Spijkie's Stereo -> toch andere versterking…

Started by Spijkie, December 26, 2009, 12:51:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spijkie

Toch n Auralic Aries mini aangeschaft. Even kijken wat dit gaat doen met n ssd erin. Daarna voeding bekijken en keuze in maken. Mac mini slaat te vaak af icm pure music dat ik daar wel klaar mee ben.

Word vervolgd.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Eindelijk een Aries mini in huis, direct een Samsung 250gb ssd schijf erin en muziek op zetten van mijn mac mini. Van mini naar mini dus. 4 uur later  :nopompom: staat t erop.

Gelijk wat muziek aan , Racoon , en ondanks veel gelezen hebben dat t met n extra voeding goed klinkt verbaas ik me nu al over t geluid in positieve zin. Moeilijk uit te leggen maar de woorden warmer / analoger ( sorry kon t niet laten) komen naar boven maar t meest opvallende is meer rust. Het lijkt nu ik t naast elkaar hoor dat er toch n soort ruis door de mac mini heen ging wat negatieve invloed heeft op de weergave.

De Aries zit met standaard voeding nu wel in n Ps audio duet, heeft ook n AQ jitterbug en gast via n AQ coffee usb direct de lyngdorf in. Is het allemaal gelijk beter? Weet ik nog niet goed, wel zo goed dat de mac niet meer muziek hoeft te spelen. Ben zeer nieuwschierig nu naar de voeding wat voor stap dit dan nog zou moeten maken.

Word vervolgd, nu is t al genieten.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Zojuist een teddy pardo lineair voeding aangesloten op de Aries. Nog geen indrukken verder, kan nog niet op juiste volume draaien vanwege de kleine.

Waarom teddy pardo? Sbooster vind ik te gewoon  :D en de kingpin voeding van t forum vind ik lastig om te kiezen omdat ik t niet ken en weet wat ik dan koop. Teddy pardo geeft 3 jaar garantie en heeft n goed verhaal.

Staat nu in te spelen.

Verslag volgt.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

frank2

Teddy is een stuk warmer klinkend dan kingpin voeding. Heb beide hier getest aan de moon streamer.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Spijkie

Zo, alweer een tijdje de nieuwe voeding eraan en dit bevalt erg goed. Lastig te omschrijven wat dit doet maar: meer gemak, lekkerder luisteren, meer zwart zoals ze zo mooi zeggen.

Nu een Cardas quadlink power cable hiervoor onderweg. Hangt nu een kemp aan maar heb alles van Cardas dus deze moet er ook aan geloven  ;D.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Nu weer een tijd niet geluisterd vanwege de komst van onze 2e dochter. Kan niet zeggen dat er een groot verschil tussen de kemp en Cardas kabel zit maar voor t gevoel vind ik t fijn om het meeste van 1 merk kabel te hebben.

Wat een genot is die Aries mini tov een macmini zeg! Voor mij een mooie stap in een betere bediening en beter geluid.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Graphtuner

spijkie, hoe heb je de auralic op de lyngdorf verbonden, usb? coax?
Ik lees dat sinds kort spotify ook ondersteund wordt?
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Spijkie

Hallo graphtuner,

Ik kon n duidelijk verschil horen tussen coax / optisch en de usb module. Ook kan usb dsd aan wat voor mij wel n leuke toevoeging is. Sinds kort ook spotify maar dat gebruik ik niet.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Zo weer een hele tijd geleden dat ik iets neergezet heb, het klinkt prima nu allemaal. De Piega premium 5.2 was de perfecte upgrade binnen het budget. Stiekem kijk je dan toch af en toe naar een coax speaker van Piega . In prijs een grote stap, en in een klank weer een stap (je). Op een beurs het verschil eens gehoord, van premium naar coax hoor je duidelijk verschil in detail 3D zwart etc etc. Bij terug schakelen valt het verschil na 5 min wel weer mee, maar toch.

Wellicht binnenkort meer.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

scoc

Quote from: Spijkie on February 12, 2018, 20:15:12
Zo weer een hele tijd geleden dat ik iets neergezet heb, het klinkt prima nu allemaal. De Piega premium 5.2 was de perfecte upgrade binnen het budget. Stiekem kijk je dan toch af en toe naar een coax speaker van Piega . In prijs een grote stap, en in een klank weer een stap (je). Op een beurs het verschil eens gehoord, van premium naar coax hoor je duidelijk verschil in detail 3D zwart etc etc. Bij terug schakelen valt het verschil na 5 min wel weer mee, maar toch.

Wellicht binnenkort meer.

Gr Spijkie

Vooral zeker eerst horen in je eigen set. Ik heb even de nieuwe Coax 311 gehad in mijn set en ik vond deze echt tegenvallen terwijl ik de Premium serie wel goed vond. Ik vond de nieuwe Coax 311 levensloos klinken, zonder drive en gewoon te safe en saai. Deze speaker was zeker niet opdringering en niet in your face. Ik denk dat de Coax speaker getuned is om in een harde ruimte te spelen en volgens mij compenseert deze teveel.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Spijkie

Gaat zeker goed komen! Bedankt voor het delen van je ervaring.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Zo , na een lange maar mooie rit is de Piega coax 30.2 gearriveerd in huize Spijkie . Wat een mooie speaker en niet een# heel veel groter dan de premium 5.2. Nu wel met base plaat met spikes eronder dus weer iets hoger. Het verschil is toch wat groter dan ik in eerste instantie dacht te hebben onthouden. Met name het bas fundament is steviger, het midden en hoog veel meer gescheiden. In totaal gewoon in alles een stap hoger, zoals t hoort. In nieuwprijs is hetverschil EEG groot en word nog groter met de nieuwe serie. Die heb ik niet beluisterd vanwege budget.

Vanavond mb ff luisteren en anders morgen avond beter.

Gr Spijkie 
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

#337


Volledig naakt



Met speciale voet, heel eerlijk t minst mooie van de speaker.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Leeuwarden

Of je moet het licht even aandoen, of er gaat iets mis :-)

Spijkie

Aha dat was t hahaha , verkeerde url gepakt denk ik.
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Leeuwarden

Nu zie ik ze! Mooi hoor! Gefeliciteerd!

Spijkie

Thnx , ook zeer blij mee! Nu nog n keer de lyngdorf goed inregenen maar t klinkt nu al super.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Spijkie

Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Nitram

Ik ben sinds kort weer eens begonnen met mijn muziek hobby, voorlopig nog even lezen hier.
Leuk om deze posts te lezen aangaande de Piega speakers upgrades. Heb zelf momenteel ook een set van Piega. Leuk om te zien dat iemand anders dit merk ook waardeert  :clapping:

Mijn set bestaat uit de P4 MK XL II, + center + sub + rears P4 XS.

Veel luister plezier met de nieuwste upgrade

Spijkie

Leuk om te horen Nitram dat je het weer oppakt. Niet heel veel Piega liefhebbers hier of ze verstoppen zich haha.

Ga je ook n showcase maken?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Markus2

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Spijkie

Zo weer een tijd verder, kan niet heel veel luisteren maar dat geeft niet. Ik zit met de volgende overweging

Ik kan biwire aansluiten, op het moment heb ik single wire Cardas met een draadje nordost ertussen.

Ik kan de speakerkabel voor een biwire vervangen of Cardas clear jumpers kopen bijvoorbeeld. Wat zou beter zijn? Uiteraard afhankelijk van de speakerkabel snap ik maar ik wil bij Cardas blijven.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Sopper

Quote from: Spijkie on June  7, 2018, 21:01:25
Zo weer een tijd verder, kan niet heel veel luisteren maar dat geeft niet. Ik zit met de volgende overweging

Ik kan biwire aansluiten, op het moment heb ik single wire Cardas met een draadje nordost ertussen.

Ik kan de speakerkabel voor een biwire vervangen of Cardas clear jumpers kopen bijvoorbeeld. Wat zou beter zijn? Uiteraard afhankelijk van de speakerkabel snap ik maar ik wil bij Cardas blijven.

Gr Spijkie

Gewoon lekker laten zoals het is; vast geen waarneembaar verschil als je iets anders er tussen doet of bi-wire aansluit.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Xander32

... ik heb bijna alles van Cardas, maar juist ook de net snoeren zijn van Furutech en Kemp.

Quote from: Spijkie on September  9, 2017, 15:39:53
Zo, alweer een tijdje de nieuwe voeding eraan en dit bevalt erg goed. Lastig te omschrijven wat dit doet maar: meer gemak, lekkerder luisteren, meer zwart zoals ze zo mooi zeggen.

Nu een Cardas quadlink power cable hiervoor onderweg. Hangt nu een kemp aan maar heb alles van Cardas dus deze moet er ook aan geloven  ;D.

Gr Spijkie
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT