Oppo BDP83 "SE" DIY modificaties.

Started by BMW850, January 16, 2010, 10:34:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BMW850

Omdat ik deze Oppo BDP83SE heb besteld, en om er in de toekomst modificaties aan te doen alvast dit topic.
Allereerst denk ik dat een "simpele" modificatie van de voeding al veel te halen valt.

Ben benieuwd naar de modificaties en reacties.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Erik van Voorst (in memoriam)

Ga ik volgen....ben sowieso benieuwd wat ze in de SE versie hebben "aangepakt" evenals die "nog betere versie"...... :popcorn:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

mack


BMW850

Quote from: mack on January 24, 2010, 14:50:51
Hier vindt je al het nodige
http://asi-tek.com/Oppo7.html

Bedankt mack voor deze URL, altijd interessant hoe anderen verschillende modificaties toepassen.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

mack

Quote from: BMW850 on January 24, 2010, 18:15:09
Bedankt mack voor deze URL, altijd interessant hoe anderen verschillende modificaties toepassen.

Rudy

Graag gedaan ben ook naar goede diy mods voor de oppo.
In het verleden ook de voeding gemod van de voorloper van de 971H.
Destijds van het avsforum geplukt.

Bert

BMW850

Quote from: jowi on January 24, 2010, 18:26:50
Iets dergelijks zou voor de HDI series spelers toch ook veel goeds moeten doen zou je denken. Een beter voedinkje, wat condensatoren vervangen... de analoge uitgangen zijn snel te verbeteren, volgens mij krijg je dan een superspeler. Zal ik er een apart topic voor openen?

Je kunt het altijd proberen om eerst de voeding te veranderen en daarna verder gaan met de modificaties.
Open maar een nieuw topic deze gaat over de Oppo 83SE.

Vanavond een mailtje gehad van JVB Digital, de oppo spelers komen maandag of dinsdag weer binnen  8)

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Erik van Voorst (in memoriam)

De echte uitdaging zou voor mij in het beeld liggen...maar goed momenteel ben ik al een paar maandjes van de straat.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

Er zal aan mijn kant eerst geen modificaties komen omdat ik eerst andere zaken klaar wil maken.
QuoteOmdat ik deze Oppo BDP83SE heb besteld, en om er in de toekomst modificaties aan te doen alvast dit topic.
Daarom ga ik me er eerst goed in verdiepen en veel lezen op forums.
Als er forum leden zijn die modificaties doen aan deze oppo 83SE laat het ons weten in dit topic zo kunnen we elkaar helpen.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Als er forum leden zijn die een interessante URL hebben gevonden wat betrekking heeft op modificaties van een Oppo 83SE post dat even hier  :google:

Rudy


Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Jodokus

Je kunt in ieder geval aan de gang met loodbitumen om te kijken wat dat brengt ("Internal Damping"), eenvoudig, goedkoop en omkeerbaar.
Tag McLaren AV32R192-bp 7.1 DP | Meridian 558.2 | Tag McLaren DVD32FLR | Oppo BDP-83SE NuForce | Humax iHDR-5050c | Pioneer PDP-428XD ISF | B&W 804S, HTM4S, 805S | Velodyne SPL-1200R | Bekabeling: Nordost, Canare, Siltech, Mark Grant | Stroom: AudioConnexion | Logitech Harmony 900


BMW850

Bedankt Ron_Z,

Vandaag mijn Oppo 83SE binnengekregen en nu eerst maar eens inspelen.
Zoals de Oppo nu (zo uit de doos) klinkt vanaf CD is het nog lang geen Shigaclone, nog een hele lange weg te gaan ;)

Eerst maar een week inspelen.
Wordt vervolgd,

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

celerontje

Kan jij niet met je SE naar de shootout gaan?
Ze hebben nog een 83SE nodig bij de test!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

BMW850

De Oppo 83SE moet eerst ingespeelt worden en als hij na een paar weken niet beter gaat klinken gaat bij mij de kap eraf!
Mijn Toshiba Hd XE1 klonk veeeel beter, maar ja die is verkocht.

In ieder geval bedankt voor de uitnodiging,

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

De Oppo 83SE heeft gisteravond en de hele nacht tot vanavond gedraaid, en moet zeggen het is al een hele verbetering.
Ik vind hem nog een beetje hard klinken de scherpe randjes moeten er nog af.
Plaatsing van de instrumenten kan veel beter maar dat komt vanzelf als ik met de modificaties bezig ga, hij moet eerst maar een paar weken inspelen.

Het beeld is perfect, daar heb ik niks aan toe te voegen, ook de Dvd's maakt hij een perfect plaatje van.
Het is geen miskoop, met deze Oppo 83SE valt hopelijk nog veel uit te halen, vanavond vakantie foto's bekeken vanaf de USB stick ongelooflijk haarscherp.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein