24: seizoen 8 is begonnen.

Started by svmnb, January 18, 2010, 14:10:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mradem

Quote from: ccpl on March 19, 2010, 16:07:13
Voorspelbaar
Saai
steeds idem elementen: vrouw die in de weg loopt, iets wordt opgeblazen rond aflevering 12, ze kunnen NOOIT hun mannetje pakken (dit moet terroristen toch op ideeën brengen als je ziet hoe incompetent die mannen allemaal zijn)

Smaken verschillen maar je argumenten vind ik wel erg slecht.

ccpl

#26
Quote from: the witchking on March 20, 2010, 07:19:05
@ccpl

Kom op het blijft wel een tv serie. Je kan toch niet verwachten dat ze in de eerste aflevering al meteen de hele groep terroristen oppakken. Ze hebben 24 afleveringen dus er moet natuurlijk een hoop fout gaan.

Ja akkoord, maar de altijd maar weerkerige idem manier waarop stoort me... daarom is bvb Sleeper Cell veel beter imho

ccpl

Quote from: mradem on March 21, 2010, 17:31:47
Smaken verschillen maar je argumenten vind ik wel erg slecht.

...en in een echte discussie zeg je dan ook meteen wat je denkt dat eraan schort, zoals grote mensen doen...

the witchking

Over Splinter Cell kan ik niet oordelen, heb er wel eens mee in mn handen gestaan maar heb nog mn twijfels (misschien dat jij me over de drempel kan trekken). Het punt dat Splinter Cell beter doet volgens jou heeft er denk ik ook mee te maken dat Splinter Cell net met 1 seisoen klaar is terwijl 24 al 8 seizoenen bezig is. Zag overgens dat aflevering 13 net online is gekomen. Vanavond maar weer even kijken.

mradem

Quote from: ccpl on March 22, 2010, 17:54:22
...en in een echte discussie zeg je dan ook meteen wat je denkt dat eraan schort, zoals grote mensen doen...

Wellicht ja als ik die discussie zou willen. De spanning en plotselingen wendingen zijn juist het succes van 24. Als ik dan saai en onvoorspelbaar ziet dan vraag ik me af naar welke serie je heb zitten kijken. Dan nog maar te zwijgen over het punt dat ze NOOIT hun mannetje kunnen pakken. Volgens mij eindigt ieder seizoen positief en zie ik regelmatig terroristen gepakt of gedood worden. Vandaar mijn wellicht wat korte reactie.
Misschien zou jij je argumenten wat meer moeten onderbouwen zodat ik ze kan gaan begrijpen.

ccpl

Quote from: mradem on March 24, 2010, 15:24:44
Wellicht ja als ik die discussie zou willen. De spanning en plotselingen wendingen zijn juist het succes van 24. Als ik dan saai en onvoorspelbaar ziet dan vraag ik me af naar welke serie je heb zitten kijken. Dan nog maar te zwijgen over het punt dat ze NOOIT hun mannetje kunnen pakken. Volgens mij eindigt ieder seizoen positief en zie ik regelmatig terroristen gepakt of gedood worden. Vandaar mijn wellicht wat korte reactie.
Misschien zou jij je argumenten wat meer moeten onderbouwen zodat ik ze kan gaan begrijpen.

Gezien je de quote met verwijzing naar Splinter Cell niet hebt begrepen vrees is dat elke poging van mijn kant volledig verloren zal gaan....

mradem

Laten we het hier maar bij laten.

ccpl

ja hoor, want gisteren was weeral erger dan erg... oh nee Jack is dood...NATUURLIJK is Jack niet dood.... pfffff

enjoy....

lestat1234

Quote from: ccpl on March 24, 2010, 20:48:40
ja hoor, want gisteren was weeral erger dan erg... oh nee Jack is dood...NATUURLIJK is Jack niet dood.... pfffff

enjoy....


Lol,
Kan je wel enige fun uit een film/serie halen.
Met de hoeveelheid films die ik tegenwoordig kijk zie je een grootdeel van de plots al ver van te voren aan komen.
Bij een serie ligt dit er vaak nog dichter op.
Kijk het als je het leuk vind of kijk het niet of het je niet aan staat.
De negativiteit begrijp ik dan wel, maar niet waarom je verder kijk?
Is dat pure verveling?
Beetje zinloos om er over te blijven klagen lijkt mij?
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

svmnb

Aflevering 13 was ook weer een dramatisch dieptepunt, wat mij betreft.

Bauer en Ortiz zijn vastgepind door bad guys en schieten tig magazijnen leeg met hun M-16/Colt M4 Commando. Ze raken nog geen schuurdeur. Dan kom Renee Walker even langsfietsen en schiet twee bad guys dood met een enkel schot uit haar Glock.

