iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pjotr27

Quote from: ppeter on December 25, 2020, 20:27:26
Op de Apple site was/nog steeds de leverdatum toen half januari?
Ook afhalen blijkbaar niet mogelijk?

Ik heb je een pm gestuurd.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

ppeter

Quote from: Pjotr27 on December 25, 2020, 21:30:24
Ik heb je een pm gestuurd.
Bedankt Peter, maar ben ondertussen reeds voorzien!
Prettig eindejaar!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

ppeter

Wanneer ik een Speedtest doe met de iPad Pro voor de WiFi, krijg ik zeer matige resultaten. (2,4 GHz en 5 GHz)
Als ik dezelfde test doe met de MacBook Pro, dan haal ik wel de beschikbare hoge snelheid van 300 Mbps!
Weet iemand hier de reden van?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

HereIsTom

Quote from: ppeter on December 30, 2020, 11:41:54
Wanneer ik een Speedtest doe met de iPad Pro voor de WiFi, krijg ik zeer matige resultaten. (2,4 GHz en 5 GHz)
Als ik dezelfde test doe met de MacBook Pro, dan haal ik wel de beschikbare hoge snelheid van 300 Mbps!
Weet iemand hier de reden van?

Ja dat heb ik hier ook met de iPad, alle speedtesten zijn erg laag, heb hier 100/100Mbps, maar op de iPad is het hoogste wat ik haal, ook direct naast het modem, 40/40.
Maar op alle andere apparaten, zelfs op mijn Sony Android TV makkelijk tegen de 100/100 zit.
Oorzaak weet ik ook niet, maar het lijkt erop dat de WiFi chip niet goed werkt?
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

ppeter

Met mijn vorige iPad Pro 2017 ging dit wel goed.
Net even een test gedaan met de iPhone 12 Pro en dit ging ook goed!
Bizar en zou niet mogen toch?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Pjotr27

Net een IPAD AIR 256 gb binnen gekregen. Erg mooi, zeker in vergelijk met mijn IPAD mini 4. Wie heeft er nog tips voor een goed toetsenbord? Ik twijfel over de Logitech Folio Touch, dat lijkt me erg handig. Wel is het nadeel dat lezen er lastiger mee is (onderkant is dan toetsenbord). Heeft iemand andere tips? Ik vind een los toetsenbordje en een los hoesje ook prima. Wel liefst ook met een touchpad.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Rusher

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wel een vraag terug (sorry): Wat is de reden dat je gekozen hebt voor de Air en niet voor de "normale" iPad 2020? Reden vraag: ik wil een goede beslissing nemen tbv een iPad voor mijn vrouw. Tekenen zal een belangrijke (nieuwe) activiteit worden, nu altijd op papier, wens is op de iPad; tekenen kan op beide iPads, echter is de iPad Air de extra +/- €300 waard?

ppeter

#2557
Quote from: Rusher on December 30, 2020, 20:40:12
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wel een vraag terug (sorry): Wat is de reden dat je gekozen hebt voor de Air en niet voor de "normale" iPad 2020? Reden vraag: ik wil een goede beslissing nemen tbv een iPad voor mijn vrouw. Tekenen zal een belangrijke (nieuwe) activiteit worden, nu altijd op papier, wens is op de iPad; tekenen kan op beide iPads, echter is de iPad Air de extra +/- €300 waard?
De iPad 2020 is momenteel de beste koop voor zijn prijs!
Als het design en het groter scherm niet belangrijk is en het tekenen de prioriteit is, dan is het prijsverschil dat niet waard.
Maar wil je toch up to date zijn en de meerprijs willen betalen, dan is de Air een geweldige allrounder voor zijn prijs!

Quote from: Pjotr27 on December 30, 2020, 19:39:56
Net een IPAD AIR 256 gb binnen gekregen. Erg mooi, zeker in vergelijk met mijn IPAD mini 4. Wie heeft er nog tips voor een goed toetsenbord? Ik twijfel over de Logitech Folio Touch, dat lijkt me erg handig. Wel is het nadeel dat lezen er lastiger mee is (onderkant is dan toetsenbord). Heeft iemand andere tips? Ik vind een los toetsenbordje en een los hoesje ook prima. Wel liefst ook met een touchpad.

Ik kan de Logitech Folio Touch sterk aanbevelen voor zijn prijs! 👍
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Pjotr27

Quote from: Rusher on December 30, 2020, 20:40:12
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wel een vraag terug (sorry): Wat is de reden dat je gekozen hebt voor de Air en niet voor de "normale" iPad 2020? Reden vraag: ik wil een goede beslissing nemen tbv een iPad voor mijn vrouw. Tekenen zal een belangrijke (nieuwe) activiteit worden, nu altijd op papier, wens is op de iPad; tekenen kan op beide iPads, echter is de iPad Air de extra +/- €300 waard?

Snellere processor, ik wilde meer dan 128 gb geheugen, en voor mij is de USB-C ipv de lightning aansluiting een heel groot pluspunt. Bovendien vind ik de air er veel mooier uitzien... en ja, voor die 128gb heb je een iets mooier scherm en betaal je 300 euro.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Quote from: ppeter on December 30, 2020, 21:04:16
De iPad 2020 is momenteel de beste koop voor zijn prijs!
Als het design en het groter scherm niet belangrijk is en het tekenen de prioriteit is, dan is het prijsverschil dat niet waard.
Maar wil je toch up to date zijn en de meerprijs willen betalen, dan is de Air een geweldige allrounder voor zijn prijs!

Ik kan de Logitech Folio Touch sterk aanbevelen voor zijn prijs! 👍

Ja, die lijkt me ook niet verkeerd, Apple vind ik wel heel veel geld, en een China ding van 50 euro vertrouw ik niet... (op o.a. Amazone wordt er een aangeboden met noname merk). Ik ben alleen bang dat lezen irritant is met de Logitech , maar wellicht kan je hem snel en makkelijk loshalen..?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

ppeter

Quote from: Pjotr27 on December 30, 2020, 21:16:05
Ja, die lijkt me ook niet verkeerd, Apple vind ik wel heel veel geld, en een China ding van 50 euro vertrouw ik niet... (op o.a. Amazone wordt er een aangeboden met noname merk). Ik ben alleen bang dat lezen irritant is met de Logitech , maar wellicht kan je hem snel en makkelijk loshalen..?
Ik lees waanzinnig veel op de iPad, maar heb geen enkel probleem met het toetsenbord!
De iPad zit echt in de case en is niet zomaar los te halen. Er zijn cases waarvan je het toetsenbord makkelijk kan losmaken, maar deze ontbreken de touchpad. Dus ik vrees dat je een keuze zal moeten maken.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Pjotr27

Quote from: ppeter on December 30, 2020, 21:23:19
Ik lees waanzinnig veel op de iPad, maar heb geen enkel probleem met het toetsenbord!
De iPad zit echt in de case en is niet zomaar los te halen. Er zijn cases waarvan je het toetsenbord makkelijk kan losmaken, maar deze ontbreken de touchpad. Dus ik vrees dat je een keuze zal moeten maken.

Mooi, dank voor de informatie. Voor IPAD air is de Logitech volop leverbaar, dus ik zal eens kijken waar ik hem ga bestellen
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Rusher

Hartelijk dank Pjotr27 en ppeter voor jullie terugkoppeling! Nuttig! Ik ga eens puzzelen.

Rowdy

Quote from: Rusher on December 30, 2020, 20:40:12
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wel een vraag terug (sorry): Wat is de reden dat je gekozen hebt voor de Air en niet voor de "normale" iPad 2020? Reden vraag: ik wil een goede beslissing nemen tbv een iPad voor mijn vrouw. Tekenen zal een belangrijke (nieuwe) activiteit worden, nu altijd op papier, wens is op de iPad; tekenen kan op beide iPads, echter is de iPad Air de extra +/- €300 waard?
Mijn dochter heeft de iPad Pro (2020). Ze gebruikt de Apple Pencil tweede generatie en de app ProCreate (betaal app) voor het tekenen. De tweede generatie Pencil kun je niet op de standaard iPad (2020) gebruiken, wel op iPad Air (2020).

Kerkhoffd

Idem voor de iPad Air 2020. Daarmee functioneren dezelfde accessoires als voor de iPad Pro wat ik een groot voordeel vind. Mijn dochter tekent op haar Air 2020 ook met de Apple Pencil 2 in de procreate app.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

ppeter

Met de iPad 2020 kan je met de Pencil 1 ook gewoon lekker tekenen, en nog vele andere toepassingen!
Voor wie niet de meest fancy iPad wil hebben, is de iPad 2020 gewoon de beste value for money!

https://www.apple.com/benl/ipad-10.2/
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Rusher

Dank voor jullie extra aanvullingen!!!

J.A.F._Doorhof

Procreate kan ik dan deze kant ook enorm aanraden
Ik heb veel apps getest voor tekenen en procreate is gewoon uniek en enorm goed.

Ook erg leuk is de record functie ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rusher

Bedoel je deze?
Kan de iPad 2020 deze software makkelijk aan of is de iPad Air de verstandige keuze (voor de toekomst)?


Kerkhoffd

De pocket is volgens mij voor de telefoon. Er is ook nog een versie voor €11. Heb die maar voor mijn dochter gekocht.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Rowdy

Mijn dochter heeft ook 11 euro betaald voor ProCreate.

Rusher

Dank. Dom van mij, ik keek via mijn iPhone in de App Store; toen zag ik alleen de Pocket-versie.

Welke iPad gebruiken de dochters?


Rowdy

#2572
Mijn dochter heeft de iPad Pro 2020 sinds juli. De iPad Air 2020 was nog niet op de markt.

Kerkhoffd

iPad Air 2020 256Gb.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Rusher

Ah, beide dus geen iPad 2020. Is het dan eerlijk te zeggen dat voor Procreate met de "zwaardere" iPads het fijnste werken is?