iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Quote from: Kjelt on June 25, 2022, 12:05:37
Ja gebrek aan kennis viel me vooral op bij de MM.
Bij de amac en die andere zaak wisten ze wel het een en ander.
Zal wel het gevolg van corona zijn, veel afvloeing en weinig om nu terug te krijgen.
En wie moeten hun opleiden?
Toen ik bij de AMac was konden ze de verschillen ook niet goed benoemen dus hangt het weer van de vestiging en medewerker af ben ik bang. Natuurlijk zal AMac door het beperkte assortiment personeel sneller en beter kunnen opleiden.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

J.A.F._Doorhof

Wacht maar op de nieuwe iOS.
Eindelijk normaal gedrag als je een externe monitor gebruikt.

Het enige waar ik tussen switch is Photoshop dat is soms op de laptop nodig maar zelfs dan gebruik ik iPad via astropad.

iPad (pro) is voor mij de grootste vooruitgang ooit qua gemak.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Wat voor usb-c of  thunderbolt 3 of 4 dockingstation gebruiken jullie ?
Ik zoek er eentje waar een normale displayport of hdmi monitor aan kan en ook normaal usb mouse en keyboard. Of gebruiken jullie altijd het scherm zelf met stylus?

J.A.F._Doorhof

OWC heeft erg mooie docks die vlekkeloos werken.
Maar we hebben ook verschillende kleine van bv sataschi.

Toch is er met die kleintjes altijd wel wat
Of er loopt soms een streep door hdmi, of de card reader is "spotty"

Ze zijn portable maar de OWC doet het altijd vlekkeloos.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Deze nieuwe wet zou het uiterlijk van de iPads vanaf 2027 wel eens totaal kunnen veranderen. Het zou voor de consument zelf mogelijk moeten zijn om de accu te vervangen.
Eerste gedachte is dat de achterkant dan schroefbaar of klikbaar moet zijn.
De iPad zal dan vermoedelijk wel dikker worden.
Ik ben erg benieuwd hoe dit verder gaat.

https://tweakers.net/nieuws/210888/europees-parlement-stemt-voor-wet-die-vervangbare-accus-verplicht-stelt.html

Dura

Quote from: Kjelt on June 17, 2023, 12:18:58Deze nieuwe wet zou het uiterlijk van de iPads vanaf 2027 wel eens totaal kunnen veranderen. Het zou voor de consument zelf mogelijk moeten zijn om de accu te vervangen.
Eerste gedachte is dat de achterkant dan schroefbaar of klikbaar moet zijn.
De iPad zal dan vermoedelijk wel dikker worden.
Ik ben erg benieuwd hoe dit verder gaat.

https://tweakers.net/nieuws/210888/europees-parlement-stemt-voor-wet-die-vervangbare-accus-verplicht-stelt.html
Heel interessant! Ik heb een iPad Pro van vorig jaar en het ding wordt intensief gebruikt. Hij is prima maar twee keer per dag opladen zal uiteindelijk problemen geven met de batterij, terwijl de rest nog goed is. IPhone wordt dagelijks opgeladen. Ik doe lang met mijn spullen en hoef niet het nieuwste van het nieuwste te hebben, dus dit is voor mij goed nieuws.
De EU is zeker niet foutloos, maar ze doen ook veel goeds.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Hannibal_

Ik vind dat ook wel een goede ontwikkeling.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

_ MarcelloW _

Quote from: Kjelt on June 17, 2023, 12:18:58Deze nieuwe wet zou het uiterlijk van de iPads vanaf 2027 wel eens totaal kunnen veranderen. Het zou voor de consument zelf mogelijk moeten zijn om de accu te vervangen.
Eerste gedachte is dat de achterkant dan schroefbaar of klikbaar moet zijn.
De iPad zal dan vermoedelijk wel dikker worden.
Ik ben erg benieuwd hoe dit verder gaat.

https://tweakers.net/nieuws/210888/europees-parlement-stemt-voor-wet-die-vervangbare-accus-verplicht-stelt.html

Ikzelf verwacht geen verwisselbare accu nodig te hebben;
Een ipad al sinds 2014 in bezit en gebruik.
De accu gaat nog steeds meer dan redelijk mee!
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

J.A.F._Doorhof

Gaat niet zozeer om wanneer het goed gaat (ook nooit problemen met apple en accus gehad) maar juist wanneer het wel mis gaat. En in aantallen zijn dat er best veel.

Ben wel voor verwisselbaar dus. Ondanks dat ik nog nooit een issue heb gehad.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jeroen V

Ik ben er helemaal niet blij mee. Nu zijn mijn iPad Pro/iPhone/Macbook vrij dun en voelen prettig aan. Met een verwisselbare accu denk ik niet dat dit even dun blijft en even solide aan zal voelen.

Ook zal de aanschaf van iets met een verwisselbare accu niet goedkoper worden, sterker nog, ik denk dat het duurder zal worden en dat het product er niet beter van wordt. Alleen al de extra ruimte die nodig is om het verwisselbaar te maken zal een hoop extra ruimte kosten.

En als de accu dan uiteindelijk verwisseld moet worden, is de totale hoeveelheid afval dan minder dan nu het geval is als ik de accu laat vervangen?

Pjotr27

Alle IPAD's die ik ooit heb gekocht worden nog steeds gebruikt. Oude geef ik weg in Indonesie die daar erg blij mee zijn. En accu is snel leeg? Ach men hangt er een losse accu aan. Ik denk niet dat verwisselbaar erg zal opschieten. We doen in het westen geen jaren met dit soort spul, maar kopen om de zoveel jaar weer nieuw. Oude is vaak niet goed ondersteund, werkt minder snel en we hebben geld om iets nieuws te kopen. Als mensen van oude IPAD's afwillen en die weg willen geven aan goed doel? Ik neem ze graag mee naar Indonesie en geef ze persoonlijk weg. (stuur me een PM)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kerkhoffd

Zodra ik er hier een over heb, neem ik contact met je op Pjotr.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio


LittleNinja

Zou dit dan weer gelukt zijn middels eindeloos lobbyen?  :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Tabcam

#2614
Als je het hgoed leest moet het wel door professionele bedrijven te verwisselen zijn dan wel een hoogwaardige accu met tenminste 83% van de capaciteit na 500 en 80% na 1000 laadcycli. Klinkt niet verkeerd in mijn oren :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

J.A.F._Doorhof

Aangezien solid state om de hoek staat zal dat ook wel meespelen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"