Aankoop receiver: wat moet ik met de sample rate?

Started by Marnix 2, August 22, 2003, 11:43:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marnix 2

Hallo,

ik heb net een Philips DVD 963 SA gekocht (o.a. door jullie enthousiaste reviews). Ik wil er nu een goede receiver bij waarmee ik er echt van kan genieten. Boxen: Tannoy Fx 5.1

Waar moet ik nu op letten? Ik las goede tests over de Yamaha RX-V440, goede prijs-kwaliteit verhouding én Eisa awardwinner.
Die receiver heeft DA converter met 96 KHz (ik weet niet precies wat dat inhoudt), maar mijn DVD-speler an upsampelen tot 192 KHz of zo. Betekent dat dan dat ik daar niet van kan profiteren en me moet "beperken" tot 96 KHz? En is dat ook een beperking?
Of zijn er belangrijker dingen waar ik rekening mee moet houden?
Eén eis is in elk geval dat ik kan schakelen tussen 2 paar luidsprekers, en dat kan deze.

Wie geeft me advies? Ik heb nu een receiver te leen en die moet terug, dus straks zit ik zonder....

Alvast bedankt,

Marnix

Point7

Quote from: Marnix 2 on August 22, 2003, 11:43:56
Hallo,

ik heb net een Philips DVD 963 SA gekocht (o.a. door jullie enthousiaste reviews). Ik wil er nu een goede receiver bij waarmee ik er echt van kan genieten. Boxen: Tannoy Fx 5.1

Waar moet ik nu op letten? Ik las goede tests over de Yamaha RX-V440, goede prijs-kwaliteit verhouding én Eisa awardwinner.
Die receiver heeft DA converter met 96 KHz (ik weet niet precies wat dat inhoudt), maar mijn DVD-speler an upsampelen tot 192 KHz of zo. Betekent dat dan dat ik daar niet van kan profiteren en me moet "beperken" tot 96 KHz? En is dat ook een beperking?
Of zijn er belangrijker dingen waar ik rekening mee moet houden?
Eén eis is in elk geval dat ik kan schakelen tussen 2 paar luidsprekers, en dat kan deze.

Wie geeft me advies? Ik heb nu een receiver te leen en die moet terug, dus straks zit ik zonder....

Alvast bedankt,

Marnix

Je kan de CD-upsampling van de Philips 963SA zowel analoog als digitaal gebruiken. In het geval van 96kHz kan je dus kiezen omdat uw versterker het 96kHz signaal aankan, maar in het geval van 192kHz kan je enkel de analoge verbinding gebruiken.

Mijn Denon 3802 kan ook "maar" tot 96kHz. Ik heb echter ook Front Left en Front Right van de analoge 5.1 uitgang van de Philips verbonden en dan kan ik wel 192kHz upsampling gebruiken.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2