Receiver met versterkte subwoofer uitgang.

Started by Sjaudio, January 13, 2010, 16:00:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaudio

In het markt gedeelte heb ik een Marantz 5.1 speakerset tekoop staan.

Deze is volledig passief ( dus ook de subwoofer ). Mocht ik de set niet weten te verkopen ben ik nog steeds opzoek na een receiver met versterkte subwoofer uitgang. Er zijn maar weinig receivers met die feature in omloop volgens mij (?)

Een versterker module in de subwoofer inbouwen zou ook een optie zijn, maar liever laat ik de subwoofer zoals hij is.

Heeft iemand enig idee?

StijnSpijker

Je kunt ook nog een subwoofer versterker in een doosje bouwen extern van de subwoofer zelf (just a thought)
No-nonsense audio

Sjaudio

Misschien een simpele mono eindversterker die ik tussen de receiver en sub hang een optie? Het liefst wil ik gewuun een receiver met versterkte sub uit, maar die geeft het amper  :-[

tiptop

Als hij passief is, wordt ie toch met luidsprekerkabels aangesloten, lijkt me? Vanuit de front aansluitingen. Dan in de receiver bij de sub op none zetten en als het goed is krijgt de sub het laag. (en de fronts) Anders idd een monoblok voor de sub plaatsen en vanuit de rca sub-uit naar het monoblok.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Sjaudio

Quote from: tiptop on January 13, 2010, 22:42:33
Als hij passief is, wordt ie toch met luidsprekerkabels aangesloten, lijkt me? Vanuit de front aansluitingen. Dan in de receiver bij de sub op none zetten en als het goed is krijgt de sub het laag. (en de fronts) Anders idd een monoblok voor de sub plaatsen en vanuit de rca sub-uit naar het monoblok.

Wacht die vat ik zo snel even niet..

Je bedoeld gewoon een receiver aanschaffen zonder versterkte subwoofer uitgang en dan simpelweg aansluiten zoals je bij een satelliet ook zou doen? Normaliter heb je:

Front links
Front rechts
Center
Surround links
Surround rechts

Sommige receivers hebben dan nog de functie om nog meer surround aan te sluiten.. Als ik op die speakerklemmen die sub aansluit kan ik de sub toch niet inregelen?

Of snap ik het nu compleet verkeerd.. :P

tiptop

Misschien moet ik eerst de vraag stellen:

Wat voor aansluitingen zitten er op de subwoofer?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Sjaudio

Quote from: tiptop on January 14, 2010, 10:26:13
Misschien moet ik eerst de vraag stellen:

Wat voor aansluitingen zitten er op de subwoofer?

2 Vergulde speakerklemmen, meer niet. Volgens mij zit er een intern filter ingebouwd maar dit weet ik niet zeker. Aangezien er normaliter een bijpassende marantz receiver bij hoort kan het zijn dat hij daar actief gefilterd wordt.

tiptop

Quote from: Sjaudio on January 14, 2010, 11:33:36
2 Vergulde speakerklemmen, meer niet. Volgens mij zit er een intern filter ingebouwd maar dit weet ik niet zeker. Aangezien er normaliter een bijpassende marantz receiver bij hoort kan het zijn dat hij daar actief gefilterd wordt.
De affiltering is vermoedelijk afgesteld op de satellietjes. Moeten dus met elkaar verkocht worden voor het beste resultaat.
De optie die ik je dan kan geven is een monoblokje erbij doen en die vanuit de sub uitgang van de receiver aansluiten. dan met luidsprekerkabel aansluiten op de sub.

Zo houd je het originele signaal in stand. Kost allen wel weer een monoblok. Vraag me af of dat rendabel is. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

RonG

Misschien is een reckhorn subamp wat, heb er ook een aan mijn passieve subs hangen en is niet te duur en hoef je niet in te bouwen.

Sjaudio

Quote from: RonG on January 14, 2010, 12:01:10
Misschien is een reckhorn subamp wat, heb er ook een aan mijn passieve subs hangen en is niet te duur en hoef je niet in te bouwen.

Waar vind je deze en wat zijn de kosten daarvan? De speakerset heeft mij niet zoveel geld gekost dus om nou te gaan investeren in weet ik hoeveel versterking zie ik ook niet echt zitten. Het is maar voor op een studentenkamer om toch een beetje mooi muziek te kunnen luisteren / films te kijken. Die complete samsung/lg setjes zijn al helemaal waardeloos.

RonG

Ik heb de A-402 bij Caps en Coil gekocht, kostte me ongeveer E 203,- incl verzenden.
http://www.capsandcoils.com/shop/subwoofer-versterker-250-watt-p-611.html

Intussen is er ook al de nieuwere 403 voor 3 10tjes meer.

Sjaudio

Bedankt, maar dan gaan we meteen richting de 450,00 euro aan versterking, met receiver erbij. Dat ligt totaal niet in verhouding met de speakers.

Ik heb deze speaker set voor 175,00 / 200 euro gekocht dacht ik. Dus een receiver van een euro of 150 erbij en dan vind ik het wel prima. :)


Sjaudio

Topic kan dicht, heb toch besloten het setje te verkopen. Dan maar wat mindere geluidskwaliteit  :dontgetit:.

Van arcam/scanspeak na een sony home cinema...  :eh:

Toch bedankt voor de hulp!