iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

@KoenK,
Als toy zou ik het nooit kopen, kan mijn geld ook maar 1x uitgeven :D
Zit alleen ook te denken aan het HT besturen via de iPad.
Soort van super AB.
Kan met de iPhone ook al als het goed is maar die is toch net wat ongemakkelijker.
Met de Ipad kun je natuurlijk perfect bv een extern bureau blad overnemen, ik doe dat nu al met de iPhone maar je zoomt soms net wat teveel voor handig werken.

Dus voor mensen met een mediaspeler of HTPC is dit wel erg ideaal met de app remotedesktop.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Koen K

#51
Dat zou zeker wel een tamelijk geniale toepassing zijn... Mijns inziens ook al een goede reden om een iPhone aan te schaffen, trouwens. Tegen de tijd dat mijn huidige abonnement afloopt ga ik er misschien toch maar eens aan, want dat Remote programmaatje is inderdaad erg mooi!

Joozz

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 27, 2010, 20:40:40
@KoenK,
Als toy zou ik het nooit kopen, kan mijn geld ook maar 1x uitgeven :D
Zit alleen ook te denken aan het HT besturen via de iPad.
Soort van super AB.
Kan met de iPhone ook al als het goed is maar die is toch net wat ongemakkelijker.
Met de Ipad kun je natuurlijk perfect bv een extern bureau blad overnemen, ik doe dat nu al met de iPhone maar je zoomt soms net wat teveel voor handig werken.

Dus voor mensen met een mediaspeler of HTPC is dit wel erg ideaal met de app remotedesktop.

Een super AB is geen toy ?   ;D
Tag Mclaren AV32R DP, Mark Levinson ML335 *Fronts*, Tag Mclaren 100x5R Bi-amp Center + Rear, Tag Mclaren DVD32R, Tag Mclaren CD20R, Pioneer LX71 Bluray, Pioneer PDP-LX5090H, Tannoy TD10 "Front", Elac CC241 "Center", Elac IW-1230 In-wall "Surround", Elac SUB 211.2 ESP, Art speak cables.

road rebel


neptune

zet hier iets neer

road rebel

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 27, 2010, 20:20:05
zit er aan te denken om hem in te zetten als afstandsbediening in het home theater :D


daar zit ik al 6maand over te denken!

Davey

Logitech 1100 of Ipad, hmmmmmmmm..........redelijk overpriced die Logitech  ;D

garmtz

Hij valt mij ook wat tegen eerlijk gezegd... Een beetje vlees noch vis en volgens mij erg kwetsbaar. Ik denk het beste bruikbaar als bediening van een entertainment center of UPnP control point (met lekker veel en groot cover art!). De prijs is wel erg scherp vind ik zelf (gezien in het licht van de rest van de Apple producten).

road rebel

nu is de prijs vd pronto's en crestronpanels in vergelijking echt... :nowink:

denk aan besturing ahv webpage stacks met integratiesoftware op pchc...

Erik

De 10 uur zou trouwens alleen voor e-books gelden, wifi en spellen brengen de batterijduur terug tot 2 a 3 uur volgens een beta tester.

ik wil sowieso eerst eens wast meer gebruikerservaringen erover lezen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jeremey


Ghosty J

Ik zie het app meer als een soort van Ebook. lekker iedere dag de krant lezen bv.

Quote from: neptune on January 27, 2010, 20:30:11
geen multitasking , geen notifications, geen belmogelijkheid?
het is gewoon duur 'speelgoed'
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Bart_M

Eerlijk is eerlijk, valt me erg mee qua prijs. Ik had het dubbele verwacht.

Ghosty J

Topics "Apple (iSlate op komst ?) iPad is er"  & "Apple iPad" even samen gevoegd.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

neptune

Quote from: Ghosty J on January 27, 2010, 21:42:00
Ik zie het app meer als een soort van Ebook. lekker iedere dag de krant lezen bv.

Ja dat zou ik ook wel willen,
Alleen dan niet met een ips scherm maar eentje met e-ink zodat het niet vermoeiend voor je ogen is.
Als je echt e-books wilt lezen heb je een echte e-reader nodig.
zet hier iets neer

Staaled

Quote from: Ghosty J on January 27, 2010, 21:45:20
Topics "Apple (iSlate op komst ?) iPad is er"  & "Apple iPad" even samen gevoegd.
titel heb ik dan ook aangepast
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

celerontje

Quote from: Erik on January 27, 2010, 21:11:27
De 10 uur zou trouwens alleen voor e-books gelden, wifi en spellen brengen de batterijduur terug tot 2 a 3 uur volgens een beta tester.
Ik denk dat Frank straks heel verdrietig in bed stapt... ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ghosty J

Boeken staan er toch op als pdf formaat? Neem aan dat je vast wel pdfjes kan lezen met een iphone?

Quote from: neptune on January 27, 2010, 21:53:25
Ja dat zou ik ook wel willen,
Alleen dan niet met een ips scherm maar eentje met e-ink zodat het niet vermoeiend voor je ogen is.
Als je echt e-books wilt lezen heb je een echte e-reader nodig.

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

HAL

Ik ben heel benieuwd naar de gehackte versie van de iPad. :)

Ronin79

Leuk speeltje.

Zoals Frank al zei; mooi als AB en toevoeging voor je HT.
Ik zie hem al op mijn meubel staan ..... volgends mij hoor ik ergens een wekker afgaan  :hehe:

danielo

hai,

Ik deel de mening dat het vooral mooi is als remote voor een HT (2way remote). Er zijn meerdere applicaties die in ontwikkeling zijn om dit te doen. Persoonlijk ben ik bezig met een 2way app voor denon spullen als de avp, 3xxx,4xxx,5xxx lijn en de bluray spelers met ethernet.

Grootste gemis van de ipad die ik nu zie is dat je geen audio en video can 'beamen' mischien dat vooral audio wel kan maar zie de optie nog nergens. Had perfect geweest als je een soort 'airport' plug had die je op je tv/versterker aansluit en dat je audio en video kan doen op die manier. Geminste kans waardoor ik even opnieuw moet nadenken hoe ik het geheel wil gaan gebruiken want nu moet je toch nog een AppleTV of mac mini aan de andere kant hebben :(.

Maargoed voor $499 zijn er in de HT toch erg leuke dingen te doen denk ik.

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: Ghosty J on January 27, 2010, 21:42:00
Ik zie het app meer als een soort van Ebook. lekker iedere dag de krant lezen bv.


Punt is al zo vaak gemaakt dat die prima multitasking doet alleen nog niet is vrijgegeven voor
alle apps op de manier waarop we dat willen. deze draait nu iphone os 3.2 zou niet verbaasd zijn
dat snel erna of mischien wel eind maart al 4.0 uit komt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Ghosty J

Het enigste wat wij in huis hebben op dit moment is een ipod. Dus ben niet zo thuis hoe alles echt werkt, heb zelf een G1 btw een iphone heeft me vriendin maandag besteld (3GS 32 gig) dus ben benieuwd, misschien wil ik er ook wel een :)

Quote from: danielo on January 27, 2010, 22:27:40
Punt is al zo vaak gemaakt dat die prima multitasking doet alleen nog niet is vrijgegeven voor
alle apps op de manier waarop we dat willen. deze draait nu iphone os 3.2 zou niet verbaasd zijn
dat snel erna of mischien wel eind maart al 4.0 uit komt.

Daniel.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Ronin79

Persoonlijk geef ik helemaal niets om telefoontjes. De Iphone ziet er wel leuk uit, maar niets voor mij.
Een Itouch daarin tegen kan ik wel inkomen. Zal oa. goed werken bij je HT, als bijvoorbeeld MP3 speler,
of als AB.

Ik ben benieuwd; wat de ipad kan en gaat doen. Hij is natuurlijk wat duurder als een itouch, maar wel
een mooi alternatief. Voor de rest ben ik benieuwd; hoe duur de Nederlanders hem maken.

ivo1986

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 27, 2010, 20:40:40
Zit alleen ook te denken aan het HT besturen via de iPad.
Soort van super AB.
Kan met de iPhone ook al als het goed is maar die is toch net wat ongemakkelijker.
Met de Ipad kun je natuurlijk perfect bv een extern bureau blad overnemen, ik doe dat nu al met de iPhone maar je zoomt soms net wat teveel voor handig werken.

Dus voor mensen met een mediaspeler of HTPC is dit wel erg ideaal met de app remotedesktop.

Zat ik ook gelijk aan te denken. Als er weer geld is wordt dat de ugrade.
Maar eerst een nas.