Oppo of Cambridge Audio

Started by Ronin79, January 7, 2010, 13:04:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Welke BR speler is beter, of zou een betere keuze zijn

Oppo SE (JvB)
18 (29%)
Oppo SE Signature
10 (16.1%)
Oppo NuForce
9 (14.5%)
Cambridge Audio BD650
25 (40.3%)

Total Members Voted: 62

tiptop

De Marantz 9004 of Denon UD1 ;D
Of de Goldmund Eidos 20BD 8)


:inlove:



Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

En deze is er ook nog :o

Eidos reference blue.

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Ronin79

uhhhh .... misschien toch maar een, die iets minder duur is.  ;D

marconist

Quote from: SillentWolf on January 13, 2010, 20:17:40
@ Marconist

Welke is dan aan te raden, of beter in de aansluitingen. Welke soort aansluiting is dan aan te raden voor SACD ?
Bij een Oppo SE zou dat analoog moeten zijn. Is dat dan beter als bij de CA of is de CA beter.

Er is geen absolute waarheid en ook geen superspeler die specifiek gemaakt is voor jouw smaak. En welke je ook koopt, over twee jaar is ie verouderd!  :wacko:

De Oppo BDP-83 SE is gemaakt voor het audiofiele werk en zo zijn er nog een paar Oppo-mods.
Over de Cambridge in vergelijking met die Oppo's valt nog niet veel te zeggen. Binnenkort is er een shoot-out. Als het meezit lees je op dit forum meer op 1 februari a.s.

Maar zelfs dan coveren we niet jou specifieke voorkeur!  ::)

RobertVanWoerden

Quote from: marconist on January 13, 2010, 20:15:41
De Oppo BDP-83 geeft SACD en DVD-A via analoog én HDMI uit. Als er geen DSD-decoder in de AVR zit, schakelt hij automatisch naar multichannel LPCM over! Het werkt dus op iedere AVR met een HDMI-input, ook de oudere. In het menu van de Oppo zit een mogelijkheid om altijd LPCM voor SACD uit te geven omdat sommige AVR's goed in de fout kunnen gaan van een DSD-signaal omdat ze niet de juiste informatie via HDMI terug kunnen geven.

Let wel: er is géén SACD output via SPDIF! Die blijft dus stom. DVD-A geloof ik ook niet, maar heb nu geen zin om te testen.  ;)

Als je het pure DSD-signaal uit de Oppo wilt gebruiken móet je dus een AVR aansluiten met een DSD-decoder.

bedankt voor de uitleg.

Ronin79

#55
Tot zeker 1 februari kan ik wel wachten met een aankoop.  ;)

Oppo (SE SI) komt eingelijk gezegd qua specs (op papier) wel dicht in de buurt van mijn specifieke eisen.
Mocht CA toch de betere speler zijn, dan kan ik WenW alsnog even mailen .. om eventueel tot een aankoop
over te gaan. Overhaast wil ik de CA niet kopen, niet dat de prijs niet goed is of het merk (ik heb immers een 650R besteld),
maar het is toch een paar honderd euro, die ik maar een keer kan gebruiken.

Wat ik wel heel graag zou willen weten ... zijn de 2 door mij genoemde spelers, de Oppo en CA, beter als mijn
huidige; Pioneer LX08

En welke spelers gaan er nog meer in de shootout mee ?
Misschien nog een Denon en Marantz, of een Pioneer (gewoon ter vergelijking)

marconist

Quote from: SillentWolf on January 13, 2010, 21:00:09
En welke spelers gaan er nog meer in de shootout mee ?
Misschien nog een Denon en Marantz, of een Pioneer (gewoon ter vergelijking)

Litlle Ninja doet de coördinatie. Volgens mij geen van deze merken. Er zijn er vier. Dat wordt al lastig genoeg!   :hmmm:

Ronin79

#57
Maakt ook eingelijk niet uit.

UPDATE:

Om je een idee te geven wat mijn Pioneer LX 08 kan, een stukje review gesiteerd van een engelse audio site:

Its picture tweaks put the other three decks to shame (pioneers LX BR series), with Pioneer's familiar
Video Adjust menu allowing you to alter every aspect of the image.

The Pioneer's picture performance is phenomenal. Its colour palette is rich and inviting, blacks are seldom deeper and every pixel of every frame is rendered with blistering sharpness. It steadfastly refuses to let noise spoil the show, whether playing a movie or handling even the most challenging test pattern.

So if you only care about stunning Blu-ray pictures then the Pioneer is the videophile's choice


Je kunt je voorstellen dat deze Pioneer LX08 in samenwerking met mijn Pioneer LX5090H, een zeer mooi en
strak plaatje geeft.

Ga daar maar aan staan ... ben benieuwd, hoe de CA en de Oppo presteren  bigsmile

road rebel

Ik zeg de gewone oppo want volledig digitaal aangesloten op de receiver, analoog is dan enkel verlies! En het bespaarde geld gaat naar de spaarpot van jouw kindje!  :pompom:

Ronin79

Ik zal er in iedergeval voor zorgen, dat de kleine later ook mooi muziek kan luisteren en BR kan kijken.
Zeg maar; een inverstering voor haar 18de. Intussen zal papa het voor haar bewaren en gebruiken  :hehe:


road rebel

Haha!

Neemt niet weg dat ik geen meerwaarde zie in een SE of een nuforce in jouw geval! Als het echt speciaal moet dan eerder een DTE (digital transport edition)  :devil:
De meerwaarde van de oppo ligt vooral in de DVD videoweergave. De Bluray videoweergave van jouw pioneer is al heel goed!
EN met het prijsverschil (nuforce - oppo) een cdspeler van CA?

tiptop

Quote from: SillentWolf on January 13, 2010, 21:11:28
Maakt ook eingelijk niet uit.

UPDATE:

Om je een idee te geven wat mijn Pioneer LX 08 kan, een stukje review gesiteerd van een engelse audio site:

Its picture tweaks put the other three decks to shame (pioneers LX BR series), with Pioneer's familiar
Video Adjust menu allowing you to alter every aspect of the image.

The Pioneer's picture performance is phenomenal. Its colour palette is rich and inviting, blacks are seldom deeper and every pixel of every frame is rendered with blistering sharpness. It steadfastly refuses to let noise spoil the show, whether playing a movie or handling even the most challenging test pattern.

So if you only care about stunning Blu-ray pictures then the Pioneer is the videophile's choice


Je kunt je voorstellen dat deze Pioneer LX08 in samenwerking met mijn Pioneer LX5090H, een zeer mooi en
strak plaatje geeft.

Ga daar maar aan staan ... ben benieuwd, hoe de CA en de Oppo presteren  bigsmile

Waarom wil je eigenlijk een andere? Als deze dus ook goed is?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Ronin79

Ik wou eingelijk een losse SACD speler en mijn Pioneer bij JvD laten ombouwen (voor regio codes).

Toen Denon een nieuwe multispeler aankondigde die zowel in geluid als in beeld goed was, richte ik mijn aandacht op 1 nieuwe
multispeler. Maar toen ik om bepaalde redenen niet voor een Denon 4310 reciever of Rotel 1570 koos en overging naar de CA650R
zag ik in de Oppo (SE / NE / SI) en de nieuwe CA, een mooi alternatief.

De Pioneer gaat dan waarschijnlijk naar de slaapkamer (voor onder de Loewe), daarnaast komt er nog
een Highend mediaspeler (Frank D. weet wat ik bedoel  ;)  ) Ik zoek dus een speler, die qua beeld
zich kan meten met de LX08 ... en qua geluid beter is. Hopelijk kan Oppo of CA, daar aan tippen.

Zaterdag komt mijn nieuwe meubel binnen, en dan zal ik zeker goed kijken, wat er allemaal in het meubel past of niet.
Ik ga er gemakshalve maar even van uit, dat de Pioneer gaat verhuizen.

@ Road Rebel

Dat zou kunnen, maar dan zit ik met 2 nieuwe spelers. Aangezien er ook nog een highend mediaspeler bijkomt ...
gaat dat niet allemaal in het meubel passen.

In het meubel moet kunnen staan:

* Topfield HD Highdef. reciever
* Monster HTS2600 Power Center
* Cambridge Audio 650 R Reciever
* Highend Mediaspeler (kan er verder nog niets over zeggen  ;)
* Xbox 360 (bovenop)
* Center Speaker (bovenop)
* Multispeler (BR / SACD) ... op dit moment: Pioneer LX08 BR
* Playstation 3 Slim (nog aanschaffen ... anders naast het meubel)

Het meubel is 1.20 breed, als ik daar nog een extra speler moet plaatsen, dat gaat niet lukken.
toch bedankt voor het idee  ;)

Wat is trouwens de: DTE (digital transport edition) editie. Die ken ik volgends mij niet

tiptop

OK.

Moet jij trouwens niet op bed liggen met je kleintje die vanacht wakker gaat worden enz... ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Ronin79

#64
Bijna ...

Om 00.15 ga ik haar verschonen, mijn vriendin gaat haar dan direct voeden.
Daarna moet ze rond een uur of half 4 weer verschoond worden, mijn vriendin doet dat.
Om 06.45 ben ik weer aan de beurt.

Ik ga haar zo om 00.15 verschonen, daarna ga ik naar bed.
Ze ligt op dit moment heerlijk in de woonkamer te slapen, dus ik moet wel zachtjes doen.

Het is best vermoeiend, om de 3 uur voeden en verschonen, maar het hoort erbij.
Daarnaast kan ik toch nooit zo vroeg slapen, dus op dit moment is het wel handig  ;)

Ik sluit nu ook af ... en ben morgen weer online ... slaap lekker voor nu  :thumbs-up:

tiptop

Zo, alles goed gegaan vannacht?

Ik kon er om de anderhalf a twee uur uit :hmmm:
De laatste twee keer is mijn vrouw gegaan. Ik kon niet meer. Wel rot voor haar, want zij moet gewoon weer werken vandaag.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Ronin79

Dat krijg je met een kleine  ;)

Alles ging goed vanacht. Ik heb haar om 00.15 verschoond, waarnaar ze rond 00.30 aan de borst ging.
Om 1.00 gingen we naar bed. Rond een uur of 3 a half 4 melde de kleine zich weer. Naar 1 uur gevoed te hebben,
hoefde we pas rond een uur of 7 weer te verschonen.

