Oppo of Cambridge Audio

Started by Ronin79, January 7, 2010, 13:04:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Welke BR speler is beter, of zou een betere keuze zijn

Oppo SE (JvB)
18 (29%)
Oppo SE Signature
10 (16.1%)
Oppo NuForce
9 (14.5%)
Cambridge Audio BD650
25 (40.3%)

Total Members Voted: 62

Raphie

#475
Laten we "kennis" en meningen wél even splitsen
Kennis heb je over feitelijkheden, zoals bijv. "hoe werkt een spdif interface of een stroomkabel"
je "mening" is wát je voor jezelf ervaart als je bepaalde ervaringen ondergaat (het luisteren naar een component of kabel e.d.)
feiten zijn niet te wederleggen, bewezen en reproduceerbaar voor de gehele populatie

"meningen" daarentegen zijn persoonlijk en niet voor iedereen gelijk.
vind JIJ dat een stroomkabel beter klinkt, dan respecteer ik dat als jouw mening, maar moet mij dat niet worden opgedrongen als een voldongen feit.

hetzelfde voor de andere zijde, als wetenschap aantoont dat bepaalde zaken niet kunnen, maar iemand volgens zijn mening toch iets ervaart. dan dient deze mening gerespecteert te worden. (net zoals geloofsovertuiging, of politieke voorkeur)

Dus als TipTop een Marantz mooier vind heeft dat geen reet te maken met "ervaring" maar is dat puur een mening waar mensen wél of géén waarde aan kunnen/mogen hechten.
JBL PRX Power!

blue-eyes

Quote from: Raphie on May 14, 2010, 12:47:51
Laten we "kennis" en meningen wél even splitsen
Kennis heb je over feitelijkheden, zoals hoe werkt een spdif interface of een stroomkabel
je "mening" is wát je voor jezelf ervaart als je bepaalde ervaringen ondergaat (het luisteren naar een component kabel e.d.)
feiten zijn niet te wederleggen, bewezen en reproduceerbaar voor de gehele populatie

"meningen" daarentegen zijn persoonlijk en niet voor iedereen gelijk.
vind JIJ dat een stroomkabel beter klinkt, dan respecteer ik dat als jouw mening, maar moet mij dat niet worden opgedrongen als een voldongen feit.

hetzelfde voor de andere zijde, als wetenschap aantoont dat bepaalde zaken niet kunnen, maar iemand volgens zijn mening toch iets ervaart. dan dient deze mening gerespecteert te worden. (net zoals geloofsovertuiging, of politieke voorkeur)

Dus als TipTop een Marantz mooier vind heeft dat geen reet te maken met "ervaring" maar is dat puur een mening waar mensen wél of géén waarde aan kunnen hechten.

Eens, behalve me de laatste zin. Ook dat is wel degelijk een ervaring, maar ZIJN ervaring. Dus de waarheid voor die persoon.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

tiptop

#477
Quote from: Raphie on May 14, 2010, 10:44:49
Het blijft jouw mening TipTop, je hebt allen de schijn, specs en overige ervaringen een beetje tegen je. Dit samen met je (ex)liefde voor CA maakt het e.e.a. nog al verklaarbaar. Maar goed iedere mening is er één
Ik begrijp je redenering niet zo hoor. Beetje raar zelfs. :wacko:
De CA komt ongeveer als slechtste uit de bus in mijn mening.  :sleepy:
Ik heb niks tegen Oppo en met Marantz heb ik in principe niks. het enige dat het verklaarbaar maakt, is dat ik mijn waarneming hier oprecht aan geef en niet zit te liegen. Daar heb ik sowieso een hekel aan. Ik lieg over vrijwel niks, ook als het in mijn nadeel is om het niet te doen. En al helemaal niet over zoiets onbenulligs als welke bd-speler IK mooier vindt.
Uiteindelijk komt dus nog steeds de Oppo als beste uit de bus met geluid en de Marantz met beeld (in mijn mening).

Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten, lijkt het. :closedeyes:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Raphie

lees je betoog in de afgelopen tig pagina's nog maar eens terug dan  ;)
JBL PRX Power!

sr7000

Misschien een beetje off topic, maar zou het niet leuk zijn om ook nog eens een Marantz versus Oppo shootout te doen?
Lijkt me wel interessant namelijk!

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

ajbeefde

Quote from: sr7000 on June 28, 2010, 19:07:30
Misschien een beetje off topic, maar zou het niet leuk zijn om ook nog eens een Marantz versus Oppo shootout te doen?
Lijkt me wel interessant namelijk!

en een Denon versus Oppo.... en een .......    ;)

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"