XS4ALL: snelheidsverhoging

Started by svmnb, January 19, 2010, 11:12:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

svmnb

Via een brief met veel reclamejargon werd aangekondigd dat er snelheidsverhogingen aan komen.
Per abonnee wordt gekeken of er met adsl of met vdsl wordt gewerkt. Een collega woont in Hoevelaken en daar rolt men gewoon glasvezel uit. Waarom dat niet in een grote stad als Utrecht kan, vind ik heel vreemd.

Ik haal met adsl only nu ca. 15Mbit van de max. haalbare 24Mbit.
Iemand enig idee wat ik met vdsl of met opgevoerd adsl+ zou kunnen verwachten?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

WickedGame

Quote from: svmnb on January 19, 2010, 11:12:33
Via een brief met veel reclamejargon werd aangekondigd dat er snelheidsverhogingen aan komen.
Per abonnee wordt gekeken of er met adsl of met vdsl wordt gewerkt. Een collega woont in Hoevelaken en daar rolt men gewoon glasvezel uit. Waarom dat niet in een grote stad als Utrecht kan, vind ik heel vreemd.

Ik haal met adsl only nu ca. 15Mbit van de max. haalbare 24Mbit.
Iemand enig idee wat ik met vdsl of met opgevoerd adsl+ zou kunnen verwachten?

Waarom heb je als je in Utrecht woont geen Ziggo?

ADSL blijft altijd overigens behelpen, met name als er een veelvoud aan aansluitingen in je buurt op ADSL werken. Dit zal met een andere abbo niet anders zijn. VDSL weet ik niet of dit probleem dan nog steeds geld. Wat betreft glasvezel dit is ook nog niet alles. Zeker als je kijkt naar de maand tarieven zijn ze niet concurrerend genoeg.

danielo

Hai,

Als je voor de rest tevreden bent met de diensten van xs4all dan zou ik even afwachten er gaat de komende maanden veel gebeuren. Indien je meer problemen hebt met xs4all dan zou ik een andere provider gaan zoeken.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

svmnb

@WickedGame:Waarom geen Ziggo?
Als je iets hebt dat werkt bij Ziggo, kun je er beter afblijven. Nu werkt mijn kabeltv al een tijd goed, maar dat ben ik onherroepelijk kwijt als ik iets anders wil. Om dat weer te herstellen, ben je minimaal 20 gesprekken verder met de helpdesk. Die Ziggo helpdesk wens je je ergste vijand niet toe, trouwens. En paar jaar terug kon ik bijna aan de tranquillizers na een paar van die etterbakken aan de lijn te hebben gehad.

@danielo:
Ik zit al ruim 10 jaar bij xs4all, dus ben best tevreden over ze. Feit is dat ze flink achter lopen met snelheid, maar wel flink knaken vragen.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Ghosty J

Ik bel zelf nooit de helpdesk van Ziggo, ik PM altijd even de medewerkers via het Ziggo gebruikersforum
onder Geverifieerde Forumleden => http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22592
Heb je 16 medewerkers die je graag helpen, mijn ervaring is ook op zondag! :D
'
Mocht je al klant zijn bij ziggo telefonie dan kan je GRATIS de helpdesk bellen met 1200
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

danielo

Quote from: svmnb on January 19, 2010, 13:28:23
@WickedGame:Waarom geen Ziggo?
Als je iets hebt dat werkt bij Ziggo, kun je er beter afblijven. Nu werkt mijn kabeltv al een tijd goed, maar dat ben ik onherroepelijk kwijt als ik iets anders wil. Om dat weer te herstellen, ben je minimaal 20 gesprekken verder met de helpdesk. Die Ziggo helpdesk wens je je ergste vijand niet toe, trouwens. En paar jaar terug kon ik bijna aan de tranquillizers na een paar van die etterbakken aan de lijn te hebben gehad.

@danielo:
Ik zit al ruim 10 jaar bij xs4all, dus ben best tevreden over ze. Feit is dat ze flink achter lopen met snelheid, maar wel flink knaken vragen.

Ik zit al bij xs4all van voor dat het xs4all was (hint mijn email is daniel@), ik ben het met je eens dat de snelheid nu bizar achterloopt en er echt een probleem is. Enigste wat ik kan zeggen is dat nog even wachten een slim plan is als snelheid je enigste probleem met deze provider is :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

WickedGame

Heb zelf nu al een tijdje ziggo en echt nog geen enkel probleem ontdekt met Ziggo. Internet is altijd op maximale snelheid, telefonie doet wat het moet doen en tv/digitaal is ook nooit een probleem geweest. Tuurlijk heb ik gehoord van de dramatische helpdesk, maar heb nog het geluk dan dat ik ze nog niet nodig heb gehad. Want als Ziggo het dus doet dan is de snelheid van Ziggo op het ogenblik onovertrefbaar gezien de prijs die ze ervoor vragen.

esre

Is die snelheid van Ziggo dan echt gegarandeerd?
Ik heb die vraag is gesteld via het contactformulier maar daar werd op geantwoord dat het niet gegarandeerd is.
Ik heb nu Online trager dan traag heb daar een mailtje aan gewaagd en kreeg als antwoord dat de modem max 8Mb aankan terwijl ze op de website 20 Mb propageren.

WickedGame

Quote from: esre on January 19, 2010, 16:48:02
Is die snelheid van Ziggo dan echt gegarandeerd?
Ik heb die vraag is gesteld via het contactformulier maar daar werd op geantwoord dat het niet gegarandeerd is.
Ik heb nu Online trager dan traag heb daar een mailtje aan gewaagd en kreeg als antwoord dat de modem max 8Mb aankan terwijl ze op de website 20 Mb propageren.

Ik heb in iedergeval vanaf het begin af aan de snelheid die zij beloven. Ik kwam ook van Online die ook 20 beloofde maar op mijn nieuwe adres niet meer kon beloven dan 10. Dat is toch wel schokkend en mede daarom besloten naar Ziggo te gaan. Tot op heden totaal geen spijt van.

donaldk

Quote from: danielo on January 19, 2010, 12:27:27
Hai,

Als je voor de rest tevreden bent met de diensten van xs4all dan zou ik even afwachten er gaat de komende maanden veel gebeuren. Indien je meer problemen hebt met xs4all dan zou ik een andere provider gaan zoeken.

Daniel.
Ik las ergens dat er een flink infrastructuurproject loopt dat nog een jaar lang voortgaat.

sr7000

Quote from: svmnb on January 19, 2010, 11:12:33
Via een brief met veel reclamejargon werd aangekondigd dat er snelheidsverhogingen aan komen.
Per abonnee wordt gekeken of er met adsl of met vdsl wordt gewerkt. Een collega woont in Hoevelaken en daar rolt men gewoon glasvezel uit. Waarom dat niet in een grote stad als Utrecht kan, vind ik heel vreemd.

Ik haal met adsl only nu ca. 15Mbit van de max. haalbare 24Mbit.
Iemand enig idee wat ik met vdsl of met opgevoerd adsl+ zou kunnen verwachten?

Mijn gok zou zijn dat je snelheid dan niet veel hoger wordt als je op VDSL over gaat. Des te hoger de frequenties des te meer signaalverzwakking. Dus als de bekabeling nu al niet goed genoeg is voor 24 Mbit, dan gaat dat met een hogere frequentie niet beter worden.
Een beetje als een auto die bij gas geven gaat slippen: dan heeft een zwaardere motor ook geen zin.

Maar misschien dat er nog wat aan de bekabeling gedaan kan worden: korter is  beter. Als de bekabeling in je huis korter kan, dan zou dat moeten helpen. En voor de rest ben je ook afhankelijk van de lengte en de kwaliteit van de grondbekabeling.