Oppo of Cambridge Audio

Started by Ronin79, January 7, 2010, 13:04:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Welke BR speler is beter, of zou een betere keuze zijn

Oppo SE (JvB)
18 (29%)
Oppo SE Signature
10 (16.1%)
Oppo NuForce
9 (14.5%)
Cambridge Audio BD650
25 (40.3%)

Total Members Voted: 62

Ronin79

Zoals de meeste misschien wel weten, heb ik difinitief voor een Cambridge Audio 650R Reciever gekozen.
Afgezien van mijn Pioneer LX08 BR speler (die naar de slaapkamer gaat), wou ik graag een nieuwe BR / SACD speler kopen.
De keuze is gevallen op oa. een Oppo of een CA BD650.

Waar wil ik de speler voor gaan gebruiken, of welke eisen moet deze hebben:

* SACD
* Regiovrij
* Ananolge DAC's moeten goed wezen (omdat ik de speler ook als cd speler wil gebruiken)
* Mooi en strak beeld. Vooral de zwartwaarden en de diepte vind ik belangrijk.
* Moeten kunnen upscalen, en gebruik maken van de nieuwste geluidsformaten.
* Moet goed te matchen zijn met de 650R (hoeft niet perse het zelfde merk te zijn).

Welke keuzen zou dan het beste zijn. In de Pol hierboven heb ik enige variaties gezet, die ik graag zou willen kopen.
Mocht iemand een ander idee hebben, dan is dat ook meer dan welkom.

Ik heb ondertussen al wat met forum lid; Vik en Tiptop gespoken over een eventuele keus.
Vik raad een Oppo (SI) aan, en Tiptop de; CA BD650.

Vervolgends; welke kabels zou ik dan het beste kunnen gebruiken, als ik de anaologe uitgangen ga gebruiken (bijv. bij de Oppo) voor SACD.
Ik had zelf wat kabels (interlinks) gezien op de site van W&M. Of is de HDMI uitgang van oa. de CA meer dan voldoende.

Alvast bedankt voor het beantwoorden of reageren  ;)


Raphie

Ik heb de OPPO BDP-83 (JVB versie) en heb de Cambridge Receiver besteld
vind de OPPO echt een super speler en verwacht véél van deze combi
JBL PRX Power!

Ronin79

Ga jij daar toevallig ook een verslag van doen ? Ben nieuwschierig hoe goed de combinatie zal zijn.
Sluit jij toevallig de Oppo voor SACD gebruik, analoog aan ?

Raphie

ja, zowel analoog (DSD) als digitaal (PCM bitstream)
heb nu op m'n Harman Kardon  HD 150 nog niet veel verschil mogen ontdekken, maar zometeen met de Cambridge over HDMI ben ik wel weer benieuwd.
de OPPO (niet SE) klinkt sowieso als ERG goed, moet nu nog kijken naar speakers....
JBL PRX Power!

Ronin79

Dat is mooi om te horen.

Als de Oppo al goed klinkt, hoe zou dat dan wel niet zijn bij een van de Modificaties, die er in omloop zijn  ;)

Zou de Oppo beter zijn, als mijn Pioneer LX08 (luxere versie van de LX71) ?.
De Pioneer klinkt in mijn optiek ook erg goed (op mijn vorige Rotel en huidige B&W MT20), en het beeld is werkelijk om van
te smullen. Maar zoals ik al vermelde, gaat de Pioneer naar de slaapkamer (onder de Loewe Compose), zodat we daar ook
een mooi plaatje hebben, wat betreft BR en DVD.

Wat een mooie match qua speakers blijkt te zijn, is B&W.
De CM, MT en de XT lijn, zijn heel mooi om te zien, en volgends mij ook om te horen  ;)


mack

Ik zit met het zelfde dilemma

En er loop nog even een powerbuy voor de CA wat ook lekkers is.
Maar neig meer naar de oppo die heeft als pre dat deze een dsd stream heeft voor SACD.

Als er een bevesteging zou komen dat CA beter klinkt dan een standaard oppo zou dat de keuze makelijker maken. :unsure:

marconist

Heren, nog een paar maanden blijven twijfelen!!!

Dan komen beide merken met hun nieuwe generatie.
Maar op dat moment wél toehappen.  :D

mack

Quote from: marconist on January  7, 2010, 17:43:49
Heren, nog een paar maanden blijven twijfelen!!!

Dan komen beide merken met hun nieuwe generatie.
Maar op dat moment wél toehappen.  :D


En een paar maanden daar na weer een nieuwe generatie  :eh:
We weten wel dat het snel gaat.

knubbe

Quote from: mack on January  7, 2010, 17:38:09
Ik zit met het zelfde dilemma

En er loop nog even een powerbuy voor de CA wat ook lekkers is.
Maar neig meer naar de oppo die heeft als pre dat deze een dsd stream heeft voor SACD.

Als er een bevesteging zou komen dat CA beter klinkt dan een standaard oppo zou dat de keuze makelijker maken. :unsure:

Hier nog 1 ;D Ook de 650R besteld.
Moet zeggen dat ik de Oppo SE wel erg prijzig vind en dat de prijs van de CA nu we erg lekker is :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

frank2

Als je een 650R reciever van CA hebt sluit je deze natuurlijk via hdmi aan op de reciever om gebruik te maken van de nieuwe HD audio formaten. Oppo en CA kunnen dat beide, dus geen voordeel.
Wel is er vlgs mij een voordeel van de CA tov de Oppo. Op amerikaanse forums is al zeer veel geschreven ook heb ik daar paar keer kanttekeningen gezien mbt het analoge geluid van de Oppo, deze was "minder" tov alle digitale componenten schreef men daar. Uitgaande van dat feit en het feit dat CA juist het audio gebeuren beter voor elkaar heeft, betere componenten gebruikt, kijk alleen maar eens naar de dvd99 speler, verwacht ik zonder een test met beide apparaten te hebben gedaan dat de CA BD qua audio gebeuren, zeker analoog een beter geluid zal geven dan een oppo.

Qua kabels zou ik geen W&M gebruiken, ik heb een interlink hiervan, ze zijn voor hun geld uitmuntend dat wel, maar als je meer geld uitgeeft heb je toch beter klinkende kabels. (ik vind ze niet helder genoeg, trouwens ze zijn ongeveer hetzelfde als de instapkabels die wenw verkoopt, ben de naam even kwijt, al zijn die kabels nog iets duurder ook)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Automaat

Voor mij simpel: een CA receiver, dan ook een CA BR-speler. Dat vind ik gewoon netter staan. Waarschijnlijk ook lekker makkelijk dat de AB van het ene apparaat de standaard functies van het andere apparaat kan aansturen. Maar ik heb de standaard Oppo en ik vind dat dat ding gewoon geweldig klinkt. Ik gun iedereen zijn speeltje, ik heb het idee dat sommigen zich een beetje op laten jutten. Heb je de set en/of het gehoor dat de meerprijs van de SE of NF of welke uitvoering dan ook rechtvaardigt?
Wat ik ook erg prettig van de Oppo vind: zeer heldere menustructuur, zeer simpele set-up, firmware bijzonder makkelijk te updaten, lekker grote en goed verlichte knoppen en daarom in het donker zeer goed te bedienen AB. Wat dat laatste betreft, vind ik bijvoorbeeld de AB van mijn Arcam een ramp.
Reading the HTForum is learning every day!!

tiptop

Quote from: Automaat on January  7, 2010, 19:56:58
Voor mij simpel: een CA receiver, dan ook een CA BR-speler. Dat vind ik gewoon netter staan. Waarschijnlijk ook lekker makkelijk dat de AB van het ene apparaat de standaard functies van het andere apparaat kan aansturen. Maar ik heb de standaard Oppo en ik vind dat dat ding gewoon geweldig klinkt. Ik gun iedereen zijn speeltje, ik heb het idee dat sommigen zich een beetje op laten jutten. Heb je de set en/of het gehoor dat de meerprijs van de SE of NF of welke uitvoering dan ook rechtvaardigt?
Wat ik ook erg prettig van de Oppo vind: zeer heldere menustructuur, zeer simpele set-up, firmware bijzonder makkelijk te updaten, lekker grote en goed verlichte knoppen en daarom in het donker zeer goed te bedienen AB. Wat dat laatste betreft, vind ik bijvoorbeeld de AB van mijn Arcam een ramp.

De CA heeft precies hetzelfde menu ;)
Alleen geen verlichte knoppen. Daarentegen zitten de knoppen zo verdeeld dat ik blindelings de knoppen kan bedienen in het donker. (maar dat is voor iedereen weer anders denk ik)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Quote from: mack on January  7, 2010, 17:38:09
Ik zit met het zelfde dilemma

En er loop nog even een powerbuy voor de CA wat ook lekkers is.
Maar neig meer naar de oppo die heeft als pre dat deze een dsd stream heeft voor SACD.

Als er een bevesteging zou komen dat CA beter klinkt dan een standaard oppo zou dat de keuze makelijker maken. :unsure:
De CA heeft ook DSD over HDMI ;)
En voor een bd-speler is het geluid erg goed!
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Ronin79

@ Frank

Ik neem aan dat je de standaard oppo bedoelt ? De SE en andere varianten, hebben (mag ik toch aannemen), een betere Analoge gebeuren,
dan de CA ... of zie ik het wellicht verkeerd ?

Ik probeer namelijk een zo goed mogelijk beeld te krijgen, van de twee spelers.

Welk merk interlinks zou bijc. dan aan te raden zijn ?


@ Tiptop

Heb jij toevallig nog steeds die aansluitings problemen, die jij van de week had ?

LittleNinja

Quote from: knubbe on January  7, 2010, 18:06:23
Hier nog 1 ;D Ook de 650R besteld.
Moet zeggen dat ik de Oppo SE wel erg prijzig vind en dat de prijs van de CA nu we erg lekker is :D

Volgens mij liggen die in de basis gelijk aan elkaar, toch? € 799 als ik me niet vergis.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: tiptop on January  7, 2010, 21:40:49
De CA heeft ook DSD over HDMI ;)
En voor een bd-speler is het geluid erg goed!

Hi tiptop,

Heb jij die twee al één op één kunnen vergelijken?

Groet,
LN
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

tiptop

Quote from: SillentWolf on January  8, 2010, 11:09:49
@ Frank

Ik neem aan dat je de standaard oppo bedoelt ? De SE en andere varianten, hebben (mag ik toch aannemen), een betere Analoge gebeuren,
dan de CA ... of zie ik het wellicht verkeerd ?

Ik probeer namelijk een zo goed mogelijk beeld te krijgen, van de twee spelers.

Welk merk interlinks zou bijc. dan aan te raden zijn ?


@ Tiptop

Heb jij toevallig nog steeds die aansluitings problemen, die jij van de week had ?

Kwam er net achter dat het de kabel was. Die het heel ongelukkig wel steeds deed op het transport, maar niet op de speler. Ik vermoed dat het te maken heeft met een contactbreukje en dat de hoek waaronder de kabel aangesloten werd op beiden van belang daarin is geweest.

Hij doet het nu dus gewoon!! Heel fijn. :)
En ben er nu achter dat het geluid via de dacmagic maar iets verschilt met de bd-speler zelf. De dac geeft iets meer controle en minder stress in het geluid. Ook zit er wat meer gewicht in het geluid via de dac, maar veel scheelt het allemaal niet.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Quote from: LittleNinja on January  8, 2010, 11:48:54
Hi tiptop,

Heb jij die twee al één op één kunnen vergelijken?

Groet,
LN
Nee, helaas niet. Beiden mannen met een Oppo konden niet. Een heeft een nieuw huis en de ander is net opa geworden. planning is nu voor februari, maar dan krijg ik het druk, dus hoop dat het dan wel lukt.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

Quote from: SillentWolf on January  8, 2010, 11:09:49
@ Frank

Ik neem aan dat je de standaard oppo bedoelt ? De SE en andere varianten, hebben (mag ik toch aannemen), een betere Analoge gebeuren,
dan de CA ... of zie ik het wellicht verkeerd ?

Ik probeer namelijk een zo goed mogelijk beeld te krijgen, van de twee spelers.

Welk merk interlinks zou bijc. dan aan te raden zijn ?


Ik ken de Oppo verder niet dus ik kan verder niets vertellen over de verschillen, ik kan slecht citeren uit amerikaanse forums.

