iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aMUSEd

heeft de imac eigenlijk flash-support?

J.A.F._Doorhof

Flash werkt onder alle MAC OS-en gewoon zonder problemen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

aMUSEd

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 28, 2010, 11:33:16
Flash werkt onder alle MAC OS-en gewoon zonder problemen.
Dit ontkracht de argumenten van Nosoforos enigzins.
Ontbreken van Flash support is geen ramp maar blijft een serieuze beperking in vrijheid op het internet.

J.A.F._Doorhof

zou wat zijn als het op de normale macs niet zou werken :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nosoforos

... Blu-Ray op een externe schijf erbij kopen is natuurlijk niet wat ik bedoel. Apple doet werkelijk niets om het je makkelijk te maken, en dat doen ze met een reden.
We zullen geen ingebouwde drive gaan vinden in iMacs etc.
En de reden dat OSX flash draait is natuurlijk ook een compleet ander verhaal! OSX is een vorm van omgaan met je computer zoals die al sinds 1984 bestaat. Geen Flash ondersteunen is daar helemaal nooit aan de orde geweest. Hoe zouden ze dat ook hebben moeten tegenhouden? Er bestond toch nog geen appstore? En bovendien, ze hadden er toen helemaal geen reden voor. Dat heeft er niets mee te maken. Wat ze nu proberen is met hun nieuwe ecosysteem niet klakkeloos bestaande dingen uit de desktop wereld over te nemen. Ze kunnen nu ruksichtlos van het begin af aan bepalen hoe alles er uit gaat zien en hoe het gaat werken.

Koen K

Quote from: Joris1971 on January 28, 2010, 08:15:36
Ja dat ZEGGEN ze... net als met die macbooks (pro), ja die batterij gaat mee volgens hun levensduur als je je scherm op bijna helemaal donker zet, en af en toe gebruikt, ga er niet mee photoshoppen want dan is die batterij zo leeg.

Valt heel erg mee. Bij mijn MacBook (inmiddels 3 jaar oud) werd 4 uur beloofd. In het begin haalde hij dat bij normale werkzaamheden (typen, mailen) met gemak. Tegenwoordig zit er nog zo'n drieënhalf uur in met een beetje beleid. Valt me helemaal niet tegen dus.

Joozz

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 28, 2010, 11:29:52
Er is gewoon BD op de mac hoor ?
Er zijn verschillende drives voor de mac zowel intern als extern.
Enige probleem is afspelen van films...

Is er ook al een Mac mini met Blu-ray ? daar zit ik op te wachten
Tag Mclaren AV32R DP, Mark Levinson ML335 *Fronts*, Tag Mclaren 100x5R Bi-amp Center + Rear, Tag Mclaren DVD32R, Tag Mclaren CD20R, Pioneer LX71 Bluray, Pioneer PDP-LX5090H, Tannoy TD10 "Front", Elac CC241 "Center", Elac IW-1230 In-wall "Surround", Elac SUB 211.2 ESP, Art speak cables.

koosnaampje-audiofiel



Ik ben zoeizo al geen overhypte I Fan.....maar zie hiervan totaal de nut niet van in.

Heeft in mijn ogen nergens een toegevoegde waarde op afgezien dat het gewoon een hebben ding is......meer van kijk mij eens.

Klipsch, Denon.

Paul Landsmeer

Quote from: Nosoforos on January 28, 2010, 11:46:32
Wat ze nu proberen is met hun nieuwe ecosysteem niet klakkeloos bestaande dingen uit de desktop wereld over te nemen. Ze kunnen nu ruksichtlos van het begin af aan bepalen hoe alles er uit gaat zien en hoe het gaat werken.

De voornaamste reden waarom ik de iPad zou kopen is om overal in huis snel en gemakkelijk te kunnen internetten. Daardoor is de iPad voor mij een concurrent van de desktop en moet hij dus alles basisfunctionaliteiten bieden die een desktop qua internet ook levert. Flash is daarvan een cruciaal onderdeel. Kan de iPad dat niet, dan vind ik de voordelen nog niet opwegen tegen de nadelen en internet ik voorlopig nog via de desktop.