Om 10.00 heb ik haar verschoond en in bad gedaan. Op dit moment hebben we wat visite, maar de kleine blijft
lekker rustig  ;)

LittleNinja

Middag....

De alternatieve Oppo varianten zijn allemaal ( voor zover mij bekend ) verbeterd op analoog geluid, dus niet op het digitale circuit. Wanneer je amp dus zelf de HD audio e.d. kan decoderen kun je dus volstaan met de normale BD83.

Vergeet trouwens niet dat Oppo ronduit de meest fanatieke is van alle merken als het gaat om firmware updates. Zij zijn veel en snel bezig met klachten, verzoeken en fouten in de spelers.

In ieder geval komen er in de shootout de volgende strijders ten tonele:

Dune HD Center
Oppo BD83
Oppo BD83 SE ( Special Edition van Oppo zelf, zoals geleverd door JvB en LivingCinema )
Cambridge Audio BD650

Een interessante middag dus. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Ronin79

Dat word zeker interesant  ;)

Voor analoog zou ik dan gebruik gaan maken van de SACD functie, mits ik voor de Oppo zou kiezen.

Dus qua ondersteuning is Oppo dus goed ?

tiptop

Quote from: SillentWolf on January 14, 2010, 17:57:27
Dat word zeker interesant  ;)

Voor analoog zou ik dan gebruik gaan maken van de SACD functie, mits ik voor de Oppo zou kiezen.

Dus qua ondersteuning is Oppo dus goed ?
Waarom wel op CA en niet op Oppo?

Ik verwacht echter in de shootout een gelijke opgang. Dus dat allen niet zo veel van elkaar verschillen. Ben ook erg benieuwd.

De apparaten die van ver moeten komen hebben wel een nadeel van het opnieuw moeten inspelen.
Ik weet dat sommige dat niet geloven, maar ik ben overtuigd dat inspelen een verschil geeft.

Maar ja, het wordt iig gezellig. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Ronin79

CA is ook goed hoor !  ;), ik ga er gemakshalve even van uit dat bijvoorbeeld een Oppo NE of SI qua analoog beter presteerd.
Als dit de CA zou zijn vind ik het ook prima.

Testen julie ook de regiocodes ? Dat is in mijn geval een must, als ik tot aankoop over zou gaan.
Dit omdat ik een groot film fan / verzamelaar ben  ;)

Beeld technish ben ik ook benieuwd, hoe de spelers presteren ... zeker omdat ze voor mij moeten concureren met mijn;
Pioneer LX08 ... die over een sublieme weergave beschikt.

tiptop

Quote from: SillentWolf on January 14, 2010, 18:15:57
CA is ook goed hoor !  ;), ik ga er gemakshalve even van uit dat bijvoorbeeld een Oppo NE of SI qua analoog beter presteerd.
Als dit de CA zou zijn vind ik het ook prima.

Testen julie ook de regiocodes ? Dat is in mijn geval een must, als ik tot aankoop over zou gaan.
Dit omdat ik een groot film fan / verzamelaar ben  ;)

Beeld technish ben ik ook benieuwd, hoe de spelers presteren ... zeker omdat ze voor mij moeten concureren met mijn;
Pioneer LX08 ... die over een sublieme weergave beschikt.
Dat dacht ik ook van mijn Denon. Totdat ik de marantz bd-speler aan sloot ;D Ook met dvd subliem.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Ronin79

Ik bedoelde ook BR en DVD  ;)

De Pioneer LX08 staat er ook om bekend dat hij zeer veel tweaks heeft, zeer goede zwartwaarden en sublieme beeld kwaliteit ...
Daarnaast is hij Qua design een stuk strakker dan zijn broertje, de; LX71 ... daarom had ik de LX08 ook gekocht  :P

Qua CD zou wellicht een Oppo of CA beter zijn. of ze dat ook met beeld zijn ... hoop ik dan ook.
Ik heb helaas waarschijnlijk niet de plaats om er ook nog een extra speler bij te zetten ... dus daarom zoek ik zeer waardige vervanger,
van de Pioneer.

Misschien zijn mij eisen wat dat betreft vrij hoog ... of mijn verwachtingen. Maar je kunt het geld maar een keer uitgeven,
dus wil ik het ook goed doen. Qua specs op papier komen de spelers; Denon 4010, Marantz 4xxx, Oppo SE (NE, SI), en de
CA BD650 heel mooi in de buurt, van wat ik in een speler zoek. De Pioneer LX91 kon ook, maar die is maar minimaal beter als
mijn LX08, en ondersteund geen SACD of region free.

Starred

Quote from: Automaat on January  7, 2010, 19:56:58
Voor mij simpel: een CA receiver, dan ook een CA BR-speler. Dat vind ik gewoon netter staan

+1

Ronin79

Staat ook netter, maar bij mij staat het toch achter een klep (pen).
We zullen wel zien, wat het word  ;)