Nieuw Feedback-systeem

Started by Jeroen de Waal, January 13, 2010, 13:04:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jeroen de Waal

Nieuw Feedback systeem

Vanaf vandaag is er een nieuw feedbacksysteem waarmee je een positieve/neutrale/negatieve feedback kan plaatsen na een succesvolle dan wel minder succesvolle verkoop/koop/ruil.
Het werkt als volgt:

Zodra een deal is afgehandeld kan je naar het profiel van de andere partij gaan door op zijn/haar naam te klikken.
Wanneer je naar beneden scrolt zie je de tekst "Geef feedback aan [gebruiker]". Klik hierop en het feedback-scherm verschijnt.

Geef aan of je een verkoper/koper/ruiler bent.
Is de deal positief/neutraal/negatief verlopen.
Een korte omschrijving van de deal (bijv. om welk product ging het)
Topic URL: is geen verplicht veld.
Een uitgebreide omschrijving waarin je details kan vermelden over hoe bijvoorbeeld de correspondentie, betaling, verzending, enz. verliep

Klik op de knop "Geef feedback" en je bent klaar.

Bij ieder zijn profiel zie je ook de melding "Trade" staan.
Door op het getal daarachter te klikken ga je meteen naar zijn/haar feedback-overzicht.

Mocht je feedback ontvangen die totaal misplaatst is dan ga je naar je eigen feedbackoverzicht en klikt geheel rechts op de tekst "Rapporteer".
Geef een omschrijving waarom jij vind dat de feedback misplaatst is en klik op de knop "Rapporteer feedback". De administrators krijgen hier dan automatisch melding van en kunnen de feedback bekijken.

Zijn er nog vragen dan horen we het graag!


Jeroen.

DVDGuy

Heb zojuist Big-L een positieve feedback gegeven; mooi systeem  :pompom: :nopompom: :pompom:
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Madhouse

Zag al dat je het geimplementeerd had. Super systeem (maar dat wisten we al) en zo hoef je dus niet meer het feedback topic door te bladeren!  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

sr7000

Worden historische entries trouwens ook verwerkt?

Vin_cent

Quote from: sr7000 on January 13, 2010, 13:11:55
Worden historische entries trouwens ook verwerkt?

Denk dat je dat zelf moet doen :D
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Jeroen de Waal

Quote from: sr7000 on January 13, 2010, 13:11:55
Worden historische entries trouwens ook verwerkt?

De "oude" lijst blijft nog geruime tijd beschikbaar.
Het is niet mogelijk om oude entries in het nieuwe systeem te verwerken, althans het zou allemaal handmatig moeten gebeuren en dat is onbegonnen werk.
Dus gewone een vers nieuw systeem!  ;)


Jeroen.

Vin_cent

Quote from: Jeroen de Waal on January 13, 2010, 13:37:51
De "oude" lijst blijft nog geruime tijd beschikbaar.
Het is niet mogelijk om oude entries in het nieuwe systeem te verwerken, althans het zou allemaal handmatig moeten gebeuren en dat is onbegonnen werk.
Dus gewone een vers nieuw systeem!  ;)


Jeroen.

Als iedereen even de moeite neemt zijn entries in het nieuwe systeem te zetten hebben we meteen een accuraat systeem.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Madhouse

Quote from: Vin_cent on January 13, 2010, 13:43:30
Als iedereen even de moeite neemt zijn entries in het nieuwe systeem te zetten hebben we meteen een accuraat systeem.

Het mag natuurlijk wel, maar we kunnen niet van iedereen vragen of ze het doen.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

J.A.F._Doorhof

Vele handen maken licht werk ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vin_cent

Op een enkele na zullen er in het algemeen niet meer dan een paar feedbacks pp staan.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Robbert54

Mooie verbetering dit systeem!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Mario D

Een vooruitgang tegenover het Feedback topic dat in de markt stond.  :smile:
Nu gaat er zeker ook meer gebruik gemaakt worden van het feedback systeem wat een goede zaak is voor de koper als verkoper.  :worship:  :pompom:

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

wil

Heb ik net een lichtblauwe ster in eBay gekregen (kommaarkommaarkommaar  :P), moet ik me hier opnieuw een slag in de rondte handelen voor een beetje vertrouwenswekkende score  ;).

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Alex Groningen

Ben zeer tevreden met dit nieuwe systeem wat is ingevoerd.

MiLaN


Alex Groningen

Zal vanavond ook even kijken bij wie ik wat gekocht heb, en aan wie ik wat verkocht heb. Kan dan alleen maar positief zijn. ;D

CoSo

Zo heb gelijk een aantal feedback gegeven.

Joep

Kan dit systeem ook uitgebreid worden naar bijvoorbeeld de waardering van de postings? Elders op internet zijn er bijvoorbeeld vraag&antwoord-sites, waarbij het beste antwoord het predikaat "Best Answer" krijgt.

Om een idee te krijgen: http://answers.yahoo.com/question/index;_ylt=AiuGqObuNNYGCqYDUMyo1oQjzKIX;_ylv=3?qid=20081108164123AAK6YF1

Soms zie je wel eens iemand "goede posting!" of "nuttige bijdrage" schrijven aan iemand die inhoudelijk een goede duit in het zakje heeft gedaan. Zou zoiets niet een goed idee zijn? Met het oog op kwaliteitsverhoging van dit forum? Te vaak klik ik een onderwerp open om te zien dat er 3 berichten gepost zijn met enkel een smiley erin..

Just thinking out loud.. :)

MaxxMark

#19
Ik zou dan eerder zijn voor een aangepaste versie op het "Thanks" systeem zoas MPCClub dat bijvoorbeeld heeft.

Daar kan iemand een post "Thanken", ofwel markeren als zijnde dat hij het een nuttige post vond. Op die manier kan dan een nieuwe lezer alleen door de "nuttig gemarkeerde posts" in een topic bladeren.

Zelf vind ik alleen de methode op MPCClub erg veel ruimte vreten (de personen die "thanks" hebben gegeven zie je bij de post staan). Ik zou dan liever een kleine rating rechts boven in een bericht willen zien.

Een aanvulling zou dan weer zijn dat de hoeveelheid "thanks" die een gebruiker heeft gehad zichtbaar is bij de de userinfo links in het scherm. Zo kan een gebruiker eenvoudig aflezen of een reactie van een gebruiker serieus genomen kan worden of niet. Dit is dan een aanvulling op het aantal posts van een user.

Je zou dan iets hebben als:
MaxxMark
Trade Count: (0)
senior member
*****
Online Online
Gender: Male
Posts: 1127
Thanked: 1337
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Joep

Lijkt me ook een goed idee!

Thanks!  :D

Perfectionist

Top! (Zal gelijk even Geert1962 positieve feedback geven (van enige tijd geleden)).

Een beter forum begint bij jezelf.

beunky

Quote from: Joep on January 13, 2010, 20:20:48
Kan dit systeem ook uitgebreid worden naar bijvoorbeeld de waardering van de postings?

Ik zie de meerwaarde niet. We zijn een liefhebbers community, geen Q&A-site ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

neptune

Ik kan hier maar 1 ding over zeggen: Zo hoort het :pompom:
Complimenten voor het MOD team omdat naast invoering van het systeem dit ook een extra inspanning van hen betekent om het allemaal bij te houden(rapporteer).
Ga zo door!


(en big thanks to Jeroen de Waal, want die zal het technisch wel allemaal uitgedokterd hebben :clapping: )
zet hier iets neer

Erik

Is ook te achterhalen wie het is geweest zodat als jij bv 3 slechte waarderingen krijgt, maar er niets van snapt omdat je bv niets verkocht hebt. Je een mod op onderzoek kan sturen?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill