App Store
- iBookstore.
- per mail

Alle documenten, foto's, video's die je erop wilt hebben moet je of in een mail naar jezelf stoppen of via iTunes syncen. Nu is dat helemaal geen issue voor een iPhone. Maar als je op de bank even lekker wat wilt surfen of lezen wil je wel de vrijheid hebben om iets offline even op te kunnen slaan.

Je hebt al een adapter nodig om even de foto's van je camera te kunnen bekijken.

Ik vind dat persoonlijk een grote beperking in gebruikersgemak.

Oh ja en alle Flash filmpjes die de hele wereld gebruikt kun je niet kijken.

flash filmpjes en downloaden zal wel lukken hoor, kan al lang met de iPhone  8)
dat syncen zal goed verlopen met macs, daar vloeit iphone en mbp nu al in elkaar over. met windows daarentegen  :nopompom:

Nosoforos

#131
Ik heb toch echt ergens gelezen dat je gewoon een aflevermap hebt en eenvoudig bestanden tussen je mac en je iPad kunt delen, en niet zoals bij de iPhone dus.
Ik weet zeker dat al die scenario's die ik schetste wel degelijk gaan werken. En als het niet meteen is, dan wel na een paar software-updates.


J.A.F._Doorhof

Mobile me kan natuurlijk ook voor de niet zo grote bestanden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

peterrr

lijkt me trouwens wel mooi om, zo`n ding op een standaard/voetje ala soloos om itunes via een netwerk te bedienen.

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

jeremey

#134


ik denk dat het ook zo gegaan is  jobs had er vier liggen op  zijn bureau legde ze  in een vierkant en ping lampje ala Willie Wortel en de i-pad  was geboren ;D

kerekeerwere

#135
Quote from: J.A.F._Doorhof on January 28, 2010, 17:55:22
Mobile me kan natuurlijk ook voor de niet zo grote bestanden.

dropbox ? Zo gebruik ik het nu ook tussen iphone en mac/windows pc's

esre

Quote from: Joris1971 on January 28, 2010, 16:56:46
Snap zoiezo niet dat ze de nieuwe imacs niet voorzien van een Blu-ray speler, Apple is wat dat betreft altijd zeer krenterig (relatief weinig ram en kleine Harddisk)..

waarom een blu ray speler in een mac Joris?


papaleo

Chris Pirillo brengt de iPad wel op een leuke manier aan de man....(of niet)  ;)


http://www.youtube.com/watch?v=UAKp-vxYsRE&feature=player_embedded#
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Davey


Joris1971

Quote from: esre on January 28, 2010, 22:43:27
waarom een blu ray speler in een mac Joris?



uhh.. dan zou je een blu ray film kunnen bekijken

danielo

Quote from: Davey on January 29, 2010, 08:46:06
IPad gekloond of is de IPad de kloon  :D

http://www.telegraaf.nl/digitaal/5906396/___Kloon_iPad_al_lang_te_koop___.html

Ieder bedrijf dat iets na apple jaren geleden begonnen is met het voeren van de iIETS naam gebruikt wilde meevaren op de iMania of een gevecht aangaan als apple de naam wilde gebruiken. Ik denk niet dat Apple zomaar het recht heeft al deze namen te claimen maar echt onschuldig zijn de andere ook niet.

Ik ben toch blij met de ipad (omdat ik een duidelijk doel voor ogen heb) maar merk dat er duidelijk een negatieve klank is bij de meeste reviewers die zicht richt op multitasking, flash en geen network resources kunnen raadplegen. Dit is fijn want dit kan allemaal in software opgelost worden laten we hopen dat Apple deze stukken (die allemaal al beschikbaar zijn in osx) ook aanzet voor os 4.0.

Denk dat ik eindelijk de hoop heb opgegeven op iets als een iphone/itouch/ipad die helemaal op zich zelf kan staan. Het master/slave concept gaat apple niet loslaten. Voor gebruik in een HT als audio/video/controller/remote zal je altijd een master stuk (mac, pc of appletv), slave disks (raids op het netwerk) en een slave stuk hebben (iphone/itouch/ipad).

gelukkig is dan de prijs nogsteeds bij elkaar onder de 1000 euro en als digitale source nogsteeds niet duur voor wat je er voor krijgt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Joris1971

Het jammere van de Apple TV is dat er geen Safari opdraait, dus niet lekker het internet op kunnen.. behalve youtube dan.

danielo

Quote from: Joris1971 on January 29, 2010, 09:13:48
Het jammere van de Apple TV is dat er geen Safari opdraait, dus niet lekker het internet op kunnen.. behalve youtube dan.

Vandaar dat ik ook zeg dat je in een combi moet denken, de oplossing is altijd 2 stukken. De AppleTV is fijn maar de remote sucks het mist een itouch/iphone/ipad als remote. En daar gaat browsen en muziek/film selectie prima. De appleTV, macmini, pc is dan de uitvoerende.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

HAL

Quote from: Joris1971 on January 29, 2010, 09:13:48
Het jammere van de Apple TV is dat er geen Safari opdraait, dus niet lekker het internet op kunnen.. behalve youtube dan.

Een van de redenen waarom je een AppleTV altijd moet kraken. Vind ik dan... Dan kan het wel namelijk.

Joozz

Quote from: Joris1971 on January 29, 2010, 09:13:48
Het jammere van de Apple TV is dat er geen Safari opdraait, dus niet lekker het internet op kunnen.. behalve youtube dan.

Dan kun je er beter een mac mini neerzetten met b.v. Plex erop.

http://www.plexapp.com/



Tag Mclaren AV32R DP, Mark Levinson ML335 *Fronts*, Tag Mclaren 100x5R Bi-amp Center + Rear, Tag Mclaren DVD32R, Tag Mclaren CD20R, Pioneer LX71 Bluray, Pioneer PDP-LX5090H, Tannoy TD10 "Front", Elac CC241 "Center", Elac IW-1230 In-wall "Surround", Elac SUB 211.2 ESP, Art speak cables.

Raphie

Wat is er in vredesnaam zo spannend aan de zoveelste Tablet PC? misschien revolutionair voor apple adepts, maar al jarenlang gemeengoed in Winodws land...
JBL PRX Power!

peterrr

nou, misschien dat deze gelijk goed werkt, in tegenstelling tot de meeste Windows producten die moeten altijd wachten op tenminste 2 servicepack en 1,5 jaar te vroeg uit komen. ;D

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

ivo1986

Quote from: SOS-Master on January 29, 2010, 10:42:35
Wat is er in vredesnaam zo spannend aan de zoveelste Tablet PC? misschien revolutionair voor apple adepts, maar al jarenlang gemeengoed in Winodws land...

Gelukkig kunnen ze jou niet bedonderen Raphie. Jij weet het toch altijd beter dan de rest van de wereld.

Raphie

Quote from: ivo1986 on January 29, 2010, 10:52:48
Gelukkig kunnen ze jou niet bedonderen Raphie. Jij weet het toch altijd beter dan de rest van de wereld.
:headbanging:
JBL PRX Power!

esre

Quote from: Joris1971 on January 29, 2010, 09:06:04
uhh.. dan zou je een blu ray film kunnen bekijken


op je Mac?
Man je hebt een hele mooie HT ruimte. ;D