Snelste manier van Parren, rarren etc?

Started by Starred, December 20, 2009, 22:52:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bart_nl

Quote from: Tube-freak on December 24, 2009, 18:49:12Dus de newsgroep opslaan parren en rarren in een ramdisk en dan later naar schijf kopieren.  Ik geloof dat Windows 7 (64 bits) Home Premium tot 16 GB geheugen aan kan dus als je een Ramdiskje van van 12GB maakt dan kom je een heel eind.
totaal onnodig en voor parren van een beetje bluray is 12GB niet genoeg. Het idee dat een raid 6 bijvoorbeeld handig is voor parren en unrarren gaat m.i. ook niet op. Een moderne harddisk houdt downloads inclusief parren best bij. Wanneer je een zo snelle verbinding hebt dat een enkele schijf het niet bij kan benen kun je het unrarren naar een 2e schijf doen. Simpeler, goedkoper en m.i. sneller dan een dure raid 6 of ramdisk "oplossing" ;)

Starred

Overdrijven is ook een vak jongens  :D

Het gaat gewoon om de snelste huis, tuin & keuken manier.
Bij mij ging steeds de meeste tijd in het copieren van een BDrip van interne HD naar USB2.0 disk. Ik ga dan maar esata of usb3.0 sharkoons aanschaffen.
En parren via ramdisk etc om ook dat proces ietwat te versnellen..

Erik

#27
Quote from: Starred on December 24, 2009, 21:27:14
Overdrijven is ook een vak jongens  :D

Het gaat gewoon om de snelste huis, tuin & keuken manier.
Bij mij ging steeds de meeste tijd in het copieren van een BDrip van interne HD naar USB2.0 disk. Ik ga dan maar esata of usb3.0 sharkoons aanschaffen.
En parren via ramdisk etc om ook dat proces ietwat te versnellen..
Check wel even of je usb2 niet op usb1 snelheid draait dat wil ook wel eens gebeuren doordat er een ander traag apparaat op de lijn zit waardoor hij terugschakelt naar usb1.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Starred

Quote from: Erik on December 24, 2009, 22:31:31
Check wel even of je usb2 niet op usb1 snelheid draait dat wil ook wel eens gebeuren doordat er een ander traag apparaat op de lijn zit waardoor hij terugschakelt naar usb1.


Hoe doe je dat checken? Ik heb 10 usb ingangen in mn pc zitten en daar steekt van alles (in willekeurige volgorde) in, bijv. m'n muis.

Ejorne

#29
Quote from: Starred on December 24, 2009, 23:32:43
Hoe doe je dat checken? Ik heb 10 usb ingangen in mn pc zitten en daar steekt van alles (in willekeurige volgorde) in, bijv. m'n muis.

Onder Windhoos: ga naar apparatenbeheer, open de eigenschappen van je usb-apparaten en kijk op het tabblad energie.
Per usb-poort heb je vaak 500 mA beschikbaar. Misschien kun je daarmee achterhalen welke apparatuur op welke poort zit door ze eventueel een voor een los te koppelen en te kijken welke poorten wel of geen energie in gebruik nemen...

Starred

Quote from: Ejorne on December 24, 2009, 23:51:03
Onder Windhoos: ga naar apparatenbeheer, open de eigenschappen van je usb-apparaten en kijk op het tabblad energie.
Per usb-poort heb je vaak 500 mA beschikbaar. Misschien kun je daarmee achterhalen welke apparatuur op welke poort zit door ze eventueel een voor een los te koppelen en te kijken welke poorten wel of geen energie in gebruik nemen...

En dan? Wanneer draait hij op 1.0 en wanneer op 2.0 snelheid?

Volgens mij moet het bij mij wel op 2.0 draaien, want er wordt gecopierd van disk naar disk met 25MB/s. Maar dit moet toch minimaal 2x zo snel kunnen gaan?

Ejorne

Quote from: Starred on December 25, 2009, 11:08:49
En dan? Wanneer draait hij op 1.0 en wanneer op 2.0 snelheid?

Als je ervoor zorgt dat het enige apparaat op een usb2.0 poort aangesloten een usb2.0 apparaat is dan zal er geen ander apparaat kunnen zijn die ervoor zorgt dat de betreffende poort op een langzamere snelheid overspringt.

gsuk

ok stel ik heb een pc met 3 harde schijven
hardeschijf c
hardeschijf s
hardeschijf t
waar kan ik het beste de programmas neerzetten en alles instellen zodat alles het snelst loopt en zo min mogelijk last van elkaar hebben

in mijn geval heb ik
grabbit met pay server
win rar
quick par

alvast bedankt groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

svmnb

Quote from: gsuk on February 23, 2010, 09:58:03
ok stel ik heb een pc met 3 harde schijven
hardeschijf c
hardeschijf s
hardeschijf t
waar kan ik het beste de programmas neerzetten en alles instellen zodat alles het snelst loopt en zo min mogelijk last van elkaar hebben

in mijn geval heb ik
grabbit met pay server
win rar
quick par

alvast bedankt groetjes Emile


Je download directory op een andere harddisk zetten dan je 'uitgepakte' directory, meer is niet nodig.

Offtopic:
Ik kan je trouwens SABnzb aanraden. Deze doet automatisch downloaden, parren en unrarren. De recente versies doen eerst een quickcheck of parren überhaupt nodig is en dat scheelt tijd.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Ejorne

Quote from: svmnb on February 25, 2010, 21:32:35
Offtopic:
Ik kan je trouwens SABnzb aanraden. Deze doet automatisch downloaden, parren en unrarren. De recente versies doen eerst een quickcheck of parren überhaupt nodig is en dat scheelt tijd.

Mee eensch...  8)

Hoewel grabit ook kan parren en rarren is sabnzbd mijns inziens naast sneller ook makkelijker. Misschien het eerste gebruik met het instellen niet, dat vergt wellicht wat tijd en uitzoekwerk wanneer je er niet mee bekend bent.

Ik was overigens niet op de hoogte van de quickcheck, toch maar eens de laatste versie downloaden dan. Maar de voorgaande versies deden sowieso alleen maar de eerste en kleinste parbestanden downloaden (en niet meteen dat hele riedeltje parbestanden van vaak 50 tot wel meer dan 100mb per stuk) en downloaden daarna indien nodig nog wat parbestanden bij.

En omdat het vrijwel nooit nodig is om te parren (met een goede server en een goede uploader) scheelt het al aardig in de hoeveelheid data per download dat je binnenhaalt ten opzichte van grabit.


maxtrash

volgens mij is alt.binz heel snel. Zeker als je doneert en daardoor de laatste versie mag gebruiken.
zelf heb ik de gratis versie en die bevalt mij uitstekend. Hij controleert de par's al tijdens downloaden

gsuk

Quote from: svmnb on February 25, 2010, 21:32:35
Je download directory op een andere harddisk zetten dan je 'uitgepakte' directory, meer is niet nodig.

Offtopic:
Ik kan je trouwens SABnzb aanraden. Deze doet automatisch downloaden, parren en unrarren. De recente versies doen eerst een quickcheck of parren überhaupt nodig is en dat scheelt tijd.

dus in mijn geval programma op c
download op s
uitgepakt op t

en moet ik bijzonders doen met quick par welk schijf moeten deze?
en ook de rar moet ik daar ook iets bijzonders mee doen?


groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Ejorne

Quote from: gsuk on February 26, 2010, 10:59:27
dus in mijn geval programma op c
download op s
uitgepakt op t

en moet ik bijzonders doen met quick par welk schijf moeten deze?
en ook de rar moet ik daar ook iets bijzonders mee doen?


groetjes Emile

Volgens mij kan grabit zelf ook de bestanden parren en unzippen dus hoef je niet handmatig met bijvoorbeeld quickpar en winrar of 7zip te gaan werken...

gsuk

Quote from: Ejorne on February 26, 2010, 11:41:01
Volgens mij kan grabit zelf ook de bestanden parren en unzippen dus hoef je niet handmatig met bijvoorbeeld quickpar en winrar of 7zip te gaan werken...

dat weet ik maar ik het gaat mij om de handmatiger manier


groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Ejorne

#39
Quote from: gsuk on February 26, 2010, 11:47:37
dat weet ik maar ik het gaat mij om de handmatiger manier
groetjes Emile

Rechtermuisknop op het rarbestand en kiezen voor uitpakken naar een andere fysieke schijf als waar de rar staat. Maakt verder volgens mij niet zoveel uit waar het uitpakprogramma geïnstalleerd staat.
Volgens mij is 7zip sneller met uitpakken dan winRar... Maar dat weet ik niet helemaal zeker.

morca

Quote from: Starred on December 20, 2009, 22:52:00
Hoe kan je je pc het beste configureren om na een download zo snel mogelijk te parren en vervolgens uit te pakken? Ik pak de files trouwens steeds uit op een via USB2.0 aangesloten externe harddisk.
Vooral dat parren met quickpar duurt soms heel lang en hoop dat dit wellicht wat sneller kan....

parren op een tweede schijf die waar je windows niet op draait dan uitpakken naar een andere schijf ik doe gewoon die waar windows ook op staat dat gaat het snelste en stilste

gsuk

oke ik draai ook met SABnzbd+ tegenwoordig

maar hier is mijn vraag

ik neem aan dat als je sabnzbd zijn gang laat gaan dat die alles op dezelfde schijf download,parred,en rarred toch?
maar is het mogelijk om aan te geven dat hij op ander plekken parred en rarred en is dat ook zinvol?
als het zinvol is
hoe kan je hem het beste instellen

ik merk zowiezo op de laaste tijd dat als ik een blu-ray rip afspeel op mijn dune 3.0 vanaf schijf T
en sabnzbd op dat moment een blu-ray aan het unrarren is op schijf T dat de dune daar last van heeft.

of kan ik beter sabnzbd alles op een schijf doen bijvoorbeeld T en dan handmatig kopieren naar U om te kunnen kijken, ik moet eerlijk bekennen dat ik dat liever niet doe want dat kost 2 keer zoveel schijf ruimte.


groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

gsuk

Niemand?



Quote from: gsuk on August  9, 2010, 09:30:28
oke ik draai ook met SABnzbd+ tegenwoordig

maar hier is mijn vraag

ik neem aan dat als je sabnzbd zijn gang laat gaan dat die alles op dezelfde schijf download,parred,en rarred toch?
maar is het mogelijk om aan te geven dat hij op ander plekken parred en rarred en is dat ook zinvol?
als het zinvol is
hoe kan je hem het beste instellen

ik merk zowiezo op de laaste tijd dat als ik een blu-ray rip afspeel op mijn dune 3.0 vanaf schijf T
en sabnzbd op dat moment een blu-ray aan het unrarren is op schijf T dat de dune daar last van heeft.

of kan ik beter sabnzbd alles op een schijf doen bijvoorbeeld T en dan handmatig kopieren naar U om te kunnen kijken, ik moet eerlijk bekennen dat ik dat liever niet doe want dat kost 2 keer zoveel schijf ruimte.


groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Ejorne

Quote from: gsuk on August 11, 2010, 09:34:51
Niemand?

Grabit, handmatig, sabnzbd...

Antwoorden zijn allemaal toch al gegeven?

Quote from: svmnb on February 25, 2010, 21:32:35
Je download directory op een andere harddisk zetten dan je 'uitgepakte' directory, meer is niet nodig.