Spijkie's Stereo -> toch andere versterking…

Started by Spijkie, December 26, 2009, 12:51:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Spijkie

Op dit moment ben ik aan het onderzoeken of ik een furutech inbouwstopcontact in mijn bestaande stopcontact kan zetten zodat het allemaal niet teveel opvalt. T verbaasd me dat de fabrikant daar nog niet eerder over heeft nagedacht eigenlijk, het hoeft voor de meeste denk ik niet te opzichtig.

Gr. Spike
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

erik s.

Quote from: Spijkie on May  3, 2015, 07:31:11
Op dit moment ben ik aan het onderzoeken of ik een furutech inbouwstopcontact in mijn bestaande stopcontact kan zetten zodat het allemaal niet teveel opvalt. T verbaasd me dat de fabrikant daar nog niet eerder over heeft nagedacht eigenlijk, het hoeft voor de meeste denk ik niet te opzichtig.

Gr. Spike
Als je een lasdoos in de muur hebt, past daar elke WCD in, ook een Furutech.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Spijkie

Het gaat bij mij echter erom dat de originele afdekkap / behuizing er weer omheen gezet kan worden ( weet niet hoe die rand erom heet)

Gr. Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Rowdy


erik s.

Die zijn bij elk merk weer anders. Furutech kan moeilijk voor elk merk een WCD maken.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Spijkie

Al een hele tijd stil hier in mijn topic, goed teken want het bevalt me nu allemaal erg goed. Soms komt er wat op je pad, zoals nu ook het geval is, en denk ik na over een speaker upgrade. Ik hoop dat volgende week het e.e.a. bekend wordt dan gaan de Piega Premiums 3 hier in de verkoop.

Wordt vervolgd :)

gr. Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

erik s.

Quote from: erik s. on May  6, 2015, 20:45:34
Die zijn bij elk merk weer anders. Furutech kan moeilijk voor elk merk een WCD maken.
Je kunt overgens wel de afdekplaat van de Furutech vervangen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Spijkie

OK, ik denk dat we dan t zelfde bedoelen. Simpel gezegd , de binnenkant vervangen en de buitenkant t oude laten
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Wel jammer dat de betreffende audiozaak waar ik m'n nieuwe speakers wil halen maar niet reageerde. Geen haast aan mijn kant maar toch vreemd. Het is nog ff wachten dus 😊
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

screw

Quote from: Spijkie on September 23, 2015, 14:30:06
Wel jammer dat de betreffende audiozaak waar ik m'n nieuwe speakers wil halen maar niet reageerde. Geen haast aan mijn kant maar toch vreemd. Het is nog ff wachten dus 😊

volg modus  aan, dat zal hier ook de volgende stap worden  :angel:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Spijkie

Komt geen sub waarschijnlijk maar n slag grotere speakers is de bedoeling. @ screw, ma rx 8 heb ik ook gehad. Leuke speakers 😊
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

screw

Quote from: Spijkie on September 23, 2015, 21:15:59
Komt geen sub waarschijnlijk maar n slag grotere speakers is de bedoeling. @ screw, ma rx 8 heb ik ook gehad. Leuke speakers 😊

toch erg benieuwd welke, hier krijg ik div Dalis te beluisteren  :devil:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Spijkie

Ik blijf bij piega maar dan evt n stapje hoger 😊 Piega klinkt hier voor als n klok. Huidige speakers hoeven niet weg maar als er wat leuks voorbij komt 😬
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Speakers weer uit de verkoop, speakers die ik wilde kopen zijn verkocht. Nu weer ff wachten of mkb toch n sub die goed in te regelen is en mooi staat in de kamer. Weer verder met genieten van de muziek  :worship:
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

screw

Quote from: Spijkie on October  2, 2015, 10:45:07
Speakers weer uit de verkoop, speakers die ik wilde kopen zijn verkocht. Nu weer ff wachten of mkb toch n sub die goed in te regelen is en mooi staat in de kamer. Weer verder met genieten van de muziek  :worship:

:clapping:

Was ook eeuwig zonde geweest voor die prijs je speakers wegdoen! en een sub inregelen is altijd te doen, soms is het gewoon wat meer werk  :angel:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Spijkie

Tijd is geen probleem, binnenkort even contacten met mijn dealer die alles geleverd heeft en ook de sub die ik wil kan leveren. Heb eerder met een sub gespeeld icm monitor rx8 nog wel en dat klonk erg goed 😀
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Op de hifishow gesproken met iemand van piega over mijn setup. Hij raadde aan om de grotere sub van piega te nemen ipv de micro die ik eerst op proef heb gehad. Daarnaast de aanbeveling om de boel in te laten regelen door ene mark uit Bussum, ik denk dat hij hier wel bekend is  :D . Want dit kan je zo niet zelf en ook mijn dealer niet. Dit kan tegen betaling gedaan worden. Ik neig hier toch wel erg naar, de optie om naar n iets grotere speaker van piega te gaan gaf waarschijnlijk niet wat ik zocht.

Ff over denken maar was voor mij heel positief.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

screw

Quote from: Spijkie on October 11, 2015, 14:46:26
Op de hifishow gesproken met iemand van piega over mijn setup. Hij raadde aan om de grotere sub van piega te nemen ipv de micro die ik eerst op proef heb gehad. Daarnaast de aanbeveling om de boel in te laten regelen door ene mark uit Bussum, ik denk dat hij hier wel bekend is  :D . Want dit kan je zo niet zelf en ook mijn dealer niet. Dit kan tegen betaling gedaan worden. Ik neig hier toch wel erg naar, de optie om naar n iets grotere speaker van piega te gaan gaf waarschijnlijk niet wat ik zocht.

Ff over denken maar was voor mij heel positief.

Gr Spijkie

Mark heeft mijn set ook ingeregeld, zeker een kenner van het lyngdorf systeem!
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Spijkie

Weer ff geleden dus ff een update. Nog geen keuze gemaakt rondom de sub maar wel n afspraak om opnieuw in te regelen dus wordt vervolgd.

Binnenkort laat ik m'n hardeschijf in de macmini door n ssd schijf vervangen , mb doet het wat met t geluid mb ook niet. Mac wordt er sneller door dus dat is ook wel fijn.

Daarnaast bestel ik de AQ jitterbug om eens te kijken wat dit doet in een loze USB poort, ben ik wel benieuwd naar. En rustig muziek luisteren natuurlijk.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Leeuwarden

Durf je het niet aan om de hd zelf te vervangengen voor een ssd? Ben je bekend met de datadoubler?

Spijkie

Het vervangen is idd het struikelblok, data geen probleem want m'n Apple Tc sluit ik aan en t gaat redelijk vanzelf allemaal.

Maar vandaag ontvang ik de offerte, ff kijken wat de kosten hiervan zijn.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Leeuwarden

Tc=TV neem ik aan? Bij wie heb je offerte opgevraagd? (de zaak waar ik normaal mijn reparaties en dergelijke liet doen is na 40 jaar helaas gesloten)

Spijkie

Tc is time capsule dus daar staat een volledige Back-up op. Type level11 in Google en je weet wie t is 😀
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Leeuwarden

Tuurlijk Time Capsule... Gebruik ik zelf niet vandaar dat ik er niet aan dacht :-) Nog nooit van L11 gehoord. Helaas voor mij niet een "authorized".
Van der Wal en Stokman in Drachten was dat wel. Betekend dat ze een kapotte Mac binnen een aantal dagen moeten repareren. En aangezien ik met een Mac mijn lammetje verdien is dat handig. Reparaties bij anderen duren vaak veel te lang.

Spijkie

Moet toch wel ergens n authorized zitten zou je zeggen maar ik weet t zo ook niet. Heb iig een goede offerte dus binnenkort een ssd in de Mac  :pompom:
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.