welke router

Started by el-jorge, January 11, 2010, 16:01:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

el-jorge

Kan iemand mij helpen met het uitzoeken van een router.
Ik ben geen complete leek op dit gebied (maar wel behoorlijk). Ik zoek iets wat je lekker simpel kan instellen.
Ik heb alwel wat gelezen, en mijn interesse gaat uit naar de volgende routers. De netgear wrd3700, linksys wrt-610N en eventueel wrt-320N van linksys. Over die laatste heb ik ook wel mindere dingen gelezen, ivm met drops. Ik vind eigenlijk de netgear en de wrt-610 wel wat duur, maar een goed netwerk is zeker wat waard.

Wat zoek ik.
Ik ga er mijn ps3 op aansluiten (draadloos of draad) en zou graag via PS3 media server willen gaan streamen (kan ik daar HD over streamen naar mijn ps3, en als het HD is, zal het zeker via draad moeten?)
Er moet een laptop draadloos op kunnen.
Mijn PC, voor het downloaden
En mijn Iphone

En zoals ik al zei, simpel instellen zou echt heel erg fijn zijn (wat ik daarvan gelezen heb zijn de linksys wel erg goed). Advies buiten de genoemde 3 is ook welkom.

Iemand advies?
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

Mario D

D-Link vind ik wel goed spul hebben en eenvoudig in te stellen.
Zelf heb ik de DIR-635 die je regelmatig goedkoop kan scoren bij MM.  ;)

Ik heb eerst een Router gehad met 1 antenne en dan een met 2 en nu is deze DIR-635 met 3 Antenne's en deze heeft nog geen enkele keer weg gevallen en in heel het huis perfect bereik.  :pompom:

Er zijn natuurlijk zoveel soorten dat je het Wifi door de bomen niet meer ziet.  :D

meteorite

Draytek routers zijn erg goed worden wel vaker voor SOHO gebruikt

Zijn wel wat duurder dan de normale routers.
Maar je hebt veel meer opties en de kracht van de cpu is beter, kan handig zijn voor je firewall, draadlose verbindingen of de max aantal connecties die je kan maken naar de buitenwereld

Wireless implementaties zijn erg goed.

Interface is duidelijk, je kan kijken op de website van de fabriekant (ze hebben een nederlandse website http://www.draytek.nl) hoe je moet instellen voor jouw provider
Popcorn Hour | Sanyo | Pioneer | KEF | Marantz | LaserDisc | D-VHS | HD-DVD | Blu-ray