Wireless of toch wire.

Started by Miracle., January 2, 2010, 20:54:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Miracle.

Omdat ik me de laatste tijd steeds meer stoorde aan de opstartsnelheid van mijn Linksys Wireless-G Systeem ben ik toch maar eens een netwerkkabel gaan halen, en deze tussen PC en modem geplaatst.
Wat mij als eerste opviel, nadat ik de software van het Linksys spul van de machine vewijderd had was de snelheid waarmee de PC weer opstartte. Dat was alweer veel sneller dan met die software, zeker 30 seconden, van de in totaal 50 die de machine nodig had om op te starten, inclusief alle software. (Nu dus nog maar 20 seconden opstarttijd. :smile:)

Bij het openen van de eerste de beste internetpagina wist ik helemaal niet wat me overkwam. :o Ook dat gaat weer veel sneller.
Mijn internetverbinding is slechts 20Mbps, wat ik met de Linksys nooit haalde, hooguit 14Mbps, maar nu zelfs ruim haal.
De Linksys, zowel de router als de PCI adapter, zijn van het 802.11g type, wat volgens opgave 54Mbps moet kunnen doen, maar volgens mij dus gewoon niet gehaald word.
Of is het gewoon altijd zo dat zo'n wireless systeem de boel vertraagt?

Hoe dan ook, voor mij dus geen wireless systeem meer.

Met een kabel is het internet sneller, de PC start sneller op, scheelt weer een lelijk kastje naast het modem, het verbruikt minder stroom, en is nog een heel stuk goedkoper in aanschaf ook (ondanks dat ik de duurste heb aangeschaft die ik kon vinden, een Konig FTP CAT5e, netjes afgewerkt met een gevlochten kous en degelijke aluminium pluggen = €17,99 voor 10 meter :D).

Mvg. Miracle.




P.S. Iemand nog een Linksys Wireless-G 2.4Ghz, 54Mbps + 2 PCI adapters en een laptop adapter kopen? :D