Platenspeler maakt pieptoon

Started by JohnHenry, December 21, 2009, 02:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohnHenry

Hey, ik heb hier een oude sony stereotoren staan.
Echter als ik een plaat wil luisteren met de platenspeler maakt deze een piep toon.
Deze toon maakt die alleen als ik hem op phono zet dus, bij cd heb ik dat niet.

Als ik het volume omhoog draait word de piep steeds luider, tis een beetje een lage doffe piep toon....

Iemand een idee waar dit aan kan liggen ?

Ghosty J

heb je al gedacht aan de aarde?
of misschien ergens een lamp dimmer in je huis?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

JohnHenry

Quote from: Ghosty J on December 21, 2009, 02:56:49
heb je al gedacht aan de aarde?
of misschien ergens een lamp dimmer in je huis?

gedacht aan de aarde ? wat bedoel je hiermee ?
dat die niet geaard is ofzo ? ik ben echt een n00b op dit gebied.....

hij zit wel op een stekkerdoos waar ook een ps3 op aangesloten staat,
en er staat een living colours lamp in de kamer, maar die zit op een ander stopcontact....

dre73

een massadraad vanf de platenspeler naar de versterker. ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

JohnHenry

Quote from: dre73 on December 21, 2009, 11:02:15
een massadraad vanf de platenspeler naar de versterker. ;)

hmm ik zie 2 draden aan de achterkant van de speler, 1tje voor stroom en 1tje naar zon Tstekker, R en L, die in de versterker gaan.....

hoe fix ik die massadraad ? en hoe kom ik aan zon draad ??  :eh: :lookaround:

scrutinizer

#5
Quote from: JohnHenry on December 21, 2009, 11:50:32
hmm ik zie 2 draden aan de achterkant van de speler, 1tje voor stroom en 1tje naar zon Tstekker, R en L, die in de versterker gaan.....

hoe fix ik die massadraad ? en hoe kom ik aan zon draad ??  :eh: :lookaround:

Heb je deze fluittoon ook zonder dat de phono aangesloten is?  

Zo ja, zou het geen kwaad kunnen de digitale goodies (cd , ps2/3....)en cai even te disconnecten., indien er geen verandering optreed misschien WIFI, schade aan RIAA trap of mogelijk (quartz) motorsturing platenspeler.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

JohnHenry

Quote from: scrutinizer on December 21, 2009, 12:16:55
Heb je deze fluittoon ook zonder dat de phono aangesloten is?  

Zo ja, zou het geen kwaad kunnen de digitale goodies (cd , ps2/3....)en cai even te disconnecten., indien er geen verandering optreed misschien WIFI, schade aan RIAA trap of mogelijk (quartz) motorsturing platenspeler.

;)

Anton.


Nee als ik hem niet aanzet komt er alleen wat ruis uit de boxen als ik het volume opendraai.....

dre73

doe eens een draadje van de buitenkant van de versterker naar de arm van de platenspeler,dan zul je waarschijnlijk verschil horen.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

JohnHenry

Quote from: dre73 on December 21, 2009, 18:23:33
doe eens een draadje van de buitenkant van de versterker naar de arm van de platenspeler,dan zul je waarschijnlijk verschil horen.

metalen draadje ofzo  :eh:

koosnaampje-audiofiel

Misschien niet echt ontopic, maar mijn rechter luidspreker kraakt wat meer als me rechter als ik een lp draai...heb soms het idee dat hij wat mindergoed mee komt.

Draaitafel geaard aangesloten, wel standaard snoeren heb al wat lopen rommelen met naald enzo...maar kom er niet echt uit.

Iemand tips....?
Klipsch, Denon.

JohnHenry

oh w8 ik zie al wat,

aan de achterkant zit een connector, waarbij staat only for PS-LX46.
en die platenspeler heb ik ! :P

dussss....wrs moet daar iets in ofzo, wat en waarnaar toe heb ik alleen geen idee van........ :eh:

dre73

massa draadje=stukje draad zoals speakersnoer,iets van de schemerlamp als het maar geleid ;)

meestal zit er wel een massaschroef op de platenspeler en op de amp mits er een phono in zit.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

JohnHenry

Quote from: dre73 on December 21, 2009, 18:43:27
massa draadje=stukje draad zoals speakersnoer,iets van de schemerlamp als het maar geleid ;)

meestal zit er wel een massaschroef op de platenspeler en op de amp mits er een phono in zit.

Ja er zit dus zon connectortje met 3 pinnetjes, waar wrs een draad in moet denk ik mar waar die dan weer naartoe moet ..geen idee  :-\ :-\ :-\

John Wx

Quote from: JohnHenry on December 21, 2009, 19:20:25
Ja er zit dus zon connectortje met 3 pinnetjes, waar wrs een draad in moet denk ik mar waar die dan weer naartoe moet ..geen idee  :-\ :-\ :-\

foto ?
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Quote from: koosnaampje-audiofiel on December 21, 2009, 18:33:27
Misschien niet echt ontopic, maar mijn rechter luidspreker kraakt wat meer als me rechter als ik een lp draai...heb soms het idee dat hij wat mindergoed mee komt.

Draaitafel geaard aangesloten, wel standaard snoeren heb al wat lopen rommelen met naald enzo...maar kom er niet echt uit.

Iemand tips....?

Alles voorzichtig loshalen de bedrading bij element en opnieuw er op
En als de headshell los kan , weet niet wat voor draaitafel je hebt even schoonmaken en weer vast zetten

succes
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

koosnaampje-audiofiel

Quote from: jwx on January  3, 2010, 11:08:01
Alles voorzichtig loshalen de bedrading bij element en opnieuw er op
En als de headshell los kan , weet niet wat voor draaitafel je hebt even schoonmaken en weer vast zetten

succes
Oke ga ik proberen.
Gaat om thorens 146 mkv

Headshell kan los 2 schroefjes volgens mij.
Zit stanton element op...schonnmaken ik welke vorm bedoel je dat?
Af stoffen of met een middeltje?
Klipsch, Denon.