Qua interlinks; cardas quadlink, de Johan interlinks (180 euro) De laatste zijn mooier/beter dan de cardas.
Maar beidden klinken een stuk beter dan de W&M
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

tiptop

Ik denk dat siltech heel goed combineert op Cambridge.

Zelf heb ik Crystalcable en vind het erg mooi, maar laat wel erg snel horen als de opname even niet deugd. Siltech is iets meer aangezet in het middenlaag en iets rustiger in het hoog. Daarmee wat vergevingsgezinder en sluit meer aan bij de sound van CA.

Als ik het geld had kocht ik de Siltech 220i. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

knubbe

#20
Even een stomme vraag tussendoor:
Bied het analoog aansluiten van een BD speler (voor CD's) dermate veel voordeel boven de digitale HDMI kabel dat het enkele honderden euro's waard is ?(5.1 analoog = 3x180euro voor genoemde 'Johan interlinks' = 540euro) Excuus voor de vraag maar ik zit nog niet zolang in het HT gebeuren en helemaal niet in hoogwaardige CD spelers. Overigens kan ik het beter begrijpen voor frank zn speakers, maar bij mij vind ik het moeilijk te geloven dat het een invloed heeft.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

LittleNinja

Quote from: knubbe on January  8, 2010, 12:56:32
Even een stomme vraag tussendoor:
Bied het analoog aansluiten van een BD speler (voor CD's) dermate veel voordeel boven de digitale HDMI kabel dat het enkele honderden euro's waard is ?(5.1 analoog = 3x180euro voor genoemde 'Johan interlinks' = 540euro) Excuus voor de vraag maar ik zit nog niet zolang in het HT gebeuren en helemaal niet in hoogwaardige CD spelers.

Voor het stellen van een vraag hoef je nooit een verontschuldiging aan te bieden lijkt mij. ;)

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

knubbe

Quote from: LittleNinja on January  8, 2010, 12:57:55
Voor het stellen van een vraag hoef je nooit een verontschuldiging aan te bieden lijkt mij. ;)



Haha kom niet graag dom over, heb het idee dat er over het antwoord geen twijfel bestaat gezien niemand hier er ook maar aan denkt hem digitaal aan te sluiten bij gebruik als CD speler.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

tiptop

Quote from: knubbe on January  8, 2010, 13:00:08
Haha kom niet graag dom over, heb het idee dat er over het antwoord geen twijfel bestaat gezien niemand hier er ook maar aan denkt hem digitaal aan te sluiten bij gebruik als CD speler.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar!

Als ik in het bezit zou zijn van een goede surroundreceiver zoals de CA, dan had ik alleen nog de HDMI-verbinding gebruikt. En met een goede HDMIkabel. (voor mij betekent dat ook weer siltech/crystal/nordost oid.) En die kosten ook geld.

Misschien is 540 euro aan kabels op een bedrag van een paar duizend euro voor apparatuur uit verhouding voor sommige, maar zolang er nog verschil is te halen is het nog steeds een optie in mijn beleving. Een ieder moet natuurlijk zelf uitmaken wat voor hem nog acceptabel is.

De reden dat er analoog uitgestuurd wordt kan nog heel veel redenen hebben. Dat een van de apparaten niet hdmi-compatible is, of de juiste formaten niet door kan geven, of dat er naar sacd geluisterd wordt, wat alleen analoog kan enz...

Heeft dus primair niets met de geluidskwaliteit te doen.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Ronin79

#24
Ik denk helaas aan wat goedkopere kabels, omdat ik al veel geld eraan kwijt ben.
Zoals nieuwe HDMI (Qed en W&M), Speaker (Qed) en digitale interlinks.

@ Tiptop

idd. bij goede apparatuur, horen ook dito kabels.

Tot nu toe heb ik bijna leterlijk alles van Monster, tot een switcher en Powerstation (HTS2600) toe.
Het heeft best wat geld gekost. Nu moet ik een paar kabels bijkopen, omdat ik ze mis of te kort kom (Stroomkabels, HDMI, Digitale en Analoge Interlinks).
Nu ben ik aan het kijken voor een combinatie tussen; Qed en W&M.

Welke kabels kun je goed kopen vanhet merk W&M, en welke zijn oa. aan te raden van bijvoorbeeld Qed ?