Hoofdtelefoon film

Started by mel, December 19, 2009, 16:33:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mel

Hallo,

Er zijn nu eenmaal momenten laat op de avond ( lees : 's nachts ) dat ik de surroundversterker niet meer kan gebruiken als ik een film afspeel. Zijn er hier mensen die in noodgevallen een hoofdtelefoon gebruiken ter vervanging van 5.1 surround als ze een film bekijken?

Mvg
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

christa

ik kijk vaak s'avonds en s'nachts vaak en gebruik dan altijd koptelefoons heb er meerder de philips 1500u die draadloos is en 5.1 vond zelf het geluid heel goed er zit ook een versterker bij waarop je nog 2 draadkoptelefoons kunt aansluiten daarop heb ik de sennheisser 599 op aangesloten ik gebruik de koptelefoons voor film en games via ps3 en xbox360
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

mel

En is er nu veel verschil tussen een 5.1 hoofdtelefoon en een stereo hoofdtelefoon?

mvg
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Rowdy

Je zou zoiets kunnen aanschaffen. Je sluit het aan tussen je hoofdtelefoonuitgang en je hoofdtelefoon.

silent cinema

Ik gebruik eigenlijk alleen maar een hoofdtelefoon (Sennheiser Hd650) nu met de pro-ject headamp en daarvoor met de MF xcan V3.
Sony 75" - Sonos - B&W

mel

Quote from: silent cinema on December 25, 2009, 00:32:14
Ik gebruik eigenlijk alleen maar een hoofdtelefoon (Sennheiser Hd650) nu met de pro-ject headamp en daarvoor met de MF xcan V3.

En jij gebruikt die HD 650 ook vooral om films te bekijken? Tevreden van?
Die sennheiser HD 650 had ik ook in gedachten, de bedoeling was die dan rechtstreeks op mijn 7.1 versterker te pluggen. Of is dit kwalitatief geen goed idee?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

christa

ik heb de senheeiser ook aangesloten op het philips dock en die maakt er 5.1 van moet zeggen bevalt goed met xboxen kun je goed horen wie waar vandaan komt
als je een senheeisser wil ga dan wel even passen ik vond de 650 te strak op hoofd zitten de 599 had dat niet soms game ik een hele dag met daarachteraan nog wat films je merkt niet eens dat je hem ophebt
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

silent cinema

Quote from: mel on December 25, 2009, 08:57:47
En jij gebruikt die HD 650 ook vooral om films te bekijken? Tevreden van?
Die sennheiser HD 650 had ik ook in gedachten, de bedoeling was die dan rechtstreeks op mijn 7.1 versterker te pluggen. Of is dit kwalitatief geen goed idee?

Zeer tevreden echter denk ik dat je veel kwaliteit wint door er een aparte headamp tussen te plaatsen, veel headphone uitgangen op versterkers zijn van mindere kwaliteit.
Inderdaad klemt de 650 aanzienlijk daar moet je wel even aan wennen.
Sony 75" - Sonos - B&W

Palu

#8
Quote from: mel on December 19, 2009, 16:33:57
Hallo,

Er zijn nu eenmaal momenten laat op de avond ( lees : 's nachts ) dat ik de surroundversterker niet meer kan gebruiken als ik een film afspeel. Zijn er hier mensen die in noodgevallen een hoofdtelefoon gebruiken ter vervanging van 5.1 surround als ze een film bekijken?

Mvg

ik heb een simpele HD 201 sennheiser € 20 dacht ik. Klinkt goed, de DENON DVD rekent terug naar tweekanaals. Alleen voor noodgevallen overigens, liever zonder. Versterkertje ertussen is inderdaad aanrader vanwege impedantie en laag volume.
GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

squallgage

Ik gebruik redelijk vaak een koptelefoon om films tekijken , ik woon namelijk nog thuis en als ik dan om 10uur nog een film ga kijken ,
komt me pa nogal snel zeuren dat het zo dreunt , ( bekend verhaal :P)
ik gebruik een Yamaha Rx-v440RDS icm Senheiser HD485. en met Silent Cinema, of te wel 5.1 over de koptelefoon werkt geweldig.
bij sommige film die echt veel rear effect hebben is goed te horen dat het geluid echt van achter naar voren komt.
zelf met DSP aan en het geluid op een redelijk niveau blijft het geluid mooi strak en diep.

Ik kijk bijna altijd zonder onder titeling en sommige films moet het geluid best hard staan wil alle dialoog goed te verstaan zijn.
met onder titeling is dit niet altijd nodig , maar met de koptelefoon is de dialoog zeergoed hoorbaar , de DSP brengt het echt goed naar voren.

maar dat ben ik.
Vlissingen is de shit, geloof je het niet. Vraag het de duitsers. !