Spijkie's Stereo -> voeding upgrade Lumin u2 mini

Started by Spijkie, December 26, 2009, 12:51:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

peterrr

Dan heb ik ze nu wel voorbij zien komen  ;D


Mooi heel mooi,

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Peerless Monster

Quote from: Spijkie on October 30, 2010, 18:26:26
Hey peerless Monster, De cable elevators bevallen mij zeker alleen heb ik nog geen vergelijkende test gedaan of ze het geluid nog naar een hoger nivo tillen. De set moet in zijn geheel zelf ook nog inspelen dus zal het lastig worden om er een echt oordeel over te geven. Ik vind het al mooi staan en houd mijn kabels gewoon mooi gescheiden van elkaar.

Groeten,
Spijkie

Dat is bij mij ook het belangrijkste. Dat het er mooi uitziet.
Qua geluid zal het waarschijnlijk geen kwaad kunnen denk ik en als het net wat verbeteringen oplevert, dan is dat mooi meegenomen.

Meridian en Wadia... Hmmm naais!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Spijkie


Strakke set jslaman! Ik kan alleen niet heel veel vinden over de twens, zal eens verder googelen.

Groeten,

Spijkie



Quote from: jslaman on October 30, 2010, 23:13:35
Hele mooi speakers! Maar zeker niet de enige Piega set op het forum. Ik heb een setje Piega Twen's staan (anniversary edition).


Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

RU connected

Mooie set, ook qua uiterlijk is alles mooi op elkaar afgestemd. Past erg goed de combi van zilver en zwart.

ECH

Ha, ha,

er zijn er wel meer op dit forum met Piega hoor.

Heb alweer een maand of zeven naar tevredenheid een setje Coax 30 voor met een Premium Center L en achter twee Premium 5 Piega's.
vervolgens tweemaal de Ps 2 Subwoofer.
Alles in mat zwart en de voeten van de P5 zuilen aan laten passen naar de voeten van de Coax 30, zodat ze er hetzelfde uitzien.
De kasten van de P5 zijn namelijk hetzelfde als van de C30.
Aangestuurd door een Susano via Van Den Hul bekabeling.

Heel erg tevreden over.

Spijkie

Heb je ook een topic met fotos ECH?

Ik ken het merk Susano eigenlijk helemaal niet en ben er ook wel benieuwd naar , erg mooi die Coax serie!

Groeten,
Spijkie

Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Gister een van de belangrijkere upgrades gedaan voor de stereo: Een kleed in de woonkamer a 150 euris! Kan het iedereen aanraden in een harde kamer.

Minder last nu van weerkaatsing etc.

Als het goed is komt volgende week de russandrews stroomvoorziening van de wadia, kan niet wachten wat dit gaat doen. Ik verwacht geen schokkende maar wel subtiele veranderingen waar te nemen.

Groeten,

Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

yorkie13

Lijkt me een mooie upgrade voor de wadia i170 , wat kost zoiets ?

Spijkie

Het powerpack kost een € 110,-  € 120,- inclusief verzending en voor die prijs wil ik het nog wel eens wagen, ik vond de CI audio gewoon te duur om zo even te proberen.

Groeten,

Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Zojuist voor mijn verjaardag een Siemens zekering voor in de meterkast gekregen van mn vriendin. Nu maar geduldig wachten op het pakketje en dan maar installeren.

Keep you posted!

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Eindelijk van het weekend de zekering automaat geinstalleerd en had eerlijk gezegd niet een groot verschil maar toch is het verschil redelijk groot te noemen in mijn set. Vergelijkbaar met het wisselen van een interlink alszijnde een upgrade.

Hoe moeilijk het omschrijven ook is, ik ervaar het als minder stress in het hoog en daardoor meer rust tijdens het luisteren. Het klinkt iets voller en meer diepte, welliswaar niet een zeer groot verschil maar weer een stapje. Doordat er minder stress / smering in het hoog zit komt de articulatie van de stem er ook beter uit.

Voor mij weer een stapje verder en meer dan ik veracht had :)

Groeten,
SPijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Weer een kleine verandering binnen de set. ik was erg gecharmeerd van de olive hd3 speler vanwege het gemak van het bladeren door je muziek en harder zachter zetten maar met name ook het rippen van de cd zelf. Hiervoor moest ik eerst mijn Wadia dock verkopen en die heeft een nieuwe eigenaar gevonden in Belgie.

Op het forum en via google kwam ik erachter dat er zoiets als een V-link bestond van MF en dat men daar goed over te spreken was dus heb ik de gok maar genomen en een mac mini gekocht en een V-link besteld. Als het goed is is de V-link er volgende week en kan ik mijn bevindingen posten.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Enkele Updates:

De macmini speelt nu naar tevredenheid, rippen via XLD afspelen in Itunes en uiteindelijk zal ik eens testen met pure music. De V-Link was noodzakelijk om via USB audio te kunnen spelen en via RCA digitaal mijn Atoll dac in te gaan en dit werkt subliem.

Ik speel met een Audioquest Carbon USB en sinds kort in combinatie met een Transparent premium digital. Waarom de USB carbon en niet de forest of cinamon? Zowel de forest als de cinamon zetten bij mij het laag nogal aan, enigszins aangenaam verast dat er zoveel laag uit mijn piegas kon komen maar het was too much. Daarnaast was er weinig diepte en minder articulatie in de stemmen, dit werd beter met de cinamon maar ik was nog niet tevreden. Bij de Carbon kwam mijn diepte weer terug en het "swingen" ook weer. Ik ben niet verder gegaan vanwege het budget om te luisteren naar de DBS versies van AQ. Ik zal binnen kort wat betere fotos neerzetten.

Op dit moment uitermate tevreden ook vanwege de bediening via Itunes remote op de telefoon en IPAD. Het gemak is voor mij ook een onderdeel van het genieten van de muziek.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

frank2

probeer eens een de groef zekering in de zekringhouder, is weer een stapje
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Spijkie

Hey Frank, bedankt voor de tip alvast! Zijn er nog verschillende soorten "degroef " zekeringen?

Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Foto in de openingspost aangepast aan de huidige situatie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Vandaag bij BBenG geweest te luisteren, niet voor mijzelf maar voor mijn vader. We zijn erg vriendelijk met erg lekkere koffie ontvangen  :coffee:

De sets die we geluisterd hebben

1 een totale linn set, maik serie + luidsprekers actief
2 Linn Maik dsi + wilson benesch ( type ff kwijt)
3 Naim superuniti + Wilson benesch.

Ik zelf vond de naim combi erg lekker klinken, mocht iets warmer maar daar ben ik nog niet over uit. Mijn vader zou eerder voor de totale linn set gaan maar op de terug weg wist hij dat nog niet zeker. Het was een erg goede vergelijking waarbij mn vader goed aan het nadenken is gezet waarvoor mijn cmplimenten aan BBenG.

Garmtz en Bjorn, hartelijk dank voor de voor ons geslaagde ochtend / middag!
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

denoontje

spannend voor die die pa van je..waren het de wb squares 2?

Spijkie

Ik heb maar even gegoogled maar het is de Arc :) de squares hebben we niet geluisterd :)
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

paaj

Supercombi ;)


(zal niet zoveel schelen met de MacMini+Supernait die ik met de Arc's gebruik schat ik?)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

peterrr

Mooie spullen hebben die jongens he  ;D
Is voor jullie best wel een hele trip toch? Uit R

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Spijkie

@ Paaj, hebben we niet geluisterd maar ik denk dat jouw supernait beter zou kunnen klinken als ik goed heb opgelet :) in verband met het upgraden van de voeding. Maar in de basis zal het niet veel schelen lijkt me.

@Peter, heeeel mooi spul, het is gewoon jammer dat we in Leeuwarden ( waar ik woon) niet zo'n mooie zaak hebben. Boelman was altijd wel een beetje van de mooi merken etc maar die is er al een tijdje niet meer. Het is even rijden 1 uur20min maar dit zijn we dan ook wel gewend als we wat willen. Groningen zou misschien ook nog kunnen maar daar weet ik niet een winkel die linn en Naim hebben, daarnaast vind ik het erg prettig om de mensen te kennen zo via het forum. Ik merkte aan Bjorn en Garmtz dat ze ook de service erg hoog hebben en daar willen we best wat moeite voor doen ( was het niet hoor).

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte en misschien maakt hij een eigen account aan :). Ondertussen ook even gevraagd wat ze mij eventueel zouden adviseren en daar kwam Naim uit of electrocompaniet ivm de luidsprekers die ik heb, wellicht in de toekomst ook es een keer luisteren en speakers meenemen.

Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

garmtz

Het was graag gedaan en leuk om (opnieuw) kennis te maken! Het waren overigens de nieuwe Wilson Benesch Vertex speakers in de Naim set.

LordoftheLints

Dus hier komen al mijn kabels vandaan! Leuk om ook een keer jou set te bewonderen! Mooi!  :)
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

Spijkie

Deze week heeft de macmini een upgrade van 2gb naar 8gb ondergaan en ik kon er zelf eerst niet bij dat dit verschil zou geven ook speelt PM uit memory maar ik moet zeggen dat de articulatie iets beter is geworden en er meer rust / zwart is ontstaan. Voor die 50 euri zeker de moeite waard en het was anders zowieso geen verspilling aangezien dit onze gewone computer is waar de fotos etc op staan.

Binnenkort nog eens kijken naar een upgrade in luidsprekerbekabeling indien dit nog beter kan de versterker kant laat ik eerst even voor wat het is want de stap die ik moet maken gaat me veel geld kosten haha.

Groeten,
SPijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.