Spijkie's Stereo -> toch andere versterking…

Started by Spijkie, December 26, 2009, 12:51:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Spijkie

Weer lekker veel muziek geluisterd deze dagen en besloten geen sub bij te plaatsen. Wellicht een paartje piega p5 als deze voorbij komt voor een leuke prijs.

Voor 2015 staat op de planning:

- misschien een ander stekkerblok
- voeding aanpassen Mac mini door teradak

Nog belangrijker: meer muziek luisteren en ontdekken!

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

drevox

L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

Spijkie

OP het moment ben ik me wat aan het oriënteren op een een ander stekkerblok, nu een dPS audio duet die goed bevalt maar ik heb eigenlijk meer aansluitingen nodig.

Kandidaten die ik nu heb in volgorde van prijs:

- Quantum QBX4 ( nordost)
- Fisch audiotechnik
- Black Noise van systems and magic

Quantum heeft iets van filtering, weet eerlijk gezegd nog niet helemaal precies wat het doet.
Fisch audiotechnik kan je zelf indelen dus voor de Mac mini bijvoorbeeld wel filtering en voor de lyngdorf niet.
Black norse keuze in met of zonder, indien zonder filtering kan je er altijd een module van quantum in stoppen.

Blokken lopen in prijs van een 700 naar 300 euro.

Mocht iemand een aanvulling hebben dan is dat prima, het liefst een power conditioner alla PS audio P3 maar dat budget is er niet.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

erik s.

de Quintet is het grote broerje van de Duet, logisch vervolg.
Dectet is natuurlijk daar weer een logisch vervolg op.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

frank2

Stekkerblok van concept en design. Gemodificeerd monokristal, vind ik beter dan vibex en alle furutech blokken. Prijs zal onder 200 euro liggen weet de prijs niet meer precies, maar ver onder 200.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Spijkie

bedankt voor de reacties! De quintet zal lastig te vinden zijn , de dectet heeft wel gelijk heul veul ingangen meer :D.

Ik ken concepts en design niet maar zal es kijken, beveiliging vind ik wel belangrijk maar ik zit even met de filtering.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

mijkie

Ik krijg morgen een Quintet binnen om te testen, kijken wat t brengt ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Spijkie

Ben benieuwd wat het jou brengt Mijkie, de Duet en de quintet zijn wat filtering betreft gelijk. Ik denk dat ik een keer een ongefilterd blok ga proberen om te oordelen of hier nog wat winst valt te behalen.

Ben benieuwd naar jou ervaringen!

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

mijkie

#233
ik ben een upgrade rijker, de PS Quintet blijft hier mijn stroom verdelen

ik krijg een veel rustiger geheel, vooral op hogere volumes, zonder in te leveren op details of ruimtelijkheid  :pompom: :pompom:
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

drevox

En op lagere volumes? Vind ik altijd wel belangrijk.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mijkie

Quote from: chansig on February 13, 2015, 13:56:15
En er tussen in ?

Gr Hans

in zijn geheel meer rust en een opvallend strakker laag, welk volume ook !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

drevox

L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

chansig

Quote from: mijkie on February 13, 2015, 13:59:49
in zijn geheel meer rust en een opvallend strakker laag, welk volume ook !!

:D

Kijk...had dit gelijk geschreven en je had al die moeilijke vragen niet hoeven te beantwoorden.  :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Spijkie

Quote from: mijkie on February 13, 2015, 13:43:37
ik ben een upgrade rijker, de PS Quintet blijft hier mijn stroom verdelen

ik krijg een veel rustiger geheel, vooral op hogere volumes, zonder in te leveren op details of ruimtelijkheid  :pompom: :pompom:

Super dat het zo goed uitpakt Mijkie! Welke netkabels heb jij er aan hangen?

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

mijkie

#241
powercords zijn van Taga audio met Oyiade stekkers, niet heel exotisch maar, voor hier prima !!

dat zijn dingen voor in de toekomst ....

eerst opzoek naar een knappe usb kabel
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

erik s.

Quote from: mijkie on February 13, 2015, 19:06:48
powercords zijn van Taga audio met Oyiade stekkers, niet heel exotisch maar, voor hier prima !!

dat zijn dingen voor in de toekomst ....

eerst opzoek naar een knappe usb kabel
de kans dat er echte Oyaide op de Taga zitten is niet zo heel groot.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

mijkie

Werd zelfs reclame meegemaakt dat ze deze stekkers gebruikten maar, zal echt niet het topmodel zijn !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

erik s.

Quote from: mijkie on February 13, 2015, 20:33:06
Werd zelfs reclame meegemaakt dat ze deze stekkers gebruikten maar, zal echt niet het topmodel zijn !!
de goedkoopste Oyaide connectors kosten meer per stuk dan een Taga kabel. niet alles geloven wat ze je wijs proberen te maken. Er zijn handelaren, ik noem geen namen, die beweren dat de klonen OEM Oyaide zijn, dat is larie.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

mijkie

Maakt mij niet uit maar, zullen ze er ook bij Taga op hun site reclame voor maken dan ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Spijkie

Nog geen directe audio upgrades maar afgelopen 2 weken een koelkast gekocht die een stuk stiller is en vloerverwarming met een pvc vloer. beide zorgen voor meer rust in huis wat weer voor een gedeelte de kwaliteit van het geluid ten goede komt.

mn vader heeft een furutech stopcontact gekocht en man wat weegt dat ding zwaar! klemkracht is ontzettend goed, denk er nu ook over om er 1 te kopen omdat mijn netkabel er een beetje " uithangt" op het moment.


Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

larsonator


Mr.M

ik heb ook hier de taga staan en voor die prijs absoluut een koopje... ik heb 8 tienen voor betaald en gezien de bouwkwaliteit echt el cheapo...

heb geen verschil mogen waarnemen maar heb ieder geval een afgeschermd stekkerblok van metaal...

**UNDER CONSTRUCTION**

Spijkie

Quote from: larsonator on March 21, 2015, 09:49:43
Ik heb nog een Monster HTS2600 te koop.  ;)

Mooi filter maar te groot voor mij ( te diep) en zoveel aansluitingen heb ik niet nodig.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.