iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaco


eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

WickedGame

Ik zie het een beetje als een concurrent voor de netbooks. Puur voor simpel even internet, wat filmpjes bekijken of muziekje luisteren maar daarvoor niet een hele laptop op schoot te hoeven nemen. Heeft dus wel enigsinds zijn toegevoegde waarde.

celerontje

Quote from: neptune on January 27, 2010, 19:59:58
ach je kunt beter Apple aandelen kopen denk ik ;D
Ehh, you mean iShares! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

neptune

Quote from: celerontje on January 27, 2010, 20:07:55
Ehh, you mean iShares! :D
You are right, I was a little confused because I drank a few too much iBeers :D
zet hier iets neer

J.A.F._Doorhof

Probleem is dat de iPhone gewoon eigenlijk te goed is.
Display kan nog net maar de combinatie is gewoon waanzinnig vandaar dat ik niet meteen sta te springen, maar voor in het vliegtuig of als je veel moet wachten is het toch wel erg mooi.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

zit er aan te denken om hem in te zetten als afstandsbediening in het home theater :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

neptune

zet hier iets neer

celerontje

Heeft dit zoveel meerwaarde t.o.v. een mooie kleine Apple notebook? Ongeveer even groot.
Bovendien past de iPad niet in je zak, dus je zult 'm sowieso in een soort van tas moeten meenemen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

mikeske

en een zalig dock met toetsenbord.

499 / 599 / 699 voor 16, 32 of 64gb

ook beschikbaar met 3G via simkaart voor 630 / 730 / 830
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

Quote from: celerontje on January 27, 2010, 20:23:40
Bovendien past de iPad niet in je zak, dus je zult 'm sowieso in een soort van tas moeten meenemen.

ze hebben er een mooi tasje voor  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

J.A.F._Doorhof

ach, niet echt fanboy, blijf zeer kritisch maar vind de prijs toch wel zeer interessant.
Alleen als je de 32GB versie wilt met 3G word het een stuk duurder.
Zit dus nog even te twijfelen.
Het blijft natuurlijk een gadget, mijn iPhone kan ik niet meer zonder mede door mobile me wat gewoon alles aan elkaar linkt en de geluids/video mogelijkheden (moet nogal vaak wachten en reizen en dan is het echt ideaal).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Laptop blijft een laptop.
De kleine laptops halen geen 10 uur op een accu.
De iPad wel.
Mijn 17" MBP draait ongeveer 8 uur op de accu en dat is al indrukwekkend.

Je moet hem echt zien als een vervanger van de eBook.
Als ik bedenk dat hij qua prijs op het niveau van de wind en eepc zit dan ziet dit er toch VEEL beter uit.

Als vervanger van de laptop nee.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Koen K


neptune

#41
geen multitasking , geen notifications, geen belmogelijkheid?
het is gewoon duur 'speelgoed'
zet hier iets neer

mikeske

pff zal me weer een pak geld kosten, thanks apple ...  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

celerontje

Quote from: Koen K on January 27, 2010, 20:29:25
:laugh:

Sorry, hier moest ik even om lachen. ;)
Wat ik wel aanraad:
iKeep the money in my pocket :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

J.A.F._Doorhof

@KoenK,
Hoef je niet om te lachen.
Ik vind het namelijk een ENORME teleurstelling dat er geen MacOSX op draait of een afgeslankte versie.
Voor zowel de calibraties als de fotografie zou ik een moord doen voor een iPad die dat mogelijk maakt.
Snelheid op locatie heb ik niet echt nodig wel een goede display.

Verder zit ik regelmatig te wachten en reis ik dit jaar erg veel, de iPhone draait dan over uren en mijn laptop ook.
De laptop is voor wat ik doe eigenlijk te groot (entertainment), de iPhone net te klein.

Wat je je misschien niet realiseert is dat als je het werk doet wat ik doe je ERG veel gebruik maakt van dit soort dingen.
Het is voor mij geen gadget maar iets wat ik dagelijks zou gebruiken, echter het is wel net iets te beperkt waardoor ik twijfel, het is feitelijk een iPhone met een grotere display en daarom moet ik er eerst maar eens over denken en kijken wat er voor apps komen.

Iets ertussen was dus waanzinnig geweest.
Wat we nu hebben is een grote iPhone, als ik echter bedenk hoeveel plezier ik heb van de iPhone en ik kijk naar de prijs dan is het toch wel interessant.

Ben nooit een fan van netbooks geweest omdat ik ze VEEL te beperkt vind, dat is ook mijn kritiek op de iPad, het is als netbook zonder twijfel ZEER geslaagd en misschien wel de beste, maar ik had gehoopt op 1 stap verder.

Even als aanvulling.
Als je de live stream gevolgd heb zie je ook dat zelfs zonder de doc er gewoon op tempo op getypt kan worden, dit opent natuurlijk ook weer heleboel opties voor mensen die veel documenten verwerken of bv artikelen schrijven onderweg.
We zullen zien hoe dit zich ontwikkeld.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Joozz

Quote from: celerontje on January 27, 2010, 19:37:33
Misschien maar goed ook, ik merk dat veel te veel mensen iGeil zijn... :D

De mensen die geen Iphone hebben zijn hoogstwaarschijnlijk IGeil.... van jalousie.
Je zou je Windoos mobile elke week verplicht opnieuw uit-aan moeten zetten om zo weer verbinding te krijgen met je Exchange server... omdat hij weer eens vast zit...
Gebruik zelf de Iphone, fantastisch om te zien hoe Apple de verbinding kan maken met een Windoos Exchange server... Zo kan het ook. Er zullen er genoeg zijn die een Nokia of HTC vervloeken omdat er weer een of ander certificaat niet geldig is.

Dat is mijn ervaring met Apple. Gaat niet alleen om design, zeker ook om gebruikers gemak. Dus laat maar komen die Ipad.

Groet,
Joost
Tag Mclaren AV32R DP, Mark Levinson ML335 *Fronts*, Tag Mclaren 100x5R Bi-amp Center + Rear, Tag Mclaren DVD32R, Tag Mclaren CD20R, Pioneer LX71 Bluray, Pioneer PDP-LX5090H, Tannoy TD10 "Front", Elac CC241 "Center", Elac IW-1230 In-wall "Surround", Elac SUB 211.2 ESP, Art speak cables.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

neptune

zet hier iets neer

Staaled

"After nearly a decade of rumors and speculation, Apple's finally unveiled the iPad. It's a half-inch thick and weighs just 1.5 pounds, with a 9.7-inch capacitive touchscreen IPS LCD display, and it's running a custom 1GHz Apple "A4" chip developed by the P.A. Semi team, with a 10-hour battery life and a month of standby. It'll come in 16, 32, and 64GB sizes, and it's got the expected connectivity: very little. There's a 30-pin Dock connector, a speaker, a microphone, Bluetooth, and 802.11n WiFi, as well as an accelerometer and a compass. There's also a keyboard dock, which connects underneath in the portrait orientation. The device is managed by iTunes, just like the iPhone -- you sync everything over to your Mac. As expected, it can run iPhone apps -- either pixel-for-pixel in a window, or pixel-doubled fullscreen -- but developers can also target the new screen size using the updated iPhone OS SDK, which is available today. The 3G version runs on AT&T and comes with new data plans: 250MB for $14.99 and an unlimited plan for $29.99 a month contract-free. Activations are handled on the iPad, so you can activate and cancel whenever you want. Every iPad is unlocked and comes with a GSM "micro-SIM," so you can use it abroad, but there aren't any international deals in place right now -- Steve says they'll be back "this summer" with news on that front.

It starts at $499 for 16GB, 32GB for $599, and $699 64GB. Adding 3G costs a $130 per model, so the most expensive model (64GB / 3G) is $829. The WiFi-only model will ship in 60 days, and the 3G models will come in 90."

Bron: Engadget
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Koen K

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 27, 2010, 20:33:56
Wat je je misschien niet realiseert is dat als je het werk doet wat ik doe je ERG veel gebruik maakt van dit soort dingen.
Het is voor mij geen gadget maar iets wat ik dagelijks zou gebruiken, echter het is wel net iets te beperkt waardoor ik twijfel, het is feitelijk een iPhone met een grotere display en daarom moet ik er eerst maar eens over denken en kijken wat er voor apps komen.

OK, fair enough ;)