Nieuwe tour Arnhem / Nijmegen en omgeving 23 Maart VOL

Started by J.A.F._Doorhof, January 7, 2010, 17:51:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Hieronder kunt u inschrijven voor de nieuwe tour Arnhem/nijmegen etc.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

marc de wit

Hallo,

Ik heb een verzoek voor callibratie van 2 Sony LCD's. 1 in hartje cetrum apeldoorn. De ander in Ugchelen ('voordorp' van Apeldoorn)

Gaarne Uw reactie

Vr. GR.  Marc de Wit

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

boscheboy

Graag wil ik me inschrijven voor een calibratie van een Pioneer LX6090H. Woon in 's-Hertogenbosch.

Joost_Bosmans

Ik wil graag mijn Samsung LE40B620 laten calibreren en evt. mijn Sony KDL-32P5500 BRAVIA (ligt aan meerprijs)
2x Focal 816w                           Marantz SR-6005
1x Focal 800 CC                         Marantz UD5005
2x Focal 806v                            Samsung PS59D6910
1x BK XXLS200

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Joost_Bosmans

2x Focal 816w                           Marantz SR-6005
1x Focal 800 CC                         Marantz UD5005
2x Focal 806v                            Samsung PS59D6910
1x BK XXLS200

maurice75

Graag wil ik mij inschrijven voor een ISF calibratie voor mijn LX5090.
Hoor het wel wanneer???

Groeten Maurice
pioneer LX5090-ISF / Marantz SR6003 AV Reciever / Oppo Bdp-93eu / xbox360 elite / ps3 /  speakers vifa carat zelfbouw / kabels audioquest,monster / WII / Apple Iphone 4 / Sony LCD 40W4000 /

Maurice Dekker

Hallo Frank,

Vraagje???

ISF en HAA calibratie voor:

Pioneer VSX-D2011
Pioneer DV-757Ai
Pioneer DVR-645H

Elac Cinema Pipe 6X
Elac Cinema Center 1X
Elac Subwoofer 303ESP

UPC Mediabox HD

Panasonic TX-P42G15E

Je hebt namelijk al eens mijn vorige tv gecalibreerd, en dat is zeer goed bevallen.  :clapping:

Wat kost dat??  ;)
En wanneer heb je weer een tour omg. Apeldoorn na 23 maart???
23 maart is mijn TV nog niet "ingelopen" namelijk ik heb hem dan net 2 weken.

Groet Maurice

J.A.F._Doorhof

HAA calibratie moet je niet zien als een ISF calibratie.
Je moet er bij de HAA vanuit gaan dat bereidt moet zijn de VOLLEDIGE ruimte aan te passen met bv basstraps, diffusie panelen etc.
Dit kan oplopen tot enkele duizenden euros.
Anders is het verstandiger gewoon een dB meter aan te schaffen via onze webshop, dat is wat 99.9999% van de mensen doen.

Eigenlijk doen we de HAA calibraties alleen bij nieuwbouw Home Theaters in samenwerking met de architect of verbouwer.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ronin79

@ Frank

Als een LX5090H gecalibreerd word, komt er dan een ISFccc menu bij ?
Hoe doen julie dat met een BR speler .. word deze ook ingesteld .....
bijvoorbeeld een; Oppo 83SE NuForce ?

Is er een groot verschil in beeld tussen een ISF en een Optimum mode ?

J.A.F._Doorhof

Hi,
Het is heel simpel.
Ik kan beide.
Ik adviseer echter om niet het ISFccc menu te gebruiken aangezien je moet kiezen tussen 2 standen en that's it.
Je kan later NOOIT meer zelf wat veranderen.

Meestal adviseer ik om 2 advanced cinema standen te kiezen en daar de dag/nacht stand voor op te offeren, maar dan mis je dus de andere 2 opties die ook belangrijk kunnen zijn.

Feitelijk zit er bar weinig verschil tussen de calibratie met de ISFccc en de professionele instellingen (ja heb beide nagemeten).
op SOMMIGE toestellen komt er iets meer lightoutput van de ISFccc maar dit gaat nagenoeg altijd ten koste van een lichte clipping van de gamma curve.

Ik vind persoonlijk de winst van de ISFccc mode totaal niet opwegen tov de pro calibratie.
Helemaal niet als je zelf niet de software hebt en daarmee dus zelf nog wijzigingen kan toevoegen.

Er is een groot verschil tussen optimum en ISF, vooral ook in levensduur van je paneel en je stroom verbruik :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ronin79

@ Frank

Wat zou jij bij mijn LX5090H aanraden; laten calibreren of zo laten ?

Waar zit dat ISFccc menu ergens, volgends mij ben ik die bij mij nooit tegengekomen ... of moet je die speciaal aan laten zetten.
Wat houd verder precies, die Pro Calibratie in.

Als je calibreerd, waarom moet je dan bijvoorbeeld de dag/nachtstand opofferen ?

Ik heb me hier nog nooit mee bezig gehouden, dus vandaar mijn vele vragen.  ;)

J.A.F._Doorhof

Is al veel over geschreven maar in het kort :

ISFccc is alleen toegankelijk met speciale software.
Alle instellingen worden gelocked, op zich niet erg ware het niet dat bepaalde settings veranderd dienen te worden voor bv 24P/50Hz/60Hz en dat kan niet meer na de calibratie via ISFccc.
Ik los dit op door de DAG/NACHT stand als 2 settings te gebruiken maar het is verre van ideaal.

De calibratie via het pro menu is wel te zien en is ook gewoon aan te passen indien nodig.

Kwaliteit van beide calibraties zijn bij veel toestellen gelijk, en heel soms is er een lichte winst bij de ISFccc toepassing maar dit weegt mijn inziens niet op tegen de nadelen.

Calibreren heeft ook bij dit toestel gewoon zin, dus zeer zeker laten doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ronin79

@ Frank

Dus een Pro calibratie is aan te raden, boven een ISF ?

Moet een Plasma om de zoveel tijd opnieuw gecalibreerd worden ?

J.A.F._Doorhof

Hi,
De calibratie is op beide manieren een ISF calibratie.
Alleen de manier waarop hij gedaan word is anders.
De ISFccc methode is alleen een software oplossing, het is feitelijk niet een ISF calibratie, alleen zie je een logo van het ISF.
De pro calibratie is ook geen ISF calibratie.

De ISF calibratie is pas een ISF calibratie als hij word uitgevoerd door een ISF calibrateur en dan zijn BEIDE een ISF calibratie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ronin79

Het word mij steeds duidelijker, dank je wel voor de uitleg.  :thumbs-up:

Als ik bij jou voor een Pro Calibratie kies, dan hoef ik dus geen standen zoals de 24p/100hrz/60hrz op te offeren cq. ze
worden dan niet gelocked. Deze standen heb ik namelijk wel nodig.

En wat ik verder opmaak; is dat de 2 manieren qua beeldkwaliteit dus ongeveer gelijkwaardig is.

Als ik alle standen nog gewoon kan kiezen en niet gelocked zijn ... dan wil ik hem wel laten calibreren  ;)
Wat Hobo Hifi een tijdje geleden heeft gedaan, kan iedereen en was totaal niet noemswaardig.
Dan kan ik het beter door iemand (jou) laten doen, die er echt verstand van heeft.  ;)

Ronin79

@ Frank

Zoals ik hier al boven beschreef,

Als de instellingen niet gelocked worden, en als ik ze nog tot mijn beschikking heb (Pro Calibratie)

Ik kan altijd nog wel onder de calibratie zelf wat vragen stellen, mocht mij nog wat te binnen schieten,
of niet duidelijk zijn. Of wat jij dan het beste voor mijn toestel vind.

Dan wil ik mij bij deze aanmelden voor de tour  :thumbs-up:

Zal de  :coffee: alvast door laten lopen ;)

ps.

Ik woon in Zevenaar (7 a 10 km van Arnhem)

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ronin79


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ronin79

Ik heb jou een PM gestuurd met al mijn gegevens.  ;)

J.A.F._Doorhof

Ik heb zevenaar er niet bij staan.
Ik denk omdat je nog niet zeker wist of je mee wilde lopen, je bevestigt dit ook pas gisteren.
De tours lopen altijd enorm snel vol en ik kan maximaal 5 mensen op een dag bezoeken, en die zitten nu ook in de tour.

Probleem is dat het regelmatig voorkomt dat mensen interesse hebben, mailen en dan later afhaken omdat ze die dag niet kunnen, toch willen wachten omdat ze nog vragen hebben etc. op het moment dat ik de tour plan krijgt iedereen een mail en dan word de tour gepland.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ronin79

Hi Frank,

Maakt niet uit. Ik zal mij voor de eerst volgende tour inschrijven  ;)

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview