Beste LED TV?

Started by goofyboy1, January 12, 2010, 22:53:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

goofyboy1

Beste Audio&visueel freaks,


Zouden jullie mij kunnen vertellen welke LED tv de beste keuze is en waarom.
Budget is max €2500,-

Alvast bedankt,

Rednaxela

Beste Audio&visueel freaks,

Zouden jullie mij kunnen vertellen welke diesel auto de beste keuze is en waarom.
Budget is max €50000.

Alvast bedankt,
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

Rednaxela

Ik denk dat strikt genomen het antwoord 'nee' is. De beste keuze is de tv die het beste bij jouw uitgangspunten past. Daar heb je er vast meer van dan alleen een maximum prijs, anders zou je niet om een motivatie vragen.

Daarom is het misschien handig als je eerst een rijtje wedervragen beantwoordt.

-Wat stel je je voor bij een LED TV?
-Waarom per se LED?
-Waar is je budget op gebaseerd?
-Houd je van groot of houd je van klein?
-Houd je van gamen, houd je van flims kijken, of houd je van tv kijken?
-Kijk je tv via digitenne, de kabel, of de schotel?
-Hoe belangrijk is de dikte?
-Hoe belangrijk is een strak design?
-Aan welk model dacht je zelf, en waarom?
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

koosnaampje-audiofiel

Quote from: Rednaxela on January 13, 2010, 08:09:08
Beste Audio&visueel freaks,

Zouden jullie mij kunnen vertellen welke diesel auto de beste keuze is en waarom.
Budget is max €50000.

Alvast bedankt,

Wat bedoel je hier precies mee?

Beetje Flauw!!

:yawnee:
Klipsch, Denon.

Pieter-Jan

Zijn bedoeling staat de post eronder aangegeven.

Het is zo goed als onmogelijk om de beste keus LED TV aan te duiden als er niet meer specifieke wensen duidelijk gemaakt worden.

Hoe groot moet het toestel zijn? Welk kijkgedrag?

Pas dan kan je een duidelijk beeld vormen van wat de potentiële koper wil ... ;)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Rednaxela

Quote from: koosnaampje-audiofiel on January 13, 2010, 08:46:56
Wat bedoel je hier precies mee?
Exact wat ik in de post erna heb opgeschreven.
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

frankly

De Beste LED TV maakt gebruik van een LCD scherm en zal daarom uiteindelijk toch een plasma blijken te zijn. 8)
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

tiptop

LED bestaat nog niet in grote schermen. Alleen een heel klein OLED schermpje van Sony.

Wat jij bedoeld is een LCD scherm met LED achtergrondverlichting.

Mijn voorkeur is plasma, maar als je perse een LCD wil zijn de Samsungs wel OK of misschien Sony.

Ik weet niet of de nieuwe Philipsen al iets zijn verbeterd, maar die hadden altijd last van motionsmearing.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

nathalie

Klopt bin ook overgestapt van een Philips naar Samsung, daar het beeld van de Samsung toch een stuk mooier is.

Heb de UE46B6000 en ben er zeer tevrdeden mee!
Marantz SR-6005
VIFA Touch  == Heco Aleva Sub 25A
Philips 55PFL7007 3D Blu-Rauy
AC Ryan PlayOn! HD Mini === 1TB Externe

Alex Cremers

#9
Plasma scherm kopen. Met LED lijkt film op video. In sommige landen is het verboden om het woord LED TV nog te gebruiken omdat het uiteindelijk om een gewone LCD TV met een andere achtergrondverlichting gaat.

Fox

Quote from: tiptop on January 15, 2010, 11:13:36
LED bestaat nog niet in grote schermen. Alleen een heel klein OLED schermpje van Sony.

Wat jij bedoeld is een LCD scherm met LED achtergrondverlichting.

Mijn voorkeur is plasma, maar als je perse een LCD wil zijn de Samsungs wel OK of misschien Sony.

Ik weet niet of de nieuwe Philipsen al iets zijn verbeterd, maar die hadden altijd last van motionsmearing.

uh?? 70" tot 82" niet groot  :D

squallgage

LED TV ziet er zeker wel mooi uit, sneller en meer kleur als LCD. ook met led achtergrond verlichting.

de mooiste led tv's zijn op het moment te vinden bij LG en Panasonic ( de panasonics zijn rond de 4000euro. ) wel allemaal rond de 82cm.
sony heeft ook led tv's deze zijn wel een stuk goedkoper maar zien er niet echt geweldig uit.

het is ook heel makkelijt te zien , LCD tv zijn tussen de 10 en 6cm dik en een echt led tv kan van 5 tot 1,5cm diktes . ! :D
ook zijn ze zuiniger. met een leeftijd van nu nog 30.000uur dacht ik.
Vlissingen is de shit, geloof je het niet. Vraag het de duitsers. !

tiptop

Quote from: Fox on February 27, 2010, 10:41:49
uh?? 70" tot 82" niet groot  :D
Quote from: squallgage on February 27, 2010, 13:51:47
LED TV ziet er zeker wel mooi uit, sneller en meer kleur als LCD. ook met led achtergrond verlichting.

de mooiste led tv's zijn op het moment te vinden bij LG en Panasonic ( de panasonics zijn rond de 4000euro. ) wel allemaal rond de 82cm.
sony heeft ook led tv's deze zijn wel een stuk goedkoper maar zien er niet echt geweldig uit.

het is ook heel makkelijt te zien , LCD tv zijn tussen de 10 en 6cm dik en een echt led tv kan van 5 tot 1,5cm diktes . ! :D
ook zijn ze zuiniger. met een leeftijd van nu nog 30.000uur dacht ik.

Jongens,

Dat zijn nog steeds LCD tv's! :sigh:

Die plattere hebben alleen hun LED-achtergrondverlichting aan de zijkant zitten (edgelit displays)

Hier een stukje voor jullie van Wikipedia.

http://en.wikipedia.org/wiki/LED-backlit_LCD_television


Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

garmtz

Voor normaal geld: Samsung. Zeer goed te krijgen zonder calibratie na wat simpele wijzigingen in het user-menu.

donaldk

Quote from: Fox on February 27, 2010, 10:41:49
uh?? 70" tot 82" niet groot  :D

Je hebt er een ' teveel staan bij grote LED Displays hebben we het over 82 foot niet inch!

Oracle

Quote from: Alex Cremers on February  2, 2010, 09:25:04
Plasma scherm kopen. Met LED lijkt film op video.

Dát vind ik wel een interessante opmerking. Ben zelf ook wel in de markt (heb nu 42" plasma, maar wil naar 47-52" iets), en was toch wel onder de indruk van de scherpte van de Samsung LED-tv's, in de demo-opstelling. Nu is dat natuurlijk wel met een Samsung demo-filmpje, dus dat is extra geoptimaliseerd, maar dan nog.

Een plasma is geen gek idee, alleen zit ik dan weer met stroomverbruik, wat bij LCD toch een stuk lager is. En aangezien ik 2 kinderen heb, en de tv dus nogal eens langere tijd aanstaat (denk aan 4-5 uur per dag; 's avonds kijken we immers ook nog tv) dan is dat toch wel een significante factor.

Het zou dus een LED/LCD worden, maar als dat echt zo'n video-beeld geeft, dan hoeft dat voor mij niet...

Gr,
Mark