Spijkie's Stereo -> voeding upgrade Lumin u2 mini

Started by Spijkie, December 26, 2009, 12:51:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spijkie

Durf t nu bijna niet meer te zeggen Peerless Monster  :mellow:, haha. Wel wat muziekles gehad maar dit is compleet langs me heen gegaan.

Heerlijke cd verder ook.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

... heb je al een keuze gemaakt, zo ja; wat is het geworden?

Quote from: Spijkie on June  7, 2018, 21:01:25
Zo weer een tijd verder, kan niet heel veel luisteren maar dat geeft niet. Ik zit met de volgende overweging

Ik kan biwire aansluiten, op het moment heb ik single wire Cardas met een draadje nordost ertussen.

Ik kan de speakerkabel voor een biwire vervangen of Cardas clear jumpers kopen bijvoorbeeld. Wat zou beter zijn? Uiteraard afhankelijk van de speakerkabel snap ik maar ik wil bij Cardas blijven.

Gr Spijkie
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... overigens speelt mijn set sinds een ruim jaar met Cardas Parsec bi-wire tussen PM11 en de Glennies. Ik kan niet beoordelen of het iets heeft gebracht, buiten dat het er fraai uit ziet  8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Hallo xander32, dat zou ook mijn keuze zijn voor de speakerkabel bij Cardas . Ik ben er nog niet helemaal uit vanwege de drukte momenteel maar als t iets wordt dan is het de parsec biwire,

Wat had je hiervoor?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

Hiervoor zat er Cardas Crosslink tussen, ook bi wire ( met QED Airlocs).

Quote from: Spijkie on September 29, 2018, 19:06:25
Hallo xander32, dat zou ook mijn keuze zijn voor de speakerkabel bij Cardas . Ik ben er nog niet helemaal uit vanwege de drukte momenteel maar als t iets wordt dan is het de parsec biwire,

Wat had je hiervoor?

Gr Spijkie
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Peerless Monster

Quote from: Spijkie on September 29, 2018, 07:59:56
Durf t nu bijna niet meer te zeggen Peerless Monster  :mellow:, haha. Wel wat muziekles gehad maar dit is compleet langs me heen gegaan.

Heerlijke cd verder ook.

Gr Spijkie

Jazeker! Niet de beste cd denk ik van Paul.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

DofN

Wat vind je een beter album van Paul Simon?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Peerless Monster

Quote from: doorofnight on December 14, 2018, 12:22:18
Wat vind je een beter album van Paul Simon?

Ik doelde er meer op dat het een LP is. ;D ;D ;D

Maar Sounds of Silence met Garfunkel of BOTW. Hmmm.
Blijft prachtig.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

DofN


Ik vroeg me al af welk album van PS zelf beter zou kunnen zijn dan Graceland :)

Heb wat minder met de muziek van Paul Simon in duo met Garfunkel. 
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

br@m

Quote from: doorofnight on December 14, 2018, 13:07:54
Ik vroeg me al af welk album van PS zelf beter zou kunnen zijn dan Graceland :)

Dat kan ik je wel vertellen, namelijk Hearts & Bones.



Heeft verder weinig met biwire of jumpers te maken dus ik zal hierover in dit draadje niet verder persisteren :).
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

DofN

Het mag in ieder draadje over muziek gaan, vinnik :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Spijkie

Helemaal mee eens! Heerlijke muziek, leuk voor mij om weer te ontdekken.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Zo, de huidige Cardas quadlink voor een bi-wire versie. Ik moet zeggen dat t wat beter klinkt dan het draadje wat er tussen zat. Of ik moet het willen horen? Het geeft rust in ieder geval.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

De rust is nodig om te kunnen genieten 🎶

Quote from: Spijkie on November 24, 2019, 19:33:39
Zo, de huidige Cardas quadlink voor een bi-wire versie. Ik moet zeggen dat t wat beter klinkt dan het draadje wat er tussen zat. Of ik moet het willen horen? Het geeft rust in ieder geval.

Gr Spijkie
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Kleine update, de soundbar met sub is uit huize Spijkie en ervoor in de plaats een HDmi board in de lyngdorf geplaatst. Ik moet vanavond er even voor gaan zitten hoe het klinkt.

Het is geen surround natuurlijk, iets wat ik uiteindelijk nog wel eens wil. Hey mooiste zou zijn om een soundbar te combineren met m'n fronts. Een soort 3.0 wordt t dan geloof ik.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Binnenkort wil ik eens de vergelijking maken met mijn Psaudio duet en een audioquest niagara 1200 netfilter of de Psaudio dectet. Ben benieuwd of er nog een verbetering te behalen is op de stroomvoorziening.

Wordt vervolgd.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Zoals gezegd ga ik kijken of er een verbetering valt te halen door het vervangen van mijn huidige verdeelbord van Psaudio , de duet. Wat denken jullie? Geeft een Isotek Sirius een verbetering of is het meer een zijstap ?

Mensen hier die er sting hebben met het vervangen van een duet of quintet?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

frank2

Ligt eraan welke netsnoeren en connectoren je gebruikt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Spijkie

Netsnoeren zijn allemaal van Cardas.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

frank2

Netfilter in een verdeeldoos kan verschil maken positief en negatief.  Het is een kwestie van testen. Persoonlijk houd ik er niet van. Daarnaast gefilterd of niet, verdeeldozen maken verschil in t geluid. Dus testen is het enige wat ik je kan aanbevelen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Spijkie

Het stroom gedeelte even on hold gezet, soms wil je iets heel graag maar komt t verstand wat later. We gaan voor een nieuwbouw woning, over een jaar verhuizen dus. Ik ga in die woning een aparte groep laten aanleggen en van daaruit zie ik wel weer. Kleine verbeteringen wellicht kan ik doorvoeren.

Voor nu genieten van UB40 en bob Marley .

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Mitch--

Quote from: Spijkie on August 11, 2020, 10:41:13
Het stroom gedeelte even on hold gezet, soms wil je iets heel graag maar komt t verstand wat later. We gaan voor een nieuwbouw woning, over een jaar verhuizen dus. Ik ga in die woning een aparte groep laten aanleggen en van daaruit zie ik wel weer. Kleine verbeteringen wellicht kan ik doorvoeren.

Voor nu genieten van UB40 en bob Marley .

Gr Spijkie

Das een goed plan!

Een aparte, goed aangelegde, audio groep was bij mij een de grootste verbetering tov dure netsnoeren enzo
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

DofN

Quote from: Spijkie on June 30, 2020, 07:55:24
Ben benieuwd of er nog een verbetering te behalen is op de stroomvoorziening.

Wordt vervolgd.

Gr Spijkie

Ik kan niet terugvinden waar, maar dit stond/staat op hun website:

"This level of accuracy in signal processing is achieved by an advanced power supply, which delivers a correct and stable voltage to the output stage even in locations with very poor and fluctuating mains power. Together with effective grid noise elimination, this removes the need for an external mains filter or power conditioner.

In simpler terms, instead of reducing the dynamic range at normal listening levels by attenuating the signal level, the TDAI-2170 uses the power supply as volume control. There is absolutely no audible noise from the amplifier, simply full fidelity from lowest to highest volume settings."
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Spijkie

Dat is wel weer interessant. Ik heb nog niks getest dus ik kan het niet beoordelen. Ik ken wel een test van een hifi zaak die zeker wel verschil kon waarnemen.

Ik zal kijken of ik het stuk op de site kan vinden, bedankt voor je bericht!

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

DofN

Ik heb het inmiddels al even uitgezocht. Deze informatie stond op de website van Lyngdorf en is overgenomen in reviews en op websites van winkels die Lyngdorf producten verkopen maar het staat niet meer op de website van Lyngdorf zelf. Ik kon het ook niet vinden in de handleiding.

Ik heb trouwens een bi-amp opstelling ingeregeld met de TDAI2170, de SDA2400 en subs. Met alleen Lyngdorf lukt dat niet omdat je de SDA2400 geen frequenties mag voeren die hij niet uitstuurt. Dan kom je hierop uit:

TDAI2170 -> HP filter (set afstand) -> luidsprekerklemmen -> tweeters
TDAI2170 > full range -> digital out (set delays + afstanden) -> minidsp HD -> LP+HP filter -> SDA2400 -> mids
TDAI2170 -> LP -> analoog -> actieve subs

Beetje stoeien met de delays.. Maar ik heb het idee dat het totaal mooier klinkt nu. Ik heb er geen verklaring voor dus zal het niet zo zijn :)




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software