Spijkie's Stereo -> voeding upgrade Lumin u2 mini

Started by Spijkie, December 26, 2009, 12:51:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spijkie

Quote from: denoontje on June 10, 2022, 17:22:56
zijn het allebei dezelfde cat categorie kabels?

Ja, zover ik weet heeft supra maar 1 soort.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

denoontje

Ik bedoel die rode vs de supra is dat bijv allebei cat 7 nu je ze 1 op1 vergelijkt?

Spijkie

Quote from: denoontje on June 11, 2022, 09:21:07
Ik bedoel die rode vs de supra is dat bijv allebei cat 7 nu je ze 1 op1 vergelijkt?

Ah ja logisch die vraag, sorry blond hè   ::). De rode was een cat5e. Ik heb totaal geen verstand tussen de die verschillen. Ik lees dat audioquest cat 7 heeft en supra dus cat8.2? Het ging mij in eerste instantie om een goede connector en die zit erop. Had eerlijk gezegd geen verschil verwacht.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Soms komt er wat leuks op marktplaats en gelukkig heeft m'n zwager een bus waar een audio meubel in past. Toch een lang gekoesterde wens om een spectraal meubel te bezitten maar die prijs hé.

Nu voor in verhouding een prikkie op de kop kunnen tikken.

Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

AudioEnZo

Nice! En altijd leuk zo'n mazzeltje [emoji1303]

Spijkie

Morgen misschien een "kleine" upgrade halen.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Golfer

Quote from: Spijkie on July 31, 2022, 08:19:49
Soms komt er wat leuks op n nog  en gelukkig heeft m'n zwager een bus waar een audio meubel in past. Toch een lang gekoesterde wens om een spectraal meubel te bezitten maar die prijs hé.

Ja, dat zijn erg mooie dingen! De één nog mooier dan de ander. Fijn dat mensen mode- of trendgevoelig zijn en dan weer afscheid nemen.
Yamaha RX-A3070(woonkamer), Parasound 2250, Rotel RB-990BX, Marantz SA8005, Sony UBP-X800M2, LG 50NANO886PB, Philips FB-825 (zitgedeelte), FB-860 (eetgedeelte), FB-821 en een Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 (keuken met no-name inbouw plafondspeakers), WXC-50 (kantoor), Rotel RB-1080 (kantoor), B&O Penta's III en JBL E50 (kantoor).

Spijkie

De "kleine" is binnen, het heeft even geduurd. Zal er een keer goed voor gaan zitten om het vergelijk met de huidige kleine te omschrijven.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Rob46

Ik was destijds erg gecharmeerd van de U1MINI. Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen zullen zijn. Welke dac gaat met de U2 samen?
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Spijkie

Quote from: Rob46 on September 24, 2022, 13:58:23
Ik was destijds erg gecharmeerd van de U1MINI. Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen zullen zijn. Welke dac gaat met de U2 samen?

Hallo Rob46, hij zit direct op de ingebouwde dac van de lyngdorf.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Valkyrie

Erg mooi zo'n Spectral. Zelf heb ik al jaren de Closed staan. :satisfied:
En dan ook nog de Lumin, waarbij ik de D2 heb staan. ;D

Veel plezier met deze mooi upgrades!!
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Spijkie

De spectral kast was een mazzeltje, een meneer ging naar een verzorgingshuis en kon m niet meenemen.

De Lumin stond al even op t lijstje, ik had de u1mini bestelt maar kreeg toen te horen dat de opvolger kwam. Ben er heel blij mee en zal volgende week wat meer omschrijven.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Eerste indruk Lumin u2 mini vs Auralic Aries mini met teddy pardo voeding:

Blijft lastig om verschillen te omschrijven maar dat er verschil is ,is duidelijk. Allereerst , de auralic mini is erg goed voor zijn geld. Helemaal icm de betere voeding. Nieuwprijs Auralic met voeding even afgerond €1000,- en enkele jaren terug. Nieuwprijs Lumin u2 mini een €2400. Bijna 2.5 keer de prijs van de auralic.

In audioland werkt het vaak niet zo dat je 2.5 keer "beter" krijgt dan wat je had.

De stap in beter is in hoofdpunten een betere kanaalscheiding er is veel minder versmering, verbaasd me gewoon hoe strak alles blijft. Je hoort weleens de opmerking: de versterker heeft de luidspreker volledig in zijn greep / onder controle. Het lijkt erop dat de Lumin de dac in de lyngdorf zijn wil op legt, zo strak blijft het.

Het is echt een stap verder, en in geluid natuurlijk meer zwart etc etc etc. Maar wat met name opvalt is de details in live muziek , veel makkelijker te horen.

Ik ben er blij mee en snap de slogan van Lumin dat dit je dacs beste vriend is.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Spijkie

Tot nu toe werkt de app ook prima. Soms nog even zoeken waar ik in de app ben maar dit komt meer door de gewenning van de auralic eerst.

Nu gewoon genieten.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

jahtari

Nu weer alles even terug zetten en horen of de oude setup toch stiekem even goed klinkt.  :D

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Spijkie

Quote from: jahtari on October  2, 2022, 17:48:05
Nu weer alles even terug zetten en horen of de oude setup toch stiekem even goed klinkt.  :D

Toch even kort gedaan omdat de auralic werd opgehaald. Nog steeds meer dan prima om naar te luisteren! Maar stiekem toch niet zo goed als de Lumin. Man wat heerlijk die muziek zo!

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

addesmo

Gezien de prijs van de Lumin heb je niet overwogen de 2170 om te ruilen voor de 3400?

jahtari

Quote from: Spijkie on October  5, 2022, 19:14:25
Toch even kort gedaan omdat de auralic werd opgehaald. Nog steeds meer dan prima om naar te luisteren! Maar stiekem toch niet zo goed als de Lumin. Man wat heerlijk die muziek zo!

Gr Spijkie
Wat hoor je dan anders? Ben oprecht benieuwd, wat zo'n andere streamer in mijn set zou brengen. Want alles gaat digitaal naar de minidsp en speakers.

Geld voor de hobby stapelt zich op  :wow: :D en zou het graag investeren in iets dat alles ECHT verder brengt.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

mmuetst

Quote from: Spijkie on June 10, 2022, 15:13:35
Gisteravond even geluisterd, het eerste wat opvalt is dat ik de versterker verder moet open draaien. Het zijn kleine verschillen maar een no-brainer voor het geld. Er komen toch meer kleine details duidelijker naar voren, stemmen zijn iets duidelijker te horen en staan beter gescheiden van de instrumenten. Het grootste verschil zit in het laag. Ik kan dit moeilijk omschrijven, het is iets voller maar niet wolliger. Ook niet puntiger of droger. Ik vind t prettiger maar het etiket beter kan ik er niet op plakken voor wat betreft de Bas. Hier moet ik nog wat meer voor luisteren.

Ik kan niet anders zeggen dan dat het t proberen waard is.

Gr Spijkie
Als je de UTP stekker er uit trekt, dus zonder kabel, gaat de versterker dan weer even zachter spelen totdat de buffer in je streamer leeg is?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Spijkie

Quote from: addesmo on October  6, 2022, 09:06:35
Gezien de prijs van de Lumin heb je niet overwogen de 2170 om te ruilen voor de 3400?

Ja heb ik wel serieus over nagedacht , zeker gezien het gemak van 1 apparaat en alles kunnen bedienen met een app. Tegelijkertijd is dat alles in 1 ook iets wat me tegenhoud. Stel dat de 3400 geen updates krijgt alla Apple over 4 jaar? Ga ik bij lyngdorf niet vanuit maar toch.. en Lumin sprak me gewoon aan. De power van de 3400 is mooi maar heb ik niet echt nodig.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Quote from: jahtari on October  6, 2022, 09:16:54
Wat hoor je dan anders? Ben oprecht benieuwd, wat zo'n andere streamer in mijn set zou brengen. Want alles gaat digitaal naar de minidsp en speakers.

Geld voor de hobby stapelt zich op  :wow: :D en zou het graag investeren in iets dat alles ECHT verder brengt.

Snap ik en is moeilijk maar ik doe een poging: kanaalscheiding is beter , minder versmering. Details bij live opname , bizar wat je daar hoort. Met name de zaal, het klappen van het publiek. Aanslaan van snaren. Overeind blijven staan van een snelle drum solo zonder dat instrumenten door elkaar heen gaan en een brij wordt ( dat versmeren dus ).

Alsof de Auralic mini het bij veel muziek niet meer kon bijbenen en de Lumin alles strak in het gareel houd. Ik weet ook dat het in geld geen eerlijk vergelijk is en dat de stap zoals vaak niet in verhouding is maar dit is niet een zijsprong, de match is erg goed.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Quote from: mmuetst on October  6, 2022, 09:46:06
Als je de UTP stekker er uit trekt, dus zonder kabel, gaat de versterker dan weer even zachter spelen totdat de buffer in je streamer leeg is?

Hallo mmuetst, even checken of ik je vraag goed begrijp: ik stel m'n versterker in op x nivo geluid, speel een stuk muziek en trek dan de utp kabel uit m'n streamer. Dan zou m'n versterker zachter moeten gaan spelen totdat de buffer leeg is?

Ik snap de bedoeling niet helemaal.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

mmuetst

#498
Quote from: Spijkie on October  6, 2022, 12:53:05
Hallo mmuetst, even checken of ik je vraag goed begrijp: ik stel m'n versterker in op x nivo geluid, speel een stuk muziek en trek dan de utp kabel uit m'n streamer. Dan zou m'n versterker zachter moeten gaan spelen totdat de buffer leeg is?

Ik snap de bedoeling niet helemaal.

Gr Spijkie
Dat zijn je eigen ervaringen die je in je eigen topic omschrijft. Ik heb je eigen stuk er zelfs boven geplaatst. En ja, trek die UTP dan maar eens los en ervaar het verschil......of beter laat je vrienden de kabel even los trekken zonder dat jij het kan zien en ervaar het verschil, of roep wanneer de UTP kabel er in zit en wanneer niet. Moet je vrienden niet te lang de kabel er uit trekken want dan stopt de muziek als de buffer leeg is.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Spijkie

Ah, je bent nog bij de utp kabel en je wil een blinde test tussen de standaard utp kabel en de supra utp kabel. Kan ik best een keer testen op de Lumin lijkt me. Altijd leuk om een keer te doen. Zou zomaar geen verschil in kunnen zitten door de betere streamer natuurlijk, wie weet.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.