Meerdere switches gebruiken: doen of niet?

Started by svmnb, December 28, 2009, 20:15:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

svmnb

Ik gebruik een adsl multiport modem die als router/switch werkt. Van hieruit loopt een cross cable van 10m naar mijn Dune Base 3.0. Tot zover werkt alles prima.
Kan ik nu deze cross cable in een switch prikken volgens onderstaand schema en meerdere apparaten in mijn set hierop aansluiten zonder noemenswaardig snelheidsverlies?


                                                                                                                 player 1
Thomson ST546 ADSL multimodem/router-----15m cross cable-----10/100 switch----player 2
                                                                                                                 player 3

Is iedere 10/100 switch geschikt of zijn er merken/types die beter of sneller werken?
Valt er nog iets aan te configureren of werkt het uit de doos?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

maxtrash

dit is een prima mogelijkheid, waarom niet. Als je kabels maar goed zijn zul je in een thuis-situatie niet snel tegen problemen aanlopen. Een "managed" switch waar je dus iets aan kunt configureren lijkt me persoonlijk overkill.

Madhouse

Kan gewoon hoor, alleen moet je die cross kabel er volgens mij tussenuit halen en daar een normale tussen laten lopen.

Heb hier ook een switch in mijn tv meubel liggen...gewoon plug en play en je kunt iedere switch nemen...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

svmnb

Beiden bedankt voor jullie reactie. Ik ga eens even een compact type uitzoeken bij Conrad. ;)
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::