Nieuw KPN modem met probleempje

Started by WilcoD, January 6, 2010, 09:36:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WilcoD

Beste mensen,

Sinds 2 weken heb ik een nieuw modem van KPN de Thomson TG789vn echter heb ik hier een probleem mee en KPN komt er niet uit dus stel ik mijn vraag hier.
Van KPN heb ik al een set nieuw aansluitmateriaal gehad met splitter dit loste niets op en gisteren heb ik ook een monteur aan de deur gehad en deze kon ook niets vinden maar heeft wel een nieuw modem geplaatst voor de zekerheid echter heeft dit niets geholpen.

Het probleem is dus dat modem zichzelf steeds reset op elk willekeurig moment van de dag.

Op zich geen probleem zou je denken maar in het modem zet ik enkele poorten open voor o.a. een bittorrent client en dit moet ik dus steeds opnieuw doen en ben dat nu wel een beetje zat.

Ik zou er een draadloze router tussen kunnen zetten om het probleem op te lossen alleen heb ik deze al verkocht :dozingoff:

Dus mochten jullie iets weten hoe ik dit op kan lossen dan hoor ik dit graag.

Ben benieuwd.

Groeten Wilco

meteorite

hmm lijkt me stug dat een nieuw aansluitmateriaal en splitter (rare oplossing van kpn) een reset probleem oplost

Eenige waar ik aan kan denken gezien je ook al een nieuwe modem heb gehad, is dat er wat over de lijn wordt gestuurd wat de modem laat reseten (KPN kan namelijk zaken laten uit voeren op je modem denk hier bij aan firmware updates, deze kan ook failen waardoor een reset kan worden getriggerd).

Ik zou zeggen probeer eerst eens een andere merk ADSL router
Popcorn Hour | Sanyo | Pioneer | KEF | Marantz | LaserDisc | D-VHS | HD-DVD | Blu-ray