Waar haal ik de beste versie in blu-ray van the fifth element, met nl subs.

Started by addy, December 23, 2009, 19:57:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

addy

Voor mij een top film, graag wilde ik deze in blu-ray.
weet iemand waar de scherpste uitvoering met nl ondertiteling te krijgen is, of
misschien kan ik hem van iemand overnemen.

Gr Ad

Yellobeard

Ja Ad,

Dat is dus lastig... Ik weet niet of hij ooit in NL is uitgebracht, maar een collega van mij is er ook ernstig naar opzoek.!
Ik heb hem al zeker anderhalf jaar liggen, maar dan uit het buitenland gehaald, dus zonder NL ondertitels..Wel met zeer goed beeldje!

Sorry dat ik je dus niet verder kan helpen..

Groetjes,

YB.

millon

Quote from: Yellobeard on December 24, 2009, 22:15:34
Ja Ad,

Dat is dus lastig... Ik weet niet of hij ooit in NL is uitgebracht, maar een collega van mij is er ook ernstig naar opzoek.!
Ik heb hem al zeker anderhalf jaar liggen, maar dan uit het buitenland gehaald, dus zonder NL ondertitels..Wel met zeer goed beeldje!

Sorry dat ik je dus niet verder kan helpen..

Groetjes,

YB.


Of misschien kan iemand van het forum een blu-ray  met ned ondertiteling branden!!!!

Tube-freak

Bij deze link van het dvd forum staat een lijstje met films uit het buitenland waar NL subtitles bij zitten.

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=59008

5th element staat er niet bij.  Maar wellicht wel een boel andere leuke films...

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

addy

Quote from: Yellobeard on December 24, 2009, 22:15:34
Ja Ad,

Dat is dus lastig... Ik weet niet of hij ooit in NL is uitgebracht, maar een collega van mij is er ook ernstig naar opzoek.!
Ik heb hem al zeker anderhalf jaar liggen, maar dan uit het buitenland gehaald, dus zonder NL ondertitels..Wel met zeer goed beeldje!

Sorry dat ik je dus niet verder kan helpen..

Groetjes,

YB.


Dan potverdeuri maar zonder ondertiteling, weet toch wel wat er in de film gebeurt.
Er kan wel verschil zitten las ik, in de kwaliteit van diverse BR, waar heb je die van jou vandaan ?

Gr Ad

millon

Quote from: bert888 on December 26, 2009, 23:19:06
Of misschien kan iemand van het forum een blu-ray  met ned ondertiteling branden!!!!

De nederlands ondertiteling voor de blu-ray is wel beschikbaar!!
Dus ff branden en er bij plakken.

CoreSmack

Quote from: addy on December 27, 2009, 09:44:55
Dan potverdeuri maar zonder ondertiteling, weet toch wel wat er in de film gebeurt.
Er kan wel verschil zitten las ik, in de kwaliteit van diverse BR, waar heb je die van jou vandaan ?

Er zijn twee Bluray versies in omloop, de eerste was kwalitatief niet veel beter dan DVD en daarna is er een remastered versie uitgekomen. Deze is te herkennen aan het volgende: (1) "Experience high definition" staat op de voorkant op glanzend zilver ipv grijs en (2) op de achterkant wordt melding gemaakt van een Dolby TrueHD audiotrack. Mijn versie is afkomstig van Amazon en heeft als ondertiteltalen engels, engels voor slechthorenden, frans, chinees, portugees, spaans en thai. Is chinees of thai misschien een optie?

Cor
Lexicon | Audiovector | Velodyne | Nordost | Oppo | Pioneer | Sony | Kingpin | Monster

bigbro


CoreSmack

Lexicon | Audiovector | Velodyne | Nordost | Oppo | Pioneer | Sony | Kingpin | Monster

addy

Quote from: CoreSmack on December 31, 2009, 12:37:51
Er zijn twee Bluray versies in omloop, de eerste was kwalitatief niet veel beter dan DVD en daarna is er een remastered versie uitgekomen. Deze is te herkennen aan het volgende: (1) "Experience high definition" staat op de voorkant op glanzend zilver ipv grijs en (2) op de achterkant wordt melding gemaakt van een Dolby TrueHD audiotrack. Mijn versie is afkomstig van Amazon en heeft als ondertiteltalen engels, engels voor slechthorenden, frans, chinees, portugees, spaans en thai. Is chinees of thai misschien een optie?

Cor


Volgens mij heb ik nu ook de juiste versie, de remastered.
Krijg hem 10 jan. binnen.

Gr Ad

bigbro

De eerste blurayserie is inderdaad door de maatschappij teruggetrokken vanwege een slechte transfer. De remastered versie, is zeker voor zo een oude film zeer goed. Het was, nu ongeveer 2 jaar geleden, de eerste die ik heb gekocht. Je zult er zeker veel plezier aan hebben.

Hopelijk gaan ze ook een beter versie van Gladiator uitbrengen. Zat daar een jaar op te wachten en nu blijkt dat er nogal wat mee mis is.

Groet,

Bigbro

addy

Quote from: bigbro on January  3, 2010, 14:58:54
De eerste blurayserie is inderdaad door de maatschappij teruggetrokken vanwege een slechte transfer. De remastered versie, is zeker voor zo een oude film zeer goed. Het was, nu ongeveer 2 jaar geleden, de eerste die ik heb gekocht. Je zult er zeker veel plezier aan hebben.

Hopelijk gaan ze ook een beter versie van Gladiator uitbrengen. Zat daar een jaar op te wachten en nu blijkt dat er nogal wat mee mis is.

Groet,

Bigbro

Oei, das een goeie tip, stond op het punt deze ook eens af te schaffen, even wachten dus.

Gr Ad

MovieMax

Ik heb het even voor jouw uitgetest: Op ondertitel.com (zonder 's') staat de NL sub .srt file voor de remastered blue ray. Ik kan je geen directe link geven hier maar zoek op fifth element en kies de remastered 1080p 1CD versie. Pak de zip file uit en voici er zit een .srt file in.

Als je de bluray hebt, rip de blue ray met anydvd HD naar je harde schijf. In de stream directory staat de hoofdfilm in de 00001.m2ts file. Rename de *.srt file naar 00001.srt en zet de .srt file ook in de stream directory. Als je het nog niet hebt moet je Media player Classic Home Cinema en Vobsub downloaden en installeren. Je kunt de 00001.m2ts file direct in MPC-HC afspelen en vobsub zet er de subs bij.

Je kunt zelfs met multiAVCHD de 00001.m2ts en .srt remasteren naar een nieuwe bluray structuur. Weliswaar zonder menu's maar wel met de NL sub.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

addy

Quote from: MovieMax on January  3, 2010, 17:27:11
Ik heb het even voor jouw uitgetest: Op ondertitel.com (zonder 's') staat de NL sub .srt file voor de remastered blue ray. Ik kan je geen directe link geven hier maar zoek op fifth element en kies de remastered 1080p 1CD versie. Pak de zip file uit en voici er zit een .srt file in.

Als je de bluray hebt, rip de blue ray met anydvd HD naar je harde schijf. In de stream directory staat de hoofdfilm in de 00001.m2ts file. Rename de *.srt file naar 00001.srt en zet de .srt file ook in de stream directory. Als je het nog niet hebt moet je Media player Classic Home Cinema en Vobsub downloaden en installeren. Je kunt de 00001.m2ts file direct in MPC-HC afspelen en vobsub zet er de subs bij.

Je kunt zelfs met multiAVCHD de 00001.m2ts en .srt remasteren naar een nieuwe bluray structuur. Weliswaar zonder menu's maar wel met de NL sub.


Ehhhhhh,...... wablief !

Hahaha, sorry, zal allemaal wel werken, maar ben al blij dat ik op mijn appeltje al redelijk antwoord kan geven.
Nee das niks voor mij.
Toch bedankt voor de tip,

Gr Ad

JAB

Quote from: addy on December 23, 2009, 19:57:25
Voor mij een top film, graag wilde ik deze in blu-ray.
weet iemand waar de scherpste uitvoering met nl ondertiteling te krijgen is, of
misschien kan ik hem van iemand overnemen.

Gr Ad
De nieuwe Nederlandse uitgave van Dutch Filmworks is zeer goed.
Hier een bespreking met 12 Full HD afbeeldingen
http://www.kalibravo.nl/Default.asp?Page=182

addy


roland p

Quote from: addy on June 14, 2010, 21:07:09
Bedankt, deze ga ik aanschaffen !!

Gr Ad
Pas op!

Kijk even hier: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=75336 en hier http://www.dvd-home.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=5284:dfw-the-fifth-element&catid=51:dutch-filmworks-&Itemid=54

Het schijnt dat de dfw versie verschillende beeldverhoudingen heeft en springt tussen 1.77:1 en 2.35:1
Ook zijn er af en toe tijdcodes in beeld te zien. Op het moment dat het beeld 1.77:1 is zie je ook attributen in beeld die er niet in horen. Ook de special effects zijn niet helemaal wat het wezen moet.

Dit is niet uit eigen ervaring maar meer wat ik uit bovenstaand topic begrepen heb.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

celerontje

Als je dat topic nou eens helemaal doorleest, zie je dat er inmiddels een nieuwe versie op de markt is gebracht.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

roland p

Quote from: celerontje on June 14, 2010, 21:33:16
Als je dat topic nou eens helemaal doorleest, zie je dat er inmiddels een nieuwe versie op de markt is gebracht.
Ow, gelukkig. Toch oppassen dat je geen oude versie koopt maar de nieuwe dan.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

celerontje

Dan moet je wel een enorme kluns zijn, want de verpakking is anders. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

roland p

Quote from: celerontje on June 14, 2010, 21:43:25
Dan moet je wel een enorme kluns zijn, want de verpakking is anders. ;D
Er staat zeker heel groot 'REMASTERED' op :P
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

celerontje

Nee, maar het doosje is compleet anders, gewoon een normale keepcase met slipcase.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!