Het idee achter de iPad, een inbetween tussen iPhone en iMac, vind ik goed. De uitwerking niet, daarbij is Apple teveel doorgeschoten richting de iPhone, terwijl ze meer tegen de iMac hadden moeten aanleunen.

Bart_M

Apple's 'iPad' Name Draws Snickers

For many tech followers, the name of Apple's new tablet device brought one thing to mind. And it wasn't computers.

Jokes about the sanitary napkin connotations of iPad's name abounded at offices and on the Internet. "But does it have wings?" tweeted one user. "They decided to call it the iPad? was iTampon taken?," wrote another.

Within hours of the announcement, "iTampon" was a hot topic on Twitter. "iPad. Feminine protection for the future. And the future is now," wrote one. Another: "So does this iPad thing mean that Apple has finally breached the gap between technology and feminine hygiene ...

celerontje

Ik vind het heel erg kortzichtig om flash uit te bannen, want 't zal nog jarenlang gebruikt worden, langer dan zo'n iPad meegaat.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Hanky Panky

Typische gadget die een 'net niet' gevoel oproept.

Je kunt beter een tablet pc kopen. Ik zie mezelf geen email van een half a4-tje 'typen' op zo'n ding.

Wel aardig als thuiscentrale voor het aansturen van domotica lijkt me.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

neptune

Quote from: Hanky Panky on January 28, 2010, 12:57:53
Typische gadget die een 'net niet' gevoel oproept.

Je kunt beter een tablet pc kopen. Ik zie mezelf geen email van een half a4-tje 'typen' op zo'n ding.

Wel aardig als thuiscentrale voor het aansturen van domotica lijkt me.
Nou daar is wel overheen te komen met het toetsenbord dok wat er bij te krijgen is.
Ik wacht de testen af op bijv. tweakers en Arstechnica.
Ik ben vooral benieuwd naar de Power van de eigen processor. Die zal voor een groot deel bepalen hoeveel je het het iBeestje kan vragen en in hoeverre dit toestel desktop taken kan vervangen en dus interessant kan zijn. Een nieuwe AB zal ik niet direkt kopen voor 6 a 800 euro.
zet hier iets neer

Hanky Panky

Quote from: neptune on January 28, 2010, 13:32:02
Nou daar is wel overheen te komen met het toetsenbord dok wat er bij te krijgen is.
Ik wacht de testen af op bijv. tweakers en Arstechnica.
Ik ben vooral benieuwd naar de Power van de eigen processor. Die zal voor een groot deel bepalen hoeveel je het het iBeestje kan vragen en in hoeverre dit toestel desktop taken kan vervangen en dus interessant kan zijn. Een nieuwe AB zal ik niet direkt kopen voor 6 a 800 euro.

Met dat keyboard dock zit je zo te zien vast aan een vast voetje voor KB en ipad. Lekker onhandig op de bank of on-the-move.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

koosnaampje-audiofiel

Quote from: neptune on January 28, 2010, 13:32:02
Nou daar is wel overheen te komen met het toetsenbord dok wat er bij te krijgen is.

Hoe handig en omslachtig word het dan tegenover een laptop?

Klipsch, Denon.

neptune

#115
Ik bedoelde het als vervanging van een laptop.Ik vind het dock er nl. wel strak uitzien.
Nou niet zeggen dat ie daar niet voor bedoeld is, dat weet ik ook wel ;D
zet hier iets neer

Bart_M

#116
Ik zie ook meer toekomst voor een netbook met touchscreen waarbij je eventueel het scherm kan omdraaien en het plat op het toetsenbord kan leggen.

Even serieus werken op een iPad lijkt me niet optimaal.

jeremey

Quote from: Bart_M on January 28, 2010, 14:25:50
Ik zie ook meer toekomst voor een netbook met touchscreen waarbij je eventueel het scherm kan omdraaien en het plat op het toetsenbord kan leggen.

Even serieus werken op een iPad lijkt me niet optimaal.

Apple ziet dit apparaat ook niet als vervanger voor een netbook of  een volwaardige labtop  het is een tussenweg  tussen de  mobile phone en een netbook zo word het gepresenteerd en als je  het dan op die manier benaderd zijn de mogelijkheden ongekend denk aan digitale kranten   e-books muziek films  internet en mailen etc  als  ht fan hoop je natuurlijk dat er remote achtige  applicaties gaan komen en die komen er zeker. maar  zoals iemand  in dit topic al aangaf  dat hij zichzelf al RELAXED met dat ding op de bank ziet liggen kan ik mijzelf helemaal in vinden. 

koosnaampje-audiofiel

Quote from: neptune on January 28, 2010, 14:22:24
Ik bedoelde het als vervanging van een laptop.Ik vind het dock er nl. wel strak uitzien.
Nou niet zeggen dat ie daar niet voor bedoeld is, dat weet ik ook wel ;D


Toch denk ik dat ze het verkeerde pad in geslagen zijn met de Ipad.... :D
Klipsch, Denon.

GH

Ik zie eigenlijk het voordeel van een tablet versus een kleine laptop in het relaxed op de bank niet... mijn MBP 13" is daar prima voor geschikt. En een stuk veelzijdiger.


ajbeefde

Is gewoon een leuk hebbeding, vind al die kritiek op voorhand wel leuk om te lezen.

Niemand heeft het ding nog in zijn handen gehad.......  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

jeremey

Quote from: ajbeefde on January 28, 2010, 15:35:37
Is gewoon een leuk hebbeding, vind al die kritiek op voorhand wel leuk om te lezen.

Niemand heeft het ding nog in zijn handen gehad.......  ;)

ik vind de kritiek op voorhand  ook wel leuk om te lezen maar  ik ben zeker benieuwd ikzelf heb een ipod touch en vind dat een geweldig apparaat met een  geniale bediening  ik heb nog geen ander apparaat dat de bedienings ervaring van een iphone of  een ipod touch kan evenaren gezien   feitelijk kan dit ding hetzelfde en meer en hij is  een stuk groter ik denk dat apple hier weer een hit in de handen heeft  maar we zullen het zien in de toekomst het is wel een leuke discussie zo.

Nosoforos

#122
Wat ik her en der lees is dat internetten op de iPad onovertroffen is. Dat kan ik me goed voorstellen. Sinds de iPhone begint het soms al vreemd en onhandig te voelen als ik weer achter mijn iMac zit en met een muis door het internet moet gaan. Alleen de iPhone is te klein om echt comfortabel te kunnen surfen, de iPad verandert dat. Ik denk dat het echt de ultieme manier is om van het internet te genieten.

JeKa

Quote from: Nosoforos on January 28, 2010, 16:27:51
Wat ik her en der lees is dat internetten op de iPad onovertroffen is. Dat kan ik me goed voorstellen. Sinds de iPhone begint het soms al vreemd en onhandig te voelen als ik weer achter mijn iMac zit en met een muis door het internet moet gaan. Alleen de iPhone is te klein om echt comfortabel te kunnen surfen, de iPad verandert dat. Ik denk dat het echt de ultieme manier is om van het internet te genieten.


Maar waar? Je stopt 'm niet in je zak, gaat er niet mee achter je bureau zitten, legt 'm niet naast je pc, neemt 'm niet mee naar je werk, vervangt je telefoon er niet mee...... Alleen liggend op de bank of wanneer je op reis bent? Ik denk dat dit de zwakste plek van deze gadget is.

Dat het voortreffelijk werkt twijfel ik niet aan!

Joris1971

Snap zoiezo niet dat ze de nieuwe imacs niet voorzien van een Blu-ray speler, Apple is wat dat betreft altijd zeer krenterig (relatief weinig ram en kleine Harddisk)..