Peerless Monsters Room

Started by Peerless Monster, December 23, 2009, 14:02:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: Peerless Monster on December 23, 2009, 19:13:25
Ik heb al een sub natuurlijk ,maar uiteindelijk gaat die weg.
Ik vind een 800 euro teveel voor zo'n sub (hoewel hij ontzettend goed is).
Daar heb ik ook hele mooie scanspeaks voor!! ;D

Mijn subjes kosten maar €600. En daarvoor kun jij er zelfs nog een crossover bij krijgen. ;)

QuoteMaar je bent natuurlijk altijd welkom voor een theetje!

Ik kom zeker langs! Ik denk alleen niet dat het dit jaar nog gaat lukken... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Quote from: Audiofiel on December 23, 2009, 20:12:55
Mijn subjes kosten maar €600. En daarvoor kun jij er zelfs nog een crossover bij krijgen. ;)

Ik kom zeker langs! Ik denk alleen niet dat het dit jaar nog gaat lukken... ;D

Geeft niet ;).
Volgende week ga ik aan de slag met de HT-ruimte.
Ik kreeg net een telefoontje dat de Sunfireset binnen is.
Ze vond hem erg mooi met enorm veel aansluitingen.
Het zal bij benieuwen hoe dat gaat klinken op de Acoustats en of de versterker stabiel blijft (en cool, zoals heel veel wordt omschreven op het internet)...

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Koel blijven de Sunfire's wel, maar dat komt door de extreem lage bias. Dus niet een echte klasse AB-versterker eigenlijk, maar een eigen idee van Bob Carver, vooral bedoeld voor de Pro-Audio wereld. De eindtransistoren zijn direct gemonteerd op de bodemplaat van de kast (!), in plaats van op koellichamen. :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

#28
Zo,

weekje vrij, dus ik kan van alles doen in de nieuwe ruimte...
Kleurtje uitgekozen voor de muren en plafond: donker antreciet.
Niet echt goed te zien op de foto's, maar het gaat om het idee ;).
(dus vers van de pers; vandaag geschilderd!)
Het is nu aan het drogen en droogt mooi mat op.
Een paar muren moeten nog 1 keer.
Ging niet in 1 keer dekkend.
Het plafond dat wit is overigens wel, maar daar zat ook een goede ondergrond onder.



Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

En de vloerbedekking is ook al gekozen en besteld.
Beetje aubergine kleur, die past bij het antreciet.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

daxie

Sorry dat ik niks meer laten weten had, maar ik vond mijn aankoopbon niet terug, en het tapijtcenter moet nog antwoorden, ze gingen nakijken of ze het type konden vinden.

Peerless Monster

Quote from: daxie on December 29, 2009, 18:05:08
Sorry dat ik niks meer laten weten had, maar ik vond mijn aankoopbon niet terug, en het tapijtcenter moet nog antwoorden, ze gingen nakijken of ze het type konden vinden.

Geeft niet meer.
We hebben al wat moois gevonden voor weinig geld (ook belangrijk ;) )...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

En een mooi meubeltje dat morgen wordt opgehaald:
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Inmiddels bij Jowi langsgeweest om een Auralex Gramma op te halen voor de loge Stadium II met een Stadium III woofer.
Vandaag een tweede laag antraciet ertegenaan gekwast samen met mijn vriendin.
Ziet er redelijk straks uit, al zeg ik het zelf.
Het zal toch heel wat netter er uit gaan zien als eenmaal het vloerkleed ligt.
Jeetje wat is dat prijzig overigens.
Voorberekening: 311 euro voor een stukje vloerkleed. Al met al met leggen, lijmen en ondervloer kwamen we op 595 euro!!! Jeetje dat is bijna 2 keer zoveel...
We gaan hem dus maar zelf leggen en ophalen en dan maar niet lijmen en geen dure ondervloer en en en...... Pfff.

Goed nieuwe foto's met de Acoustats er in en een nieuw laagje verf.
Overigens nadat de verf allang en breed droog was, anders worden de Acoustats antraciet...
Ik ben geen fotograaf, maar goed het gaat om het idee.

Het scherm staat tegen de muur, waar het scherm dus ook komt.
Tussen de Acoustats model one+one in...

Goed uiteinde iedereen!!!
Dat het maar een goed, gezond en fijn 2010 wordt.
Voor mij begint hij al goed!

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

GaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaF, kunnen we maandagavond al film kijken? 8)

Jullie ook een prachtig, gezond en gelukkig 2010 :xmas:

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Hee Rens, dat begint er echt op te lijken!  O0 Een super surround 2010 gewenst!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Quote from: advr on December 31, 2009, 16:30:22
GaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaF, kunnen we maandagavond al film kijken? 8)

Jullie ook een prachtig, gezond en gelukkig 2010 :xmas:

Ad.

Hee Ad,

Neen kerel ;)
Ik ben al blij dat ik het zo zover heb.
De vloerbedekking is er pas rond 14 januari, dus gaat nog even duren ;).
Zonder dat kunnen we niet echt alles neerzetten.
Wel ophangen! Dus dat is wel het plan voor komend weekeinde.
Scherm en wellicht beamer afstellen...
Maar goed de gebruikelijke familiebezoekjes moeten ook gedaan worden, dus druk weer daarmee...

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: Audiofiel on December 31, 2009, 16:32:04
Hee Rens, dat begint er echt op te lijken!  O0 Een super surround 2010 gewenst!

en voor jou ook Arjen!
Nu op zoek naar akoustische aanpassingen.
Auralex met Burgundy kleur vind ik prachtig.
En wat zelfgemaakte basstraps en diffusers (voor achter de speakers).
We hebben nog een hoop te doen, maar het begin is er!!
Meubel staat nog bij mijn ouders. Moet ook nog gehaald of gebracht worden.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Quote from: Peerless Monster on December 31, 2009, 17:01:41
Hee Ad,

Neen kerel ;)
Ik ben al blij dat ik het zo zover heb.
De vloerbedekking is er pas rond 14 januari, dus gaat nog even duren ;).
Zonder dat kunnen we niet echt alles neerzetten.
Wel ophangen! Dus dat is wel het plan voor komend weekeinde.
Scherm en wellicht beamer afstellen...
Maar goed de gebruikelijke familiebezoekjes moeten ook gedaan worden, dus druk weer daarmee...



weet ik ook wel...

ik kom ook voor jullie, de rest komt wel een keer :xmas:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

frank2

een prettig luisterend 2010 wens ik jullie beiden toe.

wel luxe trouwens een luisterkamer voor muziek en een aparte kamer voor films en dan ook nog voor beide kamers een erg leuk setje met dito speakers
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: frank2 on December 31, 2009, 19:06:49
een prettig luisterend 2010 wens ik jullie beiden toe.

wel luxe trouwens een luisterkamer voor muziek en een aparte kamer voor films en dan ook nog voor beide kamers een erg leuk setje met dito speakers

thnx!
Jij hebt ook nog een ongebruikte garage Frank ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#41
Quote from: advr on December 31, 2009, 18:21:34
weet ik ook wel...

ik kom ook voor jullie, de rest komt wel een keer :xmas:

Stereo is al redelijk op orde, dus we gaan ook lekker cd-tjes draaien ;).
Nu nog een goed element uitzoeken voor de LP's!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

JeroenGRT

Mooi hoor zo'n aparte ht ruimte, lijkt me ook wel wat :D
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

frank2

Quote from: Peerless Monster on December 31, 2009, 19:28:22

Nu nog een goed element uitzoeken voor de LP's!!

Een Microbenz Ace element klinkt erg goed, een aanrader
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Meubel van Marantz is binnen en even neer gezet met Sunfire componenten er in.
Nu wachten op de vloerbedekking (nog een 10-tal dagen...).
Fotootje erbij...

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Joris1971


Davey

WAUW!!! Surround met Acoustats. Erg gaaf Peerless  :worship:

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

mikeske

wist niet dat marantz ook meubels maakte ?
Ziet er wel goed uit
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost