"nieuwe" ht versterking

Started by vinnie411, December 27, 2009, 12:17:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vinnie411

hallo aan ieder die dit leest.
ik ben van plan om in mei 2010 een nieuwe speakerset te kopen en ben nu al een beetje aan het rond neuzen voor een nieuwe versterking.
huidige is de denon avr1803 heeft altijd naar tevredenheid gewerkt maar kan waarschijnlijk mijn nieuwe speakers niet aan.
mijn nieuwe speakers zijn nog niet vast gesteld maar ik nijg erg naar de axiom m80-500 set http://www.axiomaudio.com/epic80_500.html
deze speakers (fronts) zijn 4 ohm en de denon heeft geen duidelijke 4 ohm aanduiding.
nu ben ik al enige tijd aan het zoeken en kom eigenlijk tot de conclusie dat een av reciever er niet in zit en dus losse processor en versterker wordt.
de losse versterker is dan niet het probleem, worden vaak genoeg mooie rotel's aangeboden die 4 ohm aankunnen maar een processor is vaak erg duur.
mijn budget is namelijk max 1000 euro.
is hdmi support nu echt een pluspunt of enkel leuk en minder kabels?
gebruik een hd setupbox en ps3 als mediaspelers en heb deze nu ook gewoon met hdmi naar de tv en met toslink/coax naar de reciever aangesloten.
wat kunnen jullie me aanraden voor versterking en ook sta ik open voor eventuele suggesties voor andere speakers (heb ook nog gekeken naar de svs mt-01 set, maar is met sub toch weer 1000euro duurder)
alvast bedankt.
Zelfbouw Buizen eindversterker met kt88 JJ 4x
Zelfbouw Buizen Phone-pre o.b.v. Phonodude met JJ buizen
Zelfbouw Passive Volume/source met stapped attenuator Takman weerstanden.
Denon dcd725 SRM Tech arezzo ultra platenspeler.

Xander32

Hoe ben je bij deze speakers terecht gekomen / waarom juist deze speakers / heb je deze zelf al kunnen luisteren?

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vinnie411

ik moet eerlijk zeggen dat ik deze speakers nog niet heb kunnen beluisteren maar gezien het budget wat ik heb vind je niet zo gek veel "mooie"sets.
en met de 30 dagen uitprobeeren wil ik misschien best een gokje wagen. worden mooie dingen over gezegd.
maar ik heb nog zeker 5 maanden om te kijken/luisteren
Zelfbouw Buizen eindversterker met kt88 JJ 4x
Zelfbouw Buizen Phone-pre o.b.v. Phonodude met JJ buizen
Zelfbouw Passive Volume/source met stapped attenuator Takman weerstanden.
Denon dcd725 SRM Tech arezzo ultra platenspeler.

Xander32

Quote from: vinnie411 on December 27, 2009, 12:45:12
ik moet eerlijk zeggen dat ik deze speakers nog niet heb kunnen beluisteren maar gezien het budget wat ik heb vind je niet zo gek veel "mooie"sets.
en met de 30 dagen uitprobeeren wil ik misschien best een gokje wagen. worden mooie dingen over gezegd.
maar ik heb nog zeker 5 maanden om te kijken/luisteren
Ik zou echt zelf eerst gaan luisteren!
En betreft de prijs, het budget ter vergelijk: mijn huidige Focal-set heb ik voor ruim minder dan die 2425,- pond, echter wel zonder sub, maar met zo`n 150 euro meer dan de 2425 pond heb je het budget voor bijv. een BK XXLS 400.

Beide kan je zelf voor aanschaf luisteren, en zo zijn er nog veel meer opties binnen jouw budget, welke wat minder vragen van de versterking / minder beperkingen oproepen in deze.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vinnie411

je hebt het over pond maar het zijn gewoon eerlijke euro's en de prijs is incl. verzending/inklaring/btw dus de echte prijs die ik moet betalen om ze bij mij op de stoep te krijgen. het blijft jammer dat er geen dealers in de benelux zijn die deze speakers verkopen.
Zelfbouw Buizen eindversterker met kt88 JJ 4x
Zelfbouw Buizen Phone-pre o.b.v. Phonodude met JJ buizen
Zelfbouw Passive Volume/source met stapped attenuator Takman weerstanden.
Denon dcd725 SRM Tech arezzo ultra platenspeler.

Xander32

#5
Quote from: vinnie411 on December 27, 2009, 13:10:56
je hebt het over pond maar het zijn gewoon eerlijke euro's en de prijs is incl. verzending/inklaring/btw dus de echte prijs die ik moet betalen om ze bij mij op de stoep te krijgen. het blijft jammer dat er geen dealers in de benelux zijn die deze speakers verkopen.
Klopt: euros, niet goed gelezen, tegen huidige koers dus minus 45, -betreft mijn vergelijk ... Dat zal het verschil allicht niet maken ;).

Waarschijnlijk is betreffende merk een directe conculega van deutsche fabrikanten als Teufel en Nubert, welke ook alleen rechtstreeks verkopen vanaf een site, zonder tussenhandel maar wel met een lange proefperiode. Ook deze, vooral Nubert, krijgt goede kritieken, echter overwegend in der Heimat. Voor Axiom is het al niet veel anders.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Snowmaster

#6
Hoi Vinnie,

Vanaf de 1803 ga je sprongen vooruit.  Maakt niet uit wat je kiest, je gaat altijd mega vooruit.
Een goede gebruikte receiver is voor niet te veel geld te koop en jij gaat dan heel erg blij worden.
Ik ken de 1803 goed en heb zelf lang een 1804 gehad (tikje frisser).
Beide versterkers zijn geproduceerd in een tijd dat de meeste receivers nog problemen hadden met stereo.
Denon is een ietswat terughoudende receivers en kreeg indertijd pas kracht vanaf de 3805.
De receivers die daarna zijn uitgekomen zijn allemaal volwassen te noemen.
Kies bij voorkeur de nieuwe formaten want dan ben je zelf degene die kan uitproberen wat er beter klinkt : HDMI of analoog.
Dit hangt ook van de rest af : kabels en speler.  
Voor €1.000,- heb je zeker een 4308 en kun je alles aansturen wat je maar wilt. Waarschijnlijk blijf je de eerste tijd nog helemaal gelukkig naar je huidige speakers luisteren omdat je zoveel meer beleving krijgt.

O, ohh.....je zoekt speakers zie ik nu ineens.....

Ik nam eerst een andere receiver zodat je van alles kunt proberen en eerlijker kunt oordelen  ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)


marz01

Quote from: Snowmaster on December 27, 2009, 14:10:29
Hoi Vinnie,


Voor €1.000,- heb je zeker een 4308 en kun je alles aansturen wat je maar wilt. Waarschijnlijk blijf je de eerste tijd nog helemaal gelukkig naar je huidige speakers luisteren omdat je zoveel meer beleving krijgt.


4308 voor 1000 euro mag je mij een linkje van geven :smile:
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

vinnie411

@ snowmaster: voor stereo gebruikte ik het gelukkig al niet (heb daarvoor een heerlijke rotel pre/eind setje met zelfbouw zuilen)
maar merk je veel verschil als je hdmi gebruikt via de reciever ipv hdmi gelijk naar tv (enkel beeld) en toslink/coax (digitaal geluid) naar reciever?
de set wordt vooral gebruikt voor films/games (90%) en tv.
Zelfbouw Buizen eindversterker met kt88 JJ 4x
Zelfbouw Buizen Phone-pre o.b.v. Phonodude met JJ buizen
Zelfbouw Passive Volume/source met stapped attenuator Takman weerstanden.
Denon dcd725 SRM Tech arezzo ultra platenspeler.

tiptop

Quote from: vinnie411 on December 27, 2009, 12:17:33
hallo aan ieder die dit leest.
ik ben van plan om in mei 2010 een nieuwe speakerset te kopen en ben nu al een beetje aan het rond neuzen voor een nieuwe versterking.
huidige is de denon avr1803 heeft altijd naar tevredenheid gewerkt maar kan waarschijnlijk mijn nieuwe speakers niet aan.
mijn nieuwe speakers zijn nog niet vast gesteld maar ik nijg erg naar de axiom m80-500 set http://www.axiomaudio.com/epic80_500.html
deze speakers (fronts) zijn 4 ohm en de denon heeft geen duidelijke 4 ohm aanduiding.
nu ben ik al enige tijd aan het zoeken en kom eigenlijk tot de conclusie dat een av reciever er niet in zit en dus losse processor en versterker wordt.
de losse versterker is dan niet het probleem, worden vaak genoeg mooie rotel's aangeboden die 4 ohm aankunnen maar een processor is vaak erg duur.
mijn budget is namelijk max 1000 euro.
is hdmi support nu echt een pluspunt of enkel leuk en minder kabels?
gebruik een hd setupbox en ps3 als mediaspelers en heb deze nu ook gewoon met hdmi naar de tv en met toslink/coax naar de reciever aangesloten.
wat kunnen jullie me aanraden voor versterking en ook sta ik open voor eventuele suggesties voor andere speakers (heb ook nog gekeken naar de svs mt-01 set, maar is met sub toch weer 1000euro duurder)
alvast bedankt.

Ik heb even gekeken en volgens mij is er voor dat geld beter te koop hoor!

Monitoraudio silver X-series, bijv. en Totem Dreamcatcherset

De Monitoraudioset valt iets duurder uit, maar als je een set koopt , kan je volgens mij best korting bedingen.

Beide sets zijn echt erg goed voor het geld en met een leuke receiver erbij, garant voor jarenlange tevredenheid.
De luidsprekers zijn met een beetje goede receiver uit jouw prijsklasse prima aan te sturen, ondanks dat je ook 4 ohm bij de specificaties ziet staan.

Voor de receiver kan je kijken in de uitverkoop. Die begint volgende week ofzo. En als je in mei je luidsprekers wilt kopen, zou ik wachten tot juni/juli. Dan is er inmiddels weer een uitverkoop.

Nu kan je bijv de Marantz SR6004 kopen, maar in de uitverkoop mischienweer een model hoger.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Quote from: vinnie411 on December 27, 2009, 17:30:23
@ snowmaster: voor stereo gebruikte ik het gelukkig al niet (heb daarvoor een heerlijke rotel pre/eind setje met zelfbouw zuilen)
maar merk je veel verschil als je hdmi gebruikt via de reciever ipv hdmi gelijk naar tv (enkel beeld) en toslink/coax (digitaal geluid) naar reciever?
de set wordt vooral gebruikt voor films/games (90%) en tv.
Wel als je de nieuwste HD-audioformaten wilt afspelen, want die kunnen niet over optisch en coax. Alleen HDMI of gedecodeerd in de blurayspeler en dan analoog naar de receiver.

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

vinnie411

zie zelf die tefel theater 5 thx select2 wel zitten maar denk dat mijn vrouw wel zal stuiteren prijs is in ieder geval wel beter.
Zelfbouw Buizen eindversterker met kt88 JJ 4x
Zelfbouw Buizen Phone-pre o.b.v. Phonodude met JJ buizen
Zelfbouw Passive Volume/source met stapped attenuator Takman weerstanden.
Denon dcd725 SRM Tech arezzo ultra platenspeler.

Snowmaster

Quote from: marz01 on December 27, 2009, 16:44:44
4308 voor 1000 euro mag je mij een linkje van geven :smile:

Heb voor je gezocht, maar helaas zijn ze weg. De laatste weken kwam ik er twee tegen (geen A versies) .  Een andere gloednieuw (Aversie) met nieuwe 2500 BT voor minder dan € 1800 of zelfs €1.700,-. Ik weet nog dat ik dacht : mijn setje weg voor min. €700,- en dan kost het mij geen €1.000,- en kijk ik lekker bluray op een 4308 en 2500. De vraag over de vooruitgang was mij echter te onzeker.   
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)