Meridian nieuws

Started by jaco, January 4, 2010, 20:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Hoogte kanalen boven de kijker zie ik wel wat in, was er toen ook wel gecharmeerd van.
Echter de hoogte kanalen bij de front speakers vond ik zeer zeer kunstmatig en heb die ook snel weer verwijderd.
Had ze ooit op een yamaha receiver :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

marconist

Quote from: jaco on January  6, 2010, 14:33:32
http://en.wikipedia.org/wiki/Apodization
http://en.wikipedia.org/wiki/Apodization_function

Thread op het Meridian forum:
http://www.meridianunplugged.com/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Board=9&Number=75177&Searchpage=6&Main=8430&Words=apodizing&topic=0&Search=true#Post75177

Ah, OK.
Het is mij (min of meer) duidelijk. Peter Craven heeft kennelijk een algorithme in elkaar gezet dat wellicht de performance van een Wiener filter benaderd en niet zoveel processing vergt (Wiener is daarom te langzaam voor RT audio, vraagt teveel processing power).
Dat is op zich een winst en zeker een verbetering op het gebied van audio processing omdatal die (de)convolutie methodes toch fikse nadelen kennen als ze snel moeten zijn.
De vraag blijft natuurlijk hoe hoorbaar het is maar als het werkt is het sowieso een stap vooruit in waarheidsgetrouwe audio.

Ik zag trouwens dat Craven die kennis ook aanwendt voor het verbeteren van hele oude audio opnames (voor het electrische tijdperk) en natuurlijk ook het omgekeerde daarvan (moderne opnames laten klinken alsof ze .....).  8)

De vraag is wat de andere DSP (chip)fabrikanten hiermee gaan doen. (Of al doen??)

ThomasBelgium

Quote from: bmateijsen on January  6, 2010, 17:23:07
9.1/ 11.1 is voor mij verre van ideaal, ik vind de implementatie die ik tot heden heb gehoord kunstmatig.

Groet,

Bjorn

Oh ja, dat wil ik best aannemen. Maar mogelijk wordt dat in de toekomst sterk verbeterd en bijgevolg gaat mijn stem uit naar een high-end AV-processor met een 11.1 architectuur. Dat die vandaag nog niet bestaan is evenwel een feit. En dat het percentage mensen die sowieso meer dan zes speakers (5.1) in hun leefruimte gaan neerpoten extreem beperkt is, is helaas ook een feit.

Welke implementatie heb je dan gehoord? Die van Dolby of die van Audyssey?

bmateijsen

Quote from: ThomasBelgium on January  6, 2010, 20:42:07
Welke implementatie heb je dan gehoord? Die van Dolby of die van Audyssey?

Degene die in de topprocessor of versterker van Onkyo zit.
Daarnaast ook de implementatie van Yamaha.

Groet,

Bjorn

ThomasBelgium

Die van Yamaha was een heel eigen ding met front accentkanalen of zoiets. Had niets te maken met DPL Height of Audyssey DSX.
Ik denk dat de Onkyo DPLII Height heeft, maar geen Audyssey DSX, als ik het juist heb.

Wat ik eigenlijk zou WILLEN is dat 11.1 werkelijk stukken beter, echter, spectaculairder klinkt dan 5.1/7.1, maar of het ook zo IS durf ik nog niet te zeggen. Maar voor alle zekerheid wil ik die formaten wel in een nieuwe 20K processor zien (eender welk merk), zodat ik me achteraf niet bedrogen voel als 11.1/9.1 toch de moeite waarde blijkt te zijn. En dat er commercieel niet veel kans is op een grote doorbraak van 11.1 - de doelgroep is vreselijk klein -  is een feit waar ik niet gelukkig mee ben...

En wat de 861V6 betreft, lijkt me de meerwaarde tov de 861V4 nogal vaag als je niet met Meridian digitale speakers en/of Sooloos wil werken.

J.A.F._Doorhof

Nadeel van 11.1 etc. is dat voor een goed surround beeld je feitelijk gelijk klinkende speakers moet hebben en dat word heel moeilijk in een woonomgeving of zelfs dedicated HT ruimte te integreren bij 11.1.

Als ik kijk naar onze situatie hebben we een klankbeeld gematched serie speakers in de vorm van de oktaven en de bazuinen.
De oktaven zijn de "kleine" speakers en de Bazuinen de full size.
Echter zelfs de oktaven vallen niet direct onder de noemer kleine speakers en zijn voor surrounds goed te gebruiken maar nemen toch best nog wat ruimte in.
We hebben een redelijk grote ruimte en ik zou nog een hoogte kanaal kwijt kunnen maar dan stopt het wel.

Voor de extra kanalen bij het front zie ik wel toekomst qua omschrijving maar in de praktijk heb ik daar bedenkingen over.
Als ik luister naar onze eigen opstelling met de bazuinen heb ik ook niet het idee dat ik hoogte mis aan de voorkant, het beeld vult de hele kamer op een voor mijn oren perfecte holografische weergave.

ECHTER....
Ik kan me wel indenken dat als je kleine speakers gebruikt, denk aan de golfballen van Sony bv (extreem voorbeeld) dat je zeer veel baat zou hebben bij een 11.1 systeem, zelfde geldt voor de bioscoop waar je enorme arrays van speakers ziet.
Voor home theater gebruik met goede full range speakers en een afstraalgedrag dat hoort bij Home Theater zie ik er echter niet "direct" heil in, maar zoals altijd ik kan van gedachten veranderen als ik een waanzinnige implementatie hoor.

Draaide vroeger ook nooit muziek in surround totdat ik trifield hoorde.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Ik zou bij 11.1 veel liever een vervanger van de centerspeaker hebben gezien, dus een Center High en Center Low die tesamen het Center kanaal vervangen. Reden is dat ik me het meeste stoor aan de plaatsing van het center kanaal bij HT opstellingen. Het is een voor film erg belangrijk kanaal (spraak en LR of RL pans) om onder het scherm te plaatsen. Akoestisch transparant doek opstellingen zijn iets beter maar vaak moeilijk (weving met beeldinterferentie of toch filter functie voor het geluid) en zeer kostbaar.
De huidige 11.1 implementatie van LH, LW en RH, RW zijn voor mij minder kritisch aangezien de meeste L en R speakers wel naast het scherm kunnen en prima klinken (wat mij betreft).

J.A.F._Doorhof

Klopt maar in veel HT's heb je de ruimte niet naast het scherm.
Een gemiddelde woonkamer in NL is rond de 4 mtr breed.
Een gemiddeld scherm is 2.40
Dus hou je 1.60 over voor speakers, dat is 80cm aan elke kant.
Daar past vaak net de L en R speaker.

Als je dit goed wilt toepassen zul je naar een scherm van 1.50 moeten OF een acoustisch transparant scherm.

De 2 centers kan ik me wel in vinden maar kun je nu feitelijk ook al doen via een splitter.
Afstellen is wat pittig maar we hebben het al wel eens voor klanten gedaan.
Simpel het center kanaal splitten in 2 eindversterkers en 1 speaker boven plaatsen en 1 beneden.
Nadeel is dat het vaak alleen perfect werkt voor de kijker zelf en de medekijkers krijgen toch vaak een wat apart klankbeeld.

Beter is een center te kopen die het geluidsbeeld wat meer omhoog brengt.
Centers zijn alleen vaak een stuk kleiner dan de fronts en daar zit in mijn optiek het grootste probleem.
Bij de bazuinen zijn de makers ermee bezig geweest om in principe een gelijke speaker als de fronts te maken maar de helft zo lang.
Hij is dan wel dubbel zo diep maar het resultaat was/is verbluffend.
Ik zit sindsdien ook niet echt meer te zoeken naar hoogte voor de center.

Maar ALS er iets verbeterd zou kunnen worden dan is dat inderdaad wel waar ik mijn geld op zou zetten, dus dat ben ik met je eens.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ThomasBelgium

Als je het centerkanaal gaat splitten naar twee luidsprekers, krijg je natuurlijk af te rekenen met vervelende kamfiltereffecten. Maar dat zou niet het geval zijn als er een speciale processing aan vooraf gaat waardoor er uiteindelijk een verschillend geluid uit de twee centers zou komen.

Verder denk ik dat we een onderscheid moeten maken tussen surround processing waarbij extra kanalen worden 'aangemaakt' door de electronika tegenover surround waarbij gebruik wordt gemaakt van echte, gescheiden klanksporen bij de opname. Ik vrees dat 11.1 en 9.1 in dat laatste opzicht nog zeer ver weg zijn en dat zelfs 7.1 maar heel weinig voorstelt. Helaas, maar het is niet anders.

Robbo

Ik zie dan meer heil in Wave Field Synthesis.    Ooit ontwikkelt bij TU Delft, en nu in de praktijk/commerciele vorm gebracht door het Frauenhofer Institute.

http://www.iosono-sound.com/


jaco

1e foto's zijn beschikbaar: http://www.ultrahighendforum.com/viewtopic.php?f=209&t=1416&start=0

De MHR ingangen op de G61 en G68 zien er 6 kanaals uit..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

6 kanaals analoog en 6 kanaals digitaal.... jammer.
(als ik dat nog mag zeggen :D)

Lijkt ook minder aansluitingen te hebben als de voorganger, maar weet dat niet zeker.
Zou het moeten vergelijken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Shorty

Quote from: Kjelt on January  7, 2010, 09:05:10
Ik zou bij 11.1 veel liever een vervanger van de centerspeaker hebben gezien, dus een Center High en Center Low die tesamen het Center kanaal vervangen. Reden is dat ik me het meeste stoor aan de plaatsing van het center kanaal bij HT opstellingen. Het is een voor film erg belangrijk kanaal (spraak en LR of RL pans) om onder het scherm te plaatsen. Akoestisch transparant doek opstellingen zijn iets beter maar vaak moeilijk (weving met beeldinterferentie of toch filter functie voor het geluid) en zeer kostbaar.
De huidige 11.1 implementatie van LH, LW en RH, RW zijn voor mij minder kritisch aangezien de meeste L en R speakers wel naast het scherm kunnen en prima klinken (wat mij betreft).

11.1 is theoretisch prachtig, maar in de praktijk natuurlijk compleet over the top. :pompom: Het blijft natuurlijk volslagen idioot dat in een 5.1 opstelling 3 van de 5 speakers binnen slechts 600 van elkaar staan, en dat de twee overige de overblijvende 3000 van de cirkel moeten opvullen.  :-X
Als ze nou eens zouden beginnen de boel voortaan te mixen met die 5 speakers elk op 600 van elkaar, dan had niemand 7.1 nodig, en dat zou dus een hoop hardware, ruimte en geld schelen.  :angel:   Maar ja...... :(

VrGr,

Bart J.

Robbo

#113
Niet dat de huidige G68 eigenaren er iets aan hebben, niet dat er nou zoveel 7.1 content is.  Maar dit is best teleurstellend, zeker van een firma die al zolang ik ze ken de 7.1 opstelling promoot.

Anyway, het ding klinkt in elk geval nog steeds goed.  Of er bij mij nu nog een HD621 komt ik weet het nog niet.  Als ik van mijn Barco/Crystalio afstap heb ik toch een HDMI switch nodig, dus het is nog steeds een optie.  Maar aangezien er schijnbaar toch Apodizing op deze nieuwe G68 zit, vermoed ik dat met een firmware update dit ook wel voor de bestaande G68 beschikbaar komt.  Zet vervolgens een 3xSP/DIF in je Dune, en per saldo heb je hetzelfde resultaat :)


Overigens heeft Meridian blijkbaar de productie van hun DVD spelers gestopt.  Dus ook de 800.   Focus is uiteraard naar Sooloos verschoven.

J.A.F._Doorhof

Dat ze met DVD stoppen en dan wel een CD speler van 20K op de markt zetten vind ik vreemd.
Sooloos is natuurlijk heel leuk maar ik vraag me af of er niet een grotere markt is voor een goede BD/CD/DVD speler als voor een standaard CD speler.

Maar goed ik wil niet kritischer overkomen als ik ben, ik heb gewoon enorme vraagtekens bij wat Meridian nu wil doen.
Ben de laatste paar dagen meer en meer erin gedoken qua de vraag of ik met 5.1 LPCM wil doordraaien of met 7.1 LPCM.
Ben wat tracks aan het luisteren geweest die volgens de beschrijving 7.1 zouden moeten zijn en heb dan de sp/dif vergeleken met de LPCM en moet eerlijk bekennen dat in de fronts de LPCM gewoon een stuk beter klinkt (losser en meer dynamisch) maar dat ik bij een enkele scene toch wel wat mis in de LPCM, terwijl overal het geluid gewoon waanzinnig goed klinkt.

De vraag/conclusie is nu (en ik heb hekel aan dit dilemma).
Je kan naar een andere pre-amp die echt 7.1 LPCM aan kan, echter die klinkt naar alle waarschijnlijkheid een stuk minder dan de G68.
Je kan door blijven werken met de G68 en gewoon genieten van 5.1 dat meesterlijk word omgezet naar 7.1.

Voorlopig kies ik maar voor optie 1.
Ik ga de Octava uitrusten met 4x SPDIF en ga dan nog eens goed luisteren.
En ik hoop maar dat de downconversion in de Oppo goed gebeurt en dat je bij toekomstige titels niet wezenlijke informatie gaat missen, want dan word het toch tijd om te up/down graden.

Of wel, ik blijf voorlopig de G68 gebruiken omdat het gewoon meesterlijk klinkt maar ben nog steeds ZWAAR teleurgesteld dat ze geen 4x SPDIF ondersteunen op een nieuwe processor.

De HD621 komt er niet, ik vind het niet verantwoord om nu zoveel te investeren in een systeem waarvan ik nog niet zeker weet of ik het blijf gebruiken boven de octava.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Quote from: J.A.F._Doorhof on January  9, 2010, 10:34:11
Dat ze met DVD stoppen en dan wel een CD speler van 20K op de markt zetten vind ik vreemd.
Ik niet ik vind het "back to core business" en dat is en was stereo audio.
Meer high end merken zouden wat mij betreft terug moeten naar eigen ontwikkeld perfecte stereo apparatuur ipv onzinnig dure apparaten te verkopen die van binnen ingekocht zijn van een ander merk  ;)

J.A.F._Doorhof

Dan wil ik een platenspeler en een LD speler :D
CD's zijn zo digitaal :D

Zonder gekheid, ik vind voor een echt stereo merk dat het inderdaad zin heeft maar Meridian is bij mij toch echt een topmerk op surround met een stereo achtergrond, maar goed nogmaals dat is mijn persoonlijk opinie.
Laten we hopen dat ze zometeen ook met een BD speler komen.

Maar ze gooien nu de DVD spelers eruit, de analoge versterkers blijkbaar en komen wel met een CD transport, ik vind dat anno 2010 vreemd.
Niet de CD speler begrijp me goed maar dat er geen alternatief is voor surround bronnen zoals BD en DVD.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Quote from: J.A.F._Doorhof on January  9, 2010, 11:57:26
Zonder gekheid, ik vind voor een echt stereo merk dat het inderdaad zin heeft maar Meridian is bij mij toch echt een topmerk op surround met een stereo achtergrond, maar goed nogmaals dat is mijn persoonlijk opinie.
Laten we hopen dat ze zometeen ook met een BD speler komen.


Volgens mij is Meridian met stereo begonnen en hebben ze dat altijd als basis gehad.
Daarna is pas de uitbreiding naar home-cinema begonnen.

Groet,

Bjorn

J.A.F._Doorhof

klopt maar daarin zijn ze naar mijn bescheiden opinie de beste op geworden ondertussen en ik zou het zonde vinden als ze dat verliezen.
En ik ben heel bang dat de G68 zometeen een concurrent gaat krijgen die het wel allemaal doet voor minder geld.
Maar goed wel merk dat zou moeten doen ??
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Quote from: J.A.F._Doorhof on January  9, 2010, 13:33:13
klopt maar daarin zijn ze naar mijn bescheiden opinie de beste op geworden ondertussen en ik zou het zonde vinden als ze dat verliezen.
En ik ben heel bang dat de G68 zometeen een concurrent gaat krijgen die het wel allemaal doet voor minder geld.
Maar goed wel merk dat zou moeten doen ??

En dus is de 808.3 gewoon een zeer belangrijk item in de Meridian strategie evenals Sooloos.
En beide zijn stereo gerelateerd.

Ook op surround gebied is het vreselijk goed en concurrentie is er altijd ;).

Groet,

Bjorn

J.A.F._Doorhof

Noem me maar iets wat die kwaliteit levert.
Dat is dus het super frustrerende.
Als je in de Marantz hoek zit en Marantz zou iets releasen waar je niet op zit te wachten dan zijn er alternatieven.
Ik ken bar weinig wat qua surround beter is dan Meridian.
En zoals de markt er nu voorstaat mis ik ook bar weinig tot niets en krijg ik er meer voor terug, maar als zometeen meer hardcoded 7.1 tracks komen dan switch ik toch echt naar "iets" en een 861 vind ik persoonlijk te prijzig.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Als particulier kan je die keuze gewoon maken. Je hoeft niet zelf bij Meridian te blijven. Ik zie je bij Viertron niet op de dealerlijst staan van Meridian.

Ik denk dat wij straks gewoon de 861v6 ook neer gaan zetten. Als is het maar om een top-processor in huis te hebben 8).

Verder denk ik dat het aantal 7.1 discrete tracks beperkt zal blijven, maar de grote glazen bol, geeft daar niet zoveel over weer ;D.

Groet,

Bjorn

Quote from: J.A.F._Doorhof on January  9, 2010, 13:42:16
Noem me maar iets wat die kwaliteit levert.
Dat is dus het super frustrerende.
Als je in de Marantz hoek zit en Marantz zou iets releasen waar je niet op zit te wachten dan zijn er alternatieven.
Ik ken bar weinig wat qua surround beter is dan Meridian.
En zoals de markt er nu voorstaat mis ik ook bar weinig tot niets en krijg ik er meer voor terug, maar als zometeen meer hardcoded 7.1 tracks komen dan switch ik toch echt naar "iets" en een 861 vind ik persoonlijk te prijzig.

celerontje

Quote from: bmateijsen on January  9, 2010, 13:47:28
Verder denk ik dat het aantal 7.1 discrete tracks beperkt zal blijven, maar de grote glazen bol, geeft daar niet zoveel over weer ;D.
Jij hebt tenminste een werkende glazen bol, die van Frank is nog steeds in reparatie! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

J.A.F._Doorhof

#123
Ik heb hem juist om dat soort voorspellingen in reparatie gedaan.
Maar goed mijn bol is ook al VEEL ouder dan die van Bjorn dus ik heb al meer meegemaakt met de bol :D
Even voor de goede orde, dit is humor Bjorn :D

Viertron heeft ons verwijderd van de lijst omdat we volgens hun te weinig Meridian verkochten, dat is hun goed recht maar ik ga simpelweg niet een klant voor 20.000 euro iets verkopen waarbij ik niet kan aangeven of het OOIT HDMI gaat ondersteunen (dit speelde nog voor de HD621) en daar hadden ze geen begrip voor. Toen heb ik aangegeven dat ze ITC maar moesten verwijderen omdat ik daar simpelweg niet mee kon leven. En dat hebben ze gedaan.

We hebben in het verleden best wel wat Meridian verkocht, helemaal gezien de markt voor Meridian echter ik ben wel heel realistisch en vind dat als ik zoveel geld voor iets vraag het gewoon compleet moet zijn. Toen HDMI doorbrak met HD-DVD en BD kon Meridian me geen ENKEL antwoord geven of ze OOIT HDMI gingen ondersteunen, we hebben toen alle ondersteuning voor Meridian op een laag pitje gezet.
op een gegeven moment gaat een importeur dan navraag doen en als je je dan niet kan vinden mijn uitleg (wat trouwens ook de markt response was) dan houd het op.

Je moet het vergelijken met het volgende.
JVC maakt al jaren fantastische projectoren maar nu valt HDMI uit en word vervangen door XMI, betere doorvoer en nog mooier een hogere resolutie namelijk 4K. JVC weigert uitspraken te doen of hun nieuwe lijn projectoren 4K en XMI gaan ondersteunen, maar ondertussen zijn de eerste 4K transfers er al, zijn de concurrenten in het lagere segment allemaal al over gestapt naar 4K en XMI en komen zelfs bij de blokker al kleine projectoren met 4K en XMI.

Dan ineens komt JVC met een persbericht dat hun nieuwe projectoren 1080P zijn met HDMI.
Kun je dan nog JVC verkopen ?
Als ze inderdaad op 1080P een beter beeld neerzetten dan een 4K projector ja....
ECHTER dat duurt vaak niet lang, want de transfers worden beter, de concurrentie word beter etc. en dus zal JVC markt aandeel verliezen, verliezen, verliezen totdat ze of met 4K XMI komen of simpelweg stoppen.

Wat Meridian nu doet is natuurlijk hun keuze, maar ITC is gespecialiseerd op beeld en calibraties. Geluid doen we er al jaren bij als bij product en leverde alleen maar Meridian of Marantz, echter dat is alleen bij sommige custom installaties, voor 90% doen we calibraties en leveren van alles wat met beeld te maken heeft, maw wij zitten zwaar in de Home Theater hoek.
Ik kan gewoon niet met een strakgestreken gezicht een klant op dit moment een G68 verkopen sorry.

Tuurlijk het is een WAANZINNIG mooi product, het klinkt als geen ander. Maar zoals eerder aangegeven de refresh cyclus van Meridian is niet elk jaar, als er zometeen hardcoded 7.1 tracks komen (we praten over bv over 3-4 jaar) dan zit je mooi met een investering die je niet OPTIMAAL kan gebruiken.

Ik heb al eerder aangegeven dat voor een Marantz receiver van 500-3000.00 daar nog overheen te komen is, maar bij Meridian praat je over 20K !!!! en sorry maar ik weet niet wat voor klanten jullie hebben maar die van ons vinden 20K toch best wel veel centjes :D
En verhalen als 5.1 naar 7.1 op een Meridian klinkt beter als 7.1 op een andere processor is 100% waar, maar dat speelt op DIT moment, als je nu 20K investeert doe je dat niet binnen 3-4 jaar weer van de hand.

Maar goed misschien ben ik ouderwets of kortzichtig maar voor HT vind ik een 7.1 systeem gewoon enorm belangrijk.
Dit doet niets af nogmaals aan de kwaliteit van Meridian, daarom gebruik ik hem nog steeds maar ik had hem al voor dat dit speelde.

Ik heb viertron er niet van kunnen overtuigen dat dit mijn denkwijze was in het adviseren van een klant en kreeg antwoorden als "Meridian is en blijft natuurlijk gewoon het beste", of "Meridian doet met 5.1 wat geen ander met 7.1 kan" en dat is allemaal 100% waar op DIT moment, maar mijn kristallen bol is nog steeds in reparatie maar mijn gezonde verstand zegt me dat hardcoded 7.1 tracks er voor het eind van dit jaar legio zijn.

Sterker mijn BD versie van Dirty dancing is al 6.1 LPCM (dedicated).

En daar zijn de wegen van Viertron en ITC zich gaan scheiden, jammer maar het is niet anders.
Was de G68 er gekomen met 4x SPDIF had je ons waarschijnlijk binnen een maand of 2 weer op die lijst zien staan, want ook wij zijn geïnteresseerd in het verkopen van top spul.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Je antwoord had van mij korter gemogen ;D.

Ik vind Meridian nog steeds waanzinnig, we hebben het hier niet over een produkt van 20,000 euro, maar een G61R met roomcorrection heb je voor net onder de 5k, gecombineerd met een G55, heb je voor iets meer dan 9k een prachtige set. Daar kan je dan de HD621 voor toevoegen voor HD-Audio, maar hoeft niet direct.

Dus, je praat niet over 20k, maar over 11k incl. HD621, nog steeds best een flink bedrag, maar dat moet iedereen persoonlijk uitmaken.

Volgens mij doe jij ook veel meer beeld, dan audio, aangezien je audio-pakket een stuk kleiner is. Maar je kan ook niet overal op focussen, aangezien de PC-business en fotografie ook veel aandacht verdient voor ITC.

Groet,

Bjorn