Internet via je stopcontact.....werkt dat?

Started by koosnaampje-audiofiel, March 12, 2010, 12:06:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Internet via stopcontact?

Ja
Nee
Geen Mening

Audiofiel

Mee eens, er gaat niets boven een kabel-verbinding. Daarom zei ik al dat WiFi erger is. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman


koosnaampje-audiofiel

Quote from: DVDGuy on March 12, 2010, 14:32:01
Ik heb een setje besteld bij iBood, kan ik het zelf allemaal gaan ervaren; houd het verkooptopic dus maar in de gaten  :D ;)

Ik denk zelf dat ik de gok ook maar ga wagen, even met de vrouw overleggen....want ik zie hier in veel voordelen.

Klipsch, Denon.

DVDGuy

Quote from: koosnaampje-audiofiel on March 12, 2010, 18:17:56
Ik denk zelf dat ik de gok ook maar ga wagen, even met de vrouw overleggen....want ik zie hier in veel voordelen.



Anders wacht je tot ik die van mij weer verkoop  :D :D :D
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Sjettepet

Deze techniek bestaat al heel lang.

Reden dat hij pas zo laat op de markt is gekomen (lees: toegestaan werd): geweldige storing op andere op het netwerk aangesloten apparaten.

De waarschuwingen hier op een AV-forum lijken me niet overdreven.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Tube-freak

Ik heb het ook gehad.  Het werkt voor geen meter.  Ze zeggen dat het 100mbps moet halen.  Als ik 2 of 3 haal mag ik blij zijn. Ik kan erg niet eens een HD filmpje overheen draaien dat loopt niet vloeiend.  gewoon weggegooit geld dus.

Misschien dat de nieuwe generaties het beter doen.  Of misschien ligt het wel aan je stroom thuis hoe de kabels zijn aangelegt ofzo.
Zelfs met alles op dezelfde groep werkt het niet goed.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

EJ

Quote from: Tube-freak on April  9, 2010, 12:37:32
Ik heb het ook gehad.  Het werkt voor geen meter.  Ze zeggen dat het 100mbps moet halen.  Als ik 2 of 3 haal mag ik blij zijn. Ik kan erg niet eens een HD filmpje overheen draaien dat loopt niet vloeiend.  gewoon weggegooit geld dus.

Misschien dat de nieuwe generaties het beter doen.  Of misschien ligt het wel aan je stroom thuis hoe de kabels zijn aangelegt ofzo.
Zelfs met alles op dezelfde groep werkt het niet goed.


Het ligt toch iets genuanceerder:

- als je met beide stopcontacten op dezelfde groep zit en
- als je beide dingen in de wandkontaktdoos in de muur steekt (dus NIET in een verlengdoos)

dan heb je kans dat het beter werkt. Echter zul je nooit boven de helft van de aangegeven snelheid (want dat is een bruto snelheid net als bij wifi) uit kunnen komen, en meestal kom je aanzienlijk lager uit. Er zit ook een behoorlijk verschil tussen de diverse merken heb ik gemerkt, de stekkers van Devolo deden het bij mij altijd stukken beter dan de andere merken. De devolo 80 Mbit/s doosjes kwamen bij mij effectief op rond de 30 Mbit/s uit, sneller had ik toen niet nodig. De trust doosjes van 200 Mbit/s kwamen echter niet verder (in een andere omgeving) dan 25 Mbit/s.

Madhouse

Ik heb de 85Mbit versie's van Sweex en daar haal ik 65Mbit mee...Bij mij werkt het dus prima en ik ben blij dat ik geen kabels (pc boven) aan hoef te leggen zo.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub