Oppo BDP-83 video valt soms uit tijdens laden?!

Started by Jon, January 17, 2010, 12:33:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jon

Hallo,

Ik heb gisteren een paar keer een vreemde glitch gehad met mijn Oppo BDP-83.
Hij startte (zoals gewoonlijk) snel op, en binnen no time werd het Warner Brothers logo van de blu-ray The Dark Knight weergegeven (1080/24Hz) echter daarna zag ik op mijn scherm dat het bron materiaal even overschakelde naar 1080/50 Hz (loading animatie verscheen in het beeld) en daarna viel vervolgens het beeld weg en kwam er slechts sneeuw voor in de plaats?!?
Echter, het audio liep gewoon door!
Bronmateriaal van de film was wederom 1080/24Hz, maar iets in het (HDMI?)-traject leek dus fout te gaan.
Menu knop bood geen uitkomst, ik moest twee keer op stop drukken en opnieuw opstarten, toen werkte alles weer zoals het hoort.

Echter na het laden van de volgende blu-ray (Gladiator-Special Edition in dit geval), weer precies hetzelfde euvel.
Dit keer sprong het beeld zelfs meteen in de sneeuw modus.

Ook na weer opnieuw opstarten geen probleem, maar ik vind het wel een bedenkelijke storing.

Heb beide schijfjes net nog een keer achter elkaar geladen, en nu liep alles natuurlijk in 1 keer zonder hick-ups, maar ben toch benieuwd of er meer Oppo bezitters zijn hier die soortgelijke opstart problemen hebben, of hebben gehad.
Anders lijkt het me zinnig de leverancier maar eens te bellen.

Het video signaal gaat bij mij trouwens via HDMI/ pass-thrue door mijn Marantz AV 8001, dus ik ga ervan uit dat het probleem bij de converter van de Oppo ligt en niet de pre....

Gr.

Jon
Rotel RMB 1095 - Marantz AV 8003 - Rotel RQ-970BX - Oppo BDP-83 - Thorens TD 147 Jubilee - Samsung PS50B550 Plasma - 4 x Focal Dome - KEF Model 100c - REL Q100 sub - Interlinks: MIT Avt3/ MIT EXP1 - Video: Inakustik Matrix S-1 HDMI - Speakerkabel: Inter Technik 4,0mm

marconist

Even de Oppo direct aansluiten op je vlakscherm. Dan sluit je in ieder geval de mogelijkheid van een storing van de 8001 uit!
Met HDMI kan alles.  ;)

Ook kun je CEC (in de HDMI-settings van de Oppo) eens proberen aan en uit te zetten. Ook dat heeft soms wonderlijke invloeden op verschillende merken door elkaar.


revo

Mensen geven altijd hun laatst angeschafte apparaat de schuld.

Mijn ervaring is dat HDMI receivers er toch echt in heel veel gevallen de oorzaak van zijn dat niet alle 3 data channels van hdmi goed getimed doorkomen bij een resolutie switch. Vervolgens kan display niet syncen en ruis of geen beeld is uw deel.

Vooral onkyo komt mij vaak voor bij problemen.

Even receiver standby en weer aan , boem beeld.

Gebeurd trouwens met veel media apparaten ook hoor, resolutie switch en daarna gaat er iets fout in de hdmi-chain.

Gek is het dat mensen er vanuit gaan dat de grote merken het goed voor elkaar hebben.

Living Cinema

marconist

Ik zit niet in de service of handel, maar ik kan uit "hulpvaardigheids oogpunt" revo's reactie volledig onderschrijven.
Soms is ook het wisselen van ingang (wanneer er meerdere zijn) de oplossing.
En inderdaad ook het even resetten (aan/uit zetten) van de AVR direct na inschakeling.

Leuk hoor HDMI, je komt prima over als een goochelaar.   ;D ;D


Jon

Quote from: revo on January 18, 2010, 17:11:52
Mensen geven altijd hun laatst angeschafte apparaat de schuld.

Mijn ervaring is dat HDMI receivers er toch echt in heel veel gevallen de oorzaak van zijn dat niet alle 3 data channels van hdmi goed getimed doorkomen bij een resolutie switch. Vervolgens kan display niet syncen en ruis of geen beeld is uw deel.

Vooral onkyo komt mij vaak voor bij problemen.

Even receiver standby en weer aan , boem beeld.

Gebeurd trouwens met veel media apparaten ook hoor, resolutie switch en daarna gaat er iets fout in de hdmi-chain.

Gek is het dat mensen er vanuit gaan dat de grote merken het goed voor elkaar hebben.



Dank voor je opmerkingen, waarbij aangetekend dat ik niet tot die groep mensen behoor die hun laatst aangeschafte apparaten altijd de schuld geven.
Wellicht zijn je opmerkingen niet denigrerend bedoeld, maar een beetje wijsneuzerig komt het wel over  :tongue2:

Aangezien het HDMI via pass-thrue door de Marantz gaat, ging ik ervan uit dat het probleem niet daar lag maar bij de Oppo.

groeten,

Jon
Rotel RMB 1095 - Marantz AV 8003 - Rotel RQ-970BX - Oppo BDP-83 - Thorens TD 147 Jubilee - Samsung PS50B550 Plasma - 4 x Focal Dome - KEF Model 100c - REL Q100 sub - Interlinks: MIT Avt3/ MIT EXP1 - Video: Inakustik Matrix S-1 HDMI - Speakerkabel: Inter Technik 4,0mm