iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Former member 78

Lijkt me een erg leuk ding ''voor erbij''

Ben benieuwd hoe de prijzen in NL zullen zijn, waarschijnlijk vervangen
ze gewoon de $ door €.

hifi | Roderick

Die van $499 zal wel €449,- incl BTW worden.


MovieMax

Geen 3G hier. Alleen in de VS. En een onscreen toetsenbord. Meer bedoeld als een ebook reader, mail en web browser.

KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

danielo

Quote from: MovieMax on January 28, 2010, 00:55:45
Geen 3G hier. Alleen in de VS. En een onscreen toetsenbord. Meer bedoeld als een ebook reader, mail en web browser.

Vergeet ook de apps niet, er zijn best veel apps die ik van de bank zou willen gebruiken. Of hier 3g komt geen idee maar persoonlijk snap ik niet waarom je dat wilt hebben. Je kan toch gewoon wifi doen zelfs tetheren vanaf je iphone :).

Ik ga er zeker 1 halen (64Gb) maar ook zeker zonder een 3g chip, Moet er bij zeggen dat ik nog niet helemaal weet of dit ding zijn plek gaat vinden of net als 20 andere mini computers in mijn history in de oude gadget bak komt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nosoforos

Heel erg spannend.
Aangezien we inmiddels al een paar jaar de iPhone gewend zijn, is er niet het enorme wow-effect van toen. Maar je moet niet vergeten dat dit het eerste model is, dit is slechts een topje van de ijsberg van wat hiermee allemaal gaat gebeuren. Ik verheug me vooral op de komende updates op software (en daarna hardware) gebied. Multitasking komt heus nog wel eens. Flash niet, net goed; youtube en vimeo hebben het voortouw al genomen naar html5.
Ik ben erg blij dat er eindelijk een begin is gemaakt aan een nieuwe manier van computeren. Inderdaad het begin van duidelijke, aantrekkelijke computers die iedereen van jong tot oud kan gebruiken. Het gaat er niet om of er op dit model wel of niet een isight zit ingebouwd; het gaat om de evolutie die uit vandaag gaat voortkomen, net zoals dat destijds is gebeurd met de iPhone. Lees maar eens terug wat een onzin mensen daarover te zeggen hadden. Wel is dit een minder helder te plaatsen product dan een telefoon, en in tegenstelling tot de iPhone wil ik nog niet meteen naar de winkel rennen- maar vrij binnenkort zal dat toch wel gebeuren door alles wat het dan inmiddels teweeg zal hebben gebracht.


Deleted member

Quote from: Nosoforos on January 28, 2010, 01:54:05
Heel erg spannend.
Aangezien we inmiddels al een paar jaar de iPhone gewend zijn, is er niet het enorme wow-effect van toen. Maar je moet niet vergeten dat dit het eerste model is, dit is slechts een topje van de ijsberg van wat hiermee allemaal gaat gebeuren. Ik verheug me vooral op de komende updates op software (en daarna hardware) gebied. Multitasking komt heus nog wel eens. Flash niet, net goed; youtube en vimeo hebben het voortouw al genomen naar html5.
Ik ben erg blij dat er eindelijk een begin is gemaakt aan een nieuwe manier van computeren. Inderdaad het begin van duidelijke, aantrekkelijke computers die iedereen van jong tot oud kan gebruiken. Het gaat er niet om of er op dit model wel of niet een isight zit ingebouwd; het gaat om de evolutie die uit vandaag gaat voortkomen, net zoals dat destijds is gebeurd met de iPhone. Lees maar eens terug wat een onzin mensen daarover te zeggen hadden. Wel is dit een minder helder te plaatsen product dan een telefoon, en in tegenstelling tot de iPhone wil ik nog niet meteen naar de winkel rennen- maar vrij binnenkort zal dat toch wel gebeuren door alles wat het dan inmiddels teweeg zal hebben gebracht.



Wat mij betreft sla je de spijker op de kop! Veel mensen redeneren net als toen bij de iPhone vanuit de hardware ("hij heeft dit niet en dat niet terwijl merk x en y dat al jaren hebben") terwijl wat hier door Apple neergezet wordt waarschijnlijk iets is dat probleemloos werkt met een geweldige userervaring ("wat 'ie doet werkt en doet 'ie goed, intuïtief en soepel") inderdaad net als bij de iPhone. Dit is geen computer maar een appliance, dat is de shift die mensen naar mijn idee in hun gedachten moeten maken! Voor "tweakers" is het wellicht een ander verhaal maar een computer geeft de gemiddelde gebruiker het het gevoel dom te zijn terwijl de iPhone -en waarschijnlijk de iPad straks- de gebruiker het gevoel geeft slim te zijn. En natuurlijk blijven er altijd wensen liggen maar features en functionaliteit van dit appliance zullen inderdaad omgetwijfeld worden uitgebreid net als bij de iPhone.

Daarnaast is Apple gewoon slim om op de basis van het succes van de iPhone door te bouwen en dus de iPad compatible te maken voor de iPhone applicaties/in feite van de iPad een grote iPhone zonder voicegedeelte te maken. Geweldige apps zullen ook op de iPad werken en voor de iPad nog eens flink verbeterd worden. Dit houdt de ontwikkelaars enthousiast en maakt de consumenten die al een iPhone hebben automatisch hebberig als ze zie wat de iPad variant van hun favo apps extra kan!  :)

J.A.F._Doorhof

@Danielo,
Je kan video wel beamen naar je iPad.
Je moet dan een slingshot gebruiken, je kan dan zelfs op je vakantie adres gebruik maken van je TV thuis.

Over de mensen die een AB als speeltje zien....
Je wil niet weten hoeveel AB's er in een gemiddeld uitgebreid HT rondslingeren.
Helemaal als je een HTPC gebruikt.

We gebruiken zelf nu een RC9200 van Marantz (kleuren pronto) en dat werkt perfect maar ik zou het fantastisch vinden om veel meer real estate te hebben zodat je niet meer door pagina's hoeft te scrollen.
Combineer dat met remote control van je mediabibliotheek zodat je via de iPad muziek kan selecteren zonder dat de projector/TV aan hoeft en het is inderdaad bye-bye creston.

Sowieso zullen die ondertussen slapeloze nachten krijgen, helemaal als er zometeen echte software voor de iPad gaat komen met die toepassing.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Dat van flash ben ik trouwens niet met je eens, vind dat nog steeds belachelijk.
Tuurlijk HTML5 is beter maar ik kom dagelijks sites tegen die ik niet kan zien omdat er flash in het menu zit of in een portfolio.
Vooral portfolio sites gebruiken erg veel flash om het allemaal overzichtelijk en netjes te houden.

Je kan ook wel zeggen dat platte tekst niet mooi is dus laat het maar niet meer zien :D
Flash moet er gewoon opzitten klaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Joris1971

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 27, 2010, 20:27:18
Laptop blijft een laptop.
De kleine laptops halen geen 10 uur op een accu.
De iPad wel.


Ja dat ZEGGEN ze... net als met die macbooks (pro), ja die batterij gaat mee volgens hun levensduur als je je scherm op bijna helemaal donker zet, en af en toe gebruikt, ga er niet mee photoshoppen want dan is die batterij zo leeg.

Over de ipad: vind ze behoorlijk prijzig.

J.A.F._Doorhof

@Joris,
Heb jij een 17" MBP ?

Ik wel namelijk en haal rond de 6-8 uur uit de batterij met internet, film kijken, tekstverwerking en er zat een uurtje werken met aperture bij en een kaart van 16GB leeg halen.
En ik heb mijn display altijd op ongeveer 100% staan.

Apple maakt vaak de claims van battery life op de MBP serie wel waar.
Ik moest ook even lachen toen ik van mijn PC met 6 uur levensduur overstapte naar de mac met 6 uur. Mijn PC hield het maximaal 90 minuten vol met wat ik doe, maar mijn eerste MBP liep netjes tegen de 5 uur aan.

LET WEL...
Als ik windows draai dan loopt mijn energie verbruik met de helft toe, ik kan gemiddeld maar 3 uur werken in windows op een 17" MBP.
Maar dat is dan wel met een analyzer op USB die nogal wat stroom trekt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JeKa

Tsja, leuk speeltje vooral. Ik kan voor mezelf niet echt een toepassing bedenken voor de iPad. Ja, als afstandsbediening, maar daar vind ik 'm echt te duur voor. De afmeting zijn toch ook niet echt praktisch. Hij past niet in je zak en als je dan toch een tas meemoet dan kan je ipv je iPad toch beter je Macbookje meenemen? Toch vooral een hoog gadget gehalte in dit stadium als je het mij vraagt.

Joris1971

Betreft het gamen op zo een ipad, ik vind die touch bediening echt 2x niks.
Ik heb zo een c64 app op mijn ipoid toch, dan heb je zo een virtuele joystick, met je rechterhand kun je op de fire button drukken, dat gaat goed en met je linkervinger die virtuele joystick bedienen, dat werkt gewoon voor geen meter.
En dat vind ik het nadeel aan de vele spelletjes op de ipod/phone.. het speelt gewoon niet lekker omdat je steed zit te kloten met die besturing..

aMUSEd

Interessant internet/webmail-apparaatje voor op de bank.. en voor bedienen van squeezebox natuurlijk. powerbuy?  :)
Vraag me wel af of internetten prettig werkt en hoe kwetsbaar het apparaat is.

J.A.F._Doorhof

@aMUSEd,
Internet werkt al erg fijn op de iPhone dus op de iPad zonder twijfel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Paul Landsmeer

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 28, 2010, 08:14:17
Dat van flash ben ik trouwens niet met je eens, vind dat nog steeds belachelijk.
Tuurlijk HTML5 is beter maar ik kom dagelijks sites tegen die ik niet kan zien omdat er flash in het menu zit of in een portfolio.
Vooral portfolio sites gebruiken erg veel flash om het allemaal overzichtelijk en netjes te houden.

Je kan ook wel zeggen dat platte tekst niet mooi is dus laat het maar niet meer zien :D
Flash moet er gewoon opzitten klaar.

Hear hear! Vind dit ook het grootste gemis van de iPad. Als makkelijk in de hand liggende internet browser wil ik 'm graag hebben, maar niet zonder Flash support, want dan doen veel sites het niet en heb ik er dus weinig aan. Ik zag me al zitten op de bank met de iPad, lekker Uitzending Gemist kijken, maar nee hoor, geen Flash. Bij de iPod/iPhone is dat nog wel overkomelijk, maar hier kan het echt niet meer.

Dus: no Flash, no sale.

Wat ik trouwens ook mis is een geintegreerde webcam, die had ik toch wel verwacht eerlijk gezegd.

rbormans

Dat hebben ze toch weer mooi gemaakt bij Apple, al vult het voor mij geen nood op.

Ik gebruik een iphone, laptop, netbook en Kindle en het zou toch minstens 2 van die apparaten overbodig moeten maken.

neptune

#91
Ze doen het wel heel slim, ze maken het apparaat zo mooi dat je het wilt 'hebben'.
Daarna komt dan pas voor velen de vraag wat ga ik ermee doen ;D
Of sommigen bedenken iets wat ze ermee willen doen zodat ze het ding kunnen kopen :)
zet hier iets neer

Joozz

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 28, 2010, 08:29:59
@Joris,
Heb jij een 17" MBP ?

Ik wel namelijk en haal rond de 6-8 uur uit de batterij met internet, film kijken, tekstverwerking en er zat een uurtje werken met aperture bij en een kaart van 16GB leeg halen.
En ik heb mijn display altijd op ongeveer 100% staan.

Apple maakt vaak de claims van battery life op de MBP serie wel waar.
Ik moest ook even lachen toen ik van mijn PC met 6 uur levensduur overstapte naar de mac met 6 uur. Mijn PC hield het maximaal 90 minuten vol met wat ik doe, maar mijn eerste MBP liep netjes tegen de 5 uur aan.

LET WEL...
Als ik windows draai dan loopt mijn energie verbruik met de helft toe, ik kan gemiddeld maar 3 uur werken in windows op een 17" MBP.
Maar dat is dan wel met een analyzer op USB die nogal wat stroom trekt.

Hetzelfde hier, met van een Asus laptop naar een MacBookPro gegaan, van 45 minuten naar 6 uur (met gemak)
Tag Mclaren AV32R DP, Mark Levinson ML335 *Fronts*, Tag Mclaren 100x5R Bi-amp Center + Rear, Tag Mclaren DVD32R, Tag Mclaren CD20R, Pioneer LX71 Bluray, Pioneer PDP-LX5090H, Tannoy TD10 "Front", Elac CC241 "Center", Elac IW-1230 In-wall "Surround", Elac SUB 211.2 ESP, Art speak cables.

aMUSEd

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 28, 2010, 09:31:43
@aMUSEd,
Internet werkt al erg fijn op de iPhone dus op de iPad zonder twijfel.
goed om te weten.

Quote from: Paull on January 28, 2010, 09:34:24
Dus: no Flash, no sale.
had ik me nog niet gerealiseerd. Zou flash niet later ondersteund kunnen gaan worden via update?

J.A.F._Doorhof

Dat roepen ze al tijden bij de iPhone...
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeremey

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 28, 2010, 08:11:39

Over de mensen die een AB als speeltje zien....
Je wil niet weten hoeveel AB's er in een gemiddeld uitgebreid HT rondslingeren.
Helemaal als je een HTPC gebruikt.

We gebruiken zelf nu een RC9200 van Marantz (kleuren pronto) en dat werkt perfect maar ik zou het fantastisch vinden om veel meer real estate te hebben zodat je niet meer door pagina's hoeft te scrollen.
Combineer dat met remote control van je media bibliotheek zodat je via de iPad muziek kan selecteren zonder dat de projector/TV aan hoeft en het is inderdaad bye-bye creston.

Sowieso zullen die ondertussen slapeloze nachten krijgen, helemaal als er zometeen echte software voor de iPad gaat komen met die toepassing.

dat is zeker waar ik heb er nu al 5  en dan heb ik nog niet eens zoveel staan  maar als straks  er  ook daadwerkelijk apps geschreven gaan worden dan is het  zeker  een mooiere en een goedkopere oplossing als bv  een pronto en wat je zegt over je media bibliotheek weergeven op het ding  er zal zeker een docking station gaan komen zoals je die nu al hebt  voor de  ipod  ongekende  mogelijkheden dit ding.


aMUSEd

#96
Quote from: J.A.F._Doorhof on January 28, 2010, 10:48:22
Dat roepen ze al tijden bij de iPhone...
Hoe lang is de iphone al op de markt?  :-\
Dit geeft mi aan hoe hoog flash support op de agenda staat.
Aan de andere kant zal flash support voor ipad nog belangrijker zijn dus misschien toch hoger op de agenda.
En dan kan apple meteen de iphone gebruikers gelukkiger maken  ;)

AnubisNefer

Deze komt er bij wel .... puur vanwege het feit dat ik mezelf al zie liggend op mijn superrelaxed bank , te relaxen naar muziek luisteren terwijl ik RELAXED door het internet surf.

3g hoeft van mij niet, laat staan de bijkomende kosten daarvoor.
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

Nosoforos

Afwezigheid flash is misschien soms irritant, maar ik zou er niet op rekenen dat het er ooit komt. (Of Adobe moet met een sterk verbeterde en aangepaste versie komen). Ze willen het gewoon de wereld uit werken. Om dezelfde reden zal er nooit Blu-Ray komen op Macs. Ze besluiten net als in de tijd dat de eerste iMac geen floppy-drive meer had, dat fysieke media dood zijn. Als ik kijk naar wat Blu-Ray nu voor een plek vervult in mijn leven, denk ik dat ze volledig gelijk hebben. Ze zijn in de positie om deze onpopulaire keuzes te maken, en toch goed te verkopen. Dat levert in het begin veel geklaag op, maar leidt op de lange termijn tot grote verbeteringen en vooruitgang. Maar inderdaad is het gemis op dit apparaat veel prominenter aanwezig dan op de iPhone, waar het me echt niks kan schelen.

J.A.F._Doorhof

#99
Er is gewoon BD op de mac hoor ?
Er zijn verschillende drives voor de mac zowel intern als extern.
Enige probleem is afspelen van films...
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"