Spijkie's Stereo -> toch andere versterking…

Started by Spijkie, December 26, 2009, 12:51:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mmuetst

#500
Quote from: Spijkie on October  6, 2022, 15:02:00
Ah, je bent nog bij de utp kabel en je wil een blinde test tussen de standaard utp kabel en de supra utp kabel. Kan ik best een keer testen op de Lumin lijkt me. Altijd leuk om een keer te doen. Zou zomaar geen verschil in kunnen zitten door de betere streamer natuurlijk, wie weet.

Gr Spijkie
Nee, je snapt het nog steeds niet, een UTP kabel maakt geen verschil, maar ik wil geen kabel discussie los barsten in jou topic. Als een UTP kabel invloed zou hebben op het geluid dan zou je ook moeten kunnen waarnemen of de kabel is aangesloten of dat je naar de buffer van je streamer luistert.  Dat is dus de test die ik voorstel. Hoor je (zonder dat je het kan zien) of de kabel verbonden is of niet.
Je moet je eigen topic nog maar eens terug lezen, pagina 19: bericht 470 meld je dat de UTP binnen is en in bericht 471 ga je blijkbaar de kabel testen en merk je op "Gisteravond even geluisterd, het eerste wat opvalt is dat ik de versterker verder moet open draaien". Zijn jou woorden, maar een andere UTP kabel laat je versterker niet minder hard spelen.....dus. Of je hebt het in bericht 470 niet over het zelfde als in bericht 471?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Spijkie

Ah zo, ik wist niet dat dat kon. Maar idd een kabeldiscussie is wat lastig omdat ik in het camp van de believers zit.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

mmuetst

#502
Ach ja, ieder zijn ding. PS wel mooie slanke luidsprekers :thumbs-up: daar kunnen we het waarschijnlijk wel over eens zijn  :D
Mocht je toch eens advies willen over akoestiek en wat dat allemaal kan doen voor je set en naar een veel hoger niveau kan tillen, genoeg forum leden die advies kunnen geven.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Spijkie

Quote from: mmuetst on October  6, 2022, 17:03:59
Ach ja, ieder zijn ding. PS wel mooie slanke luidsprekers :thumbs-up: daar kunnen we het waarschijnlijk wel over eens zijn  :D
Mocht je toch eens advies willen over akoestiek en wat dat allemaal kan doen voor je set en naar een veel hoger niveau kan tillen, genoeg forum leden die advies kunnen geven.

Dankjewel , er komt nog een foto met de laatste stand van zaken. Zit nog wel eens te denken aan een akoestisch schilderij.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

mmuetst

Quote from: Spijkie on October  7, 2022, 12:34:52
Dankjewel , er komt nog een foto met de laatste stand van zaken. Zit nog wel eens te denken aan een akoestisch schilderij.

Gr Spijkie
Mijn vrouw heeft weer wc papier gekocht in de aanbieding bij het Kruidvat...gaat met pakken tegelijkertijd. Die slaan we op in de mancave....hoe meer we schijten hoe slechter de akoestiek  :D
Akoestische schilderijen ben ik ook benieuwd naar, vooral hoe effectief die zijn t.o.v. de minder WAV vriendelijke panelen.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Spijkie

Foto van de huidige situatie gezien vanuit de luisterpositie.

Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

mmuetst

#506
Dank voor de foto, altijd leuk om te zien hoe een set er uit ziet.
Als ik de foto zie dan denk ik dat akoestische aanpassingen binnen de grenzen wat mogelijk is jou zo veel verder gaat brengen dan welke kabel en zekering dan ook.
Begrijp goed dat ik dit nu vanuit een aanname doe door naar een foto te kijken.
Sommige zaken kun je niet verandere, zoals dat de kamer niet symmetrisch is, maar dat is mijn mancave ook niet 100% (heb toch ruimte nodig voor mijn werkbank).
Ben ook benieuwd wat je ervaring zijn als je met metingen aan de slag gaat met behulp van je Lyngdorf versterker.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Pathos

Quote from: Spijkie on October  7, 2022, 15:08:52
Foto van de huidige situatie gezien vanuit de luisterpositie.

Op het eerste gezicht, lijkt het erop dat er qua akoestiek best wat te winnen valt. Wat denk ik wel mooi zou passen is panelen in de zelfde bruin tint van de kast, voor achter de speakers. Dat hoeft nog niet eens zo duur te zijn.

Gr
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Spijkie

Quote from: mmuetst on October  7, 2022, 15:26:01
Dank voor de foto, altijd leuk om te zien hoe een set er uit ziet.
Als ik de foto zie dan denk ik dat akoestische aanpassingen binnen de grenzen wat mogelijk is jou zo veel verder gaat brengen dan welke kabel en zekering dan ook.
Begrijp goed dat ik dit nu vanuit een aanname doe door naar een foto te kijken.
Sommige zaken kun je niet verandere, zoals dat de kamer niet symmetrisch is, maar dat is mijn mancave ook niet 100% (heb toch ruimte nodig voor mijn werkbank).
Ben ook benieuwd wat je ervaring zijn als je met metingen aan de slag gaat met behulp van je Lyngdorf versterker.

De lyngdorf meet zelf in maar geeft niet weer wat er is aangepast. Ik begrijp alle opmerkingen rondom akoestiek enigszins maar het lijkt erger op de foto denk ik dan dat het is. Daarnaast maakt de lyngdorf kennelijk zoveel goed dat het hier heerlijk klinkt.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

addesmo


Pathos

Quote from: Spijkie on October  7, 2022, 19:56:04
Daarnaast maakt de lyngdorf kennelijk zoveel goed dat het hier heerlijk klinkt.

Gr Spijkie

En daar gaat het uiteindelijk om! Enjoy! ✌🏽
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

mmuetst

Quote from: Spijkie on October  7, 2022, 19:56:04
De lyngdorf meet zelf in maar geeft niet weer wat er is aangepast. Ik begrijp alle opmerkingen rondom akoestiek enigszins maar het lijkt erger op de foto denk ik dan dat het is. Daarnaast maakt de lyngdorf kennelijk zoveel goed dat het hier heerlijk klinkt.

Gr Spijkie
Dat is goed om te horen, en ja, van een foto kun je niet iemands akoestiek kwaliteit bepalen (had ik al aangegeven). Toch denk ik dat "the way to go" meer zit in verdere verbetering in akoestiek i.p.v. kabels en zekeringen. Je gaat daar zo veel meer in kwaliteit in vooruit. En het is echt niet nodig om gelijk je hele woonkamer te verbouwen. Met akoestiek kun je veel testen op een relatief goedkope manier wat het doet met je geluid om daarna het netjes via een definitieve aanpassing te verbeteren.
Je zult merken dat via akoestische aanpassing je nooit meer op dit forum een vraag gaat stellen over zekeringen   ;)
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Spijkie

Vandaag weer een nieuwe meting door de lyngdorf laten doen, was sinds de komst van de nieuwe kast er nog niet van gekomen. Geeft weer gerust stelling, nu op 99% met 7 metingen. Helemaal goed weer, klinkt heerlijk. Dit is de uiteindelijk setup.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

We willen toch iets van een schilderij aan de muur boven de bank, de luister positie, ik denk dat dit gelijk iets van een akoestisch doek gaat worden.

Daarnaast bezig met een andere voeding voor de switch, puur om te kijken wat dit doet. Niks groots of duur maar een ifi. Op dit moment zit de stekker van de switch in het gefilterde gedeelte van het Essential audiotools blok dus ik vraag me af of het wat gaat doen.

Nog steeds genieten. We keken weleens naar het programma beste zangers waar Julia Zara een nummer van BZN bracht, prachtige stem!

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.


Spijkie

Quote from: Rowdy on November  6, 2022, 20:06:54
https://hifi.nl/artikel/31557/Review-Lumin-U2-Mini-netwerkstreamer-luistergenot-en-ruime-keuzes.html

Ik had m gelezen, het gedeelte over t stereobeeld en de relaxte weergave is ook wat mij aanspreekt. Ik blijf het prijsverschil tussen een bleusound node of de Lumin u2 mini erg groot vinden. Zeker omdat je nog een dac nodig hebt. Maar totaal geen spijt van, elke keer als ie aan gaat is het genieten.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Moest toch nog een keer op de foto, te mooi voor t front eigenlijk.

Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

dre73

Onwall speakers? :D

Mooi spul in ieder geval! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

mmuetst

Geniet van Audio, maar betaal met mate.

jahtari

#519
Mooi met zo'n coax!

Altijd een set piega met coax willen hebben of in elk geval willen proberen. Zag laatst een set te koop staan, maar die hadden zo'n lelijk frontdoek.

Is het optisch bedrog of zit die coax driver niet precies in het midden? Rechts lijkt meer ruimte over op de speaker kast.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Spijkie

Quote from: mmuetst on November  7, 2022, 19:28:13
Service van de zaak  :D

Super! Thnx, was een erg gekke center speaker geweest anders  :colgate:
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Quote from: jahtari on November  7, 2022, 20:11:43
Mooi met zo'n coax!

Altijd een set piega met coax willen hebben of in elk geval willen proberen. Zag laatst een set te koop staan, maar die hadden zo'n lelijk frontdoek.

Was het een classic ? Die van mij hebben geen doek namelijk maar meer een , tja hoe noem je het eigenlijk, hard honingraat frame.

Is het optisch bedrog of zit die coax driver niet precies in het midden? Rechts lijkt meer ruimte over op de speaker kast.

Is optisch idd, de zon viel in de kamer waardoor het lijkt of het strookje aluminium rechts van de tweeter smaller lijkt.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Deze week een keuze gemaakt voor een akoestisch schilderij. Niet echt gegevens over met metingen ed. We wilden iets aan de muur en zijn gaan kijken wat we mooi vonden en dit bleek ook uitvoerbaar met akoestisch doek.

Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

mmuetst

Quote from: Spijkie on December  1, 2022, 12:41:40
Deze week een keuze gemaakt voor een akoestisch schilderij. Niet echt gegevens over met metingen ed. We wilden iets aan de muur en zijn gaan kijken wat we mooi vonden en dit bleek ook uitvoerbaar met akoestisch doek.
Ik voel aan mijn water dat dit goed gaat komen  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Spijkie

Quote from: mmuetst on December  1, 2022, 20:26:05
Ik voel aan mijn water dat dit goed gaat komen  :D

Hahaha , hoop t. Gekozen voor 135x90 dus een redelijke oppervlakte. Ben zelf zeer benieuwd wat dit doet .

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.