Zodra chicks badass spelen in films en series, daalt de geloofwaardigheid met rasse schreden, wat mij betreft. Films zet ik dan ook na 1 minuut uit wegens irritatiefactor. Toch blijf ik 24 kijken en hoop dat het oestrogeen gehalte weer plaats maakt voor actie en spanning.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

mradem

Daar geef ik je gelijk in, dat vond ik ook niet zo best gedaan.

ccpl

Quote from: lestat1234 on March 25, 2010, 00:58:47
Lol,
Kan je wel enige fun uit een film/serie halen.
Met de hoeveelheid films die ik tegenwoordig kijk zie je een grootdeel van de plots al ver van te voren aan komen.
Bij een serie ligt dit er vaak nog dichter op.
Kijk het als je het leuk vind of kijk het niet of het je niet aan staat.
De negativiteit begrijp ik dan wel, maar niet waarom je verder kijk?
Is dat pure verveling?
Beetje zinloos om er over te blijven klagen lijkt mij?


...een naïeve hoop op beterschap...want in de eerste seizoenen was dit wel DE actie reeks op TV... haalde toen bijna top 5 allertijden voor mij persoonlijk

lestat1234

Quote from: ccpl on March 27, 2010, 11:29:29
...een naïeve hoop op beterschap...want in de eerste seizoenen was dit wel DE actie reeks op TV... haalde toen bijna top 5 allertijden voor mij persoonlijk

Dat kan ik me heel goed voorstellen, maar na seizoen 5 is het niet beter meer geworden, jammer genoeg.

Denk ook niet dat het ooit nog zo zal worden.

Dat wil niet zeggen dat het nog steeds de moeite is om te kijken.
Enne gisteren ep1 van spartacus gezien, maar dan kan je beter seizoen 6 van 24 nog eens kijkne :P
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

the witchking

@lestat1234

Als jij seisoen 7 en 8 geen vooruitgang vindt, dan moet ik je teleurstellen wat betreft de vooruitgang. Fox heeft gisteren officieel bekent gemaakt dat dit het laatste seisoen is :(. Ik vindt dit erg jammer vooral omdat ik toch het gevoel had dat ze met seizoen 7 weer op de juiste weg terug waren. Ok er blijven bepaalde zaken erg voorspelbaar maar wat wil je na zoveel seizoenen. Zit me weer helemaal ouderwets te vermaken met seizoen 8.

lestat1234

Quote from: the witchking on March 28, 2010, 12:29:41
@lestat1234

Als jij seisoen 7 en 8 geen vooruitgang vindt, dan moet ik je teleurstellen wat betreft de vooruitgang. Fox heeft gisteren officieel bekent gemaakt dat dit het laatste seisoen is :(. Ik vindt dit erg jammer vooral omdat ik toch het gevoel had dat ze met seizoen 7 weer op de juiste weg terug waren. Ok er blijven bepaalde zaken erg voorspelbaar maar wat wil je na zoveel seizoenen. Zit me weer helemaal ouderwets te vermaken met seizoen 8.

Ik bedoelde met vooruitgang dat het meer terug naar de storyline van s1/2/3 zou moeten gaan.

Wat ik al zei, s8 is de moeite waard om te kijken.
Ik geniet er nog steeds van.

Tja, meeste goed lopen series stoppen normaal gesproken met 6-7 seizoenen.
Nu zijn ze bij 24 gelukkig niet met s6 gestopt, maar nog 2 seizoenen er achteraan gedaan (welke leuk, goed zijn, in tegenstelling tot s6).

Ik begrijp ook wel dat de hype van de eerste paar seizoenen niet kan blijven.
En ik klaag niet over voorspelbare zaken.
Ik vind dit regelmatig een verademing.
Bedoel, heb een druk leven, drukke baan, daarbij een avond hbo opleiding, het is een erg prettig om niet altijd te moeten nadenken wat er nu eigenlijk gebeurd en gewoon met de flow van het verhaal mee gaat.

Het is ook jammer dat er weer een leuke series stopt.
Maar meestal komt er een hoop leuks voor terug.
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

the witchking

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
spoiler]

lestat1234

Zo juist het einde gezien en ik moet zeggen... damn spannend seizoen.
Zeker de moeite waard.
En als ze zo door zouden gaan, mag er van mij nog een seizoentje bij hoor :)
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

MaxxMark

Ik heb ook zojuist de laatste ep's van 24 gezien.

Eindelijk werd het weer interessant! En dat in de laatste 2 ep's! Ik ben er niet rouwig om dat het is afgelopen. Ik heb ontzettend genoten van 24, maar de laatste seizoenen waren in mijn ogen het betere knip-en-plak werk en mixen van bekende scenario's in andere jasjes.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Xstream

S8 was weer een stuk beter.
Waar ze eerder mee in de mist gingen was dat ze CTU/Binnenlandse terrorisme beschouwden als "24".
Voor mij is Jack Bouwer en z'n kompanen "24".
Als ze daar vanuit waren gegaan dan hadden ze het veel langer interessant kunnen houden en niet zo vast gezeten aan hetzelfde concept elk seizoen.
Op zich wel een mooi moment om te stoppen na dit wat betere seizoen. Er komt nog een film aan en dan is de koek op denk ik.

Zal vast wel weer wat iets anders interessants voor terug komen.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub