Phillips satreceiver hd opneemvraagje

Started by peterrr, December 31, 2009, 19:30:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

peterrr

Hallo, allemaal

Misschien dat hier iemand de oplossing weet.
Ik heb Vanmiddag een Phillips sat ontvanger besteld de winkel had ze niet voorradig ( de hummie is overleden).
Nu heb ik online alvast de Manual gelezen....


Daar staat in dat om op te nemen moet SAT2 aangeloten worden DWZ.  eigenlijk 2 kabels naar 2 lnb`s.....( 2 tuners in dat kreng  :P)

Ik heb een multytenne met 4 lnb`s en juist 1 kabel ( en 1 aansluiting op de schotel).

Weet iemand of ik dit gewoon met een Y-sat splittertje achter de tuner kan oplossen.
zolang je maar op dezelfde zender opneemt natuurlijk.
Na googlen zag ik dat ik niet de enige was....maar een oplossing heb ik niet gevonden.

bedankt alvast
grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

frank2

ik heb weliswaar een technisat HD ontvanger maar ik denk dat het principe hetzelfde is; om bijv. nl1 op te nemen moet je de ontvanger op nl 1 zetten en kun je dus niet naar een andere zender tegelijkertijd kijken. Als je 2 sat kabels aansluit kun je bijv. sbs6 opnemen en naar bbc HD kijken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

peterrr

Heeft die ook 2 lnb ingangen ?

En gaat dat goed...

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

frank2

ja maar net als jij heb ik maar 1 sat kabel, dus ik moet inderdaad nl1 opnemen en of niet kijken. Ik kan dus niet naar een andere zender kijken.
Het probleem (en ik heb het er niet voor over) is dat je naast nog een extra kabel trekken naar de ontvanger je ook je lnb's moet veranderen, deze hebben net als bij mij, nu waarschijnlijk 1 uitgang, je dient deze dus te vervangen door een lnb met 2 uitgangen en heb je meerdere lnb's (en wie heeft dat niet, 19gr, 23,5 gr en soms ook nog 28,5 gr) dan heb je dus ook weer een extra kastje (disteq) nodig waar al die signalen binnenkomen en waar 1 sat kabel weer uitgaat.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

peterrr

Ok. dankjewel ik zal het met een splitter maar eens proberen.

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2