Nieuw Feedback-systeem

Started by Jeroen de Waal, January 13, 2010, 13:04:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SV..S

Quote from: Douma on January 14, 2010, 20:38:49
Persoonlijk vind ik dat een systeem als dit niet op een forum thuis hoort. Het aantal positieve feedbackpunten dat iemand heeft zal mij niet doen besluiten een koop wel of niet door te laten gaan. Ik zie dit forum als een behoorlijk veilige plek om een aankoop te doen. Als er een rotte appel tussen zit dan wordt dit snel genoeg duidelijk. Dit heb ik tenminste in de afgelopen jaren ervaren.
op zich goed punt, maar ik wil het wel een kans geven dus ik heb mijn aan/verkopen van de afgelopen 2 maanden even ingevuld, zo gebeurd. ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

JeKa

Als iemand zes keer positieve feedback krijgt en twee keer negatief, sta je dan op +4? Zo ja, dan is het natuurlijk een waardeloos systeem dat zeer misleidend kan zijn. zes prulletjes verkopen, met twee dure items de boel oplichten en je staat nog steeds in de plus.... Als ik het goed begrijp kan je in iemands profiel zien hoe iemand aan zijn score komt, daar heb je wel wat aan, alleen is het positieve cijfer het eerste dat je ziet.

Daarbij vind ik ook dat het verkopen via het forum op deze manier te prominent belicht wordt. Het is toch geen verkoopforum?

Kortom; ik vind het principe goed, maar vind dat het cijfer weg moet bij je posts en alleen in je profiel de volledige feedback zichtbaar moet zijn.

CoSo

Quote from: JeKa on January 14, 2010, 22:12:26
Als iemand zes keer positieve feedback krijgt en twee keer negatief, sta je dan op +4? Zo ja, dan is het natuurlijk een waardeloos systeem dat zeer misleidend kan zijn. zes prulletjes verkopen, met twee dure items de boel oplichten en je staat nog steeds in de plus.... Als ik het goed begrijp kan je in iemands profiel zien hoe iemand aan zijn score komt, daar heb je wel wat aan, alleen is het positieve cijfer het eerste dat je ziet.

Daarbij vind ik ook dat het verkopen via het forum op deze manier te prominent belicht wordt. Het is toch geen verkoopforum?

Kortom; ik vind het principe goed, maar vind dat het cijfer weg moet bij je posts en alleen in je profiel de volledige feedback zichtbaar moet zijn.
Hier heb je wel een punt, eigenlijk zou je het met percentage en count moeten doen dan zie je gelijk wanneer iemand ook negatief is beoordeeld.

idd net als eBay

Joep

Is het verkoop-gedeeltje dan tegenwoordig zo groot geworden hier?

J.A.F._Doorhof

@Jeka,
Kijk even goed in het profiel van iemand voordat je een conclusie trekt, daar staat namelijk duidelijk een onderverdeling.

@Iedereen,
We kunnen nooit iedereen tevreden houden, dit is een optie die niets kost, en waarvoor je vrij bent om het wel/niet te gebruiken. Er zijn belangrijkere dingen om over te klagen, realiseer je dat sommige mensen het wel handig vinden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vin_cent

Quote from: JeKa on January 14, 2010, 22:12:26
Kortom; ik vind het principe goed, maar vind dat het cijfer weg moet bij je posts en alleen in je profiel de volledige feedback zichtbaar moet zijn.

Sterk punt.

Daarnaast staat er het "Aantal beoordelingen" het weergegeven cijfer is echter je score. Zolang je possitief scoort loopt het gelijk met het aantal beoordelingen. Zodra je ook negatief scoort loopt het niet meer gelijk.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

StijnSpijker

#56
Misschien moet er bij je posts niet zo'n hele regel (tussen je subtitel en rank ook nog!), maar gewoon (onderaan ofzo) een duim omhoog bij  >80% goede reviews, en een duim omlaag bij minder dan 80% ofzo.. Die linkt dan natuurlijk weer naar zijn feedback pagina.
No-nonsense audio

JeKa

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 15, 2010, 07:47:22
@Jeka,
Kijk even goed in het profiel van iemand voordat je een conclusie trekt, daar staat namelijk duidelijk een onderverdeling.

Misschien moet je mijn post even beter lezen? Ik noem het misleidend omdat het cijfer het eerste is dat men ziet, maar dit geen goede weergave van de werkelijkheid is. Dat je in het profiel een volledige weergave kan krijgen benoem ik ook, maar lang niet iedereen zal dat doen. En nu niet met het argument aankomen dat dat iemands eigen fout is, want zo werkt het nu eenmaal. Als je een hulpmiddel aanbiedt zou het leuk zijn als het goed, prettig en eenvoudig werkt.

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 15, 2010, 07:47:22
@Iedereen,
We kunnen nooit iedereen tevreden houden, dit is een optie die niets kost, en waarvoor je vrij bent om het wel/niet te gebruiken. Er zijn belangrijkere dingen om over te klagen, realiseer je dat sommige mensen het wel handig vinden.

Dit vind ik nou zo jammer en zo'n tendens de laatste tijd.... Het is toch een forum, een plaats om informatie te delen en te discussiëren? Natuurlijk kan je nooit iedereen tevreden houden en dat hoeft ook niet, maar als je geen feedback wil moet je geen topic openen waarin mensen kunnen reageren!

Douma

Quote@Iedereen,
We kunnen nooit iedereen tevreden houden, dit is een optie die niets kost, en waarvoor je vrij bent om het wel/niet te gebruiken. Er zijn belangrijkere dingen om over te klagen, realiseer je dat sommige mensen het wel handig vinden.

Er zullen altijd een paar zijn die klagen, maar als ik de reacties in dit topic na lees dan ventileren de meeste hun mening en geven daarbij mogelijke tips ter verbetering. Precies datgene wat je zou willen bereiken met een topic als dit, toch?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

J.A.F._Doorhof

helemaal waar maar het gaat soms een beetje op de manier waarop.
We hebben een mod en die kunnen we niet zomaar even veranderen, als iemand het in zijn eigen vrije tijd wil proberen staan we overal voor open.

De tendens op het HTFORUM is een beetje dat alles wat het forumbeheer doet om de boel beter te krijgen altijd door mensen meteen word aangegrepen om eens even lekker dwars te liggen, laten we het zo formuleren met mijn reactie bedoel ik niets kwaads maar het is wel een opmerking van "het is blijkbaar nooit goed, pffff"

:D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JeKa

Hoezo dwarsliggen? Je zegt het zelf al, met een forum zo groot als dit kan je nooit iedereen tevreden houden. Als je graag wil dat mensen "normaal" reageren zou je zelf toch het goede voorbeeld moeten geven mijns inziens en dat doe je niet op deze manier.....

Douma

#61
QuoteDe tendens op het HTFORUM is een beetje dat alles wat het forumbeheer doet om de boel beter te krijgen altijd door mensen meteen word aangegrepen om eens even lekker dwars te liggen...

Daar heb je wat mij betreft ook wel een beetje gelijk in. Maar neem dan gewoon een iets grotere stap, zo over een dwarsligger heen naar een post waar een mening wordt geventileerd. :D

Quotelaten we het zo formuleren met mijn reactie bedoel ik niets kwaads maar het is wel een opmerking van "het is blijkbaar nooit goed, pffff"

Duidelijk. Ook een mod mag wat mij betreft af en toe een beetje stoom afblazen.

QuoteHoezo dwarsliggen?

Zo bijvoorbeeld:
Quote
Hoezo dwarsliggen? Je zegt het zelf al, met een forum zo groot als dit kan je nooit iedereen tevreden houden. Als je graag wil dat mensen "normaal" reageren zou je zelf toch het goede voorbeeld moeten geven mijns inziens en dat doe je niet op deze manier.....

:P :D
"Nothing lasts, but nothing is lost."

JeKa

Quote from: Douma on January 15, 2010, 11:32:57
Zo bijvoorbeeld:
:P :D

Vanuit mijn oogpunt ligt 95% van de bevolking altijd dwars, is ook niet makkelijk hoor....  :D

J.A.F._Doorhof

@jeka
ik denk als er iemand netjes blijft en soms een engelengeduld heeft dat ik dat ben ;)
je leest niet alles natuurlijk maar soms ;)

ik zou ook wel eens uit mijn slof willen schieten maar doe dat zelden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JeKa

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 15, 2010, 16:11:24
@jeka
ik denk als er iemand netjes blijft en soms een engelengeduld heeft dat ik dat ben ;)
je leest niet alles natuurlijk maar soms ;)

ik zou ook wel eens uit mijn slof willen schieten maar doe dat zelden.

Je blijft wel netjes hoor, dat zeg ik ook niet. Ik lees veel en heb je nooit anders zien doen. Wat me alleen opvalt (niet alleen in dit topic), is dat je de deur dicht probeert te gooien met dooddoeners. Je staat niet altijd open voor de mening en de onderbouwing hiervan van een ander. Als je de post waarover het gaat terugleest, vind je het zelf dan een constructieve bijdrage?
Quote from: J.A.F._Doorhof on January 15, 2010, 07:47:22
@Iedereen,
We kunnen nooit iedereen tevreden houden, dit is een optie die niets kost, en waarvoor je vrij bent om het wel/niet te gebruiken. Er zijn belangrijkere dingen om over te klagen, realiseer je dat sommige mensen het wel handig vinden.

Dirc

Bedankt voor je mening Jeka. Back on topic? 8)

Jeroen de Waal

Aan de linkerzijde bij het profiel is de plek waar de trade count vermeld staat gewijzigd, en is nu mijns inziens minder prominent aanwezig.


Jeroen.

Bart_M

LOL, hoge trade count JeKa.

Bart_M

#68
Even een suggestie.
Je kan het feedback count noemen, zonder plus of min ervoor.
Als je er dan op klikt zie je precies hoeveel ervan positief of negatief zijn.
Zo'n beetje het Ebay principe.

Dan kan je ook het totaal aantal positieve feedback onderaan weghalen.

Just my 2 cents, goede ontwikkeling dit systeem btw. ;)

Mario D

     Er is een fout opgetreden !
Je kan geen feedback aan jezelf geven.

Het was het proberen waard dacht ik zo.  :D :D :D

Madhouse

Quote from: kalimero on January 17, 2010, 07:47:36
     Er is een fout opgetreden !
Je kan geen feedback aan jezelf geven.

Het was het proberen waard dacht ik zo.  :D :D :D

Heb je nog niet genoeg dan?  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

wil

Ik wil een positieve feedback geven aan een medeforumlid,  maar nu zegt het systeem dat ik niet bevoegd ben...  :whatsthat:

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

fugazi_2009

Quote from: wil on March 30, 2010, 20:33:42
Ik wil een positieve feedback geven aan een medeforumlid,  maar nu zegt het systeem dat ik niet bevoegd ben...  :whatsthat:

wil

Yep, hier ook hetzelfde probleem!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Jeroen de Waal

Heb al een pm naar Blue-Eyes gestuurd, hij beheerd het rechtengedeelte.


Jeroen.

blue-eyes

Quote from: wil on March 30, 2010, 20:33:42
Ik wil een positieve feedback geven aan een medeforumlid,  maar nu zegt het systeem dat ik niet bevoegd ben...  :whatsthat:

wil
Sinds wanneer treedt dit op dan?
Het zegt me even niets, maar zal zo wat zaken na lopen.

Eerst mijn aangifte nog snel afronden